suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz lis 10, 2024 8:43 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw gru 12, 2013 4:36 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
Witam.
Ostatnio tak się zastanawiałem jeżdżąc po zaśnieżonych wąwozach - lepiej jechać na jedynce na 4H czy zapiąć reduktor i na dwójce :?: Na dwójce na 4H fura była za slaba i nie dawała rady podjechać pod górki, na jedynce spoko... na dwójce na reduktorze tez spoko... nie pamietam teraz kiedy jechalem szybciej... tak na moj rozum to lepiej na jedynce na 4H bo sie reduktor nie zużywa... a jadac na reduktorze slychac ze jest zapiety, taki szum delikatny wraz ze wzrostem obrotów... ale znowu na reduktorze jakos tak fajniej sie jechało :lol:
Podpowie ktos cos mądrego :mrgreen:

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Na górę
Post: czw gru 12, 2013 5:35 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt gru 01, 2009 6:51 pm
Posty: 545
Lokalizacja: KNSiL
Rok prod.: 1991
Po prostu jak nie daje rady 4H załączaj reduktor a najlepiej po wąwozach z reduktorem. Bo bez wysiłku miesza w błocie :mrgreen:

_________________
Pierwsza sprzedana

Body Lift 2.36"
Lift +10cm (4") Radzikone
obuwie 31/10,5/15


Na górę
Post: czw gru 12, 2013 6:52 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Na reduktorze prędzej koła obróca lub auto zgaśnie niż sprzęgło ślizgnie

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw gru 12, 2013 7:43 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Chyba, że na piątce :mrgreen:
Ale po coś ten reduktor jest.
Ja tam w błocie jak tylko mam zapiąć napęd, to od razu wbijam reduktor. Zawsze więcej opcji do powachlowania :)

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw gru 12, 2013 8:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
No właśnie ze daje rade na 4H, ale na jedynce... na dwojce za słaby... sa podjazdy strome i slisko czasem...
Kwestia na czym szybciej - na 1 na 4H czy na 2 na 4L - no i czy reduktor oszczedzac czy nie...
Do tej pory reduktora uzywalem w naprawde ciezkim terenie redukujac z 3 na 2 lub jadac na 1 ze stromych zjazdów...

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Na górę
Post: pt gru 13, 2013 8:25 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 08, 2009 10:04 am
Posty: 346
Lokalizacja: Polkowice
moim zdaniem jak wzniesienie jest na tyle duże,że podczasz ruszenia z miejsca trzeba ostro przygazować a potem tylko na jedynce w trybie 4H to lepiej już sobie włączyć ten reduktor i na dwójce jechać.nie trzeba tak kręcić wysoko obrotów a co za tym idzie mniejsza szansa, że sprzęgło dostanie po dupie. w instrukcji obsługi vitary napisane jest, że jeśli są duże obciążenia to trzeba włączać reduktor.

_________________
1.6 8v 2000 215/80/R15 Lassa Competus A/T,
podkładki pod sprężyny + s1106 i dystanse przednich amorków, dystanse na wał i sierżanta


Na górę
Post: sob gru 14, 2013 7:35 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
ja tam wole reduktor
w błotku na normalnym wstecznym(szybkie zmiany)spalisz sprzęgło lub udusisz suke

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: ndz gru 15, 2013 3:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
W sumie racja.... w ciezszym terenie od razu zapinam reduktor i tyle ;) dzieki

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Na górę
Post: pt gru 20, 2013 7:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
No i dziś się upewniłem żeby jednak na reduktorze jezdzić ;) robiłem podjazdy i tak mi dobrze szło ze spróbowałem na samym tyle podjechac... niestety na samej gorze kola zaczely sie slizgac i bylaby niebezpieczna jazda w dół, wiec szybko sprzegło i 4H (mam zabieraki) i wyjechalem... ale smród sprzęgła był spory... a na dwójce na 4L wyjezdzalem bez problemu...

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Na górę
Post: pt gru 20, 2013 8:17 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2012 6:01 am
Posty: 2728
Lokalizacja: brejdyny(warminsko-mazurskie)
człowiek całe życie się uczy kolego 8)

_________________
vitarka 1.6 8v 1989r (w trakcie prób odnowy :P )
lift 4'' by RADZIKONE+ma być 5cm body-lift
spawlock tył był i się zmielił ale myślę nad ponownym spawaniem (prawie nowom spawarkom-własnorecznie) :P
silverstone MT-117 X-TREME 31/10,5/15


Na górę
Post: sob gru 21, 2013 8:52 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz cze 10, 2012 12:10 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Białystok
Na reduktorze najlepiej bo jak górka okaże się za stroma to szybko wsteczny i na biegu można zjechać hamując silnikiem a nie np tak jak tutaj:

http://www.youtube.com/watch?v=TvEeZxYjAKY


Na górę
Post: sob gru 21, 2013 4:31 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
w terenie zawsze na reduktorze jeżdżę. chcesz oszczędzać reduktor i zajeźdżać silnik ? o co jest tańsze ? :wink:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob gru 21, 2013 7:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 08, 2011 5:05 am
Posty: 368
Lokalizacja: Puławy
Silnik: J20A
Model: GV
Rok prod.: 1999
Lukaszdzi pisze:
Na reduktorze najlepiej bo jak górka okaże się za stroma to szybko wsteczny i na biegu można zjechać hamując silnikiem


I to jest argument... :wink: mądry... dzięki :wink:

Reduktor rulezzz :mrgreen:

_________________
GV 2.0 16V 3d '99

BMW R 1100 GS '99


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl