suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw lip 17, 2025 1:11 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 05, 2011 4:37 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
vaiker w Twojej sytuacji kupiłbym cały most i podmienił. Najlepiej oczywiście, by przełożenia się zgadzały -> wtedy będzie plug&play, a stary na tajle można zostawić, bo pewnie tylko pochwa wygięta. Cały most łatwiej wymienić - nie trzeba rozkładać hebli, wybijać półosi, walczyć z dyfrem. Wątpię, by to była wina opon, nawet jak by miały zylion lat, to z tyłu muszą się równo zużywać, a koła muszą stać prosto.

A może łożyska szczezły? ale wtedy by Ci pewnie uszczelniacze poszły.

Tak czy siak warto podmienić most, a stary na spokojnie zdiagnozować :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 5:24 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Krzywy most. Trzeba go jakoś zmierzyć żeby mieć pewność.

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 5:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
ale wygięty most bez zjeżdżania z asfaltu to chyba też sf. puki co czekam na odpowiedź ile mają nalatane opony, i to najlepiej w km, bo jak już na nie przyszedł czas, a skoro są ścięte to przyszedł czas na bank, to może trzeba od tego zacząć, a wymianę mostu zostawić sobie jako ostatnią, i najlepiej 7x sprawdzoną, możliwość.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 5:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 27, 2007 4:52 pm
Posty: 1433
Lokalizacja: Białystok
Ale napisał, że koła są w negatywie. To przez opony? :roll:

_________________
2.0 V6


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 5:47 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Super pomysł, założyć nowe gumy do krzywego mostu i poczekać, czy się krzywość potwierdzi na bieżniku, czy nie :mrgreen: no ale, kto bogatemu broni? :)
Co do skrzywienia mostu na asfalcie -> nie raz się wjedzie w taką dziurę w drodze, że w porównaniu z tym jazda po wyjebach to przyjemność dla zawieszenia :roll: W tej chwili w Gdyni mogę wskazać takie 2, bez głębszego zastanawiania się ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 6:14 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
2 letnie BFGoodrich AT 225/70/16, przebieg 20 tysiecy, na przodzie nawet nie widac zuzycia . . ., macie jakis "domorosly" patent na sprawdzenie skrzywienia mostu czy tzreba demontowac ?, za 250 zet a jest do kupienai sama pochwa podobno idealna, narzedzia mam to pewnie bym przelozyl bebechy, ale odradzacie widze takie zabawy ? most musi miec ABS, 2.0 V6

_________________
EVitara


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 6:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
dobra Panowie. widzę że już wszystko wiecie. ja się tylko chciał dowiedzieć od @vaiker ile ma na trzaskane na oponach, a nie gdzie w 3mieście można most skrzywić. bezsensowne dywagacje. jak ma na trzaskane 60kkm na oponach to bezsensu szukać "dziury w moście" jak 15kkm i je tak zdarło to coś jest nie tak w innym miejscu. ------ jak idziesz do lekarza bo cię brzuch boli to on się pyta czy masz sraczkę, a nie wycina ci wyrostek. rozumiemy się?

@vaiker jak chcesz zmierzyć czy most jest prosty to musisz wybrać minimum TRZY punkty pomiarowe (dwa na bokach i jeden w środku) i je dokładnie zmierzyć najlepiej od poziomicy leżącej poniżej, potem trzeba dokonać pomiaru na moście który wygląda na ok w tych samych punktach. Proporcje powinny być zachowane.

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 7:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lis 24, 2009 10:42 pm
Posty: 277
Lokalizacja: Pabianice
chyba gdzieś leży u mnie obudowa do tylnego mostu od v6 ale bez abs-u [ albo na taczce przeznaczona na złom ]

a tak a'propo - w moście/obudowie jest abs czy w obudowie bębna ??

_________________
vitara 2.0 v6 [ seria ]- sprzedana

arborystyka

Mitsubishi L 200 [ ale ciągle tu zaglądam ]


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 7:39 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
niby tak, opony raczej nie skoro kolega napisal ze 20 kkm zrobione, rama, polibusze itd nie ma tutaj znaczenia jezeli kola sa w negatywie... jedynie co pozostalo to dokladnie zmierzyc te odleglosci, sprawdzic lozyska n a kolach, jezeli nie to to tylko wymiana mostu ( wymiana obudowy wystarcza ale do tego na dzien dobry musisz kupic lozyska bo na stare to dobre wino i skrzypce)

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 7:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt lis 24, 2009 10:42 pm
Posty: 277
Lokalizacja: Pabianice
w v6 przez prawie 5 lat nie musiałem ruszać półosi i łożysk

to jakieś brednie , zresztą wymiana to nie majątek, nie pamiętam a szukać mi się nie chce - miałem półosie a jak nie to kolega @Browning ma

_________________
vitara 2.0 v6 [ seria ]- sprzedana

arborystyka

Mitsubishi L 200 [ ale ciągle tu zaglądam ]


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 8:12 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
tak, musze miec z ABS bo tak ; ] neistety czujniki abs`u sa w moscie a nie na bebnach( na poloskach sa zamiast pierscieni gladkich wlasnie takie karbowane), teraz pytanie, dajmy na to ze kupie ta pochwe za 250 zeta, co musze zrobic ? ja docelowo chcialem odkrecic gruche, odkrecic polosie i zwyczajnie je przekrecic, musze wymeiniac lozyska skoro im nic nie dolega ? luzow brak, kreci sie luzno, nic nie szumi, tylko ten negatyw i szkoda opon

_________________
EVitara


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 9:49 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
umnie w 1.6 też miałem //--\\ było to padnięte łożysko półoś miała mały luzik , wymieniłem z jednej strony było ok , teraz padło z drugiej strony , mogłem od razu komplet zmieniać :? teraz mi się niechce będe jeździł tak przez zimę , mam nadzieję że całkiem łożysko nie padnie , a jak padnie to półoś wyjdzie ? niepamiętam jak to było skonstruowane czy łożysko ją trzyma . w passacie b4 jak padło łożysko to koło z bębnem mnie wyprzedzało :lol:

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 11:00 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
dero686 pisze:
umnie w 1.6 też miałem //--\\ było to padnięte łożysko półoś miała mały luzik , wymieniłem z jednej strony było ok , teraz padło z drugiej strony , mogłem od razu komplet zmieniać :? teraz mi się niechce będe jeździł tak przez zimę , mam nadzieję że całkiem łożysko nie padnie , a jak padnie to półoś wyjdzie ? niepamiętam jak to było skonstruowane czy łożysko ją trzyma . w passacie b4 jak padło łożysko to koło z bębnem mnie wyprzedzało :lol:

kurcze, padniete lozysko az tak by wykrzywialo ? az mi sie wierzyc nie chce

_________________
EVitara


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 11:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 27, 2011 9:59 pm
Posty: 334
Lokalizacja: Kościerzyna
niewiem jak u ciebie to wygląda ale umnie na oko było widać że kała są lekko pochylone , podniosłem auto zacząłem szarpać i wyczułem lekki luz . ale most mam chyba też lekko zgięty , kołą nie stoją idealnie prosto :wink: może mi sie wydaję , jutro wezmę pręta wygiętego (taki do sprawdzania zbieżności z przodu domowym sposobem) i sprawdzę czy most z tyłu prosty mam :)

Widziałem vitary na rajdach z naspwanymi już na most kątownikami a itak mosty pogięte i to naprawdę mocno :wink: W przyszłości chyba warto będzie wstawić do vity mosty z patrola , dużo ludzi na rajdach tak ma i chwali sobie to rozwiązanie :)

_________________
była :
Vitara JLX 1.6 8v


Na górę
Post: pn gru 05, 2011 11:52 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
parch ma 5.125, lub coś podobnego ?

wiem, że w samcu mosty się dość łatwo gną i ludzie robią całe misterne konstrukcje, by go wzmocnić. Nie dziwiłbym się specjalnie, że się lekko zdeformował z biegiem czasu ... pomierz wszystko i będzie jasne :)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl