suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 11:18 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 22, 2012 8:51 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
artzi - widzę, że nie szukasz rady, tylko potwierdzenia swojej teorii. Upierasz się, że 33 cale będą się sprawdzać przy twojej konfiguracji auta. Ludzie piszą "zmień przełożenia", a Ty wiesz swoje. Dodam jeszcze, że w temacie kolein po Patrolach nie ma co przesadzać, bo one akurat mają mały prześwit nawet na dużych kołach.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw lis 22, 2012 9:00 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Sztywniak bez zwolnic z przodu poza wszystkimi zaletami ma kilka wad - przy zachowaniu tych samych kół zmniejsza prześwit przodu w porównanuu do oryginalnego rozwiązania z vitary i niestety w błotnistym terenie auto radzi sobie gorzej (co widać na zdjęciu).

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw lis 22, 2012 4:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2010 7:04 pm
Posty: 167
Lokalizacja: Dolnośląskie
kacjen - wiedziałem ,że się doigram i tak mi napiszesz :D ...czasem potrzebujemy ,żeby nam ktoś przytaknął. Ja naprawdę szanuję rady mądrzejszych i jestem wdzieczny za poświęcony czas ! Chcę pójść trochę na skróty , bo nie chciałem więcej motać.(miały być opony i już)
Faktycznie na koleinach po patrolach muszę wykopać tylko kilku centymetrowy rowek mostem. Gorzej gdy kopię go przez 50-100m bądź jest zakręt...
Zbierając do kupy:
-nie ruszę z miejsca
-spalę sprzęgło
-urwę Uazowe półosie , bądź zmasakruję koło talerzowe
Rozwiązanie :
-zmiana przełożeń reduktor(proszę o podpowiedź ,jaki koszt, gdzie ich szukać?) znalazłem za 3,3k:(
-zwolnice i wtedy mogę zostać przy 31(ale to oba mosty wylatują lub grube motanie ?)-koszt 3-4k?
- wzmocnienie uazowego przodu i vitarowego tyłu( ...na czym miałoby polegać wzmocnienie?).

_________________
VITARA 1.6 Cabrio Przód sztywniak Uaz,Serwo Omega,Fedima, Winda i takie tam :)
SUBARU IMPREZA 2.0 GT
viewtopic.php?f=28&t=5988


Na górę
Post: czw lis 22, 2012 5:32 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
masz 31" chcesz założyć 33"
Myślisz, że prześwit do mostów większy o 2,5cm dużo Ci pomoże ?
szczerze wątpię.
Ja zmieniłem koła 77cm na 81cm czyli 2cm większy prześwit i jest super ! No chyba, że wiedziesz w koleinę :lol:
Teraz myślę już tylko wywaleniu sztywnego mostu z tyłu i zmianie reduktora na wolniejszy.
Nie ma co poprawiać troszkę możliwości terenowych bo zaraz i tak będziesz chciał jeszcze trochę i jeszcze więcej.
Trzeba od razu zrobić konkretny krok w przód ! (tzn w górę :mrgreen: )
W Twoim przypadku albo mocniejsze mosty + 35" + wolniejsze przełożenia
Lub mosty na zwolnicach a resztę zostawić tak jak jest.
Edit.

Kacjen dobrze mówi.
Z kołami 33" nie ma problemów puki auto jedzie.
Ale jak wkleisz mocno koła to już tylko palenie sprzęgła i urywanie napędów

danthe pisze:
Sztywniak bez zwolnic z przodu poza wszystkimi zaletami.......


Jakimi zaletami ? :roll:
Ja widzę tylko jedną : możliwość zmotania większego wykrzyżu
No może jeszcze, że przy dobiciu nie zmniejsza się ten marny prześwit :D
na wahaczach jednak nieporównywalnie większy prześwit jest !.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw lis 22, 2012 6:46 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
artzi pisze:
k
Rozwiązanie :
-zmiana przełożeń reduktor(proszę o podpowiedź ,jaki koszt, gdzie ich szukać?) znalazłem za 3,3k:(
-zwolnice i wtedy mogę zostać przy 31(ale to oba mosty wylatują lub grube motanie ?)-koszt 3-4k?
- wzmocnienie uazowego przodu i vitarowego tyłu( ...na czym miałoby polegać wzmocnienie?).


Jeśli ogarniesz zwolnice za 3-4 tysiące to zrób też dla mnie - mówię śmiertelnie poważnie. Wszyscy mówią ze zwolnice kosztują dużo, ale nikt nie podał konkretnej kalkulacji.

Przełożenia brałem stąd:
http://www.trailtough.com/index.php?pag ... &Itemid=53
Wyszło dużo dużo taniej niż 3300zł (nieco ponad 2000zł łącznie)

Vitarowy tył zniesie 33, przód z uaza też ma szanse, ale głowy nie dam. W razie czego za bezcen masz fabrycznie nowe oryginalne półosie. Dodatkowo do obu mostów dostępne są wzmacniane półosie (suzuki - Calmini, a do uaza sprowadza pewien Pan z Rosji)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw lis 22, 2012 8:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2010 7:04 pm
Posty: 167
Lokalizacja: Dolnośląskie
Koledzy ja dobrze wiem ,że to wszystko są w pewnej mierze półśrodki! Ale ja też nie potrzebuję już dużo więcej -nie buduję zmoty , rajdów nie przewiduję. Muszę się ślizgać parę cm wyżej dwa "uczciwe" cale to z 5-6 cm w górę w stosunku do obecnej sytuacji. Na tym pułapie orają już inne auta i to wyleczy 30-40% problemów, resztę musi załatwić winda.
Plan
- W przyszłym tygodniu pospawam tył i to będzie pierwszy krok :mrgreen: Drugi most zostanie zrobiony na std i będzie odpoczywał.
-Kolejny ,przedostatni krok to 33.
-a ostatni krok to G klasa i blokady w serii .
Od roku koło jednej drepczę , ale sentyment do Błociaka wygrywa!

Ps takiej właśnie oceny możliwych strat potrzebowałem. Daje mi to obraz zła .....


ps Kacjen-wiem ,że zwolnice to jakaś abstrakcja :roll:

_________________
VITARA 1.6 Cabrio Przód sztywniak Uaz,Serwo Omega,Fedima, Winda i takie tam :)
SUBARU IMPREZA 2.0 GT
viewtopic.php?f=28&t=5988


Na górę
Post: czw lis 22, 2012 9:14 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt wrz 20, 2011 4:18 pm
Posty: 530
Lokalizacja: Dębe Wielkie / mazowieckie
2" to uczciwe 2,5cm więcej prześwitu, nie 5-6

_________________
Vitara Pickup 1.6 16V 95r
Moja witka :)


Na górę
Post: czw lis 22, 2012 9:38 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Most Uaza ma lipne łączenie dwóch pochw-kołnierz na środku gruszki przez co rezasz. Blokada z tyłu powinna pomóc bo pewnie jest większy prześwit pod gruszką Vitary niż Uaza.

2' większe opony to 5cm więcej na średnicy, na promieniu 2.5cm. Prześwit zwiększa promień, połowa średnicy.

Poszukaj może też blokady krzywkowej do Uaza. Nie jest 100% i nie obciąży tak mocno układu.


Może afgany?


Na górę
Post: czw lis 22, 2012 9:39 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Karas pisze:
2" to uczciwe 2,5cm więcej prześwitu, nie 5-6
Jeżeli cal ma 2,54cm to nie ma bata żeby 2" równały się 2,5cm :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw lis 22, 2012 9:44 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Ale każde koło ma średnicę i promień. +2 cale średnicy to o jeden cal większy promień i auto idzie o jeden cal +/- 2,5cm w górę.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: czw lis 22, 2012 10:50 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
He he nie zaczaszkowałem :oops: A racja po stronie Karas i twojej kacjen

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pt lis 23, 2012 1:15 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2010 7:04 pm
Posty: 167
Lokalizacja: Dolnośląskie
Jasne-macie rację!!!- nawet ok 3 centy nie ratują sprawy! (w optymistycznej wersji zapomniałem o promieniu-średnicy).
Nie będzie 33- bez sensu!
Spawam most tył i koniec planów!!!
Najwyżej popracjemy windą bądź lewarem !

...w najgorszym kupię G

Ale wtedy Błociaka szkoda , przykro jak by go ktoś krzywdził:(

_________________
VITARA 1.6 Cabrio Przód sztywniak Uaz,Serwo Omega,Fedima, Winda i takie tam :)
SUBARU IMPREZA 2.0 GT
viewtopic.php?f=28&t=5988


Ostatnio zmieniony pt lis 23, 2012 1:21 am przez artzi, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt lis 23, 2012 1:21 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2010 7:04 pm
Posty: 167
Lokalizacja: Dolnośląskie
radzik071 :mrgreen: -jak Cię posłucham z "dużym krokiem" to G i podcięte-dźwignięte 35'' mam za ok 15-17k....
(i tylko sentyment mnie trzyma...)

_________________
VITARA 1.6 Cabrio Przód sztywniak Uaz,Serwo Omega,Fedima, Winda i takie tam :)
SUBARU IMPREZA 2.0 GT
viewtopic.php?f=28&t=5988


Na górę
Post: pn lis 26, 2012 9:26 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
radzik071 pisze:
Jakimi zaletami ? :roll:
Ja widzę tylko jedną : możliwość zmotania większego wykrzyżu
No może jeszcze, że przy dobiciu nie zmniejsza się ten marny prześwit :D
na wahaczach jednak nieporównywalnie większy prześwit jest !.


ja np widzę więcej zalet... praktycznie po każdym jeżdżeniu zmieniały mi się konty przednich kół wracałem z mega negatywem i rozbieżnymi kołami... vitara postała kilka dni i sie prostowała... kolejną zaletą jest to że nie każdy ma metalowy most z przodu a co sie dzieje na aluminiowym chyba każdy posiadacz simeksa bądź innego agresywnego bieżnika wie :D

ja w wahaczach widzę tylko jedną zaletę "prześwit" a osobiście wiem że z błotem jest różnie jak ma stanąć to i prześwit wahaczy nie pomoże :D

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: pn lis 26, 2012 10:02 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Fakt, że przy takiej zmocie z przodem jak u mnie (lift 6", wahacze dłuższe 60mm i przesunięte do przodu 30mm) dystanse amorów 11cm itp to ten przód żyje własnym życiem :mrgreen:
Jednak przy seryjnych wahaczach i lifcie 4" nie zauważyłem takich niechcianych efektów.

Nie jestem przeciwnikiem sztywnego mostu z przodu.
Jestem tylko przeciwnikiem tej brony co ma doczepioną po środku :mrgreen:

Dlatego jak most to zwolnice albo atomic.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl