Bardzo dzięki za odp.
Ogólnie to nie chodzi o możliwości ustawiania w vitarze tylko o samą idee, dla tego też podałem że może być samurai patrol jeep pajero.
Wkładam do vitary sztywny most na przód, stąd takie pytanie.
Naczytałem się że przy minusowym koła nie chcą wracać na swoje miejsce, są problemy z utrzymaniem kierunku na wprost przy szybszej jeździe,
inni piszą że w mercedesach jest minus, następni ze w bmw jest na plusie,
jedni że gdy auto ma napęd na tył i silnik z tyłu dajemy na -, gdy auto ma napęd na 4 dajemy na 0, gdy naped na przod silnik z przodu to na plus - paranoja i bądź tu mądry,
Teraz ktoś zada pytanie jak można ustawić ten kąt na zwrotnicy w sztywnym moście - otóż sprawa banalnie prosta, wystarczy "dupkę" mostu dać wyżej i robi się minus, można dać niżej i robi się plus, stąd to pytanie.
Na logikę w sztywnym moście na zwrotnicy sprawa pewnie wygląda tak jak standardowym wózku sklepowym.
*jeśli damy na minus to sworzeń tak jakby pcha koło, przez co koła próbują znaleźć najlżejszy punkt "oporu" (przykładowo pchasz wózek do przodu, i próbując jechać teraz nim do tyłu kółka zawsze sie obrócą)
*jeśli damy na plus to sworzeń tak jakby koło ciągnie za sobą czyli nie ma możliwości by koło nie ustawiło się do kierunku jazdy na wprost (przykładowo pchanie wózka do przodu, bądź w bok - kółka ustawią się tak samo)
*nie wiem tylko jak wygląda tutaj kwestia 0, opierając się na przykładzie wózka, jeśli sworzeń będzie równo z kołem, może wystąpić sytuacja w której kółko postawi się w poprzek,
teraz należy wziąć poprawki:
- nie uwzględniałem możliwości kontrolowania kół (ukł. kierowniczy w wózku nie występuje)
- zakładam że oba koła są identyczne
- nie uwzględniałem że koła w wózku obracają się o 360* a w aucie może o jakies 75*
reasumując w moim przypadku powinno być przykładowo od 0 do +3*
jeśli źle myślę poprawcie mnie, jeśli założenie jest dobre proszę o potwierdzenie
P.S wiem że w drifcie daje się kąt wyprzedzenia zwrotnicy na mega minus(stąd tak kozacko kładące się koło wleczone podczas skrętu), ale tutaj chodzi wyłącznie o kąt pochylenia koła (większa powierzchnia styku kół z ziemią = większa przyczepność kół przednich), mimo mega minusa koła "wracają" tak by się wydawało - tylko że tam występują całkiem inne siły, z resztą na sztywnym moscie nie mamy za bardzo możliwości regulacji kąta pochylenia koła. nie ma jednak sensu dalej ciągnąć tematu o drifcie, ponieważ chodzi tutaj o terenówki, jazdę na wprost, powracanie kierownicy,