suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 11:26 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt maja 20, 2016 9:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sie 30, 2015 10:39 am
Posty: 21
Lokalizacja: UK
Silnik: DW10ATED RHW
Model: XL7
Rok prod.: 2004
Witam wszystkich. Jako iż w mojej vitarze sprzęgło dokonało żywota swego nadszedł czas wymiany. Podczas gromadzenia gratów natknełem sie na nietypowy problem braku łożyska pilotującego ( jestem w GB) . Z tego co zdążyłem wygoglowac to łożysko ma wymiary 32x15x9 np: e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3213193421210-1863_606_243-O15968-lozysko-kola-zamachowego.html
Jako że nie moge dostac w okolicy w/w łozyska pomyślałem o jakimś zamienniku. Na ebay-u i w okolicznych sklepach jest sporo łożysk o takich samych wymiarach tylko że głównie do bmw lub innych aut. I tu powstaje pytanie czy mozna bez problemu zastosować zamiennie jakies inne łożysko w GV?? Ktoś już przerabiał temat łożyska pilotującego??


Na górę
Post: sob maja 21, 2016 5:43 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
No to potrzebujesz łożysko 6002 obu stronie zamknięte gumą (2rs). A czy bedzie to dedykowane do BMW czy OOOO to co to za różnicą ( GB to dziwny kraj).


Na górę
Post: sob maja 21, 2016 8:40 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sie 30, 2015 10:39 am
Posty: 21
Lokalizacja: UK
Silnik: DW10ATED RHW
Model: XL7
Rok prod.: 2004
bolus34 pisze:
No to potrzebujesz łożysko 6002 obu stronie zamknięte gumą (2rs). A czy bedzie to dedykowane do BMW czy OOOO to co to za różnicą ( GB to dziwny kraj).


I tak też mnie sie wydaje. Łożysko sie chyba nie obrazi jak zamiast do bm-ki wsadze je do Suzuki :wink: No to czas sie brac do roboty i rwać silnik do góry (wyciągam silnik bo i tak chciałem uszczelnić miskę itd) . To już sie robi taka coroczna tradycja z tym wyciąganiem tego silnika :lol:


Na górę
Post: ndz maja 22, 2016 11:19 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sie 30, 2015 10:39 am
Posty: 21
Lokalizacja: UK
Silnik: DW10ATED RHW
Model: XL7
Rok prod.: 2004
Show must go on :twisted: A tak przy okazji to czym panowie usczelniacie miskę olejową?? Niestety moje poprzednie uszczelnienie sylikonem nie zdało egzaminu a uszczelki do HDI niestety brak. Teraz bede probował jakiegoś super duper specjalnego mazidla do misek ale dalej mi chodzi po glowie zrobienie uszczelki. Ktoś już miał z tym doczynienia??

A tak przy okazji - orginalne łożysko jest ntn 6002LN


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: ndz maja 22, 2016 8:38 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 16, 2010 9:54 pm
Posty: 192
Lokalizacja: Zakopane
Silnik: H20a->h25a
Model: Long 2.5 v6
Rok prod.: 1997
Dociąć na wymiar z bloku technicznego i sylikon wysokotemp. z obu stron. :wink:

_________________
Vitara 1.6 8v '89 3d blaszanka "Parszywek" był
Vitara 2.5 v6 '97 5d long jest
Suzuki GSX-R 1100 ('87), Jawa CZ 350 ('78), WSK 125('60), Fiat 127 ('79), Motorynka ('83), Yamaha xj 750 seca ('83), Honda CRX III ('97)


Na górę
Post: pn maja 23, 2016 9:17 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Ja kleiłem michę na dirko (takie szare mazidło a'la silikon), trzyma jak złe bez żadnych uszczelek.

_________________
SJ416


Na górę
Post: pn maja 23, 2016 9:23 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Pasta Dirko, albo Wurth RTV (taki jakby w sprayu). Bez uszczelki.
Aha, no i trzeba jeszcze wiedzieć jak go położyć :wink:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn cze 06, 2016 8:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz sie 30, 2015 10:39 am
Posty: 21
Lokalizacja: UK
Silnik: DW10ATED RHW
Model: XL7
Rok prod.: 2004
No dobra. Miska przyklejona na uszczelke elring, wsio oczyszczone, pomalowane, z nudów nawet blok silnika pomalowalem. Sprzęgło powinno :roll: dotrzeć w tym tygodniu. Przy tej okazji wymieniłem jeszcze łożyska rolek paska wielorowkowego i napinacza (napinacz przerobiony na wymienne łożysko) więc wszystko prawie gotowe. Jak zawsze przy wymianie sprzęgła wymieniam uszczelniacz wału. I tu zaczynaja sie małe schodki.... A mianowicie chciałem przykręcić koło zamachowe nowymi śrubami tak jak być powinno, tak mówią w wszelkiej literaturze fachowej (Tygodnik działkowca itp. :wink: ) co by koło zamachowe przykręcać nowiusieńkimi śrubunkami :P
Zaczełem poszukiwania w google i tu zdziwko :shock: Śrub nie ma. Nie do suzuki. Zmusiłem się nawet do nadludzkiego wysiłku i wysmarowałem maila do suzuki z prośbą o śrubki. Otrzymałem odpowiedz na drugi dzień iż sruby ktorych poszukuje naja nr: bla bla bla obernaście ale niestety suzuki już tych śrubek nie produkuje i bardzo mnie przepraszaja ale niestety nie sa w stanie mi pomóc :shock: No to pięknie k... pięknie se myśle. Jedyny ratunek jaki mi pozostał to spróbować w citroenie dostac śruby do c5/c8 i mieć nadzieje że przypasuja (nigdzie nie podzja wymiarów), co prawda łby maja na torx a nie normalny klucz ale to chyba nie gra roli.
A jak wy panowie jak sądzićie?? Można używać starych srub??? Dodam tylko że to już drugi raz jak zdejmuje to koło zamachowe, pierwszym razem użyłem starych srub, ale teraz chyba lepiej już było by dać nowe :roll: Jak myślicie??


Na górę
Post: pn cze 06, 2016 9:34 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:47 pm
Posty: 254
Silnik: 1.6
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
NuVo pisze:
Pasta Dirko, albo Wurth RTV (taki jakby w sprayu). Bez uszczelki.
Aha, no i trzeba jeszcze wiedzieć jak go położyć :wink:

Wurth RTV zdecydowanie polecam

Wysłane z mojego Venue8 3840 LTE przy użyciu Tapatalka

_________________
Mercedes astra BFGoodrich mt2 235/75/15 reszta własnej produkcji
Auto w przebudowie


Na górę
Post: pn cze 06, 2016 9:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 09, 2015 7:47 pm
Posty: 254
Silnik: 1.6
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Daqla pisze:
No dobra. Miska przyklejona na uszczelke elring, wsio oczyszczone, pomalowane, z nudów nawet blok silnika pomalowalem. Sprzęgło powinno :roll: dotrzeć w tym tygodniu. Przy tej okazji wymieniłem jeszcze łożyska rolek paska wielorowkowego i napinacza (napinacz przerobiony na wymienne łożysko) więc wszystko prawie gotowe. Jak zawsze przy wymianie sprzęgła wymieniam uszczelniacz wału. I tu zaczynaja sie małe schodki.... A mianowicie chciałem przykręcić koło zamachowe nowymi śrubami tak jak być powinno, tak mówią w wszelkiej literaturze fachowej (Tygodnik działkowca itp. :wink: ) co by koło zamachowe przykręcać nowiusieńkimi śrubunkami :P
Zaczełem poszukiwania w google i tu zdziwko :shock: Śrub nie ma. Nie do suzuki. Zmusiłem się nawet do nadludzkiego wysiłku i wysmarowałem maila do suzuki z prośbą o śrubki. Otrzymałem odpowiedz na drugi dzień iż sruby ktorych poszukuje naja nr: bla bla bla obernaście ale niestety suzuki już tych śrubek nie produkuje i bardzo mnie przepraszaja ale niestety nie sa w stanie mi pomóc :shock: No to pięknie k... pięknie se myśle. Jedyny ratunek jaki mi pozostał to spróbować w citroenie dostac śruby do c5/c8 i mieć nadzieje że przypasuja (nigdzie nie podzja wymiarów), co prawda łby maja na torx a nie normalny klucz ale to chyba nie gra roli.
A jak wy panowie jak sądzićie?? Można używać starych srub??? Dodam tylko że to już drugi raz jak zdejmuje to koło zamachowe, pierwszym razem użyłem starych srub, ale teraz chyba lepiej już było by dać nowe :roll: Jak myślicie??

Śmiało możesz dać stare chyba że gwint na nich jest uszkodzony albo wpust na imbus obrobiony. Poza tym śrubka to śrubka bierzesz w rękę idzziesz do żelaznego i dobierasz odpowiednią o właściwej twardości. Takie moje zdanie. Ostatnio nio jak robiłem wieniec w silniku vw to pneumat trzask potem stare tak samo pneumatem i wszystko działa już tyle czasu. Wydaje mi się że można też użyć kropelkę kleju do gwintów ale nie wiem czy temperatura nie będzie osłabiać połączenia.

Wysłane z mojego Venue8 3840 LTE przy użyciu Tapatalka

_________________
Mercedes astra BFGoodrich mt2 235/75/15 reszta własnej produkcji
Auto w przebudowie


Na górę
Post: czw cze 09, 2016 5:29 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 16, 2012 9:47 am
Posty: 824
Lokalizacja: Kartuzy
Silnik: 2,5 v6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
spokojnie można użyć te śruby ponownie jeśli gwinty są ok i koniecznie klej do gwintów

_________________
lift 4", osłony, zderzaki i inne <- SPRZEDAM --> http://hunterdesign.pl
http://www.facebook.com/hunterdesignoffroad


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl