suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pn cze 16, 2025 8:00 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 401 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1327 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: pn maja 05, 2014 8:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
BARTEK W. pisze:
Takie pytanko.; auto gvI 1,6-, czy do zestawu: felicja kombi, amor polonez,dystans 2,5cm na springa konieczny będzie dystans na wał, no i co z panhardem w takiej konfiguracji?


Co do wału to zaraz Ci powiedzą że trzeba zaznaczyć, potem zrobić lift i zobaczyć ile się wysunęło.
Wczoraj miałem zapytanie odnośnie panharda - "po wyliczeniach wyszło, że niecałe 2cm potrzeba i czy mam takie".
Najlepszym rozwiązaniem chyba jest na śrubie, można dobrać wymiar do każdego liftu. Teraz robić nowy, albo przerabiać stary?

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: wt maja 06, 2014 5:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
No dobra to jak w końcu radzicie sobie z przedłużeniem amortyzatora przedniego? Tylko te przedłużające tulejki i obniżenie mostu?

Co do długości amortyzatorów to:
Doczytałem się że TrailMaster ma w ofercie dłuższe o 20 mm amory:
http://www.jimnybits.co.uk/shop/grand-v ... d_340.html
Z kolei na stronie kolegów z Escape podają takie dane:
Ironman rozłożony - 505 mm złożony - 312 mm
Lovells rozłożony - 460 mm rozłożony - 295 mm
Jak to się ma do serii?? Może ktoś zmierzyć?

Jakie amortyzatory tak w ogóle stosujecie? Widzę że ceny amorów podskoczyły ostatnio :evil:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: czw maja 08, 2014 9:09 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
Porównaj ze zwykłą vitarą, jak się nie mylę to jest to samo (wymiary) w gv I.

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: wt cze 10, 2014 8:42 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob wrz 25, 2010 4:27 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Kraków
Po ostatnim wypadzie w teren okazało się, że jednak strasznie szorujemy brzuchem (dobrze, że osłony są), więc wrócił temat liftu.

Czy taki zestaw jest ok: http://www.jimnybits.co.uk/shop/grand-v ... d_169.html
Czy 3 cale to jednak za duże obciążenie i lepiej zostać przy dwóch?

Docelowo auto ma być terenowo-wycieczkowe, ale chciałabym, żeby też dało radę jechać na jakąś mniejszą wyprawę typu Rumunia. Natomiast docelowo będzie to drugie auto, nie będzie używane codziennie po mieście, jak teraz.

Idea jest tak, że kupujemy zestaw i ewentualne inne elementy, które by były potrzebne, zawozimy do warsztatu, oni wszystko robią - niestety ja mechanikiem nie zostanę, mąż też nie ;), więc komuś musimy w tym temacie zaufać.


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: wt cze 10, 2014 5:56 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Yaga pisze:
....
Czy 3 cale to jednak za duże obciążenie i lepiej zostać przy dwóch?
Docelowo auto ma być terenowo-wycieczkowe, ale chciałabym, żeby też dało radę jechać na jakąś mniejszą wyprawę typu Rumunia. ....


3" dla Vitary turystycznej to zdecydowanie za dużo! Moim zdaniem należy zastanowić się na jakich kołach chcecie jeździć (koło wiele zmienia). Lift warto robić pod koło tak żeby się mieściło i żeby był dobry wykrzyż, bo to w Vitarze z otwartymi dyframi warunkuje trakcje.
Ciekawy zestaw to 2" z dodatkowym wykrzyżem:
http://www.jimnybits.co.uk/shop/grand-v ... _1182.html

chyba że pozostać przy 1,5" tylko jakoś brak przetestowanych pomysłów na umiarkowane wydłużenie amortyzatora przedniego (około 3 cm).

BTW zwróć uwagę co piszą na temat rozpórki:

4. What do i do about my Strut Brace?
If your GV has a strut brace, you will notice when you fit the strut spacers the strut brace will no longer fit, so we offer a fitting kit to make it fit as an optional extra. This kit is only needed if you have a strut brace, if you don't it will save you a little money :)


Wygląda na to że za dodatkowe 10 funciaków mają jakiś sposób rozwiązania tematu.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: wt cze 10, 2014 10:05 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 09, 2013 7:46 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Dublin
Ja mam zestaw z jimnybits 2" i juz postanowilem ze bede jeszcze przynajmniej 1" do 1.5" dokladal ,bo do terenu jest poprostu za nisko,a jezdze na 225/75/16. Wyzej zawias + wieksze opony = lepszy wykzyz to chyba normalne.Co do rozporki to ich 'kit' za 10 funciakow to 6 tulejek + 6 srub odpowiedniej dlugosci. Jezeli chcesz ten lift 3" pamietaj o lapach do opuszczenia mostu.

_________________
SGV I 02',2.0 16v J20A
Lift 2"- jimnybits.co.uk
225/75/16 Kl71
DRAGONWINCH 12000hd
Snorkel- suzuki-czesci.pl


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: wt cze 10, 2014 10:46 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
lucash pisze:
Ja mam zestaw z jimnybits 2" i juz postanowilem ze bede jeszcze przynajmniej 1" do 1.5" dokladal ,bo do terenu jest poprostu za nisko,


Hehe, wyścig zgrojeń nie ma końca :lol:
Jest taka mądra maksyma której nie zastosowałem motając Vitarkę:
Bądź twardy i odpuść sobie. :mrgreen:
Wszystko zależy do czego ma być auto. Do turystyki czy do upalania w rajdach. Do tego drugiego zastosowania trzeba motać ekstremalnie, ale do turystyki lepiej umiarkowanie. Im dalej od serii tym większe prawdopodobieństo wyr...nia się czegoś. Tym gorsze prowadzenie większe zużycie paliwa itp.
Oczywiście seryjną GV w terenie się nie poszaleje :mrgreen:

lucash pisze:
a jezdze na 225/75/16. Wyzej zawias + wieksze opony = lepszy wykzyz to chyba normalne.Co do rozporki to ich 'kit' za 10 funciakow to 6 tulejek + 6 srub odpowiedniej dlugosci. Jezeli chcesz ten lift 3" pamietaj o lapach do opuszczenia mostu.

Możesz zamieścić zdjęcia jak to wygląda. Masz ten zestaw Extra Articulation Lift Kit ? Dałoby by się większe koła wcisnać, np wycinająć trochę?

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: śr cze 11, 2014 6:23 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob wrz 25, 2010 4:27 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Kraków
Masmo pisze:
3" dla Vitary turystycznej to zdecydowanie za dużo! Moim zdaniem należy zastanowić się na jakich kołach chcecie jeździć (koło wiele zmienia). Lift warto robić pod koło tak żeby się mieściło i żeby był dobry wykrzyż, bo to w Vitarze z otwartymi dyframi warunkuje trakcje.
Ciekawy zestaw to 2" z dodatkowym wykrzyżem:
http://www.jimnybits.co.uk/shop/grand-v ... _1182.html

chyba że pozostać przy 1,5" tylko jakoś brak przetestowanych pomysłów na umiarkowane wydłużenie amortyzatora przedniego (około 3 cm).

Nad tym drugim zestawem z dodatkowym wykrzyżem też myśleliśmy.
Co do kól, to właśnie nie wiem, jak sprawdzić, jakie koła wejdą - to znaczy wiem, że można metodą prób i błędów,ale wolałabym od razu trafić dobrze. Ale tak na serio, to chyba takie typu 225/75/16 powinny wystarczyć? Bo takie do mniejszego liftu nie wejdą, trzeba by dużo ciąć.
Ale jak masz inny pomysł na opony, chętnie poczytam :)
Masmo pisze:
BTW zwróć uwagę co piszą na temat rozpórki:

4. What do i do about my Strut Brace?
If your GV has a strut brace, you will notice when you fit the strut spacers the strut brace will no longer fit, so we offer a fitting kit to make it fit as an optional extra. This kit is only needed if you have a strut brace, if you don't it will save you a little money :)


Wygląda na to że za dodatkowe 10 funciaków mają jakiś sposób rozwiązania tematu.

Tak, pamiętam o tej rozpórce, przed zakupem sprawdzimy :)

lucash pisze:
Ja mam zestaw z jimnybits 2" i juz postanowilem ze bede jeszcze przynajmniej 1" do 1.5" dokladal ,bo do terenu jest poprostu za nisko,a jezdze na 225/75/16. Wyzej zawias + wieksze opony = lepszy wykzyz to chyba normalne.Co do rozporki to ich 'kit' za 10 funciakow to 6 tulejek + 6 srub odpowiedniej dlugosci. Jezeli chcesz ten lift 3" pamietaj o lapach do opuszczenia mostu.

Łapy do mostu, będę pamiętać - rozumiem, że jak w warsztacie zacznę gadać o łapach do mostu, to będą wiedzieć o co chodzi? ;)

Masmo pisze:
Hehe, wyścig zgrojeń nie ma końca :lol:
Jest taka mądra maksyma której nie zastosowałem motając Vitarkę:
Bądź twardy i odpuść sobie. :mrgreen:
Wszystko zależy do czego ma być auto. Do turystyki czy do upalania w rajdach. Do tego drugiego zastosowania trzeba motać ekstremalnie, ale do turystyki lepiej umiarkowanie. Im dalej od serii tym większe prawdopodobieństo wyr...nia się czegoś. Tym gorsze prowadzenie większe zużycie paliwa itp.
Oczywiście seryjną GV w terenie się nie poszaleje :mrgreen:


No do upalania w rajdach to może niekoniecznie, aczkolwiek kto to może wiedzieć w przyszłości :mrgreen:
Ale na pewno chcielibyśmy jeździć na jakieś zloty / rajdy / wyprawy w klasie turystycznej, jeszcze bez wyciągarki, chociaż docelowo wyciągarka w planach jest. No i na takie dłuższe wyprawy typu Rumunia czy coś w tym guście, bo teraz obawiam się, że zarylibyśmy brzuchem, jak to zrobiliśmy tydzień temu w lesie ;)


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: śr cze 11, 2014 8:30 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 09, 2013 7:46 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Dublin
Zapodajcie sobie ten zestaw z ekstra wykzyzem + lapy do mostu ale nie w jimnybits tylko sprawdz polski produkt ktory zapewne jest lepszy a i duzo tanszy (zapytaj uzytkownika ORI).Zaloz 225/75/16 jakies dobre A/T a jedyne co moze sie dziac przy tej gumie to tarcie o rame przy pelnym skrecie ale prawdopodobnie dytans przelotowy 6.5mm powinien rozwiazac problem.Na dobry poczatek to chyba powinno wystarczyc a czas pokaze czy to Wam wystarczy czy nie :mrgreen: pozdro

_________________
SGV I 02',2.0 16v J20A
Lift 2"- jimnybits.co.uk
225/75/16 Kl71
DRAGONWINCH 12000hd
Snorkel- suzuki-czesci.pl


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: śr cze 11, 2014 8:41 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr paź 09, 2013 7:46 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Dublin
Możesz zamieścić zdjęcia jak to wygląda. Masz ten zestaw Extra Articulation Lift Kit ? Dałoby by się większe koła wcisnać, np wycinająć trochę?


Ja niestety nie mialem okazji kupic tego zestawu bo jeszcze nie bylo ich w sprzedazy i mam tylko zwykle 2"(stanowczo slabiutko) co do opon to max 225/75/16 przy czyms takim.Mysle ze przy wyzszym lifcie zawiechy i lekkim body lifcie 245/75/16 powinny wejsc tylko zastanawiam sie czy bedzie to mialo jakis wplyw na przelozenia.Co do zdjec to sa gdzies na forum co prawda bez wyciagarki i snorkela ale z liftem i za to tam sie jeszcze wizualnie w miare prezentuje bo teraz to bol serca :mrgreen: (cala porysowana,plastiki z progow poszly w las i juz nie wroca :mrgreen: ogolny wstyd heheh)

_________________
SGV I 02',2.0 16v J20A
Lift 2"- jimnybits.co.uk
225/75/16 Kl71
DRAGONWINCH 12000hd
Snorkel- suzuki-czesci.pl


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: pt cze 13, 2014 12:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
Świat mały - koleś ode mnie z osiedla kupił GV od Jurka. lift 2+2. Nawet jeździłem (chyba pisałem), po czarnym na trójce (około 50km/h) do dechy LEDWO przyspiesza - dla mnie tragedia. Trzeba zmienic przełożenia przy takich kołach.

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: pn cze 16, 2014 10:19 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1169
A masz szansę przełożyć te koła na chwilę do siebie i sprawdź, co ?
na czarnym, bez skręcania.. ;-)
V6 ma jednak inną charakterystykę, może nie byłoby dramatu.

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Suzukowcy.pl . Ojagoo.pl . Ready2go.pl


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: pn cze 16, 2014 5:31 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
czaya pisze:
A masz szansę przełożyć te koła na chwilę do siebie i sprawdź, co ?
na czarnym, bez skręcania.. ;-)
V6 ma jednak inną charakterystykę, może nie byłoby dramatu.
Do XL7 29" wchodzi bez tarcia a jak ORI masz lift zawiasu to z 245/75 R16 nie powinno być tak źle :wink:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: pn cze 16, 2014 8:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
Problem jest że właściciel pracuje w Szwecji, co trzy tygodnie przyjeżdża (mówi że jeszcze trochę i zjeżdża, ale już długo tak mówi) . Na co dzień mama jeździ do pracy żeby auto nie stało :mrgreen:
Odezwę się do niego i może uda się przekładkę zrobić - choć na chwilę.

marirus pisze:
Do XL7 29" wchodzi bez tarcia a jak ORI masz lift zawiasu to z 245/75 R16 nie powinno być tak źle :wink:


W necie ludzie większe koła pchają i mieszczą się, ale jak ma być "taś taś" to kij z takimi kołami :D

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
 Tytuł: Re: Lift GV I
Post: wt cze 17, 2014 12:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1169
Ciekaw jestem bo chcę zmienić opony na nieco większe i bardziej MT a taki rozmiar mają np Duratracki, z których byłem bardzo zadowolony - może udałoby się to wcisnąć...

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Suzukowcy.pl . Ojagoo.pl . Ready2go.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 401 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 1327 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl