Metromierz zamontowany
Tak jak obiecałem mały opis i parę fotek:
Sam metromierz kilka dni wcześniej podłączyłem do zasilania ... wpiąłem go w przewody gniazda zapalniczki ponieważ chciałem aby po włączeniu stacyjki włączało się urzącho.....no ale do rzeczy:
Na dzień dobry rozbieramy osłonę zegarów .. cztery śrubki (dwie na górze, dwie pod zegarami)
[url=http://picasaweb.google.pl/resorak/20080222VitaraMontaMetromierza/photo#5169929140019067666]
[/url]
Następnie znowu cztery śrubki odkręcamy .. już aby zdjąć zegary .. takie srebrne po bokach zegarów.
[url=http://picasaweb.google.pl/resorak/20080222VitaraMontaMetromierza/photo#5169929191558675234]
[/url]
U mnie linka prędkościomierza sama spadła po tym jak zacząłem wyciągać zegary ..z tyłu odpinamy dwie wtyki i już możemy pooglądać Vitarowe zegary od drugiej strony:
[url=http://picasaweb.google.pl/resorak/20080222VitaraMontaMetromierza/photo#5169929238803315506]
[/url]
Jak się okazało to co mówił mi Sławek i pokazywał odbiegało niestety od tego co ja zobaczyłem w mojej Vitce .. miały być dwie śrubki po prawej od linki a była jedna ...
Szybki telefon do Sławka (hihihi - nawet MMS'a posłałem) ... podyskutowaliśmy troszkę i stanęło na tym że prawdopodobnie śrubka która nas interesuje znajduje się z lewej strony linki prędkościomierza. Ta oznaczona RSW ...
Miernik do ręki , wiertarka do gniazda linki i pomiary.
Suma sumarum wyszło, że napięcie po włączeniu stacyjki na śrubce jest 4,5 V - czyli około 5 V .. a nie jak miało być 12V. Na szczęście twórca i sprzedawca w jednym metromierza zapewnił mnie że impulsy urządzenie odbiera w dużym zakresie napięcia ...
Kolejny test ... podłączyłem do kabelka sygnału metromierza śrubkę RSW i dawaj wiertarą kręcić ... o dziwo zadziałało .. coś tam sie naliczało ...
[url=http://picasaweb.google.pl/resorak/20080222VitaraMontaMetromierza/photo#5169929337587563346]
[/url]
Prześledziłem ścieżki i wpiąłem się w przewód idący z większej wtyki ..a dokładnie o nr 2:
[url=http://picasaweb.google.pl/resorak/20080222VitaraMontaMetromierza/photo#5169929376242269026]
[/url]
Teraz to już tylko złożyć zegary spowrotem .. polutować kabelek sygnałowy z metromierza z naszym wpiętym w instalację. I możemy przejść do przykręcania urządzenia.
Jak zobaczycie na fotkach zamontowałem go nad schowkiem. Minus tego rozwiązania jest taki, że prawa śrubka mocująca metromierz jest przykręcona do takiej twardej gąbki, nie ma tam kawałka plastku ... z lewej natomiast jest przykręcona do plastiku konsoli .....
Mimo, że to jest gąbka to i tak trzyma się mocno.
Wyciąłem następnie szparkę na kabel:
[url=http://picasaweb.google.pl/resorak/20080222VitaraMontaMetromierza/photo#5169929436371811186]
[/url]
Jak pewnie zauważycie zacząłem w innym miejscu ale się rozmyśliłem i zmieniłem lokum na kabelek. Mimo to i tak przy zamkniętym schowku nic nie widać:
[url=http://picasaweb.google.pl/resorak/20080222VitaraMontaMetromierza/photo#5169929513681222530]
[/url]
A tak to już wygląda w całej okazałości:
[url=http://picasaweb.google.pl/resorak/20080222VitaraMontaMetromierza/photo#5169929603875535778]
[/url]
Jak widać Voltomierz też działa.
[url=http://picasaweb.google.pl/resorak/20080222VitaraMontaMetromierza/photo#5169929659710110642]
[/url]
Przyznam się bez bicia, że jeszcze nie sprawdziłem czy metry się kręcą po zmontowaniu tego wszystkiego do kupy .... ale dlaczego miało by nie działać ...
Teraz to już tylko kalibracja i wsio .....
Pozdrawiam
ResoR
_________________
ResoR - Vitara '92 1.6 8v + LPG (Blos) - Już bez Vitary