suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw maja 09, 2024 5:26 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 02, 2010 8:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Czas na zmianę opon, no i mam trochę zagwozdki.

Realnie w ciągu roku jeżdżę głównie po szosie. Krótki odcinek około 10% trasy do pracy mam terenowy. Podczas wakacji zapewne też pojeżdże poza asfaltem. No i teraz jak dobrać opony.

Mogę spróbować tego:
http://sklepopon.pl/opona/bfgoodrich_al ... _1653.html
jest to chyba opona pół na pół w teren powinna sobie poradzić w błotniste dni. Ale mam wątpliwości (czy uzasadnione?): jak taki bieżnik będzie radził sobie z aguaplaningiem?

Może więc olać opony o 50% cechach terenowych i wybrać coś co ma mniej cech terenowych, a lepiej poradzi sobie z szosą?
Jeśli tak to co?
Na pewno nie jestem zainteresowany oponami wielosezonowymi skoro dobre zimówki już mam. Indeks prędkości nieistotny chyba bo Suzią nie mam gdzie jeździć powyżej 130. Realnie- rzadko przekraczam 115.

Bardzo proszę o jakieś rady poszerzające punkt widzenia, bo jestem dość zielony.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 9:16 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
wszystko zalezy od tego w jaki teren chcesz sie wybierac. teoretycznie jesli terenem nazywasz niewyasfaltowana droge szutrowa, to na zwyklych szosowkach tez dasz rade, ale jesli twoj apetyt na jazde terenowa urosnie bardziej i zechcesz wjechac w cos trudniejszego, to powinienes zaopatrzyc sie przynajmniej w at-ki [np.: takie jak z linku, ktory wstawiles].
przy oponach typu at spalanie wzrosnie nieznacznie i bedziesz mial wiekszy komfort psychiczny, ze sie zbyt szybko nie zakopiesz ;) jesli jednak twoje offrodowe ambicje dotycza tylko polnej drogi, to nie ma sensu kupowac opon terenowych - wystarcza szosowe.

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 12:31 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 08, 2009 6:04 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Nowa Ruda/Wrocław
Kupuj AT-ki - masz auto które posiada (w serii niewielkie ale jednak) walory terenowe - kupiłeś zapewne nie po to żeby bujać się po bulwarach - stąd nie brałbym wcale pod uwagę opon szosowych.
BF Goodrich AT - to bardzo dobry wybór - w miarę ciche na asfalcie, i nieźle robią w terenie. Ewentualnie przy podejściu budżetowym nalewki Insa Turbo Ranger AT lub Collins Ranger AT (lub inne o podobnych bieżnikach - jest tego cała masa). Z pozostałych AT mogę szczerze polecić Bridgestone Dueler AT 694 - świetna opona - prawdopodobnie dla Ciebie lepsze rozwiązanie od powyższego Goodrich'a.

_________________
Skipper vel Szyperek
_____________________________________________
To nie CORSA - to UFOK (by Hadek)
A bad day riding is better than a great day at work
W teren w zgodzie z tread lightly


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 9:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki,
Te BFG AT rozważam także i dlatego, że wolałbym jadąc skrótem do pracy nie zakopać się - wprawdzie odcinek terenowy jest krótki ale bywa bardzo rozjeżdżony gdy przyjdą deszcze. Tak więc jeśli już wjadę (zysk czasowy ominięcia korka miałem nawet 20 minut!), musiałbym wyjechać. To+podobne jak przedstawili koledzy argumenty na razie skłaniają mnie w ich kierunku. Wątpliwości budzą tylko sprawy o których mało wiem. Np.:

Niewiele wiem o aquaplaningu, na starych,zużytych Bridgestonach, doświadczyłem trochę "pływania" po wodzie przy dużej prędkości i nie wiem czy te Goodrich'e są na to przygotowane.

Niewiele wiem też o rozmiarach - zwłaszcza ta pierwsza cyfra. 215/70/r16 na pewno mi wejdze i nie obciera. Niektórzy jednak jak czytam zakładają opony z większym pierwszym parametrem - jak rozumiem szersze? A jeśli - to po co i czy warto o tym myśleć?

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: wt maja 04, 2010 10:59 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
A ja szczerze mówiąc to gdybym miał zimówki kupiłbym na lato bfg M/T km2.
Opona z opisów cicha(niektórzy twierdzą, że A'tek bfg jest głośniejszy :lol: )
A jeśli chodzi o aquaplaning to m'teki(nawet nalewki) wychodzą w testach lepiej niż szosówki-auto świat 4x4
A jeśli nie to a'teki
ja mogę polecić GY wrangler Atr
Yokohama at
grabbery at2 trochę huczą, szybko się ścierają i w ogóle mi jakoś nie przypadły do gustu, jedyny plus to zimą nawet dobre, ale zimówki masz
bf A\t bym nie kupił bo huczą ostro-takie doświadczenia ma znajomy
zastanowił bym się też nad bidgestone


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 7:52 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
Jeśli już wylądowałeś na tym forum,a masz zimówki to kupuj nowe MT-eki.
takie moje skromne zdanie

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 8:21 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
to ja jeszcze raz sie wtrace do dyskusji. czy mozesz wyjasnic w jakim najtrudniejszym terenie sie poruszasz i w jakim ewentualnie najtrudniejszym chcialbys jezdzic? to moze duzo wyjasnic i pomoze sprecyzowac twoje potrzeby ;)

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 9:57 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Teraz drogi gruntowe którymi jeżdżę na skróty wyglądają dobrze. Myślałem nawet nad foto, ale teraz nie ma to sensu. Nie muszę nawet przełaczać na 4x4.Problemy zaczynaja się jesienią, kiedy różni chętni uzbrojeni w maszyny o znacznie większych kołach i wyżej zawieszone niż Suzia zaczynają wytwarzać koleiny w błocie.Sporo ludzi kombinuje tak samo jak ja więc drogi po kilku dniach są bardzo rozjeżdżone. Jesienią jedziłem w tych błockach na reduktorze, Suzia na starych oponach "tańczyła" i jakby "pływała" ale jechała. Zdarzało się, że po przypadkowym zatrzymaniu, musiałem troche rozbujać i kręcić aby ruszyła. Wody raczej nie ma, ale zdarzają się dość głębokie kałuże. Jak dotąd w błocie nigdy się nie zawiesiłem, udawało mi się jakoś wycelować tak, aby nie wpaść w koleiny i przejechać górą. Ale też specjalnie nie ryzykowałęm - utknięcie w błocie to "brudny interes";-). Jakby co mam nawet w domu łańcuchowy rukcuk(3,5T udzwigu w pionie)+pas20m który, jeśli będę miał punkt podparcia powinien mnie ze wszyskiego wyciągnąć bez użycia koni ;-), ale nie wszędzie znajdę punkt podparcia. Dalej dojazd do pracy obejmuje drogę szybkiego ruchu (110km/h i tyle tam "wypada" zwykle jechac), a potem miasto. Tak więc opony mają służyć głównie celom praktycznym. W ostateczności mogę ominąć teren i stać w korku, ale nie po to kupowałem ten samochód- ma mi odzyskać rano 20 minut korka z przeznaczeniem na sen;-) a w drodze powrotnej skrócić o 10 min drogę i na razie to działa.
Rocznie to ok130 godzin - czyli np.: ponad połowa obciążenia dydaktycznego na uczelni.:-)

Co do wzrostu spalania na niektórych oponach - mam gaz :-) więc o tym póki co nie myślę.

Koledzy wcześniej podpowiadają BFG MT - jeśli są cichsze na asfalcie, lepsze na błoto i bardziej odporne na kałuże przy dużej prędkości niż BFG AT to może być niezły pomysł. Śnieg mnie jak pisałem "nie interesuje";-)

Poszukam coś o nich. Póki kasa nie wydana można grymasić.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 11:11 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Moje przeżycia z atekami są takie, że się ich nie opłaca kupować :lol:
W błocie zazwyczaj zalepiają sie jaki zimówki/szosówki i trzeba ostro 'piłować' żeby się oczyściły.
I dlatego takie moje zdanie :wink:
A musiałeś się rozbujać aby ruszyła, bo opony nie miały przyczepności ponieważ zalepiły się naszym ukochanym błotkiem-potrzebne mteki :mrgreen: .
Atek jest niby do wszystkiego a jak wiadomo nie od dziś, ze jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego :P

W Twoim przypadku kupiłbym bfg mt lub kumho kl71, ale wolałbym bfg bo z dostępnością gdziekolwiek jest spokój.
Tylko jest pytanie, czy przeszkadza Ci odgłos opon, który i tak zagłuszy silnik, opory powietrza, radio itp? :wink:


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 9:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Robsik pisze:
/.../
Tylko jest pytanie, czy przeszkadza Ci odgłos opon, który i tak zagłuszy silnik, opory powietrza, radio itp? :wink:


Nie wiem szczerze mówiąc.:-( Brzmi to dość nieciekawie. Musiałbym sam posłuchać.
Edit:

Ale piszą coś takiego o nich:

Homologacja na hałas ?e?
Nowy BFGoodrich Mud Terrain T/A KM2 posiada homologację ?e? i jej oznaczenie na boku opony. Dyrektywa Europejska 2001/43 ograniczająca poziom hałasu opon oznacza zakaz sprzedaży w Unii Europejskiej opon bez oznaczenia homologacji ?e? po 1 października 2009. W przypadku opon do samochodów terenowych, spełnienie tych wymogów jest szczególnie trudne ponieważ opony te wyróżniają się masywnymi klockami bieżnika, które zazwyczaj generują wysoki poziom hałasu.
/.../
Opona posiada indeks prędkości Q oraz oznaczenie M+S, które zezwala na montaż opon w pojazdach o maksymalnej prędkości powyżej 190 km/h. Opona zostanie wprowadzona na rynek w czerwcu 2009 roku."

Nie wiem, co w praktyce wynika z tego "e" ale może coś wynika, no i indeks prędkości mają wysoki, co chyba może wiązać się z nienajgorszą"głośnością"?

Zerknę jeszcze "po czemu" to sprzedają /a muszę kupić 5 bo zapas ma rozmiar 215/65/R16/, pewnie nieźle mnie zdrenuje.


pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 10:39 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
vonBraun z tego co piszesz, to lepsze będą ATki dla Ciebie. Fajne ma też Matador -> MP-71, sprawdzone w Trójmiejskich okolicach i dają radę. Nawet dość głębokie błoto można przejechać sprawnie operując gazem i kierownicą ;) tym bardziej, że piszesz, że to jest w miarę kulturalna rozmokła i rozjechana droga.

EDIT: sam jeźdzę na MTkach na codzień ... jest głośniej i ciut gorzej z hamowaniem na czarnym.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt maja 07, 2010 9:04 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
no to ja znowu sie podlacze do tematu ;) moze udaloby ci sie z kims umowic z twojej okolicy, kto ma at i mt zeby przymiezyc i sprawdzic, ktore sa dla ciebie lepsze? to chyba najrozsadniejsze rozwiazanie? po takich testach bedziesz juz wiedzial sam najlepiej co ci pasuje.

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 10:18 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Na razie mnie przystopowało - jakoś nie mogę wyszukać MT w rozmiarze 215/70/r16 opisywanych wyżej, z wymienionych AT są w sieci w sprzedaży BFG AT i GY wrangler Atr, ale te ostatnie jednak wydają się być robione jak wielosezonowe sądząc z ilości lamelek.

Dzięki w każdym razie, odezwę się jak namierzę jakieś konkretne MT-ki

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: ndz maja 09, 2010 2:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
205/80r16 - 350 zł
na opony-4x4.pl KL-71

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: sob maja 29, 2010 5:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Wracam po katakliźmie jakim było rozpadnięcie się starego laptopa. Przesiadka na nowy system i komputer zajęła dwa tygodnie. Sprawa opon była na drugim planie.

Wracając...

WOLVERINE pisze:
205/80r16 - 350 zł
na opony-4x4.pl KL-71


Ale one chyba nie wejdą - mam teraz 215/70/r16 i to wydaje mi się, że jest "na styk". Czy na pewno wejdą koła o 5 cm szersze? Jakby co mogę zrobić fotki jak się rozjaśni bo w garażu nie mam jak się ustawić.

Rozmiaru 215/70/r16 dla Kumho kl-71 nie namierzyłem :-(

Edit:

Zresztą nie udało mi się znaleźć w seci żadnych M/T na ten wymiar.

Pozostaje mi wybrać pomiędzy:

BFGoodrich ALL TERRAIN T/A KO 215/70 R16 100 R
http://www.opony.com/opony/46360_bfgood ... _a_ko.html

oraz:

YOKOHAMA GEOLANDAR A/T-S G012 215/70R16 100S
http://www.opony.com/opony/53732_yokoha ... _g012.html

na razie bardziej podobają mi się te ostatnie, z uwagi na prawdopodobnie lepsze odprowadzanie wody (?)

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl