suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 9:28 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: wt paź 25, 2011 11:40 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 5:40 pm
Posty: 926
Lokalizacja: coraz bliżej domu ;)
NuVo pisze:
Aleś wygrzebał skamielinę... :mrgreen:

tak mi się przypomniało jak popatrzyłem na avatara :lol:

Cytuj:
U mnie wszystko wytrzymało, tylko rozrusznik trzeba było reanimować :mrgreen:
Za to Adam dorobił się stalowego zderzaka.


można było spokojnie wysiąść i popatrzeć czy przód robi 8)

Cytuj:
MŁODZIEŻY! Przed wjazdem w kałużę bezwzględnie sprawdzajcie jej głębokość i siłę zasysania, np. za pomocą pilota... :mrgreen:

o to to, właśnie :lol:

_________________
... i jest 4x4 - Vitara 3d prawie seria i w lato chłodniutko :)


Na górę
Post: śr paź 26, 2011 7:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
U mnie niestety sprawa okazała się poważniejsza. Po podniesieniu auta w powietrze stwierdziliśmy, że:
- z zapiętym 4x4 kręci się tylko lewa półoś (to już temat na inny watek)
- sprzęgiełka (automaty) niestety również nie wydają się działać.

Suza zdaje się mówić: Łukasz, trzysta dolarów, ohu..eś, co ja sobie za to kupie, waciki?

Ogólnie jesteśmy blisko rozwodu :-(

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: śr paź 26, 2011 8:21 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Ale przy mechanizmie różnicowym będzie się kręcić chyba właśnie jedna półośka - któraś zawsze ma lżej. Spróbuj może przytrzymać koło które się obraca - wtedy powinno pójść w ruch drugie koło.

Jak masz możliwość to przerzuć od kogoś działające sprzęgiełka - w ten sposób się coś powinno rozjaśnić ;)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: czw paź 27, 2011 9:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Niedzwiadz pisze:
Spróbuj może przytrzymać koło które się obraca - wtedy powinno pójść w ruch drugie koło.

Jak masz możliwość to przerzuć od kogoś działające sprzęgiełka - w ten sposób się coś powinno rozjaśnić ;)


Tego chyba nie próbowaliśmy. Dzięki za radę.

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: czw paź 27, 2011 9:34 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Mi jak siadły sprzęgiełka to chrobotało z przodu. Byłem święcie przekonany że to któryś przegub. Obydwie półośki miały gratis przegląd, kupiłem jedną na wymianę nawet, piasty również przeczyszczone i przesmarowane. Dopiero jak wrzuciłem od kumpla manuale to się wyjaśniło co mi tak nap..dala z przodu.

I pamiętaj że jak nie działa Ci chociaż jedno to nie działa Ci przedni napęd - mechanizm różnicowy w przednim moście napędza półośkę która ma luźniej, czyli tą co nie musi napędzać koła bo sprzęg nie załącza.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pt gru 06, 2013 7:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 28, 2011 7:09 am
Posty: 117
Lokalizacja: Warszawa,Lwówek Śląski
Silnik: V6
Model: Long
Rok prod.: 1998
Odgrzewam.
Szklanka na drodze więc załączamy 4x4 i co się dzieje.

W przód załączam 4H i jest "pyk", cofam na 4H i też jest "pyk".
A, nie powiano być tak, że jak cofam na 4H-nie powinno być "pyk" tylko jak zmienię na 2H powinno być "pyk" oznaczające rozpięcie sprzygiełek automatycznych.
Czy wszystko jest ok?

_________________
Był LONG V6 AUTOMAT-LIFT 2+, KL71, SNORKEL...
Jest Jeep Cherokee 4.0 HO Limited


Na górę
Post: pt gru 06, 2013 9:31 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Jest ok, bo jak cofasz to jest pyk bo się przepinają. Numer jest taki że jakbyś je zapiął jadąc do tyłu, to rozpinasz jadąc do przodu ;)

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pt gru 06, 2013 11:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 28, 2011 7:09 am
Posty: 117
Lokalizacja: Warszawa,Lwówek Śląski
Silnik: V6
Model: Long
Rok prod.: 1998
Wiem,wiem ale jak rozpoznać "pyk" rozpięcia nie zapięcia (że się już rozpiął a nie zapiął :)

_________________
Był LONG V6 AUTOMAT-LIFT 2+, KL71, SNORKEL...
Jest Jeep Cherokee 4.0 HO Limited


Na górę
Post: pt gru 06, 2013 11:47 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
stare wyjadacze polecają manuale albo zabieraki, posłuchałem ich i jest dobrze, manual łapie na sztywno a nie pyk pyk pyk

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: pt gru 06, 2013 11:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
ja też kiedyś miałem automaty a teraz mam manuale i myślę, że te ostatnie są lepsze zwłaszcza w zimie kiedy przydaje się włączanie/rozłączanie przedniego napędu w trakcie jazdy ;) proste rozwiązania są najlepsze. nie musisz jakoś rozpoznawać dźwięku. po prostu zapamiętaj jak włączałeś napęd (jadąc do przodu czy cofając) i rozłączasz w jadąc odwrotnym (do załączania) kierunku kawałek i masz rozłączone.albo kup manuale używki i po sprawie ;)

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl