suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw gru 26, 2024 1:35 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt maja 22, 2009 11:01 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Właśnie niekoniecznie...Wtryskiwacze mają ograniczoną przepływność... Nie sądzę, aby aż tyle wody tam doleciało, przy moim stylu jazdy...Zauważyłem, że tak słyszę jakieś dziwne klekotanie - na snorklu wewnętrznym tego nie było... Głównie przy nagłym dodawaniu gazu pod górkę - w okolicach 2000 - 3000 obr/min...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: ndz maja 24, 2009 9:35 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Ale przecież masz jeszcze przepustnicę,która decyduje o tym ile powietrza dostanie się do kolektora,dalej TPS i MAP,na podstawie których ECU dobiera czas otwarcia wtrysku

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: ndz maja 24, 2009 9:40 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kosciej ja czasem tak jeżdżę (odpięty dolot z nadkola, powietrze idzie bezpośrednio do puchy filtra), a generalnie mam fabryczny dolot. Nic złego nie zauważyłem - może ciut się silnik zmula, ale to niezauważalne w terenie (bardziej jak się rozpędzisz ~100km/h).
O zawory itp bym się nie martwił - o tym decyduje komputer i sądzę, że da sobie radę ;)

PS: może zawory do regulacji?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz maja 24, 2009 10:07 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 08, 2009 1:41 pm
Posty: 544
Lokalizacja: okocim-rogal
[quote="kosciej"] Zauważyłem, że tak słyszę jakieś DZIWNE KLEKOTANIE - na snorklu wewnętrznym tego nie było... quote]

to bedzie problem z bocianem który kijanki chce zeżreć :mrgreen:
na wewn. tego nie było- bo nie miał dostępu :mrgreen:
taki malutki kasztanik :wink:

_________________
1.6 8v cabrio
lift 4 cale
body 2 cale
MATADORY 235/75/15 na alu
FEDIMA X... E... 31/10.5/15
zapasowka odbita na klapie:(
---------------------------


Na górę
Post: ndz maja 24, 2009 7:46 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Bodzio :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A klekotanie to było od czegoś innego... Okazało się, że mi się odkręciły :shock: sruby mocujące dwururkę do kolektora... I miałem przedmuchy i po prostu słyszałem silnik nie tłumiony ;)

Dokręciłem i nawet przedmuchów nie ma :roll:

Generalnie - Piotrk - ja właśnie zauważam odwrotnie.. Silnik mocniejszy bez żadnej rury... Tylko ja mam zwężkę od gazu na dolocie..

No w sumie komp powinien sobie radzić... Kurczę - najchętniej to bym schamował Vitę tak i tak :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn maja 25, 2009 7:23 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kosciej pisze:
Generalnie - Piotrk - ja właśnie zauważam odwrotnie.. Silnik mocniejszy bez żadnej rury... Tylko ja mam zwężkę od gazu na dolocie..
Ale mamy inny silnik i inny dolot - więc wszystko możliwe - u mnie "pałer" czuć dopiero między 3.5 a 5.5 rpm :mrgreen:, wtedy też czuć, że lekko przymula w porównaniu z dolotem fabrycznym.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn maja 25, 2009 11:09 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
piotrk pisze:
kosciej ja czasem tak jeżdżę (odpięty dolot z nadkola, powietrze idzie bezpośrednio do puchy filtra), a generalnie mam fabryczny dolot. Nic złego nie zauważyłem - może ciut się silnik zmula, ale to niezauważalne w terenie (bardziej jak się rozpędzisz ~100km/h).
O zawory itp bym się nie martwił - o tym decyduje komputer i sądzę, że da sobie radę ;)


W przypadku gdy odepniesz dolot i bedzie zasysane nagrzane od silnika powietrze spod maski (z komory silnika) to silnik będzie miał mniejszą moc. Wynika to z fizyki ;) W gorącym powietrzu jest mniej tlenu - bardzo odczuwalne to jest w wysilonych silnikach, ale nawet taki 1.6 w Vitarze w trasie i w terenie bedzie sie dusil i palił więcej paliwa. Przetestowałem to gdy szukałem dodatkowych koników w silniku Hondy 2.2 - gorące powietrze powodowało 10% spadek mocy (195hp vs 218hp).

Komputer jest na podstawie odczytu z sondy lambda regulować AFR w pewnym zakresie - ale jeśli mu dasz dużo więcej powietrza to może być zbyt uboga mieszanka a to może prowadzić zbyt wysokiej temperatury spalania i do uszkodzenia silnika :(

Zastanawiam sie czy nie można by było wykorzystać maski od dieslowej vitary i podłączyć się do tego wlotu na masce?
bedzie dobre w trase i w lekki teren - w terenie możan zasłaniać wlot przed wodą a normalnie jeździć z takim łapaczem powietrza. Nie zda egzaminu w wieeelkim blocie - tam tylko komin na dachu pomaga.

Dan

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Ostatnio zmieniony pn maja 25, 2009 11:20 am przez danthe, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn maja 25, 2009 11:17 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
danthe pisze:
Zastanawiam sie czy nie można by było wykorzystać maski od dieslowej vitary i podłączyć się do tego wlotu na masce?
bedzie dobre w trase i w lekki teren - w terenie możan zasłaniać wlot przed wodą a normalnie jeździć z takim łapaczem powietrza. Nie zda egzaminu w wieeelkim blocie - tam tylko komin na dachu pomaga.

Dan
Jak dla mnie to bez sensu - mniejsze prawdopodobieństwo zassania syfu jest, jak zasysasz gorące powietrze z komory silnika niż z wlotu na masce ... nie wiem jak u Ciebie, ale mi po masce chlusta ostro :mrgreen:.
Ja odpinam dolot jak nie chcę zasysać rozbryzgów z nadkola (już filtr z mokrą plamą miałem ;)), a zassyanie powietrza z maski wg. mnie jest gorszym pomysłem ... kolejny krok to dla mnie komin a'la kibel rura :D
PS: a na mocy mi nie zależy specjalnie ... wręcz czasem wolałbym mniej - mniejsza szanse, że coś urwę.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn maja 25, 2009 11:24 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
piotrk pisze:
Jak dla mnie to bez sensu - mniejsze prawdopodobieństwo zassania syfu jest, jak zasysasz gorące powietrze z komory silnika niż z wlotu na masce ... nie wiem jak u Ciebie, ale mi po masce chlusta ostro :mrgreen:.


Mi jak ostatnio chlusnęło na maskę to miałem dokładnie tyle samo błota na masce i pod maska, włącznie z wygłuszeniem od spodu maski. Taki dolot w masce pozwala brodzić troche głębiej niż seryjny - dla mnie to jest poprawa, a nie powoduje utraty mocy - co dla mnie też jest ważne :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn maja 25, 2009 2:11 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Co proponujecie bez robienia komina (odpada - bo Tak - Żona ;) )
Fabryczny dolot w nadkolu zapychałem stale ziemią i wtedy się dopiero dusił :mrgreen:

Tylko... Czy lepsza rura, czy otwarta pucha?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn maja 25, 2009 2:59 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
Mam odpięty fabryczny dolot i założona rurkę zasysającą powietrze z podszybia, ale jeszcze pod machą. Teraz się zastanawiam czy nie podłączyć rurkę gumową spowrotem do fabrycznego zasilanie powietrza a samą rurkę (wewnątrz błotnika) odciąć jak do snorkela.

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Były plaskate z i bez LPG...
To poszukałem i znalazłem XL7 letko dłubniętą


Na górę
Post: pn maja 25, 2009 10:28 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
kościej a zasysanie powietrza zrobić z kabiny ?

z tego co wiem to w samurajach kiedyś tak robiono, prowadzono ze schowka powietrze, tylko bestia lubiła wcinać łakocie,a w szczególności chipsy ;)

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: wt maja 26, 2009 7:54 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Hmmm...Pomysł nie jest zły :mrgreen:

Tylko jak by go sensownie zrealizować :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: wt maja 26, 2009 8:01 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 08, 2009 1:41 pm
Posty: 544
Lokalizacja: okocim-rogal
WOLVERINE pisze:
kościej a zasysanie powietrza zrobić z kabiny ?

z tego co wiem to w samurajach kiedyś tak robiono, prowadzono ze schowka powietrze, tylko bestia lubiła wcinać łakocie,a w szczególności chipsy ;)


no ale jazda wyłacznie z otwartymi szybami albo bez dachu wchodzi w gre :roll:
coby sie nie udusic z braku powietrza :mrgreen:
no i problem ze schowkiem bo jest z prawej strony :wink: , a po chipsach moze miec wzdęcia :mrgreen:

_________________
1.6 8v cabrio
lift 4 cale
body 2 cale
MATADORY 235/75/15 na alu
FEDIMA X... E... 31/10.5/15
zapasowka odbita na klapie:(
---------------------------


Na górę
Post: śr maja 27, 2009 1:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 01, 2008 9:59 am
Posty: 368
Lokalizacja: Gdynia
No i hałas w kabinie.
Jak będziesz miał 5500 obr to ci nawet cole wyssie z butelki albo żonę do schowka wciągnie ... i Ci się sprzęt zmuli strasznie :P
Hałas będzie straszny tak myślę, ale ja się nie znam.

_________________
Vitara 2.0 16v '98 LPG Snorkiel i mini lifciores


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl