suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:01 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob mar 08, 2008 10:14 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
mdeja pisze:
Masmo pisze:
mdeja pisze:
..... Ja na trawersie jade prosto a im tył ucieka na dół stoku - dlaczego?

Opony + łącznik :?:

Nie do końca - ja u siebie w longu miałem takie wrażenia jak chłopaki w krótkich 2.0 Vitkach. Mam po prostu porównanie vitara -samuraj.
Opony - owszem ja mam kopie Yokohamy MT a oni MTeki klasyczne - ale nie sądze żeby różnica w trzymaniu bocznym była aż tak duża na korzyś yoko....
Po prostu moim zdaniem jest to kwestia wysokości i sposobu pracy zawieszenia. Ten tył vitary jakoś taksie przewala w dół stoku po prostu ...no ale przy sporych trawersach -


nie wiem jak ty ale my widzimy góry tylko na zdejeciach przynajmiej ja :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 08, 2008 10:21 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
nie wiem jak ty ale my widzimy góry tylko na zdejeciach przynajmiej ja :wink:

Ja jutro jadę na rajd w góry (ki) nadmorskie. Górki miejscami całkiem strome u nas ten lodowiec zostawił :wink: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 08, 2008 11:05 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
jeedz tak jakbyśś przeedniiego napedu niie miał

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob sty 03, 2009 11:06 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
Witam serdecznie, mam dość dziwne pytanie, liczyłbym na powagę w odpowiedziach,
czy waga nalewki Fedima Extreme evolution w wymiarze 31cali za 370zł (cena poglądowa) jest dużo większa niż waga yokohamy geolandara M/T w tym rozmiarze ? chodzi mi o to czy realnie są to duże różnice , typu 30 do 20 kilogramów czy coś rzędu 2/3 kg ?

oraz drugie pytanie, doszukałem na stronie oponki yokohamy w rozmiarze 235/80r16 wychodzi to jakies 32/9 cala, liczać że wyciąłbym wszystko co niepotrzebne w nadkolach, jak taka opona zachowa się z seryjnym napędem,interesuje mnie przyśpieszenie na czarnym ( podejrzewam, że o 5 mogę zapomnieć) wytrzymałość zestawu, przedni most niektórym wytrzymuje 31/10,5 jak nie butują ciekawe czy przy proporcji 32/9 cala będzie efekt podobny, ( licząć że gdy vitara nie będzie chciała jechać to wyciągana będzie wyciągarką a nie katowana ze sprzęgła ) . podejrzewam, że wymiana przełożeń w reduktorze na coś z cyklu 4:24 będzie konieczna. Felgi jakie planuje to dotz dakary 16tki et -20. prosiłbym o konstruktywne opinie znawców.

mam wstawione OME i nie mam zamiaru podnosić budy, jedynie wycięcie wszystkiego co niepotrzebne wchodzi w grę.

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: sob sty 03, 2009 1:10 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
nalewna bedzie sporo ciezsza gdzies 10-15 kg na oponie

masz ome nie chcesz liftu budy nie wsadzisz opon 32

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob sty 03, 2009 3:13 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Co Wy się tak tego bodylifta boicie :wink:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: sob sty 03, 2009 5:04 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
misterny plan chyba może iść w pizdu....
dostałem odpowiedz od dystrybutora yokohamy ze w polsce może być problem z jakimkolwiek rozmiarem z serii M/T a jak juz to jakieś stare prze leżakowane w magazynie. Jak ktoś ma je na stronie to zazwyczaj jest "chłit matetingowy" ;(

nic czekam dalej na konstruktywne wypowiedzi.

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: ndz sty 04, 2009 12:20 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
i dobrze bo yokohamy to dobry bieznik
ale jak mi sie wydaje chcesz budowac cos pod rajdy i extrim to ta opona sie nie nada
jak cos rajdowego to tylko simex 30 badz 31-33 po zzmianie przełozen i mostu
i tego nie przeskoczysz bo tylko simex jodła itp oczyszcza sie na wolnych obrotach a to oznacza miec przedni naped

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: ndz sty 04, 2009 12:49 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
czyli mówisz reduktor 4:24 + przełożenia np 5:38 ( bushido tak miał i na reduktorze na 5tce miał 40km/h) powoduja ze przedni most nie dostanie po dupie ?


generalnie suka na dzień dzisiejszy nie ma sprecyzowanego toru przebudowy ( główny powód - zmiana pracy )obecnie zakładam, że głównie na niedzielne wyjazdy w teren o profilu rekreacyjnym oraz sporadycznie jakiś rajd średnioumiarkowany jeśi chodzi o trudność ( jednak wszystko może sie zmienić )


obecnie mam 225/70/15 na standardowych felgach
chciałbym jednak wstawić większe opony moje dwa typy nalewkowe:

http://moto.allegro.pl/item515477673_op ... ra_fv.html
wg sprzedawcy wysokość 76 (czyli nominalnie 5cm wieksza od obecnej - lift 2,5cm ) i węższa o jakieś 4 cm, pytanie o ile waga większa (o ile nie jest na karkasie ciężarówki to może być nawet taka sama jak obecna). Podejrzewam iż suka nie odczuje mocno różnicy w kołach a i ukręcalność powinna być też znikoma przy optymalnej nodze. Na czarnym moc powinna byc bez zmian w stosunku do obecnej opony.

http://allegro.pl/item520762838_opony_4 ... _road.html
wg sprzedawcy wysokość 81cm, czyli 10 więcej niż obecne, lift 5 cm, opona węższa od obecnej o jakieś 3cm, waga 23kg ( nie znam wagi opony pershini. obawiam się jednak dość dużej awaryjności i dużego braku mocy na czarnym... dodatkowo, spore wycinanko, i ew niestety lift budy .

w obydwu przypadkach wymiana felg na stalówki dotz dakar 16''


pozdrawiam.

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: ndz sty 04, 2009 1:15 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
WOLVERINE pisze:

http://moto.allegro.pl/item515477673_op ... ra_fv.html
wg sprzedawcy wysokość 76 (czyli nominalnie 5cm wieksza od obecnej - lift 2,5cm ) i węższa o jakieś 4 cm, pytanie o ile waga większa (o ile nie jest na karkasie ciężarówki to może być nawet taka sama jak obecna).

Waga będzie większa, sam miałem poprzednio opony takie jak Ty, tj. Perschini, obecnie mam Kumho Kl-ki- niby 31" :wink: i waga jest porównywalna z Perschini.

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pn sty 05, 2009 4:52 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
WOLVERINE pisze:
czyli mówisz reduktor 4:24 + przełożenia np 5:38 ( bushido tak miał i na reduktorze na 5tce miał 40km/h) powoduja ze przedni most nie dostanie po dupie ?


generalnie suka na dzień dzisiejszy nie ma sprecyzowanego toru przebudowy ( główny powód - zmiana pracy )obecnie zakładam, że głównie na niedzielne wyjazdy w teren o profilu rekreacyjnym oraz sporadycznie jakiś rajd średnioumiarkowany jeśi chodzi o trudność ( jednak wszystko może sie zmienić )......


Zacznij od specyzowania toru przebudowy. Moim zdaniem zmota na 235/85R16 to nie auto do wyjazdów rekreacyjnych. Do takiego auta potrzebujesz przełożeń, mostu stalowego, blokad, może mocniejszych półosi i duuuużo większego lifta! Nie będzie to zdecydowanie auto do codziennego kręcenia się po mieście i będzie Cię to trochę kosztować. Ja bym dodał to tego mechanika i startowałbym w PT :wink: .

Do rekrecyjnych wyjazdów na Twoim miejscu założyłbym cywilizowane MT-ki w rozmiarze 30" (np GY MTR) może jeszcze blokadę ARB i do turystyka i w wyczynu bez ciśnienia będzie idalnie.

Ja poszedłem drogą 2 kompletów opon. Grzeczne AT-ki do miasta, LR do przedniego mostu który na czarnym nie będzie przeszkadzał a na rajd parę godzin w garażu i wyjeżdzam na Silverstonach 30,5" z wyciągarką elektryczną i mam nadzieję się dobrze bawić bez jakiegoś strasznego ciśnienia na wynik. Może za jakiś czas zmienie AT-ki na MT-ki 30" bo nie mam czasu aby zmieniać koła na każde małe upalanko.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pn sty 05, 2009 7:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lut 16, 2007 11:25 am
Posty: 194
Lokalizacja: Sosnowiec
Nie zakładaj opon 235/85/r16 do suzuki jeśli nie myślisz o walce tylko w terenie.
Na asfalcie dużo stracisz , zeby zyskać w terenie trza dużo włożyć.
W tym rozmiarze to nawet na bierzniku BFG MT (niezbyt agresywny) przerobione na maxa napędy nie są zbyt trwałe , a o simexie zapomnij.
Piszę , to jako praktyk jeżdżący na tym rozmiarze. :mrgreen:
Mimo ogromnego pakietu zmian obciążenia są ogromne i co rusz coś pęka.
Nawet rama dostaje po d...pie i spektakularnie pękło mocowanie wahacza na ostatnim upalaniu. Kto był trn widział. :wink:
na takie ogólne zastosowanie to max 30" (ok 750-760 mm) w bieżniku jak podałeś i powinno jeździć .
Lepiej dołożyć blokadę ARB lub dwie.Lub wyciągarkę. :mrgreen:
A i ważne na rozmiarze 235/85/r16 koniecznie trzeba zmian reduktora (przełożeń) bo nie jedzie.( najwyżej się toczy) :cry:

_________________
SUZUKI VITARA 1.6 l 16 V (Szara Eminencja)
SUZUKI VITARA 2.0 l 16 V (Błękitny Grom)


Na górę
Post: pn sty 05, 2009 9:32 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
witam, dzięki za konstruktywne wypowiedzi, obecnie te oponki 235/85/16 odeszly w niepamięc ( powód za dużo do przeóbek)

Obecnie zastanawiam się miedzy 31/10,5r15 a 205/80/16 , do obydwu opon przyda się felga z ET -12/-15/-20 (do sprawdzenia) patrząc na koszty nalewek wychodzi podobnie, zestaw na 15tkach 600zl koło, a na 16tkach 680 ( gdzie ze zniżką zejdzie o 50zl na sztuce) jednak ta 16tka jest węższa i to wg mnie będzie plus dla układu jezdno/napędowego .

zastanawiam się ile w gorę trzeba by suzuke by kółka się zmieściły, na razie oscyluje ok 5/6cm lift. zobaczymy co na mądrzejsi w fachu.

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: pn sty 05, 2009 9:58 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
jacenty pisze:
...Mimo ogromnego pakietu zmian obciążenia są ogromne i co rusz coś pęka.
Nawet rama dostaje po d...pie i spektakularnie pękło mocowanie wahacza na ostatnim upalaniu. Kto był trn widział. :wink:
... :cry:


Jako młodzież muszę Cię Jacku nasz Guru poprawić boś Ty się pomylił!
Nie mocowanie wahacza,tylko drążka wzdłużnego!!!!Byłem i widziałem jak się urywa!Nawet pomagałem reanimować :mrgreen: 8)

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt sty 06, 2009 7:35 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 12:37 pm
Posty: 386
Lokalizacja: Bielsko
jacenty pisze:
....
W tym rozmiarze to nawet na bierzniku BFG MT (niezbyt agresywny) przerobione na maxa napędy nie są zbyt trwałe ...

O to to to, a tak ładnie żarło - i zdechło, a szanse na dobrą lokatę nawet były, ech...
:lol: :wink:
Jacku a to mocowanie wachacza może przez jakieś inne czynniki sie szczęzło ?? U mnie np. po założeniu tych czerwonych amorów to najpierw sierżant się skończył, a po założeniu nowego się mocowanie do ramy wzięło i złamało :lol:
Pozdrówki

_________________
była :( Vitka na standartowych 235/75


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl