suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Ile i gdzie wyciąć pod 30" a ile pod 31"?
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=317
Strona 1 z 2

Autor:  Masmo [ czw lip 05, 2007 5:31 pm ]
Tytuł:  Ile i gdzie wyciąć pod 30" a ile pod 31"?

Temat "wyszedł" przy innym temacie ale chyba warto to wydzielić.
Do rozmiaru 29" przy odpowiednim lifcie nie ma problemu z rozmiarem nadkoli. Ale jak chcemy wrzucić większe koła to z tego co się zorientowałem będzie problem z kolizją przednich opon z nadkolami zaraz za kołem i wygląda na to że taka kolizja wystąpi niezależnie od liftu.
Proszę o info gdzie trzeba ciąć i jak mocno. Mile widziane zdjęcia. Moj cel to 30" ale warto wiedzieć jak to będzie przy 31".

Autor:  slaw [ czw lip 05, 2007 5:50 pm ]
Tytuł: 

tu dobrze widac bo podciac trzeba i troche nadkole wyprofilowac
http://suzuki.a-ng.eu/?t=7;31;8&a=87

Autor:  Masmo [ czw lip 05, 2007 6:02 pm ]
Tytuł: 

slaw pisze:
tu dobrze widac bo podciac trzeba i troche nadkole wyprofilowac
http://suzuki.a-ng.eu/?t=7;31;8&a=87

Właśnie pamietałem że gdzieś już było ale nie mogłem znaleść. Dzięki.
Rozumiem że podcinam błotnik i nadkole częstuje młotkiem? Tak samo do 30 i 31"? Da się to zrobić samemu czy trzeba blacharza w to zaangażować?

Autor:  BARTEK W. [ sob lip 07, 2007 10:11 pm ]
Tytuł: 

Czyli to jest to miejsce:
http://img384.imageshack.us/my.php?imag ... xx1db1.jpg
Właśnie troszkę by mi brakowało żeby 30" weszło bez obcierki przy skrętach, teraz przy moich oponkach mam z 1 cm zapasu.

Autor:  Masmo [ sob lip 07, 2007 10:43 pm ]
Tytuł: 

BARTEK W. pisze:
Czyli to jest to miejsce:
http://img384.imageshack.us/my.php?imag ... xx1db1.jpg
Właśnie troszkę by mi brakowało żeby 30" weszło bez obcierki przy skrętach, teraz przy moich oponkach mam z 1 cm zapasu.

U mnie podobnie.

Autor:  Masmo [ śr sie 01, 2007 1:40 pm ]
Tytuł: 

BARTEK W. pisze:

Takie zdjęcie znalazłem:
http://www.granitepath.com/~irving/suzu ... ta/21.html
wystarczy obciąć te ranty do których plaskikowa osłona jest zamocowana?? Ciąć czy klepać młotkiem??

Autor:  Karson [ śr sie 01, 2007 4:17 pm ]
Tytuł: 

Ranty możesz obciąć, pozostałą część nadkola wklepać młotkiem. Sprawa do zrobienia samemu. Tylko młotek solidny jest potrzebny. :wink:

Autor:  PrzeM [ śr sie 01, 2007 10:28 pm ]
Tytuł: 

nie bujcie się użyć fleksa. Ja to zrobiłem.

Autor:  Masmo [ czw sie 02, 2007 7:14 am ]
Tytuł: 

PrzeM pisze:
nie bujcie się użyć fleksa. Ja to zrobiłem.

Fleks już sie grzeje :wink: :D ale do tego młotka z pewną taką nieśmiałością..... :wink:

Autor:  mdeja [ czw sie 02, 2007 9:57 am ]
Tytuł: 

Masmo pisze:
PrzeM pisze:
nie bujcie się użyć fleksa. Ja to zrobiłem.

Fleks już sie grzeje :wink: :D ale do tego młotka z pewną taką nieśmiałością..... :wink:

Bez obaw - użyj go a potem zamaluj miejsca gdzie lakier odprysnął.
Z praktyki wiem ze 1 cm luzu to jest nic... Nawet 2-3 to może być mało jak sie koło na dobiciu cofa.

Autor:  Karson [ czw sie 02, 2007 10:18 am ]
Tytuł: 

Najgorsze jest pierwsze nadkole (ciąć suzę fleksem... brrrr) ale drugie już idzie gładko. :wink: Z młotkiem też nie będzie problemów, wbrew pozorom cięcie jest gorsze. :mrgreen:

Autor:  mdeja [ czw sie 02, 2007 10:23 am ]
Tytuł: 

Ja nie ciąłem - - kombinerki, obcęgi, młotek, przecinak i i sie udało.

Autor:  Jaro-s [ śr sie 15, 2007 2:19 am ]
Tytuł: 

Na prośbę Masmo zamieściłem zdjęcia jak i gdzie ciąłem błotniki pod opony 30x9,5x15 na odwróconych felgach samuraja.
Brak bodyliftu.
Sprężyny przednie merc-2 zwoje.
Sprężyny tylne samara
Obrazek
Opis zdjęcia
1) Tyle wystarczy ciąć. Podłogę i nadkole należy 5 kg młotkiem wyklepać. :lol:
2)Sporo trzeba ciąć!!! Nadkole w górnej części przeszkadza, aby tak wysoko podciąć błotnik. :cry:
Zrobiłem dodatkowo kilka poprzecznych nacięć w nadkolu i skorygowałem młotkiem profil owalny nadkola :D . Po wymontowaniu świateł tylnych.
Wkładając rękę poprzez wnękę uszczelniłem miejsca połączenia błotnika z nadkolem. Tak, aby nie dostawała się tam woda.

Na poniższym zdjęciu widać, że przednia opona ma mało prześwitu względem błotnika, lecz dobija tylko na wyjebach lewe koło. Sądzę, że to wina amortyzatora.
Tylna przestrzeń jest spora, ale na pewno potrzeba. Sprawdzone na wykrzyżach.

Obrazek

Na tym zdjęciu widać po co ten prześwit był potrzebny. :D
Obrazek

Sądzę, że bez odwracania felg koła tylne schowałyby się we wnękę, ale przednie z kolei obcierałyby ramę. Skręt wówczas byłby sporo ograniczony. :(

Autor:  Masmo [ czw sie 16, 2007 12:56 pm ]
Tytuł: 

Jaro-s pisze:
Na prośbę Masmo zamieściłem zdjęcia jak i gdzie ciąłem błotniki pod opony 30x9,5x15......

Dzięki bardzo :D :D .
Mam już większe pojęcie ile ofiar musi ponieść moja buda żeby wcisnąć 30" :wink: :lol: .
Szczerze mówiąc zaczynam wymiękać ..... :wink: ..... może zostanę na jakiś nalewkach 235/75 :roll:

Autor:  NuVo [ czw sie 16, 2007 5:38 pm ]
Tytuł: 

Jaro-s pisze:
Na prośbę Masmo zamieściłem zdjęcia jak i gdzie ciąłem błotniki pod opony 30x9,5x15 na odwróconych felgach samuraja.
Brak bodyliftu.
Sprężyny przednie merc-2 zwoje.
Sprężyny tylne samara
Obrazek
Opis zdjęcia
1) Tyle wystarczy ciąć. Podłogę i nadkole należy 5 kg młotkiem wyklepać. :lol:
2)Sporo trzeba ciąć!!! Nadkole w górnej części przeszkadza, aby tak wysoko podciąć błotnik. :cry:
Zrobiłem dodatkowo kilka poprzecznych nacięć w nadkolu i skorygowałem młotkiem profil owalny nadkola :D . Po wymontowaniu świateł tylnych.
Wkładając rękę poprzez wnękę uszczelniłem miejsca połączenia błotnika z nadkolem. Tak, aby nie dostawała się tam woda.

Na poniższym zdjęciu widać, że przednia opona ma mało prześwitu względem błotnika, lecz dobija tylko na wyjebach lewe koło. Sądzę, że to wina amortyzatora.
Tylna przestrzeń jest spora, ale na pewno potrzeba. Sprawdzone na wykrzyżach.

Obrazek

Na tym zdjęciu widać po co ten prześwit był potrzebny. :D
Obrazek

Sądzę, że bez odwracania felg koła tylne schowałyby się we wnękę, ale przednie z kolei obcierałyby ramę. Skręt wówczas byłby sporo ograniczony. :(




TO CZARNE NA PIERWSZYM ZDJĘCIU TO MOJE :D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/