suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 11:11 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 15, 2008 8:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 20, 2008 4:43 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Wrocław
Witam wszystkich.
Wracając z pracy doszły mnie na wolnych obr. jakieś dziwne dźwięki z okolic silnika, okazało się że to klekoczą jakieś blachy. Wjechałem na kanał w garażu, patrzę na tłumik, a tu, "otuliny termiczne" (bo tak chyba się nazywają) pordzewiałe całe i już nie chcą ze mną jeździć :cry: Pytanie jest takie, czy można jeździć bez tych otulin, nałożonych na portki wydechowe? Bo widzę, że to cieńkie blaszki, nałożone na kolektor wylotowy, a pomiędzy nim, a tymi otulinami jakaś wełna, czy azbest był. Wszytko skorodowało, ale rury są OK. W innych tłumikach chyba nie ma takich otulin...? Po co one są? Czy ich brak stważa jakieś niebezpieczeństwo?

_________________
**********
Pozdrawiam
Adam
Suzuki Vitara 2.0, V6, 24V LPG (sekwencja)

+

Bolid (czyt. Maluch) 126 Sport - Full electronik (LPG - I-gen)


Na górę
Post: pn wrz 15, 2008 9:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Te otuliny mają powodować że same portki nie oddają tak dużo ciepła do podłogi samochodu, poza tym troche wyciszają.
Można je zdjąć ale trzeba poobserwować czy bitumika nie zacznie spływać z budy.
Zamiast nich molektory można poowijać specjalnymi bandażami do kolektorów wydechowych z rur.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: wt wrz 16, 2008 8:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 20, 2008 4:43 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Wrocław
Chalski pisze:
Te otuliny mają powodować że same portki nie oddają tak dużo ciepła do podłogi samochodu, poza tym troche wyciszają.
Można je zdjąć ale trzeba poobserwować czy bitumika nie zacznie spływać z budy.
Zamiast nich molektory można poowijać specjalnymi bandażami do kolektorów wydechowych z rur.

:idea: Super, a możesz coś szerzej na temat tych bandaży? Gdzie je dostać itd?
A co do klekotania blach to okazało się, że to katalizator jest w środku już kiepski, bo jak go stuknę to się blaszki w nimtłuką. Czy jest na to jakieś rozwiązanie? Może można go całkiem wywalić? A jak sie mają przepisy, bo pewnie autu się nic nie stanie, ale przegląd?

_________________
**********
Pozdrawiam
Adam
Suzuki Vitara 2.0, V6, 24V LPG (sekwencja)

+

Bolid (czyt. Maluch) 126 Sport - Full electronik (LPG - I-gen)


Na górę
Post: śr wrz 17, 2008 12:19 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
killer78 pisze:
A co do klekotania blach to okazało się, że to katalizator jest w środku już kiepski, bo jak go stuknę to się blaszki w nimtłuką.
A może to kamienie w osłonie katalizatora? ;-) lubią tam wpadać.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr wrz 17, 2008 7:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 20, 2008 4:43 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Wrocław
piotrk pisze:
A może to kamienie w osłonie katalizatora? ;-) lubią tam wpadać.

A jak się tam dostały? Ale wg mnie to blachy tak klekoczą.

_________________
**********
Pozdrawiam
Adam
Suzuki Vitara 2.0, V6, 24V LPG (sekwencja)

+

Bolid (czyt. Maluch) 126 Sport - Full electronik (LPG - I-gen)


Na górę
Post: śr wrz 17, 2008 8:21 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
killer78 pisze:
A jak się tam dostały?
To jest właśnie odwieczna tajemnica :mrgreen:, ale dzwonią straszliwie.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr wrz 17, 2008 8:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 20, 2008 4:43 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Wrocław
w terenie nie byłem :roll:
A co jak powypalany w środku jest?

_________________
**********
Pozdrawiam
Adam
Suzuki Vitara 2.0, V6, 24V LPG (sekwencja)

+

Bolid (czyt. Maluch) 126 Sport - Full electronik (LPG - I-gen)


Na górę
Post: śr wrz 17, 2008 8:29 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Może to sama osłona skorodowała i dzwoni ?
A jeśli w środku się rozpadł ... z tego co wiem to można uniwersalny wstawić, albo ... strumienice, kawał rury itp. ale nie wiem czy się diagnosta nie przyczepi ;-)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr wrz 17, 2008 8:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 20, 2008 4:43 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Wrocław
Właśnie, a jak by go rozciąć i pospawać w środku farfocle i "zaszyć"?

_________________
**********
Pozdrawiam
Adam
Suzuki Vitara 2.0, V6, 24V LPG (sekwencja)

+

Bolid (czyt. Maluch) 126 Sport - Full electronik (LPG - I-gen)


Na górę
Post: śr wrz 17, 2008 8:40 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
nie wiem, jaki jest w Vitarze, ceramiczny czy metalowy wkład, ale ... jak dla mnie to bez sensu ... już go lepiej wywalić w ogóle, poza tym taki uniwersalny kosztuje jakoś 200-300 zł, strumienica 50-100, więc nie majątek ... (pierwsze z brzegu w googlach - http://www.e-tlumiki.pl/).

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw wrz 18, 2008 8:15 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Popałuj trochę silnik, to wyleci :)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: czw wrz 18, 2008 5:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 22, 2008 11:36 pm
Posty: 30
Lokalizacja: OPOLE
piotrk pisze:
killer78 pisze:
A co do klekotania blach to okazało się, że to katalizator jest w środku już kiepski, bo jak go stuknę to się blaszki w nimtłuką.
A może to kamienie w osłonie katalizatora? ;-) lubią tam wpadać.


parę razy tak miałem z tymi kamieniami, warto sprawdzić czy ich tam nie ma zanim się wytnie kata

_________________
vitara 1.6 8v


Na górę
Post: czw wrz 18, 2008 5:35 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Nom - ja miałem kilka...

Stuka jak gupie - człowiek myśli, że już coś gubi :D

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: czw wrz 18, 2008 7:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 20, 2008 4:43 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Wrocław
Kurczę jeździć tak trochę to wstyd, kiedy Ci na skrzyżowaniu rzęzi :oops: Może po zimie coś z nim zrobię, ale nie wiem czy przegląd w październiku przejdzie.

_________________
**********
Pozdrawiam
Adam
Suzuki Vitara 2.0, V6, 24V LPG (sekwencja)

+

Bolid (czyt. Maluch) 126 Sport - Full electronik (LPG - I-gen)


Na górę
Post: czw wrz 18, 2008 7:31 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Reeety - połóż się pod auto, weź młotek i jakiś łom, trzepnij kilka razy w osłone, później ją odegnij od kata trochę łomem i przejedź się po kostce brukowej - samo wypadnie.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl