suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 09, 2024 10:41 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 12 13 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lut 01, 2010 12:39 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
W takiej własnie sytuacji dobra zimowka to miodzik. Ehh szkoda ze z dziś nie ma filmikow jak ug7+ startuje (dunlop 3d byłby pewnie jescze ciut lepszy). Mt wyraźnie najpierw się wkopie, a pózniej ruszy

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: pn lut 01, 2010 12:56 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
danthe pisze:
/.../ tylko że pod spodem była warstwa starego ubitego śniego-lodu. Pod kołami utworzyła się warstwa lodu i dopiero ingerencja saperki pozwoliła mi odjechać. W takiej sytuacji tylko kolce lub łańcuchy :) Musiało to śmiesznie wyglądać - podliftowana vitara na terenowych kołach 29" nie może ruszyć na płaskim :mrgreen:

Saperka przydała mi się już dwa razy. Trzy razy mnie wypychali. A raz musiałem się ze wstydem wycofać z próby podjazdu z ulicy Dębowej na Cygańską Górkę. Za każdym razem problemem była kombinacja "wykrzyżu" i lodu pod śniegiem. To kompromitujące. Zdaje się, że problem rozwiązałyby dobre opony i blokada tylnego mostu. We wtorek zabieram się za realizacje punktu pierwszego, czyli zamawianie Skorpionów. Jeśli ktoś z kolegów chciałby coś napisać niech zrobi to teraz lub zamilknie na wieki ;-)

I jeszcze jedno - brac 65% czy 70% stosunku wysokości do szerokości?

podrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: pn lut 01, 2010 1:04 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
70
coś innego tez zalatwiloby sprawę, ale dziś już nie pisze, bo za duże ciśnienie wprowadzilem, a szkoda żeby komuś zylka pękła

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: czw lut 04, 2010 5:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Wysłałem zamówienie do netcar.pl na te Pirelki, otrzymałem kilka telefonów z których ostatni dziś informował mnie o tym, że opony dotrą jutro, po czym wieczorem poinformowano mnie, że opon nie ma na stanie i nie dotrą.

:shock: :x :evil: :-(

Zaproponowali jakieś Bridgestony zamiast (nie chciało mi się słuchać nawet jakie bo się wkurzyłem).

A kiedy mogę dostać z powrotem pieniądze?

Za trzy dni. MOŻE za 1 dzień.

No to sprawdzam z głupia frant Nokiany -- a jakże pisze, że mają. Dzwonię - facet szuka i mówi, że nie mają.

Pytam, czy gdzieś mają aktualną ofertę magazynową.

Mówi, że nie mają.

Czy nie uważa pan, że to trochę dziwny sposób handlowania?

...

W tle słyszałem rozmówy przebiegające podobnie jak moja wcześniejsza.

Teraz zamówiłem w Cargumie. Mieli - o dziwo taniej. Zwróci mi sie przynajmniej koszt przelewu jesli i Ci nic nie wymodzą. Tym razem prosiłem aby sprawdzili, czy aby na pewno mają.

Tyle , że jak znam życie to w międzyczasie zima się skończy
wrrr....

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: czw lut 04, 2010 5:50 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 938
Lokalizacja: W-wa
W dyskotece mam jakieś AT Dunlopa... dzisiaj wciągałem pod stok narciarski Astrę. Droga oblodzona i przysypana śniegiem. Redukcja, jedynka... przez kilkaset metrów nawet kontrola trakcji nie pisnęła 8)

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Jest plaskaty z LPG...
Może tak coś poszukać wcale lub letko dłubniętego?


Na górę
Post: pt lut 05, 2010 5:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 20, 2008 9:12 pm
Posty: 389
Lokalizacja: Warszawa
superpatrolsuper jeździ na BFG AT, może to zasługa masy pojazdu i rozmiaru 285/75/16, ale muszę przyznać że porównanie do Nokianów WR z outlandera wychodzi bardzo dobrze w warunkach miejskich. Bo poza miastem jest o niebo lepiej, co wynika z oczywistej różnicy w koncepcji opon.

wciągałem duużego dostawczaka :shock: pod górkę po trawie ukrytej pod kilkunastoma cm śniegu - koła nawet nie buksowały.
W mojej ocenie znaczek opony zimowej (śnieżynka z górką) jak najbardziej zasłużony dla BFG AT :D

_________________
Pozdrawia
mateusz

SuperPatrolSuper Y60


Na górę
Post: pn lut 08, 2010 8:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
No, Netcar się zrehabilitował. Wygrzebali gdzieś jakieś Pirelki i zadzwonili następnego dnia że jednak mają - prośba o zwrot kasy czyni cuda jak widać. Wstrzymałem więc interes z Cargumem. Przysłali dziś, od razu założyłem.
Pompowanie azotem (nie wiem po co ale niech im będzie na zdrowie) i wyważanie. Na razie nic nie ociera na skrętach mimo zwiększenia profilu. Mimo ciśnienia 2.2 (takie jak było w starych) samochód jest bardziej miękki.
Jedyny problem ze zmianą z profilu z 65R na 70R jak na razie jest taki, że zwrócono mi uwagę na to, że mam na kole zapasowym nieco inną średnicę niż na reszcie - odradzili więc szybką jazdę po zmianie koła. Nie wiem na ile to szkodliwe - gdy kupię letnie zamówię po prostu 5 sztuk i będę miał zapas o średnicy takiej jak reszta. Bridgestony w ich opini były na wykończeniu. Mam też sprawdzić zbieżność przodu (czymkolwiek by to nie było) bo opony zużyły się asymetrycznie.

Po zrzuceniu starych opon do garażu pojechałem w śnieg: Barniewice, Borowiec, Tuchomek, Jezioro Wysockie. Generalnie jest sporo lepiej - samochód zachowuje się na śniegu jak na piasku w okresie letnim. Koła blokują sie tylko przy hamowaniu na lodzie. W głębokim śniegu: gdzie nie zaczepia spodem - tam przejedzie. Jutro test głośności na Obwodnicy. Za kilka dni jeśli sprawdzą się prognozy - test na świeżym śniegu.

pozdrawiam i dziękuję za pomoc
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: wt lut 09, 2010 9:08 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
vonBraun pisze:
[...]Mimo ciśnienia 2.2 (takie jak było w starych) samochód jest bardziej miękki.[...]

nie wiem, czy ma jakies znaczenie czym dmuchaja do srodka, ale standardowo vitara powinna miec cisnienie 1,6. jak zmniejszysz do jazdy w terenie do 1,2 to dopiero bedziesz zaskoczony jak viertarka daje rade ;)
jeszcze raz - 2.2 to stanowczo za duzo!!!

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: wt lut 09, 2010 1:46 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Kurcze ja tak sobie powolutku szukam zimowek (bo mozna juz wyrwac ostatki za dobra kase) i jest problem z rozmiarem na 15" Same smiesznie male

Podpowiecie mi na jakich Wy jezdzicie i jakie fele?

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: wt lut 09, 2010 1:56 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 938
Lokalizacja: W-wa
Murzyn pisze:
Kurcze ja tak sobie powolutku szukam zimowek (bo mozna juz wyrwac ostatki za dobra kase) i jest problem z rozmiarem na 15" Same smiesznie male

Podpowiecie mi na jakich Wy jezdzicie i jakie fele?

... bo taki asortyment jest produkowany. Pewnie 205, 215 i 225 bywają.

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Jest plaskaty z LPG...
Może tak coś poszukać wcale lub letko dłubniętego?


Na górę
Post: wt lut 09, 2010 3:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
arek_m pisze:
vonBraun pisze:
[...]Mimo ciśnienia 2.2 (takie jak było w starych) samochód jest bardziej miękki.[...]

nie wiem, czy ma jakies znaczenie czym dmuchaja do srodka, ale standardowo vitara powinna miec cisnienie 1,6. jak zmniejszysz do jazdy w terenie do 1,2 to dopiero bedziesz zaskoczony jak viertarka daje rade ;)
jeszcze raz - 2.2 to stanowczo za duzo!!!


Takie ciśnienie ustawił mi w poprzednich (mocno zajeżdzonych oponach) oponach kolega-mechanik. Wiedział jakie jest zalecane przez producenta. Uzasadnienie było takie, że opony zrobią się węższe i twardsze, przez co lepiej będą wgryzać się w śnieg. Miał rację - samochód prowadziło się precyzyjniej i zmniejszyła się liczba niekontrolowanych poślizgów, lepiej radził sobie też na śniego-lodzie pokrytym zmielonym śniegiem. W nagrodę musiałem znosić dość duże wstrząsy na nierównościach. W Pirelkach tego nie ma mimo tego samego ciśnienia.

Warsztat wymieniający opony powielił ciśnienie oryginalne bezrefleksyjnie (poinformowali mnie, że ustawili takie jakie było)..

Byłbym wdzięczny, gdybyś wyjaśnił mi czemu niekorzystnie jest mieć wyższe niż zalecane ciśnienie w oponach, ponieważ, jak na razie wydaje mi się że nie mam większych problemów w jeździe. Pomijając już niechęć do zmieniania czegoś co ustawili fachowcy (a może "fachowcy"?) ;-) mam takie wątpliwości:

(1)Opony - w porównaniu z drugim rodzinnym samochodem wyglądają na "kapciowate" mimo tego, że ciśnienie jest wyższe niż zalecane.

(2)Sztywne opony mniej się zużyją, jazda będzie precyzyjniejsza.

(3)Nie wiem, czy niższe ciśnienie w obecnych oponach sprzyjać będzie ich zimowym osiągom "asfaltowym" i śniegowym (nie terenowym) - w poprzednich pomogło właśnie zwiększenie ciśnienia.

(4) Jeśli działają tu te same prawa co znane mi z wielu lat jazdy na rowerze, to powinienem zużyć mniej paliwa na asfalcie (na rowerze mniej się męczymy na sztywnych gumach, tylko w terenie lepiej jest obniżyć ciśnienie). U mnie dojazd do domu w większości jest po asfalcie - odcinki off-roadowe to ostatnie dwa kilometru (około 10% trasy).

------------------------

Dziś była okazja do testów na dużej prędkości i - tak jak się spodziewałem opony są o nieznacznie głośniejsze niż zajężdżone Bridgestony.
Przy okazji stwierdziłem znaczną poprawę podczas ostrego hamowania na czarnym asfalcie - w zasadzie bardzo trudno zblokować koła - udało mi się to tylko raz. Podobnie trudniej wprowadzić opony w ślizg na szybkim starcie spod świateł - w poprzednich przy tych samych "ustawieniach" gazu czasami zrywałem przyczepność.
Bez problemów zaparkowałem w kopnym śniegu pokrywającym przybrudzony piaskiem lód w miejscu w którym nikt nie parkuje bo aby stamtąd wyjechać musi potem długo walczyć. Suzia po prostu spokojnie wyjechała cofając się w kopnym śniegu w górę stoku,. Poprzednim razem zawieszała mi się na tym parkingu i raz musieli mnie wypychać.

Jestem nieufny wobec siebie w sytuacjach takich jak ta (człowiek lubi sobie uzasadniać swoje inwestycje) Ale impresja jest taka, że generalnie podoba mi się coraz bardziej i chyba stanę się gorącym zwolennikiem zminiania opon na zimę.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: wt lut 09, 2010 3:51 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
vonBraun podzielam Twoje odczucia co do zmiany opon - różnica znacząca.
Ale nie podzielam co do ciśnienia. Jest za duże. Nie daj się zwieść temu, że na suchym asfalcie się "precyzyjniej" prowadzi i pali 0.3l mniej na 100km ... W najgorszym momencie (oby nie) przepompowane koła Cie mogą zawieźć. Jeden z forumowiczów miał dzwona przez takie przepompowane koła ...
... ale jak kto tam uważa. Wg. mnie suza powinna na zimę mieć max. 1.6. A fajniej jeździ się koło 1.5.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt lut 09, 2010 4:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
piotrk pisze:
vonBraun podzielam Twoje odczucia co do zmiany opon - różnica znacząca./.../ Jeden z forumowiczów miał dzwona przez takie przepompowane koła .../.../


Czy mógłbyś wyjaśnić mi mechanizm - jaki był związek "dzwona" z ciśnieniem? Wydaje mi się, że mieszczę się chyba w ciśnieniach zupełnie "naturalnych" dla tych opon, ale tak po prawdzie -nie udało mi się nigdzie w sieci znaleźć, żadnych danych producenta.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: wt lut 09, 2010 4:29 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
"naturalnym" cisnieniem opon jest takie, ktore masz podane w samochodzie, do ktorego opony zakladasz. nie czuje sie na silach, zeby ci to wyjasnic dobrze i fachowo [moze ktos inny da rade?]. ja po prostu "czuje" roznice w jezdzie na roznych cisnieniach. ogolnie chodzi o to, ze przy nizszym cisnieniu [niz zalecane przez producentow samochodow] opona lepiej wykorzystuje swoje wlasciwosci. to dotyczy przede wszystkim terenu.

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: wt lut 09, 2010 4:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
arek_m pisze:
/.../ to dotyczy przede wszystkim terenu.


No właśnie, nie mam wątpliwości co do stosowania niższych ciśnień w terenie - ja wprawdzie nie czuję jeszcze tej różnicy w samochodzie, bo pomiędzy mną a powierzchnią opon jest sporo różnych urządzeń, natomiast jeżdżąc na rowerze górskim nie raz zmniejszałem ciśnienie przed wjazdem w teren - w istocie różnica przyczepności miękkich opon jest bardzo wyraźna.

Jednak pomysł z wyższym ciśnieniem ma w moim rozumieniu poprawiać działanie opon wyłącznie na asfalcie.

"Max inflation pressure" to dla tych opon 44 psi (Jakaś dziwna jednostka) wg moich obliczeń "na oko" to sporo poniżej tego co mam w oponach (zastanawiałem się czy nie chodzi kolegom o większą podatność na rozszczelnienie - ale z drugiej strony - przecież większe ciśnienie oznacza lepsze przyleganie do felg). Nie żebym chciał się upierać - chętnie zmieniam zdanie w oparciu o jakieś głębsze zrozumienie tematu - jak na razie jednak, w oparciu o przedstawione przez kolegów wyjaśnienia, nie udało mi się zrozumieć jakie jest uzasadnienie niższego ciśnienia również na asfalcie.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 12 13 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl