suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest wt cze 17, 2025 11:29 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 14, 2014 1:06 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2011 4:07 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Dźwierzuty
Witam.
Mam problem ze swoją Vitarą a dokładnie Sidekick 1,6 8v
Nie ciągnie od dołu, między powiedzmy 1,5- 3tys jako tako przyspiesza chociaż czuje jakbym ciągnął przyczepę ale powyżej 3tys znów masakra. Generalnie rozpędzenie się do 90-100km/h jest czasami nieosiągalne. Po górkę czasem trzeba zejść do trójki. Jak jest zimna to potrafi strzelić w dolot, nawet nie raz, niezależnie czy PB czy LPG, szczególnie jak odpuszczę gaz. Po strzale jakby nieco lepiej jedzie. Z zewnątrz słychać jakby pracowała na 3-gary.
Co ciekawe nie jest tak cały czas. Czasami da się jechać 100km/h, jako tako przyspiesza chociaż jeszcze do normalności brakuje. Czasami jeździ normalnie, jak kiedyś z tym, że rzadko się tak zdarza.
Generalnie wsiadam do samochodu i jest loteria, albo będzie muł totalny albo jako tako a jak mam szczęście to jedzie jak kiedyś.


Co zrobiłem:
-wywaliłem katalizator bo popękał, wstawiłem tłumik w kształcie kata, spr inne tłumiki, wszystkie mają lux drożność
- wyczyszczony cały dolot z rozbieraniem i nowymi uszczelkami włącznie
- wywalony egr
- ustawiony zapłon (kilka razy) - robiłem zworkę podczas ustawiania ale nic nie dawała. po ustawieniu zapłonu jakby było chwilę lepiej
- nowa kopułka, palec, świece
- kable wymienione niecały rok temu (chociaż nie najwyższej jakości)
- świece wykręcałem kilka razy, mają delikatny jasny nalot, wszystkie równo
- check sprawny ale nie sygnalizuje błędów(na zworkę nigdy mi się nie udało odczytać błędów mimo, że wykonywałem wszystko poprawnie)
- lambda raczej sprawna (spr na programie do instalacji gazowej - KME Bingo)
- w dolocie sprawdzałem nieszczelności, wszystko wygląda ok
- sprawdzałem podciśnienia, nie widać "na oko" nieprawidłowości

Odprawiałem jeszcze szamańskie modły, groziłem, paliłem kadzidełka ale nie pomogło :)

Macie pomysły?

Mi przychodzą do głowy:
ustawienie zaworów - może któryś się nie domyka
komp?
dalej coś z zapłonem


Ostatnio zmieniony czw lip 31, 2014 9:33 am przez robert01, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn lip 14, 2014 5:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 11, 2014 8:36 pm
Posty: 409
Lokalizacja: Kraków
Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa, wtrysk oraz kompresje silnika :wink:


Na górę
Post: wt lip 15, 2014 12:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2011 4:07 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Dźwierzuty
Kompresję sprawdzę na dniach.

Wtrysk daje ładną mgiełkę, ciśnienie w przewodach jest.


Na górę
Post: wt lip 15, 2014 2:52 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
TPS albo MAP sensor.
Odczyt wartości z czujników na komputerze prawdę powie...


Na górę
Post: wt lip 15, 2014 3:29 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
kostuch pisze:
TPS albo MAP sensor.
Odczyt wartości z czujników na komputerze prawdę powie...

Dobrze prawi :!:

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: śr lip 16, 2014 8:01 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2011 4:07 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Dźwierzuty
kostuch pisze:
TPS albo MAP sensor.
Odczyt wartości z czujników na komputerze prawdę powie...


Kostuch mam od Ciebie kabelek, ale zagubiłem instrukcję podłączenia. Mógłbyś podesłać info gdzie go wpiąć. Rhino i SDMon mam.


Na górę
Post: śr lip 16, 2014 8:58 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
robert01 pisze:
kostuch pisze:
TPS albo MAP sensor.
Odczyt wartości z czujników na komputerze prawdę powie...


Kostuch mam od Ciebie kabelek, ale zagubiłem instrukcję podłączenia. Mógłbyś podesłać info gdzie go wpiąć. Rhino i SDMon mam.


Brązowy sygnał, niebieski masa.
Sygnał w zależności od komputera na różnych nóżkach występował, więc musisz się dopasować do swojego. Albo wpiąć się w gniazdo diagnostyczne http://skeletondevices.com/hardware/sd-1.html
SDMon może pokazywać głupoty, bo jak go pisałem to do testów miałem tylko komputery baleno.


Na górę
Post: czw lip 17, 2014 11:17 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2011 4:07 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Dźwierzuty
TPS i Map reagują na przyspieszanie i deptanie gazu.
Zauważyłem tylko, że TPS nawet jak depnę do końca pokazuje 73%.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: czw lip 17, 2014 3:49 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Kod:
 robiłem zworkę podczas ustawiania ale nic nie dawała.

Odczyty są ok. Zakładam że sonda pokazuje oscylacje?
Jak ci strzela w dolot, to masz dużo za duże wyprzedzenie zapłonu.
Ten brak reakcji na zworkę to nie dobrze... :roll:
Komputer pokazuje nie tyle bezwzględne fizyczne wyprzedzenie, ile poprawkę którą sobie dodaje do ustawienia na aparacie.


Na górę
Post: pt lip 18, 2014 11:07 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2011 4:07 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Dźwierzuty
Mam wrażenie że ostatnio czuć niespalone PB/LPG szczególnie jak jest zimny, ale nawet podczas jazdy mam wrażenie jakby vitarę przylewało.
Dzisiaj podczas jazdy próbnej z podpiętym kompem sonda ładnie oscylowała, ale wrażenia zalewania nie miałem i samochód nie tak źle jechał. Może chochlik dodatkowo gdzieś w brudnych wtyczkach siedzi.
Pisze dodatkowo bo cały czas słychać, że nierówno chodzi, jakby na 3 gary.

Postawiłem dzisiaj na warsztat, mają spr ciśnienie w cylindrach.
Wieczorem porozpinam wszystkie możliwe wtyczki i psiknę jakimś preparatem do styków.


Na górę
Post: pt lip 18, 2014 6:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 05, 2011 4:07 pm
Posty: 96
Lokalizacja: Dźwierzuty
Samochód wrócił od mechanika.

Kompresja była bardzo słaba, a właściwie jej nie było(2bary na pierwszym cylindrze). Podparte były zawory, po ich regulacji inny samochód. Nie pierdzi i jedzie.

Pojeżdżę trochę i napiszę czy to była przyczyna wszystkich problemów.
Dzięki za podpowiedzi :)


------------------------------------------------------------------------------
edit 31.07.2014


Zrobiłem ponad 500km i jest lux :D
Wszystkie objawy ustąpiły, samochód w końcu jeździ, nie muli pod byle górkę, nie strzela, ładnie się wkręca, ogólnie znowu jazda przynosi radość :)

Jeszcze raz dzięki za pomoc.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl