suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 1:16 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw mar 28, 2013 5:28 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
Panowie temat dośc pilny..... opony jakie leżą w domu to glob gum 265/70 16 z patrola.... miał bym je za darmo.... wychodzi mi że jest to odpowiednik 31 więc vitara mogła by już na takich kołach trochę w terenie powalczyć. Tylko teraz.... jaka felga?
1 http://moto.allegro.pl/felgi-stalowe-et ... 74664.html
2 http://moto.allegro.pl/felgi-4x4-16x7-5 ... 68598.html

no i czy ma to sens? to dokładnie taka opona jak ta z linku http://www.globgum.producentopon.pl/265 ... -p-31.html


Jakie parametry musiały by mieć felgi aby włożyć te opony do vitary aby nie obcierało o ramę? błotniki się wytnie najwyżej.... wejdzie takie koło z liftem ale bez bodylift-a za to z cięciem rantów? to rozwiązanie ma sens bowiem swoje koła sprzedam za 500-600zł z alu więc koła MT wyszły by mnie około 400-500zł więc wydaje mi się że w granicach zdrowego rozsądku.... tylko czy to wejdzie i ma sens? Vitara ma jeździć trochę asfaltem oraz topienie w błocie a nie jestem do końca przekonany co do trakcjitej opony. jak się ma taka opona do kopi simex-a w rozmiarze 235 70 15 pomijając fakt wielkości 16tki (około 5 cm większe są te 16tki) czy simex przypadkiem nie spisze się lepiej na błocie?


Zgłupiałem już całkiem.... z jednej strony więcej pod belką z drugiej trakcja (chyba) co będzie rozsądniejszym wyborem?

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: pt mar 29, 2013 6:13 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Strasznie szerokie i ciężkie będą te opony od vitki. Żeby to wlazło i nie jeździło tylko po prostej, to pewnie zdrowy lift zawieszenia + lift budy potrzebny, ale to niech szpenie od 1.6 się wypowiedzą.

Jedna uwaga - masz automat o którym już piszesz, że nie jest demonem szybkości. Jak wrzucisz duuuże kapcie to skrzynia może zgłupieć i będzie jeszcze gorzej - na najwyższy bieg będzie przełączać po osiągnięciu drugiej nadkosmicznej, czyli doszła by Ci zabawa z przełożeniami i wymiana na wolniejsze.
Przy tym rozmiarze w nalewce i koniecznych liftach to jest spora szansa że od razu coś urwiesz w przednim napędzie jak przykutwisz na liftowaniu :mrgreen:

To jest wzór starego BFa, fajny uniwersalny MTk, ale w błocie duuuuużo lepszy siemex czy choćby kopia geolandara.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pt mar 29, 2013 9:12 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
Producent z Poznania

http://www.markgum.com.pl/pl/katalog/op ... c-trax-mt/


Na górę
Post: pt mar 29, 2013 1:11 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
wiecie czy za szeroko? odpowiednik 31 10,5 15 to właśnie 265 70 16..... szerokość ta sama będzie niższy profil bo felga większa o 1 cal ale wysokości będą takie same (bardzo zbliżone)

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: sob mar 30, 2013 10:03 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Za wielkie te kapcie.
Most masz stalowy z przodu?
Albo reduktor, albo przełożenia w mostach musiałbyś zmienić.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob mar 30, 2013 8:27 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
zax pisze:
Za wielkie te kapcie.
Most masz stalowy z przodu?
Albo reduktor, albo przełożenia w mostach musiałbyś zmienić.


no to się zdecydujcie.... na 31 10,5 15 ludzie jeźdzą i jest ok bez ruszania przełożeń itd..... nagle 265 70 16 za duże.... mimo że to dokładnie to samo co wspomniane 31 tylko felga ocal większa....


Pojawiła się druga opcja.... mam w garażu alu felgi od bmw 8,5 cala i ET15 16 cali więc pasujące pod te opony.... do tego dystanse z redukcją rozstawu śrub z 5x139,7 na 5x120 i dało by rade to założyć tylko..... co ze sprzęgiełkami?

Ma ktoś dojscie do tanich stalówek 16 cali do vitary takich aby uniknąć rzeźby?

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: sob mar 30, 2013 8:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
godles pisze:

no to się zdecydujcie.... na 31 10,5 15 ludzie jeźdzą i jest ok bez ruszania przełożeń itd..... nagle 265 70 16 za duże.... mimo że to dokładnie to samo co wspomniane 31 tylko felga ocal większa....


jeżdżą, ale z manualną skrzynią. W automacie nie decydujesz kiedy zmienić bieg, skrzynia sama określa moment i na zbyt dużych kapciach bazuje na zaniżonej prędkości auta, tak w uproszczeniu.


godles pisze:
Pojawiła się druga opcja.... mam w garażu alu felgi od bmw 8,5 cala i ET15 16 cali więc pasujące pod te opony.... do tego dystanse z redukcją rozstawu śrub z 5x139,7 na 5x120 i dało by rade to założyć tylko..... co ze sprzęgiełkami?


Sprzęgiełka są mocowane nie do słoneczka ze szpilkami na koła, ale niezależnie. Rozumiem, że te Twoje felgi mają przez mniejszy rozstaw śrub mniejszy otwór centrujący to nie wejdzie na sprzęgiełko? Jak tak to raczej d.pa, nie da rady założyć.

Ma ktoś dojscie do tanich stalówek 16 cali do vitary takich aby uniknąć rzeźby?[/quote]

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: sob mar 30, 2013 9:33 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
no otwór centrujący z bmw jest 72.6mm ( w tych akurat felgach)


co do zmiany biegu przez automat..... on i tak mnie wkur.... denerwuje miesza biegami kiedy chce i jak chce wiecznie sobie zmienia bez potrzeby..... opona obecnie 205 75 15 i odwala cyrki.... ma trochę ciężej bo około 1,5 atm na przodzie i 1,1-1,2 na tyle (trochę komfortu i w terenie minimalnie lepiej mimo opon M+S



skrzynia nie bazuje na prędkości auta tylko położeniu pedału gazu prędzej.... poza tym odpowiada za to komp (podobno) i bardzo mnie to boli że nie jest to skrzynia sterowana mechanicznie bo bym ją podregulował aby nie redukowała tak czesto i niepotrzebnie....

Czy przy sterowaniu kompem da rade to zrobić za pomoca zmiany poprzez kompa np?

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Ostatnio zmieniony ndz mar 31, 2013 9:16 am przez godles, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: sob mar 30, 2013 9:35 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
a zamieniałeś mu oleum i czyściłeś /zmieniałeś filtr?

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: sob mar 30, 2013 9:39 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
Niedzwiadz pisze:
a zamieniałeś mu oleum i czyściłeś /zmieniałeś filtr?



filtr w skrzyni mostach silniku itp wymieniony przez poprzedniego właściciela... nigdy nie wierzę sprzedającym ale ten wydawął się spoko i z tym co mówił przez tel nie oszukał mnie w niczym mimo to sprawdziłem oleje tak dla zasady.... w mostach czyściutkie bez wody szlamu opiłków itp w silniku to samo widać że świeży nie brudzi stan w normie w skrzyni to samo nie śmierdzi spalenizną skrzynia nie szarpie tylko że zmienia biegi jak oszalała

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: sob mar 30, 2013 10:32 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
godles pisze:
... ma trochę ciężej bo około 1,5 atm na przodzie i 1,1-1,2 na tyle (trochę komfortu i w terenie minimalnie lepiej mimo opon M+S...

Nie rozumiem jak minimalnie lepiej mimo opon M+S? Na at-kach będzie m+s, na Mt-kach podobnie, ba nawet na szosowych też będzie m+s. W automacie pasowało by zmienić przełożenia na 5,125, a tak będzie miał ciężko na takich szerokich i wysokich :(

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 9:14 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
M+S miałem na mysli oponę zimowa z okło 5-6 mm bieżnika (a może i nie)


piszecie przełożenia 5,125 czy jakoś tak.... to jakie ja mam w takim układzie? rozumiem ze te o których piszez są krótsze? jeżeli tak to odpadają bo na czarnym na moich przełożeniach nie idzie się rozpędzić do 130km/h bo poprostu nie chce tyle pojechać.... na navi 120km/h to 5 tys obrotów więc dodatkowe skrócenie przełożeń nie ma najmniejszego sensu.....

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 9:41 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
godles pisze:
M+S miałem na mysli oponę zimowa z okło 5-6 mm bieżnika (a może i nie)


piszecie przełożenia 5,125 czy jakoś tak.... to jakie ja mam w takim układzie? rozumiem ze te o których piszez są krótsze? jeżeli tak to odpadają bo na czarnym na moich przełożeniach nie idzie się rozpędzić do 130km/h bo poprostu nie chce tyle pojechać.... na navi 120km/h to 5 tys obrotów więc dodatkowe skrócenie przełożeń nie ma najmniejszego sensu.....

Automat w vitarze (o ile nie masz geo), ma 4,625 w mostach.
Wsadzając dyfry ze zwykłej Vitary będziesz miał mniejszą prędkość przy większych obrotach = można dać większe koła i da sobie radę.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz mar 31, 2013 11:36 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Dystanse i felgi bmw sobie daruj! Same dystanse pewnie ze 400zł by kosztowały więc bez sensu.
Kup te felgi i będzie git:
http://moto.allegro.pl/felgi-4x4-16x7-5 ... 68598.html

Jak się koła nie zmieszczą to wyliftujesz i powycinasz co trzeba + ewentualnie bodylift
Jak się zmuli (a zmuli się na pewno) to założysz 5.125 do mostów.
Jak rozwalisz przedni alu most (w terenie trudno będzie Ci go nie rozwalić) to wstawisz stalowy most.

PS.
Te kopie BFG MT są kiepskie więc może lepiej kupić sobie sahare lub simexa w rozmiarze 235/75R15 lub 30x9,5 R15 i wyjdzie taniej i lepiej ? :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn kwie 01, 2013 3:55 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
radzik071 pisze:
Dystanse i felgi bmw sobie daruj! Same dystanse pewnie ze 400zł by kosztowały więc bez sensu.
Kup te felgi i będzie git:
http://moto.allegro.pl/felgi-4x4-16x7-5 ... 68598.html

Jak się koła nie zmieszczą to wyliftujesz i powycinasz co trzeba + ewentualnie bodylift
Jak się zmuli (a zmuli się na pewno) to założysz 5.125 do mostów.
Jak rozwalisz przedni alu most (w terenie trudno będzie Ci go nie rozwalić) to wstawisz stalowy most.

PS.
Te kopie BFG MT są kiepskie więc może lepiej kupić sobie sahare lub simexa w rozmiarze 235/75R15 lub 30x9,5 R15 i wyjdzie taniej i lepiej ? :wink:


i o taką odpowiedź mi chodziło..... ładnie czytelnie i w temacie a nie z cyklu automat zgłupieje nie pociągnie takiej opony itp....

kopia simex-a 235 70 15 17mm bieżnika 71cm wysokość koła.... będzie robić czy za mała? wydaje mi się ze mogło by być większe (wyższe) bo teraz mam około 67-68cm a trochę prześfitu by nie zaszkodziło tutaj ugrał bym około 2cm więc pewien niedosyt... czy koło 76cm realnej wysokości (nalewka 235 75 15) wejdzie bez body liftu? ewentualnie z podcięciem błotników

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl