Strona główna
 
Forum
 
   

www.suzuki-czesci.pl
 









Newsletter
(wpisz adres e-mail)

F.P.H.U. "Pracownia Metalu"
Częœci i akcesoria z USA do pojazdów 4x4
Naklejki na zloty, rajdy, wyprawy, emblematy klubowe
 
Pęknięta przednia belka ramy


Czasem może się zdarzyć tak:




Wtedy mamy  następujace możliwości

1) Pęknięta rura jest obspawana, przecięta na pół rura 2,5 calowa i do tego dospawany uchwyt do ciągania.



Opis Piotr_Z, foty Tracker

Rozwiązanie to ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników (jak wiekszość pomysłów ;) ). Argument przeciwników: "największym błędem jakie zrobiło suzuki a chłopaki widze go powielają to zaczep holowniczy właśnie na tej rurce a dodatkowo na jej środku. Rama się czasami lubi "zawstydzić" przy mocniejszym szarpnięciu."

W praktyce, odpukać, nie zanotowano takiego przypadku (a przyn. nic o tym nie wiemy).


2)
stężenie poprzeczne ramy, dobry spawacz to zrobi, chociaż najlepiej wymienić całą (naprężenia po spawaniu) jeśli spawać to tak:
- tą rurę po obwodzie z przetopem, najlepiej przygotowanie U, oszlifować na gładko w miejscach przyłożenia policzków
- przyłożyć policzki - dwie części dopasowane do średnicy rury po bokach stanowiące w sumie 3/4 obwodu przerwa u góry i na dole równa
- przespawać w taki sposób ok 2 cm spawu, zostawić odstęp 4 cm i powtarzać
- pod żadnym pozorem nie spawać zakończenia policzków w poprzek rury
- policzki powinny mieć ok 20 cm.
- zabezpieczyć masą uszczelniającą aby blachy nie korodowały pomiędzy sobą.
Opis : Twardy vel PM MetalTuning
     
 

Copyright © 2006- Suzuki.info.pl, designed by 76SG