suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

SIMEX vs Booger 29,5" czy 31"
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=273
Strona 1 z 9

Autor:  Masmo [ czw maja 10, 2007 7:38 am ]
Tytuł:  SIMEX vs Booger 29,5" czy 31"

Po ostaniej zabawie przeprawowej myślę żeby zakupić drugi komplet opon z przeznaczeniem tylko na imprezy przeprawowe czyli w błoto i torf. Na dziś mam dwa typy nalewek:
T4
Nowy rodzaj ekstremalnej nalewki zrobiony we Włoszech na wzór opony Super Swamper Boggler Jak widac stanowi alternatywe dla Kopii Simexów. Głębokośc bieżnika 18-23mm
http://www.pphjanpol.pl/opona_cennik/in ... prod_id=63

EXTREME
SUPER TRACK-z Hiszpanii lub SIROCCO FEDIMA z Portugalii. Nowa nalewka zrobiona na wzór Simexa Kolejna propozycja dla amatorów ( a raczej profesjonalistów) mocnych doznań w terenie. Głębokość bieżnika 22-28mm
http://www.pphjanpol.pl/opona_cennik/in ... prod_id=61

Jeszcze kwestia rozmiaru: chodzą słuchy że 31" zabija układ napędowy Vitary no i musiałbym zrobić boody lift, wyciąć błotniki itp więc zostaje 235/75 R15. Nalewki są jak wiadomo trochę wieksze od nominalnego rozmiaru powinny więc robić?

Co sądzicie które będą lepsze? Podoba mi się T4 ale trochę się obawiam że ta opona będzie słabiutka w piachu i na trawersach.

Autor:  slaw [ czw maja 10, 2007 9:39 am ]
Tytuł: 

opony typu BFG MT czyli klasyczny MT da ci wiele radosci a napedy oszczedzisz

agresywne opony to ciagły problem z napedami :wink:

Autor:  Karson [ czw maja 10, 2007 10:21 am ]
Tytuł: 

Boggery czy simexy to technika jazdy na zasadzie pyr-pyr, czyli bez amoku. Klasyczne MT pozwalają puścić wodze fantazji i ciśnienia. :wink:
Simexopodobne kupiłbym w rozmiarze 235/75R15, a MT 31/10,5R15 lub nawet 33/10,5R15. :mrgreen:

Autor:  Masmo [ czw maja 10, 2007 11:50 am ]
Tytuł: 

slaw pisze:
opony typu BFG MT czyli klasyczny MT da ci wiele radosci a napedy oszczedzisz
agresywne opony to ciagły problem z napedami :wink:

MT się zalepia w torfie tak jak AT.
Nawet 235/75 R15 mogą zabić napęd? :cry: . Zakładam że takie opony tylko do przejechania kilku w roku przeprawówek, a na codzień AT. Na Kałużewie widziałem sporo Samuraji z kopiami SIMEX-a. Samuraj ma mocniejsze mosty??

Jeszcze jedno pytanko (może ktoś wie): ile tak naprawdę większe w stosunku do orginalnych AT 235/75 R15 są nalewki SIMEX o nominalnym 235/75 R15. Jeśli zrobię lift zawieszenia 5-6 cm to je wcisnę bez cięcia czegokolwiek. (jeśli przy lifcie na 2 cm podkładkach gumowych AT pasują idealnie)? Logicznie muśląc jeśli bieżnik jest głębszy o jakiś 1 cm to o tyle powinna być większa średnica, a co z szerokością? Taka sama???

Autor:  michal_cobra [ czw maja 10, 2007 8:38 pm ]
Tytuł: 

Simexy napewno będą szersze i wyższe.
A co do liftu to ja jestem u siebie ciekaw czy mi nic nie będzie obcierać przy 7" ET - 12

A jeżeli simexy to tylko fedimy bo mają boczny bieżnik :idea:

Autor:  Hadek [ czw maja 10, 2007 9:29 pm ]
Tytuł: 

Masmo pisze:
slaw pisze:
opony typu BFG MT czyli klasyczny MT da ci wiele radosci a napedy oszczedzisz
agresywne opony to ciagły problem z napedami :wink:

MT się zalepia w torfie tak jak AT.
Nawet 235/75 R15 mogą zabić napęd? :cry: . Zakładam że takie opony tylko do przejechania kilku w roku przeprawówek, a na codzień AT. Na Kałużewie widziałem sporo Samuraji z kopiami SIMEX-a. Samuraj ma mocniejsze mosty??

Jeszcze jedno pytanko (może ktoś wie): ile tak naprawdę większe w stosunku do orginalnych AT 235/75 R15 są nalewki SIMEX o nominalnym 235/75 R15. Jeśli zrobię lift zawieszenia 5-6 cm to je wcisnę bez cięcia czegokolwiek. (jeśli przy lifcie na 2 cm podkładkach gumowych AT pasują idealnie)? Logicznie muśląc jeśli bieżnik jest głębszy o jakiś 1 cm to o tyle powinna być większa średnica, a co z szerokością? Taka sama???


Mam na warsztacie kpl nówek 235/75r15 kopia simex, po porównaniu z moimi 31/10,5 extr evo śmiem stwierdzic:
Simex węższy o kilka mm, niższy o kilka mm.
Evo na feldze, simex bez felgi i tlenu :roll:

Autor:  michal_cobra [ czw maja 10, 2007 9:37 pm ]
Tytuł: 

Hadek, bedziesz zakłądać te opony na 7" felgi ? (fedima simex)

Autor:  Masmo [ pt maja 11, 2007 7:38 am ]
Tytuł: 

Hadek pisze:
Simex węższy o kilka mm, niższy o kilka mm.
Evo na feldze, simex bez felgi i tlenu :roll:

:shock: :shock: 235/75 od 31" tylko o kilka mm :?: :shock: O cholera to wygląda że są większe niż 30". Tak?

Autor:  MarekS [ pt maja 11, 2007 8:07 am ]
Tytuł: 

Masmo pisze:
:shock: :shock: 235/75 od 31" tylko o kilka mm :?: :shock: O cholera to wygląda że są większe niż 30". Tak?


Czy to podchwytliwe pytanie :?: :mrgreen:

Autor:  Hadek [ pt maja 11, 2007 8:47 am ]
Tytuł: 

michal_cobra pisze:
Hadek, bedziesz zakłądać te opony na 7" felgi ? (fedima simex)


Nie nie sa moje, ale z ciekawości przymierzyłem i tak sprawa wyglada.
Jesli znajomy zdązy przespawac fele to moze założe je na sowie :roll:

Autor:  michal_cobra [ pt maja 11, 2007 9:23 am ]
Tytuł: 

Byłbym wdzięczny jak byś napisał czy to Fedima i jaka wysokość mają pod obciążeniem auta :idea:

Autor:  Hadek [ pt maja 11, 2007 9:32 am ]
Tytuł: 

Tak to Fedimy, jesli mój pilot przespawa fele to zarzucimy je i wtedy będziemy mierzyc. Na oko jednak widac że wielkościa to blizej im do 31" niz 30,5 :shock:

Autor:  michal_cobra [ pt maja 11, 2007 9:38 am ]
Tytuł: 

a kolesie piszą że fedima simex 235/75/15 ma 75 cm :shock:
Wic wychodzi równe 30"
I jak tu im ufać :?

Autor:  MarekS [ pt maja 11, 2007 9:51 am ]
Tytuł: 

W przypadku nalewek, to nie wiem, czy występuje takie zjawisko jak 100% powtarzalność rozmiaru opony.
Raczej stawiam na wersję, że każda opona może się wysokością różnić odrobinę od siebie.
Ale i tak trzeba będzie poczekać na pomiar na feldze / aucie :!:

Autor:  michal-z [ śr maja 16, 2007 12:38 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
235/75 od 31" tylko o kilka mm O cholera to wygląda że są większe niż 30". Tak

W sobotę pomierzę i napiszę jak jest u mnie,bo będę miał już takie na fegach i aucie.

Strona 1 z 9 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/