suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw lip 10, 2025 9:17 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 16, 2008 11:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 31, 2008 12:55 am
Posty: 15
Lokalizacja: Wałwszawa/Ursynów
Może któryś z kolegów miał podobny problem:
od czasu do czasu (totalne zero regularności) zaczyna mi wariować centralny.

W trakcie jazdy zaczyna zamykać i otwierać drzwi.
Czasem zdarza się tak że po zamknięciu nie mogę otworzyć drzwi centralnym i muszę otworzyć je z dzyndzla.

Jest jakieś łatwe rozwiązanie?

z góry dzieki za pomoc
tm

_________________
suka 1.6 cabrio, rocznik 91, lift karoserii, '31 MT, stalowy most i cuda od Slawa


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 11:41 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Osobiście bym się tym przełącznikiem w drzwiach zainteresował na początek - rozebrał, wyczyścił (+elektrosol czy też inny "contact cleaner") i złożył :)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 16, 2008 11:44 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
silowniczek ktory popycha ciegna od zamka ma tez krancowki ktore steruja przekanzikami, przekazniki te znowu dostajac informacje z krancowek steruja odpowiednio drugim silownikiem, dlatego jak obracamy kluczyk w jednych drzwiach to hebelek w drugich tez reaguje, mozliwe ze masz gdzies jakies zwarcie, mozliwe ze w ktorym silowniku ktoras krancowka szaleje, nie rozbieralem ich jeszcze wiec trudno mi powiedziec jak sie dostac do krancowek, czasami sa rozbieralen latwo, czasami trzeba wziasc srubokret i maly brzeszczot, zwroc tez uwage czy cos sie nie poluzowalo, jesli cos sie przesunelo moze reagowac krancowka w zlym momencie i wpadac w bledne kolo

_________________
EVitara


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 17, 2008 9:52 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
piotrk pisze:
Osobiście bym się tym przełącznikiem w drzwiach zainteresował na początek - rozebrał, wyczyścił (+elektrosol czy też inny "contact cleaner") i złożył :)
Ten sam co od sterowania oknami. Opis rozebrania jest na forum i w "warsztacie".


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 12:44 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 31, 2008 12:55 am
Posty: 15
Lokalizacja: Wałwszawa/Ursynów
dzieki wilekie :P)

kopalnia wiedzy :)

_________________
suka 1.6 cabrio, rocznik 91, lift karoserii, '31 MT, stalowy most i cuda od Slawa


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 12:50 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
sla66 pisze:
piotrk pisze:
Osobiście bym się tym przełącznikiem w drzwiach zainteresował na początek - rozebrał, wyczyścił (+elektrosol czy też inny "contact cleaner") i złożył :)
Ten sam co od sterowania oknami. Opis rozebrania jest na forum i w "warsztacie".

Tak po objawach to bym raczej obstawiał siłowniki jak viaker pisze.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 18, 2008 11:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
W moim panelu był totalny misz masz. Raz przestało działać sterowanie lewej szyby, przeszło na prawą a w tle przestało działać sterowania centralnym zamkiem. Zamykał , nie otwierał. Otwierał nie zamykał...


Na górę
Post: pt paź 10, 2008 9:24 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
czy do vitary sa jakies specjalne silowniki do wypychania centralnego ?
bo z przodu od pasazera juz wogole nie reaguje centralny ( nie ma roznicy czy otwieram pilotem czy kluczykiem )
powoli konczy mi sie tez od strony kierowcy z przodu.

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: sob paź 11, 2008 4:59 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 2:23 pm
Posty: 1074
Lokalizacja: Oława/Dolnośląskie
No sa takie specjalne od Vitary :wink:

Jest tez jeszcze modul do sterowania zamkiem, a znajduje się na wysopkosci R kolana pod deska.


Na górę
Post: wt mar 10, 2009 9:51 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
no u mnie tez juz przod z obu stron padł, w czasie jazdy opada mi dzyndzelek i musze za każdym razem go podnosić do góry ręcznie, żeby otworzyć drzwi,
to nie jest winna ani panela ani siłowników, wina jest po stronie zamka w drzwiach, ( nie chodzi o wkładkę )
rozbierał to już ktoś ? da coś rozebranie czy lepiej szukac nowego ?

Pozdrawiam

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: sob kwie 18, 2009 10:36 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 10, 2008 8:12 am
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
Też mam tak. To jest problem kabelkologii. Generalnie sterownik jest dokładnie na wysokości kolana kierowcy. Taka czarna kostka. Podaje on na pięcie na siłowniki. Do tego w drzwiach są czujniki przy kluczyku, oraz w drzwiach kierowcy klawisz zamykania-otwierania. No i tu jest problem, bo sterowanie elektroniki z tych przełączników jest podawaniem masy. Sama elektronika (w tej czarnej kostce), jak to elektronika podaje 5V i bardzo małe prądy. Wystarczy że gdzieś jest przetarta, czy pęknięta izolacja na kabelku, a dostanie się woda i już wariuje! Zalecenia- przejżec kabelkologię zwłaszcza w drzwiach kierowcy i w gumowym przepuście między drzwiami a karoserią, oraz okolicach. Jeśli izolacja jest stara, a złącza zakurzone to może być problem ze znalezieniem. W tym wypadku pomaga dołożenie oporników ok 2,4-5 kOM między wejścia wyłączników, a + 5V. Trzeba to jednak zrobić w samej kostce - sterowniku i teraz nie pamiętam dokladnie gdzie. Można łatwo sprawdzić czy to to, jeśli po pierwsze objaw się naslia po deszczu, a słabnie jak jest dłużej sucho i ciepło. Po drugie można poszukać woltomierzem wejść włączników albo na sterowniku, albo na kostce w drzwiach. Mają one normalnie ok 4,5-5v względem masy i w chwili naciskania przycisku zamykania - otwierania drzwi napięcie na jednym albo drugim spada prawie do 0v. Jeśli je znajdziemy i okaże się że jest tam napięcie max ok 2-3v, to jest właśnie to! Upływ do masy przez kiepską, wilgotną instalacje.

_________________
Vitara JLX 1,9TD hardtop


Na górę
Post: czw paź 29, 2009 3:23 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 11, 2007 5:13 pm
Posty: 496
Lokalizacja: Gliwice
Mam taki problem, centralny z pilota działa prawidłowo - zamyka i otwiera wszystkie zamki. Nie działa otwieranie z przełącznika w drzwiach kierowcy, oraz w tylnej klapie. Do tego wszystkiego jakby było mało po załączeniu tylnej wycieraczki, lub czasem świateł. Wszystko wraca do normy czyli zamyka i otwiera z przełącznika i z drzwi i klapy. po wyłączeniu znowu nie działa :(

Wie ktoś może o co może chodzić w tym przypadku ??

Z tego co zauważyłem dolegliwości te pojawiły się po wymianie akumulatora, ale nie sądzę żeby to miało jakieś znaczenie, proszę o poradę, bo nie przywykłem oddawać "suki" w obce ręce - w tym wypadku elektryka (jeszcze coś popsuje :wink: )

_________________
vitara 2.0 V6 32/10"po przeszczepie ;) + 0.5 lekko dłubnięta
XL7 2.7 V6 - dobinsons 2" 225/75r16 bfg/at :)
1,6 8v cabrio przyjemna na lato


Na górę
Post: czw lis 12, 2009 11:30 pm 
Zobacz na wiązke kabli na załamaniu drzwi tylnych. Może sie stykają przetarte kable. Jak nie tam to gdzieś po drodze. A nie spawałeś czegoś ostatnio?Mogłeś sie wtopić w wiązke i zwiera gdzieś.


Na górę
   
Post: wt gru 01, 2009 7:12 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 11:09 am
Posty: 100
Lokalizacja: Olkusz
Witam zna ktos jakie kabelki ida od oryginalnego centralnego zamka i czy jest sterowany + czy -
Aby wiedziec jaki alarm kupić i jaki spasuje do X 90

_________________
Ewelka ;)


Na górę
Post: wt gru 01, 2009 10:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt paź 03, 2008 11:51 am
Posty: 104
CZ w x90 jest sterowany 2x minusem. Ja założyłem STIG 46 i sprawdza sie już rok bez kłopotów.
Było trochę kłopotów z wygrzebaniem sterownika CZ bo jest schowany głeboko nad komputerem ale jakoś dało radę. Tu masz opis kolorów http://www.the12volt.com/installbay/alarmdetail/2017.html i tu jest jeszcze więcej http://www.commandocaralarms.com/wiring/1996-1998/Suzuki/X-90/1489.html Ja sobie jednak zrobiłem tak ze włącznie alarmu zamyka CZ ale już wyłączenie nie otwiera tylko otwieranie zrobiłem na drugim kanale - nie mam wypadku że przypadkowo wyłączę alarm i otworzę komuś drzwi. Jak są drzwi nieotwarte to alarm nawet po przypadkowym wciśnięciu chyba po 20sek uzbraja sie ponownie i jets OK. Jedyna wada tego Stiga to właśnie przyciski alarmu które łatwo się "same" wciskają jak sie je nosi w ciasnej kieszeni jeansów np.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl