suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz lis 10, 2024 8:46 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 510 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 07, 2013 9:59 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sie 18, 2010 4:15 pm
Posty: 69
Lokalizacja: KRA
Obrazek
Nie pamiętam jakiego kleju użyłem


Na górę
Post: śr sie 07, 2013 10:01 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 23, 2012 8:28 am
Posty: 408
Lokalizacja: Kamienica Szlachecka - pomorskie
A czyli w oryginalne miejsce dzięki za info panie kolego

_________________
Maciej
NADZORY BUDOWLANE , KOSZTORYSOWANIE 607943101
Vitara 1.6 8V LPG 1989
Lift 4" Radzikone, Koła 225/75/15 kopia SAHARA, SNORKEL
http://www.fotosik.pl/u/macias320/album/1323439
e-mail: maciejh@vp.pl

http://www.ermail.pl/klik/UXNSa2oG


Na górę
Post: śr sie 07, 2013 3:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Może to kogoś uspokoi, mi ta świadomość pomogła. :) Jeżdżę (a raczej jestem wożony, bo za kierownice się nie mieszczę :D) czasem jimny-akiem z 2010r. z silnikiem 1,3- sinik chyba bardzo podobny do vitaowego 1,6. Wskazówka zawsze jest pochylona w lewo, jest pośrodku białej skali, podobnie jak u mnie w normalne dni- czyli temp otoczenia 20-25*C. Różnica jest taka, że w jimny-m nawet w te skwary temp. silnika jest stała, a u mnie rośnie. Wskazówka wychyla się ponad połowę, przy powolnej jeździe nawet do 2/3 skali. W korku dochodzi prawie do czerwonego pola (ale na nie nie wchodzi) wiec puki co się nie martwię. Jedyna różnica która mnie trapi to, gdy jmny się zagrzeje to przy dodawaniu gazu wiatrak pięknie huczy (jak 6 cylindrowe bmw). U mnie tego niema. Czyżby wisko nie spinało na sztywno? Wiatrak się kręci i stawia spory opór tak, że ręką nie da się go zatrzymać, a przynajmniej mi się nie udało. Czy może vitary mają inny wiatrak, który nie tworzy tego przyjemnego dla ucha dźwięku?

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: śr sie 07, 2013 4:39 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
1. wisko padnięte
2. chłodnica zamulona
3. pompa wody
4. termostat

Na nagrzanym WYŁĄCZONYM silniku sprawdź ostrożnie czy cała chłodnica jest równomiernie nagrzana. W szczególności zwróć uwagę na tą część chłodnicy na przeciw osi wiatraka. Jeśli wszystko jest nagrzane w tym samym stopniu to spróbuj pokręcić wiatrakiem, jak robisz to bez trudu to znaczy że wiskoza do wymiany. Jeśli chłodnica nierównomiernie się nagrzewa to polecam wymianę na nową, ewentualnie płukanie specjalnymi płynami lub octem (octu nie testowałem, ale niektórzy polecają). Płukanie będzie kosztowało od 20 do 100zł (zależy ile razy i czym :)) i nie gwarantuje efektu, a nową chłodnicę powinieneś dostać za mniej niż 300zł (używana 100-250zł).

3 i 4 mało prawdopodobne, stawiam na 1 lub 2.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr sie 07, 2013 6:07 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sie 18, 2010 4:15 pm
Posty: 69
Lokalizacja: KRA
Robbert89 - sprawdź termostat zabieg najmniej inwazyjny. Jeśli termostat jest sprawny to viskoza do wymiany.


Na górę
Post: czw sie 08, 2013 4:27 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Sprawne wisko mam na sprzedaż w razie czego, bo sam od tego zaczynałem. A wystarczyło zmienić chłodnicę :)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw sie 08, 2013 10:40 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Wydaje mi się, że termostat jest ok. Po odpaleniu zimnego silnika temperatura rośnie do momenty aż wskazówka jest w pionie, po czym opada do 1/3 skali (tak jak by termostat się otworzył). Zapewne jest to wina zapapranej chłodnicy, bo dodatkowo grzanie jest słabe, nawet przy wysokiej temp. silnika. Zatem skoro nagrzewnica jest zapchana to i chłodnica może być nie drożna.
@zax- sprawdzę jutro i w gdyby się okazało, że to visko, będę zainteresowany ofertą.

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: pt sie 09, 2013 7:11 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Nagrzewnicę możesz mieć zasyfioną od zewnątrz kurzem i błotem :) Ale jeśli jednak od wewnątrz to może warto przepłukać solidnie cały układ?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt sie 09, 2013 8:03 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sie 18, 2010 4:15 pm
Posty: 69
Lokalizacja: KRA
Robbert89- czy zawsze miałeś kiepskie ogrzewanie? Jeśli "tak" to najprawdopodobniej masz odwrotnie wpięte węże , taki mały błąd w trakcie montażu LPG


Na górę
Post: pt sie 09, 2013 9:17 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
ogolny pisze:
Robbert89- czy zawsze miałeś kiepskie ogrzewanie? Jeśli "tak" to najprawdopodobniej masz odwrotnie wpięte węże , taki mały błąd w trakcie montażu LPG


O, może u mnie jest ten problem, bo po montażu LPG mam słabsze ogrzewania. Poniżej -10 trudno jest dogrzać kabine. Możesz sprecyzować w którym miejscu? Przy grodzi?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt sie 09, 2013 11:45 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sie 18, 2010 4:15 pm
Posty: 69
Lokalizacja: KRA
danthe- na trójnikach przy grodzi


Na górę
Post: sob sie 10, 2013 7:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Sprawdzałem wiatraczek, po zrobieniu 20km, zgasiłem silnik, zaglądnąłem pod mache i: wiatrak kręci się bez oporów. Czyli oznacza to, że wisko umarło? Ogolny- autko kupiłem w maju, i od zakupu ogrzewanie jest słabe :) Papas od którego ją kupiłem mówił, że należy co jakiś czas przepłukać nagrzewnicę.

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Na górę
Post: sob sie 10, 2013 7:25 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
To ja mam teraz zagwozdkę. Silnik czasami łapie wysoką temperaturę. Wystarczy włączyć ogrzewanie i spada do normy. Problem w tym że ma takie napady tylko czasami. Włącze ogrzewanie na 10 minut i mam pare dni spokoju. Nie ma znaczenia czy jest +35st czy +20st.
Chłodnica sprawna, wisko mniej więcej sprawne.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz sie 11, 2013 6:50 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr sie 18, 2010 4:15 pm
Posty: 69
Lokalizacja: KRA
Robbert89 - wypłuaj układ, podmień węże jak wcześniej wspomniałem.


Na górę
Post: pn sie 12, 2013 7:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2012 2:39 am
Posty: 108
Lokalizacja: Kraków/chwilowo Tarnów
Czym najlepiej go wypłukać? Które węże podmienić? Na tych idących od silnika do trójnika, czy te krótkie idące od trójników do nagrzewnicy? Czy po wszystkim należy odpowietrzać układ czy sam się odpowietrzy? I jeszcze ostatnie pytanie. Dużo jest roboty z wymianą wisko? Zastanawiam się czy sobie poradzę sam. To kwestia odkręcenia i przykręcenia, czy trzeba mieć jakieś szpecjane narzędzia?

_________________
Niebieska blaszanka 1.6 8V LPG.


Ostatnio zmieniony pn sie 12, 2013 8:05 pm przez Robbert89, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 510 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl