suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 9:24 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lis 13, 2008 8:14 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Hej.

Kolejny mam problem. Oprocz nie palenia, to jeszcze mi szybko wchodzi na temperaturę (poprawną - trochę poniżej połowy, ale za szybko - po 200 m już mam taką temperaturę...) i znika mi płyn...od weekendu wlałem już prawie 4l... Spaliny nie wyglądają na białe, ale kto to wie przy tych temperaturach, trochę jakby bardziej kopci i strasznie śmierdzą spaliny, ale jak mam awarię totalną i szalejący komputer, to zwaliłem to na spalanie (BTW - obliczyłem mniej więcej - 30l/100 w mieście :cry: :cry: :cry: ).

Na kapslu od chłodnicy nic nie widać, w zbiorniczku również czysto, olej nie mleczny - normalny, żadnego nalotu majonezowego na korku oleju.

O co chodzi ??? Vitka mnie ostatnio strasznie źle zaskakuje - wszystko mi się sypie :cry: :cry: :cry: :evil:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: czw lis 13, 2008 9:04 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
zajrzyj do świec - bardzo dużo mówią po wykręceniu, przy okazji można jakimś szuwaksem przeczyścić styki.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw lis 13, 2008 9:05 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
hmmm,może walnął czujnik od sondy lambda,wtedy rosnie gwałtownie spalanie

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: czw lis 13, 2008 9:37 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ja już nie wiem - dziś mi mówili, że to może być lamda (z powodu gazu), ale lambda by nie powodowała niknięcia płynu, braku zapalania i innych wariactw.

Ja nie wiem :( Ale boję się, że popłynę na naprawie tego :evil:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: czw lis 13, 2008 10:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 14, 2007 7:37 pm
Posty: 383
Lokalizacja: Opole
Silnik: 2.0 V6
Rok prod.: 1997
Bo ofroud to drogie hobbi :mrgreen: można też nie jeździć w terenie :mrgreen:

_________________
Suzuki Samurai > Suzuki Vitara 1.6 > Nissan Patrol GR Y60 > Suzuki C800 Intruder > Suzuki C1800 Intruder > Suzuki Vitara 2.0 V6


Na górę
Post: czw lis 13, 2008 10:22 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Zobacz pod autem,czy nie kapie Ci płyn na łączeniu skrzyni z silnikiem.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw lis 13, 2008 10:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 23, 2007 10:25 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Jaktorów
Stawiam na uszczelkę :wink:

_________________
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
vitara 89r vitara 30cali simex vitara94r na czarne
vitara 95 dawca angol
sianio1@o2.pl


Na górę
Post: czw lis 13, 2008 11:22 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kosciej: jak Ci znika płyn i jest to uszczelka, a olej jest ok, to będzie widać na odpowiedniej świecy. Dodatkowo jak odpalisz bolid, to dość sporo pary wodnej będzie się wydobywać z rury - więcej niż normalnie, wiem, że pogoda słaba do takich diagnoz :?
Może też ciec gdzieś po bloku, jak się do cylindrów płyn nie dostaje - będziesz miał białawy osad, ale to kurcze ciężko wykryć. Mi w nissanie kiedyś tak uciekał - padła uszczelka i właśnie na zewnątrz uciekał, dopiero po długim czasie odkryłem to miejsce :evil:
A może po prostu któryś wąż się pożegnał ...
Albo padła pompa płynu chłodzącego - może puszczać płyn na zewnątrz, powinna mieć specjalne zabezpieczenie właśnie temu służące. Ponoć ją się zmienia co ileś tam km ... ponoć :P

jak by padła lambda, to różne schizy mogą się dziać ... ale bez przesady.

Wiem co to znaczy, jak się wóz zaczyna sypać po całości - jak wytrzymasz, to będzie niezawodne jeszcze przez dłuuugie lata. Po prostu niektóre rzeczy z wiekiem i przebiegiem się kończą :?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw lis 13, 2008 11:28 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
dokładnie sprawdz czy wycieki sa pompa obudowa sprzegła chłodnica bo wariacje temperatury to nieraz sa spowodowane przez brak płynu

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw lis 13, 2008 11:32 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
dokładnie - jak płynu brakuje, masz bąble powietrza, to np. na zakręcie potrafi temp. skoczyć - czujnik zostanie zalany wrzątkiem, a przed chwilą jeszcze był suchy i zimny, i mamy skok z min do max np. Taki objaw jest częsty jak pompa padnie, nie daje odpowiedniego ciśnienia, płyn nie krąży odpowiednio, i np. na przechyłach, zakrętach itp chece się dzieją. To jest niebezpieczne bo można przegrzać silnik nie wiedząc o tym (bo wskaźnik pokazuje min.), padnie uszczelka pod głowicą itd itd :(

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw lis 13, 2008 11:32 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Spox - jutro robię drugie podejście do kompa...

Zobaczymy podłączony.

Co do świec - nie napisałem wcześniej - sprawdzałem, są ok ;)
Co do osłabienia, to sprawdzę jeszcze przewody WN. Przy wilgotności powietrza zwiększonej mogą puszczać...

A teraż serio pytanie - jakby się okazało, że mi dużo się posypało.... Jak się sprawował gaźnik w V?
Jakich firm polecacie uszczelkę pod głowicę? (W sumie, to ostatnio trochę katowałem piecyk)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pt lis 14, 2008 11:10 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Dobra - Auto zrobione - nie będę powielał, opisałem w dziale ELEKTRYKA.

Co do płynu i temp. Po naprawie kompa, wszystko się podnosi i działa jak należy. W naszych autach jest naprawdę kupa rzeczy nim sterowana.

Co do płynu. Chyba mi kapie, bo podłożyłem gazetę na noc i była mała plama.

Pozdr!

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: sob lis 15, 2008 8:05 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 11, 2008 2:39 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Kraków
A czy ktoś z Was spotkał się kiedyś z taką sytuacją:
Odpalam rano, jadę a po jakimś kilometrze na trójce zaczyna mi wyć/szumieć jak skurczybyk. Odgłos - coś jak połączenie syku przebitej opony z wirem w baku. Jakby paliwo spier...ło hektolitrami;) Zatrzymuję się na światłach, szumi jeszcze chwilę i cisza. Ruszam, 1,2 (nic nie szumi), 3... znów się włącza. Ki pieron?


Na górę
Post: sob lis 15, 2008 9:33 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
kosciej pisze:
Dobra - Auto zrobione - nie będę powielał, opisałem w dziale ELEKTRYKA.

Co do płynu i temp. Po naprawie kompa, wszystko się podnosi i działa jak należy. W naszych autach jest naprawdę kupa rzeczy nim sterowana.

Co do płynu. Chyba mi kapie, bo podłożyłem gazetę na noc i była mała plama.

Pozdr!



Podłożyłeś tam,gdzie pisałem?Podczas jazdy masz ciśnienie i leci bardziej.
Jesli tak to masz troche roboty.Zrucanie skrzyni,sprzęgła,koła zamachowego...
Jak będziesz sie za to zabierał to wal na PW wspomogę radą i fotkami!

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: sob lis 15, 2008 9:41 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Niestety nie mam warunków, żeby zrzucić skrzynię, więc będę musiał oddać gdzieś.

Tak, w tamtym miejscu, cieknie trochę bardziej po stronie pasażera.

Fotkami i radami możesz wspomóc i tak :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl