suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt lis 01, 2024 12:58 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn maja 30, 2011 8:01 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn kwie 25, 2011 6:33 pm
Posty: 6
Witam, problem jak w temacie , po lifcie merc/felicia przód stoi wyżej niż tył , oczywiście springi podcięte niecałe 1,5 zwoja (a dokładnie jedno całe kółko i trochę, może za mało?), ale prawdziwy problem pojawił się zaraz po zapięciu przedniego napędu, w terenie dosłownie po przejechaniu 2 metrów po piachu pod górę urwałem prawy przegub, sprężyny są nowe może poczekać aż siądą, mam wciągarkę ze stalową lina nie chciał bym żeby dużo siadło, najlepiej oceńcie sami czekam na jakieś podpowiedzi


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: pn maja 30, 2011 8:22 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Auto nie stoi jakoś ekstremalnie wysoko, więc bardzo dziwne. Z drugiej strony mi po pierwszym lifcie od razu zaczął strzelać przegub. Być może ten był tak zmęczony, że jak dostał większy kąt pracy, to poszedł na tamten świat.

Jaki dałeś dystans na amor? Jakie masz przednie sprężyny - benzyna diesel?

p.s. Od razu przełóż puszkę z przekaźnikami od wyciągarki pod maskę koło aku. Inaczej przestanie działać w najmniej odpowiednim momencie - przekonałem się kiedyś o tym na własnej skórze.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn maja 30, 2011 8:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:08 pm
Posty: 60
Lokalizacja: Łomża
Mi też nie wygląda, że jakoś strasznie wysoko. Ja zostawiłem przód wyżej i teraz jest już minimalna różnica i ciesze sie ze nie skracałem.

_________________
[b]1,6 8v (AT) 91r.[b]


Na górę
Post: pn maja 30, 2011 9:00 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn kwie 25, 2011 6:33 pm
Posty: 6
Dystanse standart odwrócone mocowania, a sprężyny z al..... http://moto.allegro.pl/sprezyny-mercede ... 42242.html . Kupiłem całą półoś , a więc zakładać i się nie bać :shock:


Na górę
Post: pn maja 30, 2011 9:08 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Sprężyny praktycznie nie wiadomo do jakiego modelu...
Proponuje obniżyć przedni most i dać normalny dystans pod amor.


Na górę
Post: pn maja 30, 2011 9:20 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Robsik - pytanie:
Jaka jest twoim zdaniem praktyczna różnica między "normalnym" dystansem pod amor, a obróconym mocowaniem? I jaki to ma związek z eksplozją przegubu? Ja nie widzę związku. Powiem więcej, duży dystans spowoduje szybszy zgon półosi/przegubu. (sprawdziłem na własnej skórze)

Obniżenie mostu to dobry ruch, ale moim zdaniem nie jest 100% konieczny przy zwykłym lifcie merc/samara merc/felicia.


stasek81 - Ja bym wymienił półoś i jeździł. Cięcie sprężyn (o ile to nie diesel) to ruch którego możesz później żałować. Pod wyciągarką benzyna szybko siada, a rzeźba z wymianą sprężyn jest dostatecznie zniechęcająca...

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn maja 30, 2011 9:29 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
yes :D
ale ja bym po prostu robił po swojemu :mrgreen:
półośkę i tak musi wymienić, jak ją urwie znowu to będzie powód do myślenia
jak nie, to pozostaje Mu radość z jazdy :wink:


Na górę
Post: pn maja 30, 2011 10:39 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Kacjen dobrze pisze -> wymienić półoś i śmigać ;)

co to są za sprężyny? od diesla czy benzyny? ... zawiecha pracuje? Zresztą, pracuje czy nie pracuje, to jak masz tylko obrócone mocowanie to nawet jak masz "taczkę" to nic nie ma prawa się urwać samo z siebie , więc głowa do góry ;) :mrgreen:

no i co to za felicja z tyłu siedzi?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt maja 31, 2011 4:22 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn kwie 25, 2011 6:33 pm
Posty: 6
Z tyłu to felicia kombi siedzi, a z przodu to jak rozmawiałem z gościem przez tel. i się pytałem czy to do diesla to odpowiedział "będą pasować" , także też nie jest powiedziane że to diesel


Na górę
Post: wt maja 31, 2011 7:23 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw sty 07, 2010 2:55 pm
Posty: 28
ja w swojej zaczynałem tez od 1,5 zwoja ale musiałem dociąć do 2
pękanie przegubów nie jest najstraszniejszą rzeczą jaka może cię spotkać - bardziej bym sie bał o sworznie - ten jak ci wyleci to dopiero się robi misz masz - ja musiałem już 2x zmieniać


Na górę
Post: wt maja 31, 2011 4:36 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Niewiadomo jakiego to producenta sprig i czy benzyna czy diesel, jak benzyna - to za jakiś czas pod windą powinno być dobrze(choć też niewiadomo), jak diesel trzeba bedzie raczej przyciąć, +/- do pełnych 2 zwoi.

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: wt maja 31, 2011 10:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
stasek81 pisze:
Z tyłu to felicia kombi siedzi, a z przodu to jak rozmawiałem z gościem przez tel. i się pytałem czy to do diesla to odpowiedział "będą pasować" , także też nie jest powiedziane że to diesel


To już na pewno nie wiadomo z czego te springi skoro typ przez telefon tak powiedział. :mrgreen:

Dodam tylko, że to od skoku zawieszenia w dół zależy czy półosie nie wytrzymają. Może stać wysoko ale jeżeli tylko odwrócisz mocowanie amorka to nic się nie stanie, bo zawieszenie niewiele więcej pójdzie w dół.

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: wt maja 31, 2011 10:14 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn kwie 25, 2011 6:33 pm
Posty: 6
Dzisiaj nie dałem rady złożyć vitarki, także nie wiem jeszcze jak to będzie, ale mam pytanko do zwolenników podcinania , prosił bym na załączonym zdjęciu zaznaczyć gdzie podciąć


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl