suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt kwie 16, 2024 6:30 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn kwie 01, 2013 4:13 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Przy 31 calach ET-15 to za mało. Jak miałem 31 cali to przy ET-25 i tak trochę obcierało o ramę (trzeba skręcić ograniczniki)

Chłopaki trochę lamentują z rozmiarem tych opon.
Powinno wyjść dokładnie tyle co zwykła 31 calowa guma - nic nadzwyczajnego. Co druga zliftowana vitara na takich jeździ.
Co do automatycznej skrzyni, to się nie wypowiadam, bo nie miałem okazji takiej powozić...

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn kwie 01, 2013 8:09 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
ET 0 - bardziej przytrze o ramę ale wystarczy na ograniczniku skrętu wyregulować za to mniej do wycinania nadkola/progu będziesz miał niż przy np ET -25

Miałem już ET3; ET0; ET-13 i ET-25
Im ET mniej na minusie tym zdrowiej dla auta i właściwości jezdnych

Teraz mam właśnie nowe felgi z ET0 i jest o niebo lepiej niż na ET-25
Przód lepiej pracuje i lepiej wybiera nierówności (mniejsza dźwignia na amorze - mniej chce go wyginać)
Na koleinach praktycznie w ogóle nie wyrywa kiery - tak samo przy uderzeniu w np korzeń
Zdrowiej dla łożysk i trudniej wygiąć tylne półosie.

Wiem, że Kacjen ma ET -dużo i jeździ - bo się da !
Ale jak nie trzeba to lepiej unikać minusowego ET

PS.
Kacjen jeździłeś kiedyś swoją Vitką na felgach z dodatnim ET ?
Ciekawi mnie jak odczuwasz różnice z 50mm dystansami na felgach :D

[quot="kacjen"].....
Chłopaki trochę lamentują z rozmiarem tych opon.
....[/quote]

Dokładnie !
Miałem 29" potem 30" potem 31" teraz mam 32"
Stwierdzam, że 31" to dobry rozmiar do Vitarki ale W TEREN - Wg mnie WYMAGANY stalowy most

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn kwie 01, 2013 8:23 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Ja mam ET (-12) i przyciera delikatnie tylko z jednej strony (a w zasadzie przy obecnych oponach to praktycznie wcale), a ograniczników nie ruszałem i nikt przede mną tego też nie robił. Dobry skręt (kołami :mrgreen: ) w terenie bardzo się przydaje, więc ograniczanie go jest niekorzystne zwłaszcza, że vitara i tak nie ma go imponującego

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: pn kwie 01, 2013 9:03 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Ja mam w stalówkach ET-30 i jest dobrze. Łożyska i tak się raz na parę lat zmienia. Z prowadzeniem nie ma problemu, tylko ja delikatnie traktuję Vitkę - nie skaczę, odpuszczam kiedy trzeba itd.
Za to z takim ET na przechyłach bezpieczniej.
No i generalnie krótka Vitara nie ma imponujących rozstawów, dzięki czemu trochę odsunięte koła dają lepszą stabilność.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn kwie 01, 2013 10:14 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
radzik071 pisze:
E

Wiem, że Kacjen ma ET -dużo i jeździ - bo się da !
Ale jak nie trzeba to lepiej unikać minusowego ET

PS.
Kacjen jeździłeś kiedyś swoją Vitką na felgach z dodatnim ET ?
Ciekawi mnie jak odczuwasz różnice z 50mm dystansami na felgach :D



Na -25 nie było żadnych problemów. Auto prowadziło się normalnie.
Potem po dodaniu 50mm dystansu zrobiło się ET -75 i już trochę trzepie, ale to i tak nic . (Guru ma chyba z minus 120)
Gdyby drążki były pod lepszym kątem i lift był mniejszy, to pewnie nie byłoby problemu.
Nie sprawdzę tego, bo wkrótce będą ruskie zwolnice :mrgreen:

Tylko jest jedna kwestia - moje auto to teren + laweta.
Nigdy nie zdecydowałbym się nim jeździć normalnie po czarnym, bo przeróbki poszły za daleko.

No i jeszcze jedno - łożyska kończą się od bagna i wody. Nie spotkałem się jeszcze żeby w aucie używanym w terenie łożyska wysypały się od zbyt ujemnego ET. Zawsze padają od rdzy i szlamu. Jeśli dajesz czadu w terenie to przynajmniej raz w roku i tak wymieniasz łożyska.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pt kwie 26, 2013 7:39 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
temat chyba powróci.... opony dalej leżą i kusza.... nie orientujecie się jakie Et mają ori felgi z vitary tylko 16tki? skrzynia zmienia biegi trochę lepiej po zmianie silnika i wydaje mi się że jest ciut mocniejsza niż była. ale do rzeczy.... główka tylnego mostu 5.125 już jest szukam przedniej i myślę poważnie o wiekszej oponie (wyższej) tylko teraz szukać felg do wspomnianych nalewek które już mam czy szukać opon na 15tki uzywek ale większych za rozsądne pieniądze?

Ile trzeba zapłacić za felgi ori od vitary? bo wszędzie jak patrzę na ceny to 220-280zł sztuka :/

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Ostatnio zmieniony pt kwie 26, 2013 7:56 pm przez godles, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt kwie 26, 2013 7:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
Orginalne takie jak moje z Grand Vitary mają ET 0

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: pt kwie 26, 2013 9:58 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
BartekWPR pisze:
Orginalne takie jak moje z Grand Vitary mają ET 0
:lol: Ubaw po pachy :lol: Oryginalne stalówki i alu z GV I mają ET 5 a te co masz ty to są orygial ale z vitary 2.0 16V/V6, 2.0TD no i oczywiście z były montowane w GV I bez plastików ma drzwiach i błotnikach oraz z plastikami tylko tymi węższymi takimi jak np u GV Krzys2.0 i mają ET 25 :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: pt kwie 26, 2013 11:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
marirus pisze:
BartekWPR pisze:
Orginalne takie jak moje z Grand Vitary mają ET 0
:lol: Ubaw po pachy :lol: Oryginalne stalówki i alu z GV I mają ET 5 a te co masz ty to są orygial ale z vitary 2.0 16V/V6, 2.0TD no i oczywiście z były montowane w GV I bez plastików ma drzwiach i błotnikach oraz z plastikami tylko tymi węższymi takimi jak np u GV Krzys2.0 i mają ET 25 :mrgreen:

Jak kupowałem gość powiedział że będą pasować bo mają 0 i pasowały to nie sprawdzalem...ale jak jesteś na bierzaco to Sorry.

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: sob kwie 27, 2013 8:24 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw mar 21, 2013 11:33 am
Posty: 504
Lokalizacja: Pruszków i okolice
panowie felgi 8 cali szerokie i et 5 z oponą 265 70 16..... zagra to czy nie wejdą do vitary? nie będą tarły o nadkole tylne od wewnętrznej strony na wykrzyżu? No i jak z przodu z ramą?


przykładałem dziś te opony do auta zobaczyć jak by to mogło wygladać i powiem wam że mi się podoba vitara na takim wiekszym kapciu....

P.S.

przełożenia 5.125 mam zamiar założyć więc na osiągach nie stracę za dużo a opona 265 jest szerokości (czoło opony) takiej samej jak mój simex. Panowie dobrze się orientuję że jak dam przełożenia 5.125 zamiast 4.625 i wiekszą oponę niż te co mam to na prędkości nie powinienem bardzo stracić?

_________________

Grand vitara 2.5 v6 robi się
Pinin 5D 2.5" trepador 30" escape ewq-q9500
Były
Vitara 1.6 4" 30"
jeep XJ 4.0 3,5"
jeep XJ 2.1td 4" 32"
Vitara 1.6 8V 3" 31"
monterey 3.1td 32"


Na górę
Post: sob paź 05, 2019 2:41 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 10, 2010 11:03 am
Posty: 45
Cześć. Mam standardową vitarę 1,6 bez poszerzeń błotników i chciałem założyć bfg at 215/75R15 które jednak mają średnicę większą od standardowego koła o jakieś 10mm. Miałem już kupić opony ale sprzedawca ze sklepu z gratami do 4x4 powiedział, że może obcierać i że lepiej 215/65R16.
Czy felga 7J16 ET0 będzie OK? Oryginalnie wg katalogu jest 5,5J15 ET25 (na feldze nie mam wybitej wartości ET). Jeżeli tak to zewnętrzny rant felgi 7" w stosunku do 5,5" wystawałby więcej o 45mm, a wewnętrzny jedynie o 5mm na zewnątrz w stosunku do wewnętrznego rantu felgi 5,5".
Nie mam koła 16" z oponą 215/65 więc nie mam jak fizycznie przymierzyć. Czy ktoś z was montował takie koła? Czy może zostać przy 15" i założyć 215/75R15?


Na górę
Post: sob paź 05, 2019 4:12 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
ja mam opony 215 założone na felgi o szerokości 7

na styk to jest...


Na górę
Post: pn paź 07, 2019 3:55 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 10, 2010 11:03 am
Posty: 45
Franek, a da się swobodnie jeździć czy zastanawiasz się przed większymi wertepami czy bieżnik ugryzie rant błotnika czy nie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Post: wt paź 08, 2019 9:53 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
A auto masz wyliftowane czy seryjne ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt paź 08, 2019 11:01 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 10, 2010 11:03 am
Posty: 45
Zawieszenie standard, błotniki bez poszerzeń.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl