Przednie półosie pają ograniczony zakres pracy i trzeba sprawdzić ile można przedłużyć wahacze, żeby półosi nie wyciągało z mostu.
Zacznijmy od prawej strony:
- Jak przedłużysz wahacz to wyjmij sprężynę i sprzęgiełko, oraz pierścień zegera pod nim, to będziesz mógł przesuwać przegubem.
- Podłóż lewarek pod sworzeń, podnieś na max w górę aż wahacz oprze się o odbój i skręć kierą koła na max w lewo. (to jest pozycja, w której półoś jest najbardziej rozciągnięta)
- w tej pozycji możesz sprawdzić czy półosi nie chce już wyciągać z mostu (nawet na oryginalnym wahaczu możesz sprawdzić, bo sworzeń możesz nie przykręcać na 3 śruby tylko spiąć go z wahaczem nawet ściskiem stolarskim z przesunięciem na zewnątrz i do przodu takim, jakie sobie wymyślisz. (ja w prototypie zrobiłem tak jak na foto poniżej - płynną regulację i na niej badałem co i jak)
Jak prawy wahacz jest w pozycji na samym dole i skręcisz w prawo to jest to pozycja w której półoś jest najbardziej ściśnięta. Wtedy można sprawdzić, czy np dłuższe półosie z GV się mieszczą.
PS.
Ja się nie chwalę ile przesuwam swoje wahacze bo a dużo pracy to kosztuje. Chcesz gotowca, to skorzystaj z powyższych wskazówek i sam sobie go zrób
Nie zapomnij o przestawieniu na regulacji w dystansach anty tatra. Daj na fasolkach na max na zewnątrz.
czesio 24 pisze:
Tylne wachacze wleczone ile przedłużyć przy lifcie ???
czesio 24 pisze:
Lepsza praca zawieszenia jest wtedy ???
kubanos pisze:
...Przy lifcie 4" raczej nikt tu nie przedłuża wahaczy. ...
Dokładnie.
Nie jest to potrzebne.
Przedłużenie tylnych wahaczy tak jak niektórzy praktykują (1cm-1,5cm) w Vitarze, praktycznie nic Ci nie zmienia w pracy zawieszenia.
Jak montuję takie dłuższe wahacze to daję też dystans sierżanta z przesunięciem i grubszy dystans wału, żeby grucha mostu była pod innym kątem.
Ale dopiero włożenie dłuższych amortyzatorów daję lepszą pracę zawieszenia (czyt. wykrzyż). Standardowo do liftu 4" daję amorki dłuższe o 11cm a przy dłuższych wahaczach da rady włożyć +16cm bez narażenia sworznia sierżanta na szybsze zużycie lub wyrwanie. Wtedy różnica, jest naprawdę spora ale dodatkowo trzeba dać np jeszcze dłuższe sprężyny lub podkładki, żeby na wykrzyżu sprężyny nie powypadały z gniazd.
Przy takich modach udało się do Vitary Long włożyć na tył 32" bez jakiegokolwiek podcinania błotników.
_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na
https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !