suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 8:40 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 23, 2009 3:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
Wczoraj zaparkowałem obok takiego fajnego nowego Patrola i ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem, że ma takie dziwne sprzęgiełka manualne, ale zamiast pozycji FREE i LOCK miał AUTO i LOCK, czyli jak mniemam w pozycji AUTO robią jak zwykłe automaty a w LOCK są spięte z półośkami na stałe. Moim zdaniem rozwiązanie idealne! W mocnym terenie blokujemy na stałe, a po czarnym jeździmy na automatach. Czy słyszeliście o takich sprzęgiełkach do Vitar?

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 5:10 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
znalazłem takie coś: http://www.freepatentsonline.com/5520272.html
ale to tylko opis patentu
widział ktoś tego typu sprzęgiełka w sprzedaży ?

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: czw mar 26, 2009 8:55 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Takie coś jest fajne - też bym chciał mieć do vitki...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn kwie 06, 2009 12:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Z tym ze w patrolu auto lock jest zapinane po właczeniu 4x4 pewnie pneumatycznie a auto w vitarach (starszych) włacza się gdy właczymy napęd i obrócą się półosie, nie jestem więc pewien czy można by coś takiego zastosowac.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: śr kwie 08, 2009 11:18 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
W Patrolu, w pozycji "auto" sprzęgiełka zapinają się czysto mechanicznie - jak w Vitarach. A w razie potrzeby kluczem do kół przekręcamy śrubę i mamy "LOCK". Idealne rozwiązanie.

(jakby ktoś chciał kupić nówki w Nissanie to trzeba wziąść ze sobą 6100zł na 2 sprzęgła)

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Ostatnio zmieniony śr kwie 08, 2009 11:25 am przez Pavel, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr kwie 08, 2009 11:22 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 5:40 pm
Posty: 926
Lokalizacja: coraz bliżej domu ;)
Pavel pisze:
W Patrolu, w pozycji "auto" sprzęgiełka zapinają się czysto mechanicznie - jak w Vitarach. A w razie potrzeby kluczem do kół przekręcamy śrubę i mamy "LOCK". Idealne rozwiązanie.


rozwiązanie jak najbardziej OK
dla mnie LOCK, dla żonki AUTO :mrgreen:

_________________
... i jest 4x4 - Vitara 3d prawie seria i w lato chłodniutko :)


Na górę
Post: śr kwie 08, 2009 11:46 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob lis 08, 2008 6:58 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Jura, CH
Pavel pisze:
W Patrolu, w pozycji "auto" sprzęgiełka zapinają się czysto mechanicznie - jak w Vitarach. A w razie potrzeby kluczem do kół przekręcamy śrubę i mamy "LOCK". Idealne rozwiązanie.

(jakby ktoś chciał kupić nówki w Nissanie to trzeba wziąść ze sobą 6100zł na 2 sprzęgła)


No to rozwiązanie nie jest idealne:
1) nie pasuje do Vitarki
2) kosztuje co najmniej tyle co 10 par sprzęgiełek standardowych

Macie może pomysł jak się pozbyć tych dwóch niedogodności ?

_________________
Vitara Long 2.0 D I/C TURBO
Kumho KL-71 225x75R16
Escape 12000 (czasowo oddzielona od samochodu)


Na górę
Post: śr kwie 08, 2009 2:04 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
x-bowman pisze:
Pavel pisze:
W Patrolu, w pozycji "auto" sprzęgiełka zapinają się czysto mechanicznie - jak w Vitarach. A w razie potrzeby kluczem do kół przekręcamy śrubę i mamy "LOCK". Idealne rozwiązanie.

(jakby ktoś chciał kupić nówki w Nissanie to trzeba wziąść ze sobą 6100zł na 2 sprzęgła)


No to rozwiązanie nie jest idealne:
1) nie pasuje do Vitarki
2) kosztuje co najmniej tyle co 10 par sprzęgiełek standardowych

Macie może pomysł jak się pozbyć tych dwóch niedogodności ?


Sprzedać Vitarę, kupić Parcha :?: :wink: :lol:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: śr kwie 08, 2009 7:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Wszystkie drogi prowadzą do Patrola :lol:

A oryginalne nowe sprzęgiełka w suzuki też kosztują majątek.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl