suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 6:49 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob maja 05, 2012 6:22 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Tarcze na tyle są. Ręczny ,,na linkach'' nie satysfakcjonuje mnie, a ręczny czasami się przydaje... Montował ktoś coś takiego? Wystarczy że ,,wepnę się'' w przewód hamulcowy idący na tylne koła?
Wg tego schematu wystarczy:

Obrazek
:roll:

Jakieś za lub przeciw takiemu ręcznemu?

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: sob maja 05, 2012 7:00 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Tak działa i wystarczy go zamontować jak na rysunku. Jest też prostsze rozwiązanie,wystarczy zamiast tej dodatkowej pompy założyć zawór. Wciskasz hamulec,zamykasz zawór i jest ręczny.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: sob maja 05, 2012 7:06 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Coś takiego w fajnych pieniądzach jest: http://allegro.pl/hydrauliczny-hamulec-reczny-z-zapadka-pion-poziom-i2306719478.html.

Tylko ta zapadka może być denerwująca.... :roll:

A może seryjny ręczny udałoby się przerobić?? :twisted:

Obrazek
Obrazek

Myślę że jest szansa... :twisted: :mrgreen:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: ndz maja 06, 2012 10:40 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Przemas601 pisze:
Tak działa i wystarczy go zamontować jak na rysunku. Jest też prostsze rozwiązanie,wystarczy zamiast tej dodatkowej pompy założyć zawór. Wciskasz hamulec,zamykasz zawór i jest ręczny.


jak zamontuje się ta tak jak na tym rysunku to ręczny będzie na 4 koła.
Jak chce się go mieć tylko na tylne to trzeba go zamontować ZA korektorem którego nie ma na tym schemacie!

PS.
Patent z zaworem też nie jest zły (tylko przeglądu nie przejdzie :lol:
Najlepiej mieć i to i to - zawsze w razie przerwania gdzieś przewodu pozostają hamulce na jedną oś

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz maja 06, 2012 10:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Cenna uwaga, nie pomyślałem o tym, dzięki :wink: :mrgreen:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pn maja 07, 2012 9:30 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:

PS.
Patent z zaworem też nie jest zły (tylko przeglądu nie przejdzie :lol:
Najlepiej mieć i to i to - zawsze w razie przerwania gdzieś przewodu pozostają hamulce na jedną oś


Przegladu nie powinien przejść w żadnej opcji. Mechanizm wzbudzania hamulca awaryjnego powinien być całkowicie odseparowany od zasadniczego, ale to jest teoria, jak jest w praktyce każdy wie ;)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn maja 07, 2012 9:56 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Szczegółów się czepiacie... :wink:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pn maja 07, 2012 4:47 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
w sumie to najlepiej zostawić ten słaby ręczny w oryginale na przeglądy a do terenu zrobić dodatkowy ten na zaworek gdzieś, żeby się w oczy nie rzucał
wtedy będzie pełen legal bo masz ręczny na niezależnym obwodzie i dodatkowy zaworek, który w niczym nie przeszkadza ani nam ani panu na przeglądzie

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn maja 07, 2012 5:43 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
jak zamontuje się ta tak jak na tym rysunku to ręczny będzie na 4 koła.
Jak chce się go mieć tylko na tylne to trzeba go zamontować ZA korektorem którego nie ma na tym schemacie!

Obawiam się,że nie masz racji. Zawór jest na obwodzie tylnych hamulców,tak jak korektor.
Co do przeglądów,to co drugi z naszych samochodów nie powinien go przejść. Pomotane zderzaki bez homologacji,wystające koła poza obrys auta itd. Myślę,że lepszy porządny hydrauliczny ręczny niż nie działający na linkę. Zawór umożliwia odcięcie tylnego obwody w razie urwania przewodu.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: pn maja 07, 2012 7:06 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
w sumie to najlepiej zostawić ten słaby ręczny w oryginale na przeglądy a do terenu zrobić dodatkowy ten na zaworek gdzieś, żeby się w oczy nie rzucał
wtedy będzie pełen legal bo masz ręczny na niezależnym obwodzie i dodatkowy zaworek, który w niczym nie przeszkadza ani nam ani panu na przeglądzie


Tak też często jest to robione, co prawda nie widziałem w terenowce tylko w zmotach do kjs'ow. Są dwie dźwignie ręcznego :)

Przemas601 pisze:
Co do przeglądów,to co drugi z naszych samochodów nie powinien go przejść. Pomotane zderzaki bez homologacji,wystające koła poza obrys auta itd. Myślę,że lepszy porządny hydrauliczny ręczny niż nie działający na linkę. Zawór umożliwia odcięcie tylnego obwody w razie urwania przewodu.


Masz rację, ale uważam że warto na to zwrócić uwagę, żeby każdy kto planuje motanie był świadomy tego co robi.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn maja 07, 2012 8:20 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
Przemas601 pisze:

Obawiam się,że nie masz racji. Zawór jest na obwodzie tylnych hamulców,tak jak korektor.

nie masz racji, niezaleznie od korektora jest lewe kolo (idzie bezposrednio z pompy) a prawe kolo jest polaczone z korektorem.... :D

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: pn maja 07, 2012 8:24 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
mobilek pisze:
Przemas601 pisze:

Obawiam się,że nie masz racji. Zawór jest na obwodzie tylnych hamulców,tak jak korektor.

nie masz racji, niezaleznie od korektora jest lewe kolo (idzie bezposrednio z pompy) a prawe kolo jest polaczone z korektorem.... :D

Nie masz racji :wink: :mrgreen: przynajmniej u mnie... :mrgreen: Od pompy hamulcowej idzie przewód hamulcowy do korektora, od niego do trójnika, a od trójnika na lewe i prawe koło... :wink:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pn maja 07, 2012 8:27 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
to ja mialem inaczej, u mnie tylko lewe kolo bylo calkowicie niezalezne a od korektora wracal przewod na prawe kolo

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: pn maja 07, 2012 8:27 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
I nie ściągał Ci samochód? :shock:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pn maja 07, 2012 8:32 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
mobilek pisze:
to ja mialem inaczej, u mnie tylko lewe kolo bylo calkowicie niezalezne a od korektora wracal przewod na prawe kolo


Coś miałeś namieszane, albo źle spojrzałeś.
Może było tak że od korektora szło na prawe koło a z prawego na lewe.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl