piotrk pisze:
kosciej pisze:
A to w Vitarze jest taki g... wał, że nie można go szlifować?
wszystko można szlifować, tylko czy się nie zeszlifuje utwardzonej powierzchni?

coś czytałem o jakimś utwardzaniu powierzchniowym ... prawda to?
Generalnie wały korbowe się szlifuje - nawet w fabrykach bo taki jest proces technologiczny a szlifowanie przy duużej ilości chłodziwa nie rozhartuje materiału.
Problem z jakońskimi chyba wszystkimi silnikami jest taki że producent po prostu nie przewiduje szlifu wału (nie ma na nim naddatku materiału) no i nie ma dostępnych ponadwymiarowych panewek.
Jeśli dopiero co zaczeło stukać to jest mozliwośc że wymiana na nowe panewki przyniesię dobry skutek - ale to wiadomo dopiero po rozebraniu silnika w pył i pomierzeniu czopów.
papasCzego nie sprawdziłeś bo i ja jestem ciekaw.
Wałek rozrządu?
Czy właśnie panewki korbowe?
_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK
