suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 1:23 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 05, 2016 2:21 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
witam
pytanie mam odnośnie wałów napędowych, istnieje przekonanie że wał na przegubach to zło i wszyscy przerabiają na krzyżaki, ok, ale dlaczego??
zastanawiam się czy nie przerobić przedniego wału na przeguby, bo przy opuszczeniu mostu flansze nie są równolegle do siebie, przy około 80 km/h wał wpada w wibracje mocno odczuwalne, na przegubach nie było by tego problemu.
jakieś za i przeciw??

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt sty 05, 2016 6:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 28, 2012 9:04 pm
Posty: 215
Lokalizacja: Lubelskie.Roztocze,Batorz
Można założyć przegub ale tylko jeden.
Zauważ że na każdej półosi masz tylko jeden przegub,gdyż końce samego przegubu nie mogą się przemieszczać poza oś obrotu.
Zepnij ze sobą dwa przeguby choćby taśmą to zrozumiesz o co mi chodzi..

_________________
Zakręt bez poślizgu,to zakręt stracony!!!
Vitara 1,6 . Zabłądziłem,nie mam już Vitary
Suzuki DR-Z 400
Mondeo mk3 było
Honda cr-v jest
Frontera B 2.2 sport


Na górę
Post: wt sty 05, 2016 7:00 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Ale półoś ma dwa przeguby. Czy chodzi o to, że nie może być na wale układu z przegubami jak z podwòjnym krzyzakiem?

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: wt sty 05, 2016 7:43 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
kriston pisze:
Można założyć przegub ale tylko jeden.
Zauważ że na każdej półosi masz tylko jeden przegub,gdyż końce samego przegubu nie mogą się przemieszczać poza oś obrotu.
Zepnij ze sobą dwa przeguby choćby taśmą to zrozumiesz o co mi chodzi..

Prędzej doszedł bym do wniosku że nie można zrobić wału z jednym przegubem i jednym krzyżakiem, krzyżak pulsuje, dwa krzyżaki z przesunięciem fazowym 90st. Znoszą pulsację układu.
Nadal nie wiem jakie jest za i jakie przeciw, i czy zastosowanie przegubów zniweluje drganie wału?

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: wt sty 05, 2016 9:08 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
gutek.a4 pisze:
istnieje przekonanie że wał na przegubach to zło i wszyscy przerabiają na krzyżaki, ok, ale dlaczego??


Kto to są wszyscy? Gdzie tak się dzieje? Przecież właśnie wał na przegubach to jakiś wynalazek.
Zaczął bym od tego czy masz krzyżaki w dobrym stanie i czy wal trzyma wyważenie. dziwną sprawą są jego drgania przy pewnej prędkości. Raczej nie słyszałem o czymś takim.
Przedni most jest nieruchomy, jedynie co to mogłeś przesadzić z jego opuszczeniem i kąty poszły w pizdu.
Kąty alfa płaszczyzn względem osi flansz wału ble, ble, ble... wiadomo o co chodzi, jeśli nie to raz dwa się do edukować.
Na koniec - amerykańce stosują takie patenty do swoich wynalazków gdzie wykrzyże mostów są po 90'. Wtedy tak, takie rozwiązanie się sprawdza bo "nie łamie" krzyżaków i nadal jest napęd. Krzyżaki po pewnym kątem już nie są w stanie się obrocić. Przegub homokinetyczny może pracować pod różnymi kątami i różnymi osiami obrotów (vide przedni napęd) i nie wplywa to w żaden sposób na wytrzymałość układu przeniesienia napędu.

Reasumując.
W przypadku modów zawieszenia aby uzyskać duży wykrzyż to tak, jest sens.
W Twoim przypadku to jak uważasz, spróbować można, byleby robota i koszty nie były wyższe niż oczekiwane efekty. Może najpierw warto wybadać co jest przyczyna takiego zachowania wału.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr sty 06, 2016 12:09 am 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: czw paź 11, 2012 10:01 pm
Posty: 1511
Lokalizacja: Limanowa
Przyczyny są dwie,
1. Tak przesadziłem z opuszczaniem mostu, na oko widać że "kąt alfa jest w dupie"
2. Luz na wyjściu z redaktora.

Może nie wszyscy, ale dawno temu w odmętach internetów czytałem opinie ludzi którzy byli nie szczęśliwi z powodu przegubu w wale.
Spróbuję to zrobić, i tak miałem zamawiać dłuższy wał zamiast dystansu 35mm, denerwuje mnie fakt posiadania dystansu.

_________________
93' 1,8 16v 235/75 MT, most stalowy diy,
Lift 4" merc w124 amory dobinsons, tył focus kombi, amory rav4
gutek.a4@gmail.com.


Na górę
Post: śr sty 06, 2016 8:51 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Ja tam spotkałem się z przegubami w jeepie i wszyscy wymieniają wał z przegubem na krzyżakowy powyżej 2' liftu. Podobno bardzo łatwo go wysypać :mrgreen:
Wibracje kiedyś miałem w parchaczu powyżej 60 km/h. Miałem wtedy źle wyregulowane kąty na wale poprzez złą długość górnych wahaczy.


Na górę
Post: czw sty 07, 2016 7:19 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kubanos pisze:
Ja tam spotkałem się z przegubami w jeepie i wszyscy wymieniają wał z przegubem na krzyżakowy powyżej 2' liftu. Podobno bardzo łatwo go wysypać :mrgreen:

Chyba piszesz o SYE, czyli eliminacji słabego patentu dżipa.


Na górę
Post: sob sty 09, 2016 6:59 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
https://youtu.be/gmV4qwLfOMY
Obadajcie to

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: pn sty 11, 2016 6:41 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
A jak wygląda to nakładanie sie faz w przypadku 3 przegubów jak tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=eiTpIHIh2yA

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl