suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:52 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 912 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 12, 2012 7:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn sie 23, 2010 2:19 pm
Posty: 23
Lokalizacja: kraków
witam,
co sadzicie o takich oponkach bo potrzebuje jakies oponki do zabawy w błocie
http://www.janpol4x4.pl/produkt/?id=122 ... RA_TRAC_NT

_________________
Long 2.0 TD lift 2":D
amory sprężyny Dobinsons
body lift


Na górę
Post: czw kwie 12, 2012 8:13 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
moim zdaniem ładne ale osobiscie wolałbym jakąs kopie simexa
chyba lepiej w błotku robią

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: czw kwie 12, 2012 10:50 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
Nie wiem nic na temat marki, ale bieżnik to udany kompromis. Niezłe na szosie (dużo lepiej niż simex), dobre w piachu, szutrze czy śniegu i dość dobre w błocie( na pewno lepsze niż BFG MT). Ale tylko do błota to Simex/kopia Simexa lub Silverstone MT117 Xtreme, a jak nadmiar mocy to Bogger :mrgreen:

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: śr maja 09, 2012 8:21 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Mam pewne pytanie.
Czy większa opona tym gorzej dla części napędów. Ale tu chodzi o wielkość opony czy wagę ?
Bo nalewka MT 235/75/15 waży pewnie koło 17-20kg/sztuka, a w tym samym rozmiarze jakiś oryginał pewnie koło 12kg ?
Czy większy oryginał będzie siał takie same spustoszenie w napędach co mniejsza nalewka ale o zbliżonej wadze ?
Jak to rozumieć ?

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: śr maja 09, 2012 8:41 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Największe spustoszenie w napędach powoduje nieodpowiedni styl jazdy.
Co do parametrów opony, to z tego co widzę w pierwszej kolejności istotny jest wymiar, w drugiej wzór bieżnika, a w trzeciej waga opony. Co nie oznacza, że ten ostatni parametr nie jest ważny.

Waga opony/koła ma też spory w pływ na komfort jazdy i pracę zawieszenia. Generalnie im większa masa tym gorzej.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr maja 09, 2012 2:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Czyli jednak wymiar ?
Ale bardziej szerokość czy wysokość ?
Na logikę szerokość, ale zapytać można :)

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: czw maja 10, 2012 7:51 am 
Na moją logikę większy wpływ na szybsze "zużywanie się" elementów ma wysokość opony. Większe jest wtedy ramię działające na elementy napędu. Taki jest mój tok myślenia.


Na górę
   
Post: czw maja 10, 2012 8:31 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
cielaczek pisze:
Na moją logikę większy wpływ na szybsze "zużywanie się" elementów ma wysokość opony. Większe jest wtedy ramię działające na elementy napędu. Taki jest mój tok myślenia.


Wszystko ma na to wpływ.

Wieksze opory w błocie będzie miał bieżnik Yokohama Geolandar MT niż Simex o tej samej szerokości. Geolandar sie zasysa i stoi na betonowo bo ma duzo większą powierzchnię czołową niż Simex. Na Simexie też jest znacznie lzej kręcic kierownicą na utwardzonej nawierzchni :)

Z kloei Geolandar lepiej sie zachowuje w codziennej eksploatacji po czarnym - stosunkowo dobra przyczepność jak na MT.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 12:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
Stoję przed wyborem opon MT.
Zastanawiam się czy wziąć kopie Persichini czy kopię Simexa, rozmiar 225/75, czy duża jest różnica między tymi oponami? Czytając fora Simex aktualnie jest najlepszą oponą w błoto, ale czy tym samym będzie oponą najbardziej siejącą zniszczenie w mostach/przegubach ? Dodam że wolał bym iść na kompromis bierznik/usterki :) ale obawiam się że opona typu kopia BFGoodricha Mud Terain jednak ma sporo mniejsze możliwości terenowe w porównaniu do wcześniej wymienionych (sugeruję się jednak tylko zdjęciem bierznika i jego agresywności).

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 1:35 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
alientm pisze:
Stoję przed wyborem opon MT.
Zastanawiam się czy wziąć kopie Persichini czy kopię Simexa, rozmiar 225/75, czy duża jest różnica między tymi oponami? Czytając fora Simex aktualnie jest najlepszą oponą w błoto, ale czy tym samym będzie oponą najbardziej siejącą zniszczenie w mostach/przegubach ? Dodam że wolał bym iść na kompromis bierznik/usterki :) ale obawiam się że opona typu kopia BFGoodricha Mud Terain jednak ma sporo mniejsze możliwości terenowe w porównaniu do wcześniej wymienionych (sugeruję się jednak tylko zdjęciem bierznika i jego agresywności).


Oj, było wałkowane.
Po pierwsze pershini to nalewki, nie ma bieżnika pershini, oni robią kopie simexa lub innych.
Po drugie jak simex to nie kompromis. Chyba że masz bardzo lekką nogę.
No i na simexach nie polatasz po asfalcie tak jak na BFG czy kumho kl71. Są jeszcze silverstone 117 sport - to jest chyba coś pomiędzy BFG a simexem. Osobiście bym radził silverstone, chyba że palnujesz przeznaczyc bolida na latanie po porządnym błocie.

Po trzecie zrób rachunek sumienia co chcesz osiągnąć a następnie wybierz opony odpowiednie - będzie znacznie łatwiej wtedy podjąć decyzję.
Po czwarte używaj szukajki ;)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 1:38 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
bieżnik (wzór), waga opony - ważne kryteria przy ew. destrukcji podzespołów, ale najważniejszy przy tym jest chyba "łącznik"
Wracając z Pajęczna rozpędziłem swój bolid do 120km/h na ładnej prostej, przy ciśnieniu 2.0 -silverstony sporty

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 1:58 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
KL71 235/75/15

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 2:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn sie 16, 2010 11:38 am
Posty: 237
Lokalizacja: Internet
NuVo pisze:
KL71 235/75/15


I tu jest małe ale, cena. Nalewkę MT aktualnie można kupić za >=250zł, a KL71 to kosz min 460zł za sztukę, a używek prawie brak, lub dalej drogie.

_________________
Vitara 1993r. Soft-top 1.6 8V + gaz


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 2:40 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
No tak, nie wspomniałeś o budżecie. :wink:
Za to masz:
5lat gwarancji,
Dobre zachowanie na asfalcie i w terenie,
Dobrą mieszankę gumy,
Niską wagę.

Jak nie brodzisz w gównie po klamki to może nalewka starego BFG, ewentualnie Kopia Yoko MT (wspomniane przez Ciebie persicośtam)

Pomyśl do czego tak na prawdę potrzebujesz opony, ile używasz auta teren/asfalt.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt lip 06, 2012 2:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
W przypadku opon Pershini jakość jest adekwatna do ceny. Są ciężkie (prawie 30kg/szt), twarde i z kiepskiej gumy. Jak robisz małe przebiegi to szybciej się guma ze starości rozpadnie niż bieżnik zużyje. Poza tym dostępne tylko niskie profile.

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 179 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 15 6 7 8 912 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl