suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 3:25 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sty 13, 2009 6:36 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt sty 13, 2009 5:02 pm
Posty: 7
Witam. Od niedawna zostałem posiadaczem Vitarki 91r 1.6 8v więc jaszcze nie zdążyłem się z nią dobrze zapoznać ale nie pokoi mnie dziwne stutkanie wewnątrz silnika.
A więc na wolnych obrotach stukot jest niesłyszalny dopiero przy wciśnięciu gazu słychać charakterystyczne stukanie.Po wizycie umechanika dowiedziałem sie że prawdopodobnie panewka ma luzy i pod wpływem zwiekszajacych sie obrotów dostaje drgań. Po zatym na korku od oleju zauważyłem ścinajacy się olej.
Moje pytanie.
Czy opłaca remontować się ten silnik? Czy zajechać tą jednostkę i szukać drugiej?
Zgóry dziękuje za info.


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 6:40 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
sa 2 szkoly
remont jest kosztowny a walu sie nieobrabia podobno

za 1200 zl kupisz urzywany silnik ale co do stanu mozna roznie trafic
mam znnajomego ktory kupil juz 2 i kazdy znich byl gorszy od jego
nieproponuje alegro a raczej popytaj na forum czasem chlopaki maja

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 8:39 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
moim zdaniem wykończyć ten i szukać nowego używanego :mrgreen:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 9:22 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt sty 13, 2009 5:02 pm
Posty: 7
milas pisze:
sa 2 szkoly
remont jest kosztowny a walu sie nieobrabia podobno

za 1200 zl kupisz urzywany silnik ale co do stanu mozna roznie trafic
mam znnajomego ktory kupil juz 2 i kazdy znich byl gorszy od jego
nieproponuje alegro a raczej popytaj na forum czasem chlopaki maja


A dlaczego nie proponujesz allegro?


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 9:51 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
A to w Vitarze jest taki g... wał, że nie można go szlifować?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 9:59 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt sty 13, 2009 5:02 pm
Posty: 7
Założenie nowych panewek nic tu chyba nie da?


Na górę
Post: śr sty 14, 2009 12:46 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kosciej pisze:
A to w Vitarze jest taki g... wał, że nie można go szlifować?
wszystko można szlifować, tylko czy się nie zeszlifuje utwardzonej powierzchni? ;) coś czytałem o jakimś utwardzaniu powierzchniowym ... prawda to?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr sty 14, 2009 10:48 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
jak swoją kupowałem to miałem podobny problem,stuka pod obciążeniem jak jest zimna,najprawdopodobniej zatarty sworzeń tłokowy i tak sobie stuka ponad dwa lata i nic się nie dzieje,radze zrobić radio głośniej i nie zawracać sobie tym głowy :wink:

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: śr sty 14, 2009 10:50 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Przemas601 pisze:
jak swoją kupowałem to miałem podobny problem,stuka pod obciążeniem jak jest zimna,najprawdopodobniej zatarty sworzeń tłokowy i tak sobie stuka ponad dwa lata i nic się nie dzieje,radze zrobić radio głośniej i nie zawracać sobie tym głowy :wink:
Mi tam też coś sobie cyka lekko na zimnym silniku. Swego czasu mechanik mi powiedział, że te silnik (mitsubishi) jak są zimne to mogą mieć takie schizy i nie należy się zbytnio przejmować - poza tym nówki to to nie są ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr sty 14, 2009 10:56 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt sty 13, 2009 5:02 pm
Posty: 7
Witam wszystkich więc radzicie aby jeździć dalej i czekać aż coś wyskoczy bokiem to bedzie wiadomo co to stukało.


Na górę
Post: śr sty 14, 2009 11:25 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
marcin2819 pisze:
Witam wszystkich więc radzicie aby jeździć dalej i czekać aż coś wyskoczy bokiem to bedzie wiadomo co to stukało.
ja bym się bardziej przejmował masłem pod korkiem ... uszczelka pod głowicą ? Może jak będzie miał dobre smarowanie to przestanie stukać :roll:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr sty 14, 2009 12:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Kawowa maź na korku oleju jest dopuszczalna w zimie. Skrapla sie woda zawarta w powietrzu, miesza z olejem i stąd ten szlam na korku.

Stukanie przy dodawaniu gazu, to raczej sworzeń tłokowy, niż panewki. A czy luzy zaworowe są w normie? I czy wałek rozrządu nie jest uszkodzony?

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: śr sty 14, 2009 3:38 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt sty 13, 2009 5:02 pm
Posty: 7
Wałek jest ok i luzy na zaworach też mechanik który to słuchał stawia na panewke chociaż też zastanawiał się nad sworzniem tłokowym.


Na górę
Post: śr sty 14, 2009 5:00 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 25, 2007 3:29 pm
Posty: 3314
Lokalizacja: Janów Lubelski
W mojej coś podobnie puka(słychać na wolnych obrotach) już od przeszło 50 tys. km i jeszcze się całkowicie niewypukało :mrgreen:

_________________
Grand Vitara II 2,0 16v 2007r.
Lift EFS
Opony 235/75/16


Na górę
Post: czw sty 15, 2009 10:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 12:37 pm
Posty: 386
Lokalizacja: Bielsko
marcin2819 pisze:
Witam wszystkich więc radzicie aby jeździć dalej i czekać aż coś wyskoczy bokiem to bedzie wiadomo co to stukało.

No kolego tak też mi doradzili Sław, Radek (już był nawet silnik dla mnie przygotowany na półce), i inni, ale nie dawało mi to spokoju, więc wyrwałem tłoki, włożyłem nowe, nowe sworznie i pierścienie, śladów zużycia na panewkach korbowych oraz głównych - brak. Pełen radości i szczęścia odpaliłem - jest, jest, jest nadal ten sam stukot :lol:
i tak od jakichś 80tyś km. Ale już wiem co jest, tylko tera to mnie się znowu nechce:
- jak się gazu dodaje to po lekkim naciśnięciu sprzęgła stukot ucicha, po mocniejszym naciśnięciu się znowu nasila.
Mam pisać dalej czego nie sprawdziłem mając wyciągnięte tłoki ?? :?: ?? :lol: :lol: :lol:
Pozdrówki

_________________
była :( Vitka na standartowych 235/75


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl