suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt cze 17, 2025 11:18 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 346 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1224 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 04, 2010 11:17 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 02, 2009 8:43 pm
Posty: 502
Lokalizacja: Chrzanów KCH
Przemas601 pisze:
Polecam założyć zaworek na przewód hamulcowy idący do tylnej osi i już jest ręczny.
Plusem jest to że odpadają kłopoty z linkami itp
Jedynym minusem,że nie da się zaciągnąć w czasie jazdy.



Najlepszy zaworek to od palnika się nadaję, tak znajomy do samuraja zrobił, ale i tarcze też dał na tył :wink:

_________________
Czarna Vita Chrzanów :) Obecnie mega zmotana i jeździ jak czołg :D
http://www.youtube.com/user/wojgoffer


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 5:46 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
KonarskiS pisze:
Tylko co z ręcznym?

JAk założysz zaciski z wyjściem na linkę to masz ręczny.
Z autopsji,
NA ostatnikm rajdzie straciłem przewód hmulcowy- tylny.Wywalio cały płyn z zbiorniczka i z ręcznego nici.
Jedyne skuteczne rozwiązanie według mnie:
Hamulec na wale opcja tylko przy reduktorze od SJ413.
Do tyłu zakładasz normalne zaciski z tanimi klockami a ręczny jest oddzielnym niezależynym hamulcem.
Z autopsji:
Po ostanim rajdzie jak wracałem i targałem Patrolem lawetrę z Uazem na plecach pękł przewód hamulcowy.Pedał w podłogę więc za ręczny i w powietrze.Z tylnych kół tylko dym poszedł i auto staneło prawie w miejscu(szczęście że najazdowy w lawecie robił).
PAtrol ma hamulec na wale i tego rozwiązania będę się trzymał.

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 7:08 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Ja mam zaciski z opcją ręcznego na linkę,a oprócz tego mam założony zawór hydrauliczny. Więc jest niezawodnie,jak urwę przewód hamulcowy,to mogę zamknąć zawór i mam nadal hamulce.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 7:23 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Gdzie masz ten zawór??
Żeby działał zacisk hydrauliczny na tył który ma wyjście na linkę w układzie musi płyn.Linką wciskasz tłoczek który docika klocek.Jeśli więc urwiesz tylny przewód a zawór masz na sekcji tył - przód to ręcznego i tak nie bedziesz miał :wink:
FAkt jak urwiesz tylne przewód zawsze możesz odciąć tył i choć nie masz ręcznego i tylnych hebli masz przód :mrgreen:

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 7:29 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Pierwsze słyszę o tym,żeby musiał być płyn do prawidłowego działania ręcznego,przecież tam jest wszystko połączone mechanicznie. Mam zaciski od oktavii II i ręczny działa przy odciętym tylnym obwodzie.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 8:13 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
DZiała - Zgadza się bo odciołeś płyn który tam jest i nie ma gdzie uciec.:wink: Spróbuj odkręcić przewód który idzie do zacisku i zaciągnąć reczny :wink:
Ja mam zaciski od Megan II i na pewno nie dział :wink:

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: wt kwie 26, 2011 11:24 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 14, 2007 9:33 pm
Posty: 85
Lokalizacja: CHEŁM/lubelskie
OKU pisze:
DZiała - Zgadza się bo odciołeś płyn który tam jest i nie ma gdzie uciec.:wink: Spróbuj odkręcić przewód który idzie do zacisku i zaciągnąć reczny :wink:
Ja mam zaciski od Megan II i na pewno nie dział :wink:

ZACISKI tylne gerling(stare fordy,vw) mają gwintowane tłoczki i ręczny działa niezależnie od hydrauliki

_________________
vitara 3d kl71-30" ,wahacze rurowe-mojej roboty,tarcze tył,wyciągarka escape evo,stalowe zderzaki
T:502092084


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 11:26 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Odgrzejemy schabowego...

Pytanie do posiadaczy tarcz z tyłu:
Jakie zaciski wybrać i na co uważać przy dobieraniu?
Rozmiar?Jakieś odsadzenie? Czy podejdzie raczej każdy?
To że ręczny na linkę to wiem,
Ma być niezależny od hydrauliki to już wiem bo napisano nieco wyżej (jak to sprawdzić "na sucho"?)

Celuję w coś popularnego żeby nie było problemu z serwisowaniem i przyzwoitymi cenami za klocki,zestawy naprawcze itp.- VW, Opel,audi?
Dorosłem do tarcz z tyłu ale proszę żeby ktoś doświadczony mnie uświadomił :wink:
Dzięki!

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 11:46 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Z tego co pamiętam, było już pisane.
Scorpio I - małe zaciski mieszczące się w feldze 15 calowej z ręcznym na linkę.
Mam takie już dość długo i jestem bardzo zadowolony.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 11:47 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 14, 2007 9:33 pm
Posty: 85
Lokalizacja: CHEŁM/lubelskie
jeśli ma być tanio ,łatwo ,i prosto to tylko stary ford+piasty vw(golf2,3,pasaatb3)które po docięciu uch dospawałem do mostu

vw ma żle ustawione jażmo mocujace,i b.małe klocki
vw/audi aluminiowe się nie mieszczą w feldze 15"
opel lata 90' nie ma linkowego ręcznego

_________________
vitara 3d kl71-30" ,wahacze rurowe-mojej roboty,tarcze tył,wyciągarka escape evo,stalowe zderzaki
T:502092084


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 12:21 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Tez moge polecic zaciski od Scorpio I, tanie w zakupie. Klocki tez taniocha kolo 50PLN.

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 12:26 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
A wymienia się je dość często - zwłaszcza jeżdżąc w trudniejszym terenie.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 2:24 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
michał16v pisze:
jeśli ma być tanio ,łatwo ,i prosto to tylko stary ford+piasty vw(golf2,3,pasaatb3)które po docięciu uch dospawałem do mostu

vw ma żle ustawione jażmo mocujace,i b.małe klocki
vw/audi aluminiowe się nie mieszczą w feldze 15"
opel lata 90' nie ma linkowego ręcznego


Nom na taką opinię czekałem.
Spawanie na stałe raczej nie wchodzi w grę.
Wiem że scorpio bez problemu. Przyglądałem się natomiast zaciskom z tyłu w mojej zafirze i stąd pytanie bo są dość małe i może iść w tą stronę.
Jutro chciałem się wybrać na pobliski szrot i wolałbym ewentualnie wiedzieć czego szukać.
Ktoś jeszcze ma coś ciekawego zmotane?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 4:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 15, 2010 7:09 pm
Posty: 1012
Lokalizacja: Mińsk Mazowiejski
jeśli będziesz celował w scorpio to zwróć uwagę na sprawność ręcznego to częsta dolegliwość tych zacisków i dosyć ciężka do usunięcia
z tego co pamiętam zaciski pasują od wszystkich scorpio czyli I II III TARCZE NIE WENTYLOWANE i chyba jeszcze sierra

_________________
było 2.0 16V w bulwarowym stylu


Na górę
Post: śr mar 14, 2012 7:10 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
No super, kolejna cenna uwaga :!:
Zaczekam jeszcze na opinię od tych którzy mają wsadzone co innego.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 346 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 18 9 10 11 1224 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl