Masmo pisze:
3" dla Vitary turystycznej to zdecydowanie za dużo! Moim zdaniem należy zastanowić się na jakich kołach chcecie jeździć (koło wiele zmienia). Lift warto robić pod koło tak żeby się mieściło i żeby był dobry wykrzyż, bo to w Vitarze z otwartymi dyframi warunkuje trakcje.
Ciekawy zestaw to 2" z dodatkowym wykrzyżem:
http://www.jimnybits.co.uk/shop/grand-v ... _1182.htmlchyba że pozostać przy 1,5" tylko jakoś brak przetestowanych pomysłów na umiarkowane wydłużenie amortyzatora przedniego (około 3 cm).
Nad tym drugim zestawem z dodatkowym wykrzyżem też myśleliśmy.
Co do kól, to właśnie nie wiem, jak sprawdzić, jakie koła wejdą - to znaczy wiem, że można metodą prób i błędów,ale wolałabym od razu trafić dobrze. Ale tak na serio, to chyba takie typu 225/75/16 powinny wystarczyć? Bo takie do mniejszego liftu nie wejdą, trzeba by dużo ciąć.
Ale jak masz inny pomysł na opony, chętnie poczytam

Masmo pisze:
BTW zwróć uwagę co piszą na temat rozpórki:
4. What do i do about my Strut Brace?
If your GV has a strut brace, you will notice when you fit the strut spacers the strut brace will no longer fit, so we offer a fitting kit to make it fit as an optional extra. This kit is only needed if you have a strut brace, if you don't it will save you a little money 
Wygląda na to że za dodatkowe 10 funciaków mają jakiś sposób rozwiązania tematu.
Tak, pamiętam o tej rozpórce, przed zakupem sprawdzimy

lucash pisze:
Ja mam zestaw z jimnybits 2" i juz postanowilem ze bede jeszcze przynajmniej 1" do 1.5" dokladal ,bo do terenu jest poprostu za nisko,a jezdze na 225/75/16. Wyzej zawias + wieksze opony = lepszy wykzyz to chyba normalne.Co do rozporki to ich 'kit' za 10 funciakow to 6 tulejek + 6 srub odpowiedniej dlugosci. Jezeli chcesz ten lift 3" pamietaj o lapach do opuszczenia mostu.
Łapy do mostu, będę pamiętać - rozumiem, że jak w warsztacie zacznę gadać o łapach do mostu, to będą wiedzieć o co chodzi?

Masmo pisze:
Hehe, wyścig zgrojeń nie ma końca
Jest taka mądra maksyma której nie zastosowałem motając Vitarkę:
Bądź twardy i odpuść sobie.
Wszystko zależy do czego ma być auto. Do turystyki czy do upalania w rajdach. Do tego drugiego zastosowania trzeba motać ekstremalnie, ale do turystyki lepiej umiarkowanie. Im dalej od serii tym większe prawdopodobieństo wyr...nia się czegoś. Tym gorsze prowadzenie większe zużycie paliwa itp.
Oczywiście seryjną GV w terenie się nie poszaleje
No do upalania w rajdach to może niekoniecznie, aczkolwiek kto to może wiedzieć w przyszłości
Ale na pewno chcielibyśmy jeździć na jakieś zloty / rajdy / wyprawy w klasie turystycznej, jeszcze bez wyciągarki, chociaż docelowo wyciągarka w planach jest. No i na takie dłuższe wyprawy typu Rumunia czy coś w tym guście, bo teraz obawiam się, że zarylibyśmy brzuchem, jak to zrobiliśmy tydzień temu w lesie
