suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:54 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sty 10, 2017 8:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 27, 2016 10:14 pm
Posty: 83
Silnik: 1,6
Model: CABRIO 1,6 8V
Rok prod.: 1994
ok, biały możesz dobarwić, czarny oczywiście też. Dobarwiając przykładowo biały napotkasz dwa problemy po pierwsze nie jesteś w stanie zrobić wszystkich kolorów, przykładowo RAL 6038 lub 1016 i wiele innych, biały pigment jest poprostu ,,mdły" Druga sprawa biała Cobra ma w sobie już biały pigment, chcąc dobarwić produkt dołożysz jeszcze więcej pigmentu, obstawiam że wtedy będzie już go ok 20% a wtedy o odporności na zarysowania możemy zapomnieć. Jeżeli chcemy dobarwiać Cobre to lepiej poczekać jak novol zdecyduje się wypuścić produkt niezapigmentowany przeznaczony do barwienia. :)

_________________
--
--
Prowadzę sklep z lakierami- potrzebujesz technicznej pomocy pisz śmiało. W naszej ofercie lakiery przemysłowe-samochodowe-meblowe i wszystko co do lakiernictwa potrzebne. Dla forumowiczów ceny specjalne :D
--
--


Na górę
Post: śr sty 11, 2017 7:51 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Ja zdecydowałem sie na Raptora. Zadałem pytanie technologom z Novola czy cobre mozna nakładać w systemie mokro na mokro z ich podkładem epoksydowym, mieli się odezwać i zlali temat. Tak jak pisaliście, barwiony jest slabszy na zarysowania. Kumpel pomalował nadkola barwionym zielonym i czarnym zderzaki. Na nadkolach full rys, zderzak praktycznie zero.


Na górę
Post: śr sty 11, 2017 5:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:47 pm
Posty: 253
Silnik: 1.6
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Ja także zdecydowałem sie na raptora do barwienia tylko mam pytanie odnośnie mieszania. W karcie jest napisane ze można dodać maksymalnie 10% pigmentu ale w butelce mieści sie tylko 5% które rzekomo wystarczy aby zabarwić produkt. Teraz te 5 czy 10 % to się odnosi do samego raptora (750ml) czy do raptora + utwardzacz (1000ml) ??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Mercedes astra BFGoodrich mt2 235/75/15 reszta własnej produkcji
Auto w przebudowie


Na górę
Post: śr sty 11, 2017 7:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 27, 2016 10:14 pm
Posty: 83
Silnik: 1,6
Model: CABRIO 1,6 8V
Rok prod.: 1994
RobsonA pisze:
Ja także zdecydowałem sie na raptora do barwienia tylko mam pytanie odnośnie mieszania. W karcie jest napisane ze można dodać maksymalnie 10% pigmentu ale w butelce mieści sie tylko 5% które rzekomo wystarczy aby zabarwić produkt. Teraz te 5 czy 10 % to się odnosi do samego raptora (750ml) czy do raptora + utwardzacz (1000ml) ??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



tak, teoretycznie dajesz 10% (odnosi się to do ilości raptora nie mieszanki czyli do 750ml). Najlepszą opcją jest barwienie pigmentami z mieszalni gdzie zalecana ilość pigmentu to ok 30% (oczywiście samego czystego pigmentu- takie mocne pigmenty z reguły oferują mieszalnie przemysłowe) wtedy kupujesz sobie sam pigment bez żywicy dozujesz go 5% masz Raptora fajnie kryjącego o wysokiej odporności na zarysowania :D

_________________
--
--
Prowadzę sklep z lakierami- potrzebujesz technicznej pomocy pisz śmiało. W naszej ofercie lakiery przemysłowe-samochodowe-meblowe i wszystko co do lakiernictwa potrzebne. Dla forumowiczów ceny specjalne :D
--
--


Na górę
Post: śr sty 11, 2017 8:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
RobsonA pisze:
Ja także zdecydowałem sie na raptora do barwienia tylko mam pytanie odnośnie mieszania. W karcie jest napisane ze można dodać maksymalnie 10% pigmentu ale w butelce mieści sie tylko 5% które rzekomo wystarczy aby zabarwić produkt. Teraz te 5 czy 10 % to się odnosi do samego raptora (750ml) czy do raptora + utwardzacz (1000ml) ??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ja daje zawsze 100ml pigmentu na 1 butelkę raptora z utwardzaczem czyli na 1l

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: czw sty 12, 2017 12:14 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 27, 2016 10:14 pm
Posty: 83
Silnik: 1,6
Model: CABRIO 1,6 8V
Rok prod.: 1994
można dać 100 i 200ml tylko po co jak krycie jest już przyzwoite przy 50ml, pamiętajmy że żywica Raptor do barwienia jest sama w sobie kryjąca czyli dając 50ml do 750ml Raptora uzyskujesz lepsze krycie niż jak dasz 50ml do 750ml bezbarwnej żywicy akrylowej. Cały czas piszę o pigmentach z systemu żywicznego (czyli takiego gdzie pigmenty leje się osobno a żywice osobno). Generalnie chodzi o to że to co może się rysować to głównie pigment. Mniej pigmentu= lepsza odporność na zarysowania, a o to nam chodzi :D

_________________
--
--
Prowadzę sklep z lakierami- potrzebujesz technicznej pomocy pisz śmiało. W naszej ofercie lakiery przemysłowe-samochodowe-meblowe i wszystko co do lakiernictwa potrzebne. Dla forumowiczów ceny specjalne :D
--
--


Na górę
Post: czw sty 12, 2017 7:04 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
DAK pisze:
można dać 100 i 200ml tylko po co jak krycie jest już przyzwoite przy 50ml, pamiętajmy że żywica Raptor do barwienia jest sama w sobie kryjąca czyli dając 50ml do 750ml Raptora uzyskujesz lepsze krycie niż jak dasz 50ml do 750ml bezbarwnej żywicy akrylowej. Cały czas piszę o pigmentach z systemu żywicznego (czyli takiego gdzie pigmenty leje się osobno a żywice osobno). Generalnie chodzi o to że to co może się rysować to głównie pigment. Mniej pigmentu= lepsza odporność na zarysowania, a o to nam chodzi :D


Mniej pigmentu to też inny odcień wychodzi

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Post: czw sty 12, 2017 9:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 27, 2016 10:14 pm
Posty: 83
Silnik: 1,6
Model: CABRIO 1,6 8V
Rok prod.: 1994
oczywiście racja, ale na odcień ma wpływ więcej rzeczy niż tylko ilość pigmentu:
-przede-wszystkim moc pigmentu, tzn że np 100ml pigmentu z Autocoloru ma taką siłę barwienia jak 30ml z Balla
-kolor żywicy (większość receptur kolorów jest tworzona pod konkretne żywice często klarowną zupełnie bezbarwną akrylową)
-mniejszy wpływ, ale maja, wilgotność powietrza i jego temperatura
Jak widać jest wiele składowych które maja wpływ na ostateczny odcień koloru, ale przy wymalowaniach całościowych nie ma co się spinać nad odcieniem dwa trzy tony w lewo lub w prawo :D

_________________
--
--
Prowadzę sklep z lakierami- potrzebujesz technicznej pomocy pisz śmiało. W naszej ofercie lakiery przemysłowe-samochodowe-meblowe i wszystko co do lakiernictwa potrzebne. Dla forumowiczów ceny specjalne :D
--
--


Na górę
Post: wt sty 24, 2017 9:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:47 pm
Posty: 253
Silnik: 1.6
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Ciekawi mnie jak ten raptor trzymałby się ocynku bo zastanawiam się czy zderzaków nie pomalować proszkowo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Mercedes astra BFGoodrich mt2 235/75/15 reszta własnej produkcji
Auto w przebudowie


Na górę
Post: wt sty 24, 2017 9:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
Myślę że będzie się trzymać bez problemu, dla spokojności, możesz ocynk delikatnie zmatowić drobnym papierem, albo czerwoną włókniną matującą,,


Na górę
Post: wt sty 31, 2017 8:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 27, 2016 10:14 pm
Posty: 83
Silnik: 1,6
Model: CABRIO 1,6 8V
Rok prod.: 1994
nie mam doświadczenia z Raptorem na ocynku, ale przy ocynku bardzo ważne jest żeby nie odtłuszczać go żadnym rozpuszczalnikiem (nitro, aceton itp) trzeba to zrobić detergentem (najprościej jechać na myjnie bezdotykową). Musi być detergent, rozpuszczalniki tylko rozmazują tłuszcz po cynkowaniu po powierzchni) Jeżeli ja miałbym kłaść Raptora na ocynk zastosowałbym podkład dedykowany na ocynk lub podkład epoksydowy, podejrzewam że Raptor nie będzie miał dobrej przyczepności do powierzchni ocynkowanej- czyli na pozór wszystko jest ok jak położymy ale jeżeli uderzymy czymś mocniej wtedy się rozwarstwia.
Malowanie proszkowe to nie cynkowanie, na proszek po zmatowieniu oczywiście można kłaść bez obaw raptora. Proszek to normalny lakier- różnica tylko w nakładaniu i odporności mechanicznej. Cynkowanie to proces galwanizacji.

_________________
--
--
Prowadzę sklep z lakierami- potrzebujesz technicznej pomocy pisz śmiało. W naszej ofercie lakiery przemysłowe-samochodowe-meblowe i wszystko co do lakiernictwa potrzebne. Dla forumowiczów ceny specjalne :D
--
--


Na górę
Post: wt sty 31, 2017 8:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:47 pm
Posty: 253
Silnik: 1.6
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
DAK pisze:
nie mam doświadczenia z Raptorem na ocynku, ale przy ocynku bardzo ważne jest żeby nie odtłuszczać go żadnym rozpuszczalnikiem (nitro, aceton itp) trzeba to zrobić detergentem (najprościej jechać na myjnie bezdotykową). Musi być detergent, rozpuszczalniki tylko rozmazują tłuszcz po cynkowaniu po powierzchni) Jeżeli ja miałbym kłaść Raptora na ocynk zastosowałbym podkład dedykowany na ocynk lub podkład epoksydowy, podejrzewam że Raptor nie będzie miał dobrej przyczepności do powierzchni ocynkowanej- czyli na pozór wszystko jest ok jak położymy ale jeżeli uderzymy czymś mocniej wtedy się rozwarstwia.
Malowanie proszkowe to nie cynkowanie, na proszek po zmatowieniu oczywiście można kłaść bez obaw raptora. Proszek to normalny lakier- różnica tylko w nakładaniu i odporności mechanicznej. Cynkowanie to proces galwanizacji.

Ja miałem na myśli ocynk a na to proszek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Mercedes astra BFGoodrich mt2 235/75/15 reszta własnej produkcji
Auto w przebudowie


Na górę
Post: wt sty 31, 2017 8:41 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 27, 2016 10:14 pm
Posty: 83
Silnik: 1,6
Model: CABRIO 1,6 8V
Rok prod.: 1994
nie wiem jak proszek będzie się trzymał ocynku czy nie jest wymagany jakiś podkład lub specjalny rodzaj lakieru proszkowego (są trzy główne rodzaje). Jeżeli chcesz mogę to skonsultować z technikiem od proszku i dam Ci jutro znać.

_________________
--
--
Prowadzę sklep z lakierami- potrzebujesz technicznej pomocy pisz śmiało. W naszej ofercie lakiery przemysłowe-samochodowe-meblowe i wszystko co do lakiernictwa potrzebne. Dla forumowiczów ceny specjalne :D
--
--


Na górę
Post: wt sty 31, 2017 9:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
DAK pisze:
nie mam doświadczenia z Raptorem na ocynku, ale przy ocynku bardzo ważne jest żeby nie odtłuszczać go żadnym rozpuszczalnikiem (nitro, aceton itp) trzeba to zrobić detergentem (najprościej jechać na myjnie bezdotykową). Musi być detergent, rozpuszczalniki tylko rozmazują tłuszcz po cynkowaniu po powierzchni) Jeżeli ja miałbym kłaść Raptora na ocynk zastosowałbym podkład dedykowany na ocynk lub podkład epoksydowy, podejrzewam że Raptor nie będzie miał dobrej przyczepności do powierzchni ocynkowanej- czyli na pozór wszystko jest ok jak położymy ale jeżeli uderzymy czymś mocniej wtedy się rozwarstwia.
Malowanie proszkowe to nie cynkowanie, na proszek po zmatowieniu oczywiście można kłaść bez obaw raptora. Proszek to normalny lakier- różnica tylko w nakładaniu i odporności mechanicznej. Cynkowanie to proces galwanizacji.


Na górę
Post: wt sty 31, 2017 9:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lip 05, 2016 4:53 pm
Posty: 382
Lokalizacja: Bochnia
Silnik: 1.6 16v
Model: long
Rok prod.: 1997
Qrde sorki, popitoliłem :oops:


Jak chodzi o rozpuszczalnik to po co aceton?? przed malowaniem to raczej zmywacz silikonowy, ja zawsze ocynk delikatnie matowałem, a potem traktowałem jak normalna blachę, i nigdy reklamacji nie było,,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl