suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 9:03 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: MT
Post: pn mar 18, 2013 10:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 9:36 pm
Posty: 220
Lokalizacja: Kamienna Góra
Przyszedł czas na zmianę opon i nie wiem co wybrać były kl71 30''.Czy
znowu kupić to samo czyli kl71 tylko 31" ,albo Yokohama G001C 31".
kl71 nie jest zła opona, ale dość szybko bieżnik znika. Ciekawi mnie yokohama jak się spisuje w terenie, i jak bieżnik w niej znika?

_________________
juz jest mały lift:)
www.extremefirstaid.pl


Na górę
 Tytuł: Re: MT
Post: wt mar 19, 2013 8:11 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
W terenie Geolandar MT robi dużo lepiej od KL71 (235/75R15 obydwie).
Ze znikaniem jest trochę lepiej, ale nie wiem o ile, bo moje KL71 kolejny właściciel zdarł po 1,5 roku, a Geolandary poszły w świat wcześniej.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
 Tytuł: Re: MT
Post: wt mar 19, 2013 2:56 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Robią deczko lepiej np przy wyjeździe z dużej koleiny, nie jeździłem na oryg yoko a tylko na takim wzorze bieżnika, generalnie są to porównywalne opony terenowe

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
 Tytuł: Re: MT
Post: wt mar 19, 2013 5:35 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
robiłem z himselfem test na trawie z mokrym śniegiem.
Ja mam kopie geolandra - insa turbo sahara 235/85 R16
on ma KL71 245/75 R16

wyszło, że KL71 robi naprawdę duuużo gorzej:
Na jedynce praktycznie bez gazu podjeżdżaliśmy po mlekkie wzniesienie.
Ja wjechałem a himself dopiero za czwartym razem ale to z rozpędu.
Pod spore wzniesienie ja na jedynce i lekko gazu wjechałem,
Himself nawet z rozpędu nie wjechał. Dopiero jak z dwójki się rozpędził :lol:

W błocie już nie ma takiej przepaści między SAHARĄ a KL71 ale i tak sahara wygrywa.

Zawsze jeździłem na ATekach bo chciałem, żeby na czarnym było dobrze. Teraz wiem, że trzeba było od razu SAHARY brać :mrgreen:

Z tego co wiem to SAHARA ma trochę agresywniejszy bieżnik niż oryginał - Yokohama Geolandar
Bardziej krawędzie wystają i w koleinach to pomaga.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
 Tytuł: Re: MT
Post: wt mar 19, 2013 5:47 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Tak racja ,nalewka agresywniejsza. Przy teście i Ty i himself mieliście równie zużyte opony? Ja nie upieram się że kl jest lepsza, miałem obydwie i wg mnie były porównywalne, z małym plusem dla yoko

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
 Tytuł: Re: MT
Post: wt mar 19, 2013 5:51 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
moje były prawie nowe a jego mają już najechane pewnie z 10000km
Od tamtej pory zrobiłem już parę kkm i dalej robią tak samo wyśmienicie mimo, że kostki nie są już takie ostre.

KL71 na śniegu sobie gorzej radzi bo ma wielkie kostki a w śniegu im więcej mniejszych tym lepiej

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
 Tytuł: Re: MT
Post: wt mar 19, 2013 7:02 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
tak jak radzik pisze, jego robia lepiej na sniegu ale fakt moje opony maja juz dwa lata, napewno jak byly nowe robily lapiej w sniegu z tego co pamietam, w błocie podobnie robią obie choć moje chyba szybciej się oczyszczają, napewno kl robi lepiej w blocie niz KM, ja bym brał teraz takie jak ma radek, albo simax :) ale to juz nie MT a vitara juz mi nie służy do jazdy na codzień

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
 Tytuł: Re: MT
Post: wt mar 19, 2013 8:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 9:36 pm
Posty: 220
Lokalizacja: Kamienna Góra
A jaka jest wysokość bieżnika w yoko? Szukałem i nie znalazłem a ktoś mi tam mówił ze w kl 71 jest większy. Nalewka ma duży bieżnik większy niż w yoko ale i jest bardzo ciężka.

_________________
juz jest mały lift:)
www.extremefirstaid.pl


Na górę
 Tytuł: Re: MT
Post: wt mar 19, 2013 9:53 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Generalnie oryginały mniej trzymają wymiary(jedne bardziej inne mniej), a nalewki w drugą stronę, trzymają lub są nieco większe. Każda nalewka jest mniej lub bardziej cięższa jak oryginał, zależy to min. od karkasu na którego bazie powstała. Dzisiejsze nalewki są bardzo dobrze wykonane(przeważnie), ale wiadomo że jakościowo nigdy nie będą jak oryginalne no i waga, co w naszym wypadku nie jest bez znaczenia

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
 Tytuł: Re: MT
Post: wt mar 19, 2013 9:53 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Nalewka ma około 16mm bieżnika.

Jeździłem na KL71 i zaraz po nich na Fedima Extreme Evolution (kopia yoko). Różnica kolosalna. Nawet na czarnym Kumho miały gorszą przyczepność. Fedimą było naprawdę trudno zamielić nawet na szutrze, nie wspomnę o asfalcie. Na czarnym to pewnie kwestia rozmiaru 225 Kumho i 245 Fedima ale też inaczej ukształtowane czoło opony. Pamiętam, że jak mierzyłem to Fedima miała około 4cm szersze czoło opony - nawet przy tym samym rozmiarze powierzchnia styku prawdopodobnie będzie większa w Fedimie.

    1. Jazda w błotnistych koleinach - przepaść, wygrywa Fedima. Kumho praktycznie nie dało się "wyskoczyć z kolein" podczas gdy Fedima praktycznie bez problemu wygrzebywała się z kolein, porównywalnie do simexa.

    2. Jazda po sypkim wrednym piachu z ciśnieniem około 1.0-1.1 - Kumho zdecydowanie wygrywa, jedzie po powierzchni i można uzyskać zdecydowanie większe prędkości, ale nie od dziś wiadomo na piach najlepsze są opony AT lub zimówki. Jak widać w mojej galerii po pustyniach w Dubaju latają na zimówkach lub M+S :)

    3. Hamowanie na mokrym asfalcie - moim zdaniem Fedima lepsza.

    4. Dynamika - Kumho wygrywa, to jednak nie nalewki więc są lżejsze

    5. Szybka jazda po szutrze - Kumho wygrywa, ale nie jest to przepaść, dodatkowo kumho ma bardziej miękki karkas więc można jechać na większym ciśnieniu i trochę łatwiej wyczuć samochód.

Trzeba jeszcze zaznaczyć że różnice pomiędzy nalewkami różnych firm też są czasami znaczne.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
 Tytuł: Re: MT
Post: wt mar 19, 2013 10:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 9:36 pm
Posty: 220
Lokalizacja: Kamienna Góra
właśnie nalewki nie chce jakoś nie mam przekonania szukałem i coś znalazłem ze yoko ma 8, 5 mm to mało w porównaniu do innych opon i pewnie szybko znika bieżnik
Obrazek

_________________
juz jest mały lift:)
www.extremefirstaid.pl


Na górę
 Tytuł: Re: MT
Post: śr mar 20, 2013 7:03 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jeśli faktycznie oryginalne Yoko mają 8.5mm to przy 16mm w nalewce to drastycznie mało :shock:

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
 Tytuł: Re: MT
Post: śr mar 20, 2013 8:05 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 25, 2012 10:06 am
Posty: 64
Bzdura z tymi 8 mm, brat posiada oryginalne yokohamy na samuraiu, mają mniej bierznika niż nalewka ale robią bez porównania lepiej niż nalewka i to nie podlega dyskusji, nie znikają tak szybko jak KL, ja powiem nawet że znikają wolno, generalnie jest to opona godna polecenia, jest stosunkowo droga ale warta swojej ceny i zdecydowanie polecam, nie polecam natomiast nalewek yokohamy, miałem już kilka takich kompletów, wyrywa kostki do samej osnowy, strasznie zapycha się, bardziej niż yokohama i jest ciężka. pozdrawiam

PS. polecam jeszcze popatrzeć po takich kompletach jak Maxxis BIG HORN, Silverstone MT sport.

_________________
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO VITARY, http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=67&t=9638&p=117404#p117404
TOR OFF ROAD /LUBELSKIE/ http://www.offroad.manifo.com


Na górę
 Tytuł: Re: MT
Post: śr mar 20, 2013 8:33 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
M1cHaL11 pisze:
ale robią bez porównania lepiej niż nalewka i to nie podlega dyskusji

temu nie da sie zaprzeczyć, nalewka zawsze bedzie gorsza od markowej opony

M1cHaL11 pisze:
nie znikają tak szybko jak KL, ja powiem nawet że znikają wolno

o, wszystkie opinie o oryginalnych yoko które słyszałem były w przeciwieństwie do twojej, może dlatego że opony były w cięższych niż samurai samochodach.

M1cHaL11 pisze:
nie polecam natomiast nalewek yokohamy, miałem już kilka takich kompletów, wyrywa kostki do samej osnowy

Nalewka nalewce nierówna. Podaj dokładnie jakie nalewki miałeś - jaki producent?. Ku przestrodze, aby inni się nie nacięli. Ja z Fedimy i Insy jestem zadowolony, ale widziałem nalewki które gubiły klocki :)

M1cHaL11 pisze:
strasznie zapycha się, bardziej niż yokohama i jest ciężka

oczyszczanie też zależy od producenta nalewki i od tego jaką gumę użyje. To że jest ciężka to też fakt któremu nie można zaprzeczyć. Ale masa wynika raczej z uzytego karkasu z opony wzmacnianej "C". Ma to swoje wady i zalety. Lekkim samochodem można bez problemu sie poruszać praktycznie bez ciśnienia w oponie :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
 Tytuł: Re: MT
Post: śr mar 20, 2013 8:41 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
M1cHaL11 pisze:
... nie polecam natomiast nalewek yokohamy, miałem już kilka takich kompletów, wyrywa kostki do samej osnowy, strasznie zapycha się, bardziej niż yokohama i jest ciężka....


Jakich firm były te nalewki, że Ci kostki odpadały? i jakie roczniki tych nalewek? jakieś świeże czy to 10 lat temu było?

ciężkie są, to prawda - moja sahara nie pamiętam ile waży ale bardzo dużo więcej niż nie nalewka !
235/85R16 na feldze stalowej ciężko samemu na klapę zamontować
Z tego co pamiętam, jak próbowałem takie koło zważyć to waga do 40kg była za mała :lol:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl