suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:39 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 01, 2007 10:16 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Mam nie za mocny sliniczek 1,6 8V, seryjne przełożenia i oponki 235/75R15. Planuje wrzucić większe koła (na dzięn dzisiejszy pewnie nalewki kopia Yokohamy MT np: Fedima Extreme evolution lub podobne np. http://www.sklep.globgum.com.pl/index.p ... x4-trakker ). I teraz odwieczne pytanie o wymiar:
Ma to być min 30", chciałbym 31" (zakładam zrobienie odpowiedniego liftu):
Czy na takich oponach 31" nie będą za słabe przełożenia pod duże górki i głębokie błoto???
Jakie realne rozmiary mają te nalewki i ewentulnie jaką głębokść bieżnika.
Fedima nie ma nic pośreniego pomiedzy 30" a 31", natomiast PNEUS ELITE ma taki rozmiar jak 255/75R15: http://www.sklep.globgum.com.pl/index.p ... x4-trakker. (taki rozmiar najbardziej chodzi mi po głowie).

Dzięki z góry za sugestie i informacje.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 01, 2007 10:43 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Hadek pisze:
Ja miałem takie opony u siebie.
To duża i cięzka opona, na podjazdach błotnych brakuje mocy.
Jesli bedziesz przestrzegał pewnych zasad to troche pojeżdzisz.
Żeby nie obcierała potrzebujesz liftu budy i zawieszenia. Konieczne bedzie tez skręcenie ograniczników skretu.
U mnie przy maks skrecie w lewo ocierała o rame.
Felgi 7" et-15.

Czyli wygląda na to że 31" może być trochę za duże....
Tak też sobie to wyobrażam. Włączenie 2-ki (4L) chyba będzie na podjeździe i w błocku niemożliwe???
Miałeś Fedimę?? Czy innego producenta?
Obcierało przy zmotanych wahaczach też??

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 01, 2007 10:49 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Fedima evo cos tam z dodatkowymi lamelami po bokach.
Obcierało przy zawiasie pajcalmini, ale tylko w lewą strone.
Mówiąć o podjazdach miałem na mysli spore wzniesienia gdzie nie mozna się napedzic.
W terenie w miarę mozliwości uzywałem wszystkich biegów.
Bywało i tak że napędzony na maksa 2 w lagrze musiałem zredukowac do 1.
Tragedii nie będzie, vitka bedzie Ci spadac do poczatku momentu obrotowego i tak sobie bedzie ciagneła.
Musisz się liczyc z wiekszym spalaniem, u mnie norma to 15 litrów, maks do 25 przy pełnej faji :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 01, 2007 11:03 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Hadek pisze:
....
Musisz się liczyc z wiekszym spalaniem, u mnie norma to 15 litrów, maks do 25 przy pełnej faji :wink:

To mi rybka :wink: :D W terenie (a do tego te opony) spalania nie liczę żeby się niepotrzebnie nie stresować się:wink:
Hadek pisze:
....Tragedii nie będzie.....

To co byś radził biorąc pod uwagę wszystkie za i przeciw?? 31" czy 255/75 czy 30"

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 01, 2007 11:09 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Szczerze, to 30/9,5 kopia simex.
To według mnie najbardziej rozsądny rozmiar.
To jest tylko moja prywatna opinia :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 01, 2007 11:14 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Hadek pisze:
Szczerze, to 30/9,5 kopia simex.
To według mnie najbardziej rozsądny rozmiar.
To jest tylko moja prywatna opinia :wink:

:roll: Ja sie zastrzele :wink: :D
Toś mi zamieszał. Już myslałem że wiem jakie opony kupić :wink: :D

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 01, 2007 11:16 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
Biga na ten przykład ma 195r15 simex, mieli viertara jak głupia, choc czesto wisi na ramie ale to wina liftu na zawiasie 5cm.
No i most tez juz wystrzelił :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 01, 2007 11:39 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Hadek pisze:
Biga na ten przykład ma 195r15 simex, mieli viertara jak głupia, choc czesto wisi na ramie ale to wina liftu na zawiasie 5cm.
No i most tez juz wystrzelił :wink:

Rozumiem że ten przykład jako głos na nie dla simexa :wink:
To teraz mam ramę nieco wyżej od Biga i wiem co znaczy niska rama. Ciągle się wieszam :evil: Na wiosnę ma być wyżej i napewno większe koła.
Teraz na 1-ce (29") i reduktorze mam spory zapas siły na kołach, ale czasem muszę przy AT włączyć 2-kę żeby oczyścić koła. To niestety już jest groźne dla sprzęgła gdy stoję pod górę lub siedzę w głębokim błocie. Nieźle je na ostaniej Operacji przypaliłem na jednym podjeżdzie błotnistym :evil:
Więc wnioskuje z tego że jak będę miał trochę większe i z dużo lepiej oczyszczającym się bęznikiem koła będzie akurat (nie będzie konieczności butowania na 2-ce). Nie chciałbym także zniszczyć mostu.
Wiec trzeba jakoś to wypośrodkować.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pn paź 01, 2007 2:12 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Masmo pisze:
Jakie realne rozmiary mają te nalewki i ewentulnie jaką głębokść bieżnika.......

Dostałęm informację o wielkościach od http://www.opony-4x4.pl/:
31x10.5r15 Fedima Extr. ma 24cm szer i 76.5cm śerdnicy.
Ranger, Puma i Sahara mają 25cm szer. i 78 cm średnicy.

235/75r15 Fedima extreme evol - Szerokość tej opony to 23cm, średnica 75cm. Inni producenci tego bieżnika w tym rozmiarze mają po 1cm mniejsze opony na szer. i średnicę.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 11:13 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 21, 2006 3:08 pm
Posty: 272
Lokalizacja: Stary Sącz
Masmo żeby zmieścić 78 cm w nadkolach to na prawdę musisz zrobić dużego lifta ewentualnie sporą wycinke, wyrąb lasu.... Nie wiem jak 8v ale w 24v V6 na takich kołach to ja bym juz 2 biegu na stromiznach nie używał. A miałem u siebie tylko 75,5cm opone.
A teraz mam minimalny lift, kola 29 cali a i tak od ziemi do ramy z tyłu 33 cm :lol:

_________________
Marcin Samuraj Coil - a kiedyś była Long 2.0 V6 LSD na wypasie. Obecnie Hyundai Terracan po modyfikacjach - ale z sentymentem do Suzuk


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 1:31 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
mdeja pisze:
Masmo żeby zmieścić 78 cm w nadkolach to na prawdę musisz zrobić dużego lifta ewentualnie sporą wycinke, wyrąb lasu.... :
Są plany konkretnego lifta i pod niego chce kupić opony strikte w teren.
mdeja pisze:
Nie wiem jak 8v ale w 24v V6 na takich kołach to ja bym juz 2 biegu na stromiznach nie używał. A miałem u siebie tylko 75,5cm opone. :

Wygląda na to że prawdziwe 31" to wymaga zmian przełożeń mostów. Czyli będę celował w oponę rzędu 76 cm. Co nominalnie dla Fedimy równa się 31" :) . Tylko jeszcze wątpliwość czy 76,5 cm (31" Fedima) lub 76 cm (255/75R15 Pneus Elite ;info niepotwierdzona) czy 75 cm (235/75R15 Fedima). Mam teraz 73 cm i na mój gust jest mały zapasik siły na kołach. :roll:
mdeja pisze:
A teraz mam minimalny lift, kola 29 cali a i tak od ziemi do ramy z tyłu 33 cm :lol:

No własnie jak patrze na Jimniego i Samuraje to mam kompleks niskiej ramy. Ale na trawersie to cieszę sie że jadę Vitarką. :wink:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 1:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 21, 2006 3:08 pm
Posty: 272
Lokalizacja: Stary Sącz
Masmo pisze:
No własnie jak patrze na Jimniego i Samuraje to mam kompleks niskiej ramy. Ale na trawersie to cieszę sie że jadę Vitarką. :wink:

Do czasu do czasu - zaobserowowałem to osobiście.... W chwili jak już wypodnosisz auto żeby dać te opony które planujesz - to bedziesz miał ramę mniej więcej tak wysoko jak taraz ja mam, tylko ze budę dużo wyżej. I co sie okaże - że na trawersach hęhmmmm troche bojno.
Miałem tak w Longu - teraz trawersy pokonuje pewniej. Widzę to u Vaikera i Rafała którzy mają podniesione krótkie Vitary - jeden na 30 drugi na 29 cali ale na dużym lifcie - czyli sprężyna od samary nieobcinana. Ja na trawersie jade prosto a im tył ucieka na dół stoku - dlaczego?

_________________
Marcin Samuraj Coil - a kiedyś była Long 2.0 V6 LSD na wypasie. Obecnie Hyundai Terracan po modyfikacjach - ale z sentymentem do Suzuk


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 1:45 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
mdeja pisze:
..... Ja na trawersie jade prosto a im tył ucieka na dół stoku - dlaczego?

Opony + łącznik :?:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 2:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 21, 2006 3:08 pm
Posty: 272
Lokalizacja: Stary Sącz
Masmo pisze:
mdeja pisze:
..... Ja na trawersie jade prosto a im tył ucieka na dół stoku - dlaczego?

Opony + łącznik :?:

Nie do końca - ja u siebie w longu miałem takie wrażenia jak chłopaki w krótkich 2.0 Vitkach. Mam po prostu porównanie vitara -samuraj.
Opony - owszem ja mam kopie Yokohamy MT a oni MTeki klasyczne - ale nie sądze żeby różnica w trzymaniu bocznym była aż tak duża na korzyś yoko....
Po prostu moim zdaniem jest to kwestia wysokości i sposobu pracy zawieszenia. Ten tył vitary jakoś taksie przewala w dół stoku po prostu ...no ale przy sporych trawersach -

_________________
Marcin Samuraj Coil - a kiedyś była Long 2.0 V6 LSD na wypasie. Obecnie Hyundai Terracan po modyfikacjach - ale z sentymentem do Suzuk


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 04, 2007 3:57 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
mdeja pisze:
Opony - owszem ja mam kopie Yokohamy MT a oni MTeki klasyczne

+ dla Fedimy Extrem :!: :wink: :D
Kolejna argument to zachowanie opon Yokohamy A-T/S jakie mam w Tucsonie. Dziś je przetestowąłem w torfie :lol: I co prawda musieli mnie wyciągać (bo wisiałem na podwoziu) ale o dziwo opony się w takim lepiącym czarnym maśle oczyszczały się :shock: :shock: :shock: i przepychały auto kawałek do przodu i kawałek do tyłu....
Wygląda że Yokhama wie jak robić opony w teren. :!:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl