suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt lis 01, 2024 12:11 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 30, 2018 5:28 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz paź 28, 2018 2:11 pm
Posty: 16
Silnik: 2.5 v6
Model: GRAND VITARA I
Rok prod.: 1998
Witam ,niedawno kupilem GV .Po zakupie mechanik wymienil lewy przegub(zamiennik).Wczesniej bylo slychac ten przegub natomiast teraz slychac konkretne strzaly(takie przeskoki)ewidentnie jakby sie cos naprezało i zaraz jest strzał az budą szarpnie.Strzaly wystepuja tylko na zapiety 4H i 4L .Olej z przedniego mostu był spuszczony i niebyło w nim zadnego opiłku,czy mial ktos podobny przypadek?moze to być skrzynia lub reduktor? Oto filmik ,jak mozecie to prosze o jakies sugestie, pozdrawiam

https://youtu.be/S_hwIFY4aZs


Na górę
Post: wt paź 30, 2018 1:23 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Może być przeskakujacy łańcuch reduktora.
I sprawdź czy masz takie same przelożenia w mostach.
Przedni most jest stalowy?

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt paź 30, 2018 3:29 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
sptrawdź przełożenia w mostach:
https://radzikone.pl/przelozenia-mostow-vitara-gv
W seryjnej GV żeby sprawdzić przełożenia przedniego mostu trzeba unieść jedno koło przednie, jedno tylne i dać na 4h z włączonym zapłonem, żeby most przedni się zapiął.

Potem zrób tak samo jak na filmiku który wysłałeś tylko wcześniej zaznacz markerem kreski na wale tylnym i przednim. Po np dwóch takich strzałach wejdź pod auto i zobacz czy kreski(wały) przesunęły się względem siebie. Jak tak to łańcuch w reduktorze przeskakuje.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt paź 30, 2018 5:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz paź 28, 2018 2:11 pm
Posty: 16
Silnik: 2.5 v6
Model: GRAND VITARA I
Rok prod.: 1998
NuVo pisze:
Może być przeskakujacy łańcuch reduktora.
I sprawdź czy masz takie same przelożenia w mostach.
Przedni most jest stalowy?



Przedni most jest stalowy, a przelozenia w mostach moze w weekend sie uda sprawdzic tak samo jak radzik poradzil zeby porobic znaki na wałach,dzieki pozdrawiam


Na górę
Post: sob lis 03, 2018 2:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz paź 28, 2018 2:11 pm
Posty: 16
Silnik: 2.5 v6
Model: GRAND VITARA I
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
sptrawdź przełożenia w mostach:
https://radzikone.pl/przelozenia-mostow-vitara-gv
W seryjnej GV żeby sprawdzić przełożenia przedniego mostu trzeba unieść jedno koło przednie, jedno tylne i dać na 4h z włączonym zapłonem, żeby most przedni się zapiął.

Potem zrób tak samo jak na filmiku który wysłałeś tylko wcześniej zaznacz markerem kreski na wale tylnym i przednim. Po np dwóch takich strzałach wejdź pod auto i zobacz czy kreski(wały) przesunęły się względem siebie. Jak tak to łańcuch w reduktorze przeskakuje.



Witam,Radzik zrobilem tak jak pisales wczesniej,sprawdzilem przelozenia i wychodzi przód i tył tak jak w twojej tabelce 4.3.Pózniej zrobilem kreski na wałach i zrobilem kilka ķólek autem i kreski na wałach pozostały tak samo ,zrobilem tak dwa razy ,strzalów bylo kilka i kreski pozostały równo wzgledem siebie.Zauwazyłem ze przy wiekszej predkosci np na 3 biegu jest mniejszt ten strzal niz na 1 biegu moze by tak postawic na półoś lewa?Jak skrecam w prawo to jest ok,a jak skrece w lewo to odrazu strzaly mocne,pozdrawiam


Na górę
Post: sob lis 03, 2018 9:48 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Miałem takie objawy jak był uszkodzony przegub wewnętrzny prawej półosi. Strzały były tak mocne, że wypinało półoś prawą z mostu.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz lis 04, 2018 8:16 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz paź 28, 2018 2:11 pm
Posty: 16
Silnik: 2.5 v6
Model: GRAND VITARA I
Rok prod.: 1998
danthe pisze:
Miałem takie objawy jak był uszkodzony przegub wewnętrzny prawej półosi. Strzały były tak mocne, że wypinało półoś prawą z mostu.


Witam,miałeś uszkodzony przegub w prawel półosce?bo u mnie mi sie wydaje ze to strzela gdzies z lewej strony ,chyba ze tak przenosi


Na górę
Post: ndz lis 04, 2018 10:24 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
U Ciebie może być lewy albo coś innego.
Strzały były głośne, odczuwalne na całym samochodzie. Bardzo trudno było namierzyć skąd dochodzą. Początkowo stawialiśmy na reduktor :)
Namierzyliśmy powód jak w desperacji wymieniłem wszystkie półosie przednie.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lis 05, 2018 10:31 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Akurat lewą półoś wyjąć to 10 minut. Mając ją w rękach, wyczujesz czy chodzi płynnie.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn lis 05, 2018 5:59 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
Akurat lewą półoś wyjąć to 10 minut. Mając ją w rękach, wyczujesz czy chodzi płynnie.

O ile dobrze pamiętam to ten feralny przegub badany "w rękach" nie wykazywał niepokojących objawów. Nie miał wyczuwalnych luzów (nie klekotał podczas jazdy). Dopiero po rozebraniu było widać ślady strzałów. Problem objawiał się na dużym wychyleniu pod dużym obciążeniem.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lis 05, 2018 8:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz paź 28, 2018 2:11 pm
Posty: 16
Silnik: 2.5 v6
Model: GRAND VITARA I
Rok prod.: 1998
danthe pisze:
U Ciebie może być lewy albo coś innego.
Strzały były głośne, odczuwalne na całym samochodzie. Bardzo trudno było namierzyć skąd dochodzą. Początkowo stawialiśmy na reduktor :)
Namierzyliśmy powód jak w desperacji wymieniłem wszystkie półosie przednie.


Tez chyba tak zrobie ze zaczne od wymiany półosi,tylko patrze na alle i olx i ciezko znaleść szczególnie prawą, moglibyście mi powiedziec od jakiego silnika jeszcze pasują do Gv 2,5 ,pozdrawiam


Na górę
Post: wt lis 06, 2018 11:21 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
szukaj półosi które mają średnicę przegubu zewnętrznego 83mm a wewnętrznego 79mm (występowały w parze ze stalowymi mostami w:
Grand Vitara 2.0 TD / 2.0 HDi / 2.5 V6 (skrzynia manualna)
Grand Vitara XL7 2.7 V6 / 2.0 HDi przed liftem (skrzynia manualna)

(drugi występujący w GV rodzaj półosi ma oba przeguby o średnicy 76mm - czyli słabsze)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lis 06, 2018 7:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz paź 28, 2018 2:11 pm
Posty: 16
Silnik: 2.5 v6
Model: GRAND VITARA I
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
szukaj półosi które mają średnicę przegubu zewnętrznego 83mm a wewnętrznego 79mm (występowały w parze ze stalowymi mostami w:
Grand Vitara 2.0 TD / 2.0 HDi / 2.5 V6 (skrzynia manualna)
Grand Vitara XL7 2.7 V6 / 2.0 HDi przed liftem (skrzynia manualna)

(drugi występujący w GV rodzaj półosi ma oba przeguby o średnicy 76mm - czyli słabsze)


Dzieki Radzik


Na górę
Post: pn lis 19, 2018 8:44 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz paź 28, 2018 2:11 pm
Posty: 16
Silnik: 2.5 v6
Model: GRAND VITARA I
Rok prod.: 1998
Dzis wymienilem lewą półoś niestety te strzały nie ustały,dalej jak strzeli to budą dobrze zatrzesie,w srode lub weekend będe wymieniał prawa strone,oby to było to :( pozdrawiam


Na górę
Post: wt lis 20, 2018 1:41 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Może lepiej podjechać do kogoś kto ma o tym pojęcie żeby nie było, że wymienisz bez sensu pół auta i dalej będzie to samo :roll:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl