suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 6:24 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 02, 2008 2:26 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.Dzis z racji tego że stoje przed problemem zwiazanym z grzaniem sie autka i wymiany uszczelki pod głowicą (co opisywałem w innchy postach) zmierzyłem cisnienie na cylindrach.
Mierzyłem na ciepłym i zimnym silniku przy wcisnietym pedale przyspieszenia(podobno tak sie mierzy)
Na ciepłym autku ciśnienie na pierwszych 3 cylindrach wynosiło 12Bar a na ostatnim 11Bar
Na zimnym silniku na pierwszych trzech wynosi 10,9 bara natomiast ostatnim 9,9 bar.
Rozumiem że muszę zwalić głowicę i wtedy się wszysko wyjaśni.
Moje autko ma 190 tyś przebiegu - jeżdzi na półsynetycznym Mobilu.NA 10 tyś bierze około 1,2 litra oleju.
Interesuje mnie czy moje autko ma cisnienie w normie czy cos z nim robić(pierscienie itd..)
Na pewnoi jak zrzucegłowicę dotre zawory.
jakie wy macie cisnienie a cylindrach??
Pozdrawiam

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 02, 2008 6:05 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Stary - wg mnie jest super i nic nie musisz robic...Jakby Ci bral 1,2 l/1000, to warto sie martwic...A tak - to masz naprawde dobry silnik!!!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 02, 2008 8:40 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Kościej wyczytałem że norma sprężania to 12-14 Bar.Na zuzycie oleju nie narzekam jednak i tak muszę zwalić głowicę bo bardzo nie podoba mi się taka róznica na 4 garze tym bardziej że mam problemy z grzaniem sie, braniem płynu i odpalaniem jak auto sobie postoi 1 dzień.Mysle że właśnie cisnienie z 4 gara ucieka przez uszczelkę.Niby nie bierze oleju ale zrzucę głowicę dotre zawory i wymienie uszczelniacze na zaworach.
Mam naadzieje że będzie jeszcze lepiej :D .
Ciekawy jestem tylko jakie macie cisnienie po jakim przebiegu.
Pozdrawiam

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 03, 2008 12:01 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Hmmm...Ja bym się nie przejmował, bo nasze auta są pełnoletnie!
Mają prawo mieć trochę już jajowate cylindry i puszczać...

Jak będę miał okazję, to zmierzę ciśnienie u siebie...Ciekawe ile mam, a ze słuchu i innych ludzi wiem, że moj silnik jest w super stanie...

Pozdrawiam!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: czw lip 17, 2008 11:27 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 07, 2008 8:03 am
Posty: 42
Z moich doświadczeń w pomiarach ciśnienia w moich byłych i obecnych samochodach wynika, że zawsze na 4 garze ciśnienie było trochę słabsze niż na pozostałych. Nie wiem z czego to może wynikać :?: Może to zbieg okoliczności. A jak u innych?

_________________
Vitara 90r. 1,6 blaszanka, niekolorowa.
Wolność ma zapach benzyny.


Na górę
 Tytuł: Re:
Post: czw lip 17, 2008 11:55 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Stary - wg mnie jest super i nic nie musisz robic...Jakby Ci bral 1,2 l/1000, to warto sie martwic...A tak - to masz naprawde dobry silnik!!!

Dokładnie :!: U mnie było chyba 11,9,11,9. Pali olej umiarkowanie w sumie dość nieregularnie dolewam, czasem mniej czasem więcej (nie wiem od czego to zależy :roll: ) ale oceniam na średnią jakieś 0,5 l/1000.
Generalnie nic nie rób bo tylko spie....sz :!: Dawno temu za studenta :wink: w Kadecie 1,3SR wymieniłem pieścienie bo przepalał 2l/1000 km i przestał palić olej ale ciśnienie miałem koło 6 :wink: :mrgreen: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pn lip 21, 2008 7:28 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
OKU pisze:
...ciśnienie na pierwszych 3 cylindrach wynosiło 12Bar a na ostatnim 11Bar
Na zimnym silniku na pierwszych trzech wynosi 10,9 bara natomiast ostatnim 9,9 bar.
Rozumiem że muszę zwalić głowicę i wtedy się wszysko wyjaśni.

Wyreguluj najpierw luzy zaworowe.
Wlej płukankę do oleju silnikowego przed jego wymianą, jeżeli masz zapieczone pierścienie, to powinny się odblokować.
Ponownie zmierz sprężanie i wtedy zastanawiaj się nad zdjęciem głowicy.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl