suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
SIMEX vs Booger 29,5" czy 31" http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=273 |
Strona 1 z 9 |
Autor: | Masmo [ czw maja 10, 2007 7:38 am ] |
Tytuł: | SIMEX vs Booger 29,5" czy 31" |
Po ostaniej zabawie przeprawowej myślę żeby zakupić drugi komplet opon z przeznaczeniem tylko na imprezy przeprawowe czyli w błoto i torf. Na dziś mam dwa typy nalewek: T4 Nowy rodzaj ekstremalnej nalewki zrobiony we Włoszech na wzór opony Super Swamper Boggler Jak widac stanowi alternatywe dla Kopii Simexów. Głębokośc bieżnika 18-23mm http://www.pphjanpol.pl/opona_cennik/in ... prod_id=63 EXTREME SUPER TRACK-z Hiszpanii lub SIROCCO FEDIMA z Portugalii. Nowa nalewka zrobiona na wzór Simexa Kolejna propozycja dla amatorów ( a raczej profesjonalistów) mocnych doznań w terenie. Głębokość bieżnika 22-28mm http://www.pphjanpol.pl/opona_cennik/in ... prod_id=61 Jeszcze kwestia rozmiaru: chodzą słuchy że 31" zabija układ napędowy Vitary no i musiałbym zrobić boody lift, wyciąć błotniki itp więc zostaje 235/75 R15. Nalewki są jak wiadomo trochę wieksze od nominalnego rozmiaru powinny więc robić? Co sądzicie które będą lepsze? Podoba mi się T4 ale trochę się obawiam że ta opona będzie słabiutka w piachu i na trawersach. |
Autor: | slaw [ czw maja 10, 2007 9:39 am ] |
Tytuł: | |
opony typu BFG MT czyli klasyczny MT da ci wiele radosci a napedy oszczedzisz agresywne opony to ciagły problem z napedami |
Autor: | Karson [ czw maja 10, 2007 10:21 am ] |
Tytuł: | |
Boggery czy simexy to technika jazdy na zasadzie pyr-pyr, czyli bez amoku. Klasyczne MT pozwalają puścić wodze fantazji i ciśnienia. Simexopodobne kupiłbym w rozmiarze 235/75R15, a MT 31/10,5R15 lub nawet 33/10,5R15. |
Autor: | Masmo [ czw maja 10, 2007 11:50 am ] |
Tytuł: | |
slaw pisze: opony typu BFG MT czyli klasyczny MT da ci wiele radosci a napedy oszczedzisz
agresywne opony to ciagły problem z napedami MT się zalepia w torfie tak jak AT. Nawet 235/75 R15 mogą zabić napęd? . Zakładam że takie opony tylko do przejechania kilku w roku przeprawówek, a na codzień AT. Na Kałużewie widziałem sporo Samuraji z kopiami SIMEX-a. Samuraj ma mocniejsze mosty?? Jeszcze jedno pytanko (może ktoś wie): ile tak naprawdę większe w stosunku do orginalnych AT 235/75 R15 są nalewki SIMEX o nominalnym 235/75 R15. Jeśli zrobię lift zawieszenia 5-6 cm to je wcisnę bez cięcia czegokolwiek. (jeśli przy lifcie na 2 cm podkładkach gumowych AT pasują idealnie)? Logicznie muśląc jeśli bieżnik jest głębszy o jakiś 1 cm to o tyle powinna być większa średnica, a co z szerokością? Taka sama??? |
Autor: | michal_cobra [ czw maja 10, 2007 8:38 pm ] |
Tytuł: | |
Simexy napewno będą szersze i wyższe. A co do liftu to ja jestem u siebie ciekaw czy mi nic nie będzie obcierać przy 7" ET - 12 A jeżeli simexy to tylko fedimy bo mają boczny bieżnik |
Autor: | Hadek [ czw maja 10, 2007 9:29 pm ] |
Tytuł: | |
Masmo pisze: slaw pisze: opony typu BFG MT czyli klasyczny MT da ci wiele radosci a napedy oszczedzisz agresywne opony to ciagły problem z napedami MT się zalepia w torfie tak jak AT. Nawet 235/75 R15 mogą zabić napęd? . Zakładam że takie opony tylko do przejechania kilku w roku przeprawówek, a na codzień AT. Na Kałużewie widziałem sporo Samuraji z kopiami SIMEX-a. Samuraj ma mocniejsze mosty?? Jeszcze jedno pytanko (może ktoś wie): ile tak naprawdę większe w stosunku do orginalnych AT 235/75 R15 są nalewki SIMEX o nominalnym 235/75 R15. Jeśli zrobię lift zawieszenia 5-6 cm to je wcisnę bez cięcia czegokolwiek. (jeśli przy lifcie na 2 cm podkładkach gumowych AT pasują idealnie)? Logicznie muśląc jeśli bieżnik jest głębszy o jakiś 1 cm to o tyle powinna być większa średnica, a co z szerokością? Taka sama??? Mam na warsztacie kpl nówek 235/75r15 kopia simex, po porównaniu z moimi 31/10,5 extr evo śmiem stwierdzic: Simex węższy o kilka mm, niższy o kilka mm. Evo na feldze, simex bez felgi i tlenu |
Autor: | michal_cobra [ czw maja 10, 2007 9:37 pm ] |
Tytuł: | |
Hadek, bedziesz zakłądać te opony na 7" felgi ? (fedima simex) |
Autor: | Masmo [ pt maja 11, 2007 7:38 am ] |
Tytuł: | |
Hadek pisze: Simex węższy o kilka mm, niższy o kilka mm.
Evo na feldze, simex bez felgi i tlenu 235/75 od 31" tylko o kilka mm O cholera to wygląda że są większe niż 30". Tak? |
Autor: | MarekS [ pt maja 11, 2007 8:07 am ] |
Tytuł: | |
Masmo pisze: 235/75 od 31" tylko o kilka mm O cholera to wygląda że są większe niż 30". Tak?
Czy to podchwytliwe pytanie |
Autor: | Hadek [ pt maja 11, 2007 8:47 am ] |
Tytuł: | |
michal_cobra pisze: Hadek, bedziesz zakłądać te opony na 7" felgi ? (fedima simex)
Nie nie sa moje, ale z ciekawości przymierzyłem i tak sprawa wyglada. Jesli znajomy zdązy przespawac fele to moze założe je na sowie |
Autor: | michal_cobra [ pt maja 11, 2007 9:23 am ] |
Tytuł: | |
Byłbym wdzięczny jak byś napisał czy to Fedima i jaka wysokość mają pod obciążeniem auta |
Autor: | Hadek [ pt maja 11, 2007 9:32 am ] |
Tytuł: | |
Tak to Fedimy, jesli mój pilot przespawa fele to zarzucimy je i wtedy będziemy mierzyc. Na oko jednak widac że wielkościa to blizej im do 31" niz 30,5 |
Autor: | michal_cobra [ pt maja 11, 2007 9:38 am ] |
Tytuł: | |
a kolesie piszą że fedima simex 235/75/15 ma 75 cm Wic wychodzi równe 30" I jak tu im ufać |
Autor: | MarekS [ pt maja 11, 2007 9:51 am ] |
Tytuł: | |
W przypadku nalewek, to nie wiem, czy występuje takie zjawisko jak 100% powtarzalność rozmiaru opony. Raczej stawiam na wersję, że każda opona może się wysokością różnić odrobinę od siebie. Ale i tak trzeba będzie poczekać na pomiar na feldze / aucie |
Autor: | michal-z [ śr maja 16, 2007 12:38 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: 235/75 od 31" tylko o kilka mm O cholera to wygląda że są większe niż 30". Tak
W sobotę pomierzę i napiszę jak jest u mnie,bo będę miał już takie na fegach i aucie. |
Strona 1 z 9 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |