suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt wrz 21, 2018 12:24 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 15, 2016 11:16 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 66
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Witam
Chciałbym zwiększyć siłę wspomagania w mojej Vitarze.
Powód jest taki, że kieruję jedną ręką, gdyż drugą operuję gazem i hamulcem. Kiedyś miałem wypadek na motorze i złamałem kręgosłup. Nie chodzę ale śmigam autem a Vitarka to moje nogi, które pozwalają mi wjechać tam gdzie chce. Niestety po założeniu większych kół i wyciągarki komfort wspomagania znacznie się zmniejszył. Kierując jedną ręką jest mi ciężko a na postoju nie daje rady obrócić kierownicą. Seryjną Vitką dawałem rade i wspomaganie jest sprawne. Teraz doszło dodatkowe obciążenie i nie daję rady. Powodem jest to, że mam mało siły i kieruję jedną ręką. Dla kogoś sprawnego ten problem jest śmieszny i niezauważalny dlatego proszę o wyrozumiałość.
Proszę o poradę w jaki sposób zwiększyć siłę wspomagania by kierownica chodziła lekko.
Czy trzeba zmieniać cały układ?
Proszę o pomoc.

_________________
93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany i wiele innych.


Na górę
Post: czw wrz 15, 2016 11:28 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5088
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Na pewno pompę trzeba by sprawdzić pod kątem wydajności, wymienić na regenerowaną bądź dobrą używkę. Nie wiadomo też w jakim stanie jest przekładania, ale póki jest jeszcze zakres regulacji na śrubie i jest sucha to powinna być ok.
Do dużych kół warto tez zamontować chłodnice oleju wspomagania, nie będzie gotować oleju w terenie i nie straci się wspomaganie.
Zamontuj sobie na kierownicę gałkę do kręcenia jak mają kierowcy w ciężarówkach, bedzie lepszy chwyt.

Do tego polecam trening siłowy na ręce i to wcale nie jest żart.

BTW. Dziwie Ci się że nie boisz się ugniatać w terenie kręgosłupa po takim poważnym urazie.

_________________
Vitara EVO "Smerfeta"
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw wrz 15, 2016 12:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 66
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Dzięki za odpowiedź. Gałka specjalna jest. Ćwiczę ale z racji urazu moje mięśnie rąk mają mniejszą wydolność i tu już nic zrobić się nie da- serio.
Pozostają dobre pomysły i modernizacja sprzętu.
W terenie śmigam z chłopakami na równi ale gdy trzeba dużo kręcić kierownicą to jest ciężko. Szczególnie gdy trzeba dużo kręcić przy nawracaniu itp.
Chłodnica oleju na pewno by pomogła, gdyż zauważyłem, że zaraz po odpaleniu kierownica chodzi lżej niż jak jest olej gorący.
Ale to jeszcze mało.
Ma ktoś jeszcze inny pomysł? inna pompa wspomagania ? a może pompa i cała maglownica ? tylko od czego?
Każda wskazówka będzie cenna.

_________________
93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany i wiele innych.


Na górę
Post: czw wrz 15, 2016 2:03 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5088
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Każda inna opcja będzie się wiązała z dodatkowymi przeróbkami. Nowe mocowania pompy, maglownicy. Do tego trzeba dopasować albo przerabiać wąs.
Jak iść na całość to hydrauliczne wspomaganie z siłownikiem było by najlepsze. Ale koszt i ilość pracy może przewyższyć wartość auta...

_________________
Vitara EVO "Smerfeta"
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt wrz 16, 2016 10:10 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 66
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
dzięki za odp.
Zdaję sobie sprawę, że to dużo rzeźby ale co się nie robi by jeździło się jeszcze lepiej :)

Przyszła mi jeszcze jedna myśl do głowy. Słyszałem, że są takie przekładnie, które zwiększają lub zmniejszają ilość obrotów kierownicą ale gdzie tego szukać to pojęcia nie mam i ciekawe czy zwiększenie ilości obrotów przy standardowej pompie i maglownicy by pomogła. W normalnej przekładni by pomogło ale tu dochodzi hydraulika...

_________________
93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany i wiele innych.


Na górę
Post: pt wrz 16, 2016 11:06 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2014 7:03 am
Posty: 154
Lokalizacja: Torzym
Silnik: J20A
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2003
A może dołożyć elektryczne wspomaganie kierownicy? coś takiego:
Obrazek


Na górę
Post: pt wrz 16, 2016 11:38 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5088
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
matiyas123 pisze:
dzięki za odp.
Zdaję sobie sprawę, że to dużo rzeźby ale co się nie robi by jeździło się jeszcze lepiej :)

Przyszła mi jeszcze jedna myśl do głowy. Słyszałem, że są takie przekładnie, które zwiększają lub zmniejszają ilość obrotów kierownicą ale gdzie tego szukać to pojęcia nie mam i ciekawe czy zwiększenie ilości obrotów przy standardowej pompie i maglownicy by pomogła. W normalnej przekładni by pomogło ale tu dochodzi hydraulika...



No właśnie!
http://www.inter-rally.pl/product-pol-9 ... y-QSP.html

Zakłada sie to na kolumnę kierowniczą z tego co kojarzę. tylko że to docelowo ma przyspieszać skręt, chyba że nie ma problemu zamontować to na odwrót.

Tu masz więcej:
https://www.google.pl/search?q=quickene ... BygA&dpr=1

https://www.google.pl/search?q=quickene ... eering+4x4

_________________
Vitara EVO "Smerfeta"
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pt wrz 16, 2016 7:19 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4017
Lokalizacja: Usranów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
A to na tym filmiku to elektryczne wspomaganie przy kierownicy?
https://www.youtube.com/watch?v=jKRr8tlUHDk

Tutaj jest odwrotnie zamontowany, czyli 1:2
https://www.youtube.com/watch?v=7fggyeKC-HE

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt wrz 16, 2016 7:39 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 10, 2015 8:04 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Poznań/Złotniki
Silnik: 1.6 8v
Model: MetalTop 3D
Rok prod.: 1991
Bezimienny pisze:
A może dołożyć elektryczne wspomaganie kierownicy? coś takiego:



właśnie o tym samym pomyślałem..
np. wspomaganie od suzuki ignisa jest stosunkowo tanie i montowane na kolumnie kierowniczej

Dodatkowo przy wspomaganiu elektrycznym "moc" wspomagania zmienia się proporcjonalnie do prędkości pojazdu i na pewno dało by się to jakoś zintegrować

Wydaje mi się również ze zbyt mocne wspomaganie przy większej prędkości może być nie pożądane, "auto straci na stabilności" (ale to tylko moje podejrzenie)


Na górę
Post: sob wrz 17, 2016 10:53 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 66
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Ten przyspieszać skrętu to mała przekładnia i pewnie bez problemu by weszła tylko muszę się dowiedzieć czy można ją założyć na odwrót. Wtedy kręciłbym więcej kierownicą ale byłoby lżej tak przynajmniej mówią prawa fizyki.
To wspomaganie kierownicy od Suzuki Ignis jest trochę większe ale widzę, że ceny całej przekładni zaczynają się już od 150 zł.

Czy dałoby rade tą przekładnie zmieścić we Vitarze ?

Muszę też dowiedzieć się jak oszukać elektronikę bo przecież tu nie będzie żadnych komputerów czy czujników prędkości i to by było fajnym rozwiązaniem bo przy tych samych obrotach kierownicą miałbym lżej.

Dzięki za pomoc, wszystkie rady są bezcenne i niedługo wezmę się za motanie wspomagania.

_________________
93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany i wiele innych.


Na górę
Post: sob wrz 17, 2016 10:55 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 66
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
To przekładnia z Suzuki Ignis.
Czy zmieści się we Vitarze?


Załączniki:
Komentarz: A to zwykła przekładnia od Vitary
6472290105.jpg
6472290105.jpg [ 36.01 KiB | Przejrzano 2665 razy ]
Komentarz: Przekładnia Suzuki Ignis
1_f.jpg
1_f.jpg [ 93.43 KiB | Przejrzano 2666 razy ]

_________________
93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany i wiele innych.
Na górę
Post: sob wrz 17, 2016 11:17 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 3768
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Jak Ci się uda, to od gapię bo żona ledwo kręci kierą z kołami 34" :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob wrz 17, 2016 11:37 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 10, 2015 8:04 pm
Posty: 134
Lokalizacja: Poznań/Złotniki
Silnik: 1.6 8v
Model: MetalTop 3D
Rok prod.: 1991
na elektrodzie sa shematy do ignisa i w vitarze nawet jest pod co sie podpiac teoretycznie ..
najtrudniej bedzie przerobic kolumne


Na górę
Post: sob wrz 17, 2016 4:04 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 66
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
mi też jest ciężko ale mam głowę by coś wykombinować i podzielić się tym z innymi.
I wykombinuję :)

_________________
93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany i wiele innych.


Na górę
Post: sob wrz 17, 2016 8:07 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 321
Lokalizacja: Kozy
Kolega ma odłożone z corsy B. Trzeba było daj tylko sygnał z obrotomierza i predkosciomierza obszedł to przez włącznik i po prostu tylko w terenie włącza. Jak zejdzie do kraju to spróbuje jakoś zdjęcia porobić.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl