suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 6:12 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 25, 2019 4:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Obrazek

Witam
Czy ma ktoś sam lub kogoś kto ma, bo na razie zero opinii, a opona niedawno miała premierę. Bieżnik starego STT na karkasie ArmorTek3.
Zastanawiam się czy ryzykować i iść w nią czy kupić sprawdzonego STT PRO 245/75R16.


Na górę
Post: czw gru 26, 2019 2:10 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
215/85 bym rozważył zamiast 245/75

też na 16", wysokość ta sama, wóz na węższej jedzie lepiej i ma lżej

a ten nowy bieżnik... cóż.. stary STT robił gorzej od STT Pro, więc cudów bym nie oczekiwał raczej


Na górę
Post: pn gru 30, 2019 12:26 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Albo w ST Maxx 265/70R16 --- robi w terenie bardzo dobrze, wygląda jeszcze lepiej i jest bardzo Cicha na asfalcie w porównaniu do STT PRO który jest wyjątkowo głośny. Poza tym przedni napęd w GV I nawet jak masz zmotany kosz 4 satelitowy to nie lubi agresywnego bieżnika typu STT PRO bo łatwo coś ukręcić. Franek potwierdzi :wink:
Tu masz oba rodzaje opon we wspomnianych rozmiarach:
https://www.youtube.com/watch?v=1vnLivmwtAo&t=5s

I te same auta ale filmik dłuższy:
https://www.youtube.com/watch?v=TL2j1-wKg0g
PS.
Opony typu 215/85, czyli węższe niż oryginalne w GV, to sobie odpuść, chyba że masz zamulonego diesla i bardziej zależy Ci na jeździe na autostradzie niż w terenie. Ale i tak na profilu 85 auto na asfalcie pływa i prowadzi się dużo gorzej niż na profilu 70. Ogólnie na naszej planecie Ziemia, profil 85 najczęściej używany jest w traktorach i taczkach na budowie.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn gru 30, 2019 1:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Dziękuję za Twoją opinię.
Auto to GV 2.5V6 w auto. Nie chcę jej bardzo zmulić kołami, bo mam jeszcze krótką GV 1.6 16v na Saharach 205/80R16 i wiem jak ciężko ma na asfalcie :mrgreen:
Boję się tego w 2.5V6.
Na pewno tą 5D nie będę ciurał jak krótką ale często jesteśmy w Bieszczadach i na Ukrainie i wolałbym nie żałowałać że zamiast PRO wziąłem Maxxy :D
Awersji do wąskich opon nie mam ale nie chciałbym też by GV wyglądała komicznie...
Hałas w sumie też ma jakieś drugoplanowe znaczenie, na Saharze nie było tragedii z niczym na asfalcie.
Ogólnie potrzebuje teraz opon w stylu drogowy MT ale o niskiej masie, ale wolałbym uniknąć RISKO chociaż wiem, że ją polecasz.
Takie oto mam dylematy... W miarę lekko żeby było po czarnym ale żeby było nie gorzej niż na Saharze :? Taka opona max 76cm średnicy to byłby ideał :mrgreen:


Na górę
Post: pn gru 30, 2019 2:07 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
3 rozmiary tych STT Pro przerobiłem

ZDECYDOWANIE najlepiej jedzie na 215/85r16

najlepiej reaguje na obniżenie ciśnienia, najlepiej wyjeżdża z kolein, najlżej wjeżdża się jej podjazdy, najmniej hałasuje na asfalcie (w porównaniu z 31x10,5r15 to w ogóle tych 215/85r16 nie słychać)

najlepiej wgryza się w błoto (jeżeli pod błotem coś jest)

mniej waży niż 31x10,5r15, mniej pali

ST Maxx fajny, ale ponoć niefajnie się ząbkuje po większych przebiegach i zaczyna huczeć

a do jazdy po górach to już wyłącznie wąska i agresywna opona

mam zimówki 245/75r16 i wóz jedzie na nich gorzej niż na tych wąskich STT Pro

co do 'prowadzenia się lepiej/gorzej' mam to w dupiu. auto jeździ 100km/h, zupełnie nieistotnym jest dla mnie czy ta taczka będzie w stanie wchodzić w zakręty nieco szybciej czy nieco wolniej


Na górę
Post: pn gru 30, 2019 7:29 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
kwiatek.pl pisze:
...
Hałas w sumie też ma jakieś drugoplanowe znaczenie, na Saharze nie było tragedii z niczym na asfalcie.
...

STT PRO będzie głośniejsza od Sahary.
To bierz te Evolutiony i daj znać czy fajne :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn gru 30, 2019 7:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
radzik071 pisze:
kwiatek.pl pisze:
...
Hałas w sumie też ma jakieś drugoplanowe znaczenie, na Saharze nie było tragedii z niczym na asfalcie.
...

STT PRO będzie głośniejsza od Sahary.
To bierz te Evolutiony i daj znać czy fajne :)

Poczekam chyba az ktos inny zaryzykuje :mrgreen:


Na górę
Post: pn gru 30, 2019 8:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
radzik071 pisze:
kwiatek.pl pisze:
...
Hałas w sumie też ma jakieś drugoplanowe znaczenie, na Saharze nie było tragedii z niczym na asfalcie.
...

STT PRO będzie głośniejsza od Sahary.
To bierz te Evolutiony i daj znać czy fajne :)


STT Pro 215 nie hałasuje wcale

Ale ja jeżdżę bardzo krótko na oponach. Co sezon staram się wymieniać na nowe, więc to może być nieco niemiarodajne


Na górę
Post: ndz sty 05, 2020 8:24 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Ja się przesiadłem z 235 na 215 i mogę tylko potwierdzić

Franek_ pisze:
najlepiej reaguje na obniżenie ciśnienia, najlepiej wyjeżdża z kolein, najlżej wjeżdża się jej podjazdy, najmniej hałasuje na asfalcie (w porównaniu z 31x10,5r15 to w ogóle tych 215/85r16 nie słychać)

najlepiej wgryza się w błoto (jeżeli pod błotem coś jest)

mniej waży niż 31x10,5r15, mniej pali

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pn sty 06, 2020 9:24 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
ale jaki bieżnik na jaki bieżnik ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn sty 06, 2020 10:05 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
W moim wypadku z zimowego na M/T

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pn sty 06, 2020 6:24 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
:roll:
A myślisz, że jakbyś zamienił zimówki 235 na MT 265 to byłoby gorzej w terenie niż na zimówkach?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn sty 06, 2020 6:33 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
Myślę że podzieliłbym los wielu:
- zmielony przedni alumost
- spalone sprzęgło
- i reszta atrakcji towarzyszących z drastycznym spadkiem mocy na czele

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: pn sty 06, 2020 8:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Piasek80 pisze:
W moim wypadku z zimowego na M/T

Na jaki MT ?
Podaj realne wymiary :mrgreen:


Na górę
Post: wt sty 07, 2020 12:49 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Piasek80 pisze:
Myślę że podzieliłbym los wielu:
- zmielony przedni alumost
- spalone sprzęgło
- i reszta atrakcji towarzyszących z drastycznym spadkiem mocy na czele


Chyba mnie nie zrozumiałeś.

Napisałeś że zmieniłeś zimówki 235 na MT 215 i że jest lepiej w terenie. Ale to nie jest lepiej w terenie dlatego że założyłeś węższą oponę tylko dlatego że założyłeś agresywniejszą oponę :wink:

Rozumując po Twojemu, to jak teraz założysz zimówkę 195 to będzie jeszcze lepiej w terenie niż na MT 215 :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl