suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 6:26 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lip 12, 2013 2:51 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
wreszcie sie biore za przekladke, mam obudowe z grucha od gv1 , nowe lozyska i uszczelniacze, czeka mnie przelozenie bebechow z aluminiowego do stalowego i przerobienie mocowania.

Na co zwrocic uwage podczas przekladania elementow ? jakies ustawiania luzow ? regulacje ?

_________________
EVitara


Na górę
Post: pt lip 12, 2013 3:49 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Pod talerz ataku musisz dać dystans (o ile pamiętam 4-5mm)- najlepiej wytoczyć go z kosza który Ci zostanie z GV.
Inaczej nie wyregulujesz luzu, bo rozstaw mocowań w których osadzony jest kosz i łożyska w GV jest trochę większy. Tak przynajmniej miałem prz zakładaniu obudowy z Diesla. Pod łożysko z jednej strony też dawałem mały dystans (chyba 3mm).

Dodatkowo musisz zeszlifować łby śrub mocujących talerz o 1,5 mm, bo będą haczyć o główkę dyfra. (wystarczy zeszlifować rancik który widzisz jak patrzysz na śrubę z góry)

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pt lip 12, 2013 7:21 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Luz ustaw na 0,1 mm tu masz mój filmik jak zamontowałem LR do co prawda tylnej główki
http://www.youtube.com/watch?v=1HxTsaeeQ8k

tu masz ślady zazębień

http://www.richmondgear.com/pdf/cat-33.pdf

strona czwarta podpunkt A w tabeli
Miłej pracy :mrgreen:

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pt lip 12, 2013 11:04 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
może okresl do której chcesz to wsadzic bo ja juz sie gubię co ty masz

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: sob lip 13, 2013 9:44 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
do czarnej 2.0 16v 3d cabrio ; ]

w xl7 mam juz w zestawie, a srebrna juz brat pomyka od roku ale jemu jeszcze nie potrzebny....jeszcze.


no to widze ze w jedno popoludnie tego nie machniemy

_________________
EVitara


Na górę
Post: sob lip 13, 2013 10:59 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
vaiker pisze:
do czarnej 2.0 16v 3d cabrio ; ]

w xl7 mam juz w zestawie, a srebrna juz brat pomyka od roku ale jemu jeszcze nie potrzebny....jeszcze.


no to widze ze w jedno popoludnie tego nie machniemy


Ślady zazębień ustawiałem przez 3 popołudnia. Wiązało się to z wymianą łożysk wałka ataku (bo wyły), z oryginalnych na zamienniki 30307 i 30306. Jedno z nich ( to mniejsze, jest wyższe lub niższe od oryginalnego chyba o 0,2 mm). Potrzebne były podkładki o różnych grubościach pod łożysko ataku (to mniejsze).

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: śr wrz 04, 2013 11:35 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt cze 07, 2013 10:11 pm
Posty: 24
Lokalizacja: warszawa miedzeszyn
witam
mam szybkie pytanko co do regulacji??
rozumiem ze jesli chodzi o ustawienie tych sladow styku na zebach to reguluje sie to tylko podkladkami miedzy walkiem a lozyskiem a luz miedzy zebowy regulojemu poprzes te nakredki reg.na lozyskach kosz w prawo lub w lewo czy to sie zgadza??
idac tym rozumowaniem jezeli jest poprawne to po wyjeciu i wlozeniu kosza z salelitami (w celu zalozenia blukady LR) wystarczy wyregolowac luz miedzy zebami i powinno byc oki (zakladajac ze przed rozebraniem wszystko bylo dobrze)
czy dobrze mysle??

_________________
Vitara 1.6 8V cabrio


Na górę
Post: śr wrz 04, 2013 4:47 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
kubazx9r pisze:
witam
mam szybkie pytanko co do regulacji??
rozumiem ze jesli chodzi o ustawienie tych sladow styku na zebach to reguluje sie to tylko podkladkami miedzy walkiem a lozyskiem a luz miedzy zebowy regulojemu poprzes te nakredki reg.na lozyskach kosz w prawo lub w lewo czy to sie zgadza??
idac tym rozumowaniem jezeli jest poprawne to po wyjeciu i wlozeniu kosza z salelitami (w celu zalozenia blukady LR) wystarczy wyregolowac luz miedzy zebami i powinno byc oki (zakladajac ze przed rozebraniem wszystko bylo dobrze)
czy dobrze mysle??

Do lockrighta zakładasz te dwie płaskie podkładki ze swojego dyfra.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: śr wrz 04, 2013 4:52 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
kubazx9r pisze:
witam
mam szybkie pytanko co do regulacji??
rozumiem ze jesli chodzi o ustawienie tych sladow styku na zebach to reguluje sie to tylko podkladkami miedzy walkiem a lozyskiem a luz miedzy zebowy regulojemu poprzes te nakredki reg.na lozyskach kosz w prawo lub w lewo czy to sie zgadza??
idac tym rozumowaniem jezeli jest poprawne to po wyjeciu i wlozeniu kosza z salelitami (w celu zalozenia blukady LR) wystarczy wyregolowac luz miedzy zebami i powinno byc oki (zakladajac ze przed rozebraniem wszystko bylo dobrze)
czy dobrze mysle??

Nic nie kombinuj tylko oznacz sobie te duże śruby okrągłe z dziurkami względem obudowy. I złóż identycznie. Luz, atak - koło talerzowe możesz sprawdzić kontrolnie. Ja dawałem 0,10mm. Tu masz filma jak zakładałem LR i regulowałem luz.
http://www.youtube.com/watch?v=1HxTsaeeQ8k

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: śr wrz 04, 2013 8:27 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt cze 07, 2013 10:11 pm
Posty: 24
Lokalizacja: warszawa miedzeszyn
tak zrobie ale c hcialem wiedziec czy ten tok myslenia jest poprawny

_________________
Vitara 1.6 8V cabrio


Na górę
Post: czw wrz 05, 2013 7:12 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Poprawny.
Ale jak byś LRa nie ustawił, to i tak z zasady działania jest to dodatkowy luz w układzie napędowym.

Ponadto nie wiem, czy tak się dzieje u każdego, ale suza po montażu LRa na asfalcie ma tendencje do lekkiego zmieniania kierunku jazdy, gdy przed przygazowaniem lekko się skręci i kółka LRa się przesuną względem siebie...

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw wrz 05, 2013 1:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt cze 07, 2013 10:11 pm
Posty: 24
Lokalizacja: warszawa miedzeszyn
jesli zablokujesz lr podczas jazdu w lekkim luku to napewno zacznie troche ciagnac w ktoras strone ale to przez pere metrow dopoki kola sie nie odpreza.. jezeli na prostej drodze ci zciaga podczas przyspieszania gdy lr jest spiety to albo masz mniej powietrza w jednym kole albo mniejsza srednice(np jedno lyse a drugie swiezy bieznik od traktora)ew.krzywo ustawiony tylny most (krzywy wachacz lub wybite poduszki w wachaczu)

_________________
Vitara 1.6 8V cabrio


Na górę
Post: czw wrz 05, 2013 3:02 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
kubazx9r pisze:
jesli zablokujesz lr podczas jazdu w lekkim luku to napewno zacznie troche ciagnac w ktoras strone ale to przez pere metrow dopoki kola sie nie odpreza.. jezeli na prostej drodze ci zciaga podczas przyspieszania gdy lr jest spiety to albo masz mniej powietrza w jednym kole albo mniejsza srednice(np jedno lyse a drugie swiezy bieznik od traktora)ew.krzywo ustawiony tylny most (krzywy wachacz lub wybite poduszki w wachaczu)

Polibusze w wahaczach, most nie ma ruchu w żadną stronę, a mimo wszystko po dodaniu lub ujęciu gazu ucieka w losowym kierunku...
Koła na 100% takie same lewe/prawe.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw wrz 05, 2013 10:44 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4774
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
ucieka raz w jedną raz w drugą chaotycznie? czy przy przyspieszaniu w jedną a hamowaniu w drugą?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw wrz 05, 2013 10:49 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
zax pisze:
most nie ma ruchu w żadną stronę, a mimo wszystko po dodaniu lub ujęciu gazu ucieka w losowym kierunku...
Koła na 100% takie same lewe/prawe.

Kiedyś tak miałem jak się blokada wysypała i napęd był przekazywany tylko na jedno koło - to które akurat się przypadkiem sprzęgnęło. :mrgreen:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl