suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz gru 22, 2024 3:11 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr kwie 03, 2019 7:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 18, 2018 8:17 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Białołęka Nowodwory
Silnik: 1,6 16v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1996
Hej,

mamy pytanie , otóż w moim aucie przy przeglądzie okazało się że skończył się sworzeń sierżanta , z racji tego że wygląda mi to na projekt autorski 2 pytania , czy macie jakieś pomysły od czego może być sierżant oraz sworzeń i czy jest sens wrócić do oryginalnego wahacza i sworznia oraz dać dystans od Radzika ?

Załącznik:
sworzeń _vitara_5.png


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
1.6 JLX, lift Radzikone 4" , ARB przód, lock right tył, reduktor 4,24, wahacze Calmini, most stalowy od 2,5, - już bez trzepaka


Na górę
Post: śr kwie 03, 2019 9:33 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Ursus:
Kod EAN: 6090000042869
Nr handlowy: 46635070, 50635070-T
Producent: Standard Parts
Numery zamienne:
Nr Ursus: 46635070, 50635070, 9010200, 80220019, 50835070, 1628022019
Pasuje do:
Ci¹gniki Ursus: C-360, C-385
Koparka: Ostrówek
Opis techniczny:
Gwint: M16 x 1,5 / 24 x 2

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 03, 2019 10:08 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 18, 2018 8:17 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Białołęka Nowodwory
Silnik: 1,6 16v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1996
Dziękuję bardzo za info, jutro coś ogarnę tymczasowo czy też myślicie żeby zostać przy tym rozwiązaniu na stałe , dziękuję jeszcze raz z tej okazji zdemontuję trzepak :) zwłaszcza że oryginalne relingi czekają już na odświeżenie i montaż :)

Piotr

_________________
1.6 JLX, lift Radzikone 4" , ARB przód, lock right tył, reduktor 4,24, wahacze Calmini, most stalowy od 2,5, - już bez trzepaka


Na górę
Post: czw kwie 04, 2019 9:08 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jeśli kupisz i nie będzie pasował to odkupie od Ciebie :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt kwie 09, 2019 9:11 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Wystarczy wspawać tulejkę w ori sierściucha:
https://photos.app.goo.gl/DvAxTA2vntz795rq5
,
https://photos.app.goo.gl/xAjD96QsfW4uYqkk8

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: wt kwie 09, 2019 9:31 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
A dlaczego "u nas" robi się tą w tą stronę a nie w drugą, jak np tutaj:
http://www.alteredegomotorsports.com/up ... 5_orig.jpg
http://www.alteredegomotorsports.com/up ... 7_orig.jpg ?
Wtedy nie ma ograniczenia, ze jeżeli damy końcówkę pod nieoptymalnym katem to może jednak zabraknąć jej zakresu pracy przy ruchu mostu góra dół. Choć spodziewam się, że jednak nie zabraknie?
A tak jak u jankesów, rucha góra dół jest dowolny, ograniczony sprężynami, amortyzatorami, wieloklinem na wale. Końcówka sierżanta ma ograniczenie tylko przy wykrzyżu. Ale jeżeli ma zakres ruchu +/- 30st. to i tak dużo.

A na marginesie, to z tego liftu: http://www.alteredegomotorsports.com/tr ... nsion.html niezły, tylko przeliczenie ceny na złotówki jest niefajne.


Na górę
Post: wt kwie 09, 2019 12:12 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
U nas robi się w drugą stronę bo końcówki z ursusa są tańsze :wink:
A tak na marginesie to przerabianie sworzni w sierżancie miało sens jak nie było dostępnych na rynku zamienników sierżanta w cenie 108zł. Przy odpowiednim dobraniu wysokości dystansu sierżanta taki zamiennik wytrzymuje np u nas już 5 lat ciorania w terenie na 34" i zero luzu.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt kwie 09, 2019 8:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
radzik071 pisze:
U nas robi się w drugą stronę bo końcówki z ursusa są tańsze :wink:

Jakoś podskórnie przeczuwałem taki powód o-)


Na górę
Post: wt kwie 09, 2019 8:44 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Uniballe są drogie. A takie które wytrzymują dłużej niż sworzeń z ursusa są bardzo drogie.
Mi taki sworzeń wystarcza na 2 lata a kosztuje 25zł.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 10, 2019 8:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 18, 2018 8:17 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Białołęka Nowodwory
Silnik: 1,6 16v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1996
Radzik, a co masz na myśli mówiąc zamiennik sierżanta ?

Piotr

_________________
1.6 JLX, lift Radzikone 4" , ARB przód, lock right tył, reduktor 4,24, wahacze Calmini, most stalowy od 2,5, - już bez trzepaka


Na górę
Post: śr kwie 10, 2019 8:53 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 11, 2017 9:47 pm
Posty: 97
Lokalizacja: SD
Silnik: G16B
Model: 3D
Rok prod.: 1996
Pewnie fabrycznie nowy element wyprodukowany nie przez Suzuki

_________________
1996 | 3D | G16B | 4''+2'' | KL71 31X10.5R15


Na górę
Post: czw kwie 11, 2019 1:55 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
dokładnie
https://allegro.pl/oferta/wahacz-tyl-ty ... 7946398009
Wbrew pozorom sworzeń w sierżancie jest mniej narażony na przeciążenia w aucie z Liftem 4" niż w seryjnym.
To dlatego, że jest zamontowany dużo dalej od osi kół czyli mostu i robi się mniejsza dźwignia. Oczywiście w przyrodzie nic nie ginie, bo bardziej po dupie dostają wtedy dolne wahacze, ale one są mocno wytrzymałe.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw kwie 11, 2019 2:11 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 18, 2018 8:17 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Białołęka Nowodwory
Silnik: 1,6 16v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1996
dziękuję za odpowiedź, czyli sugerujecie żeby zrezygnować z tego co jest obecnie i wrócić to zamiennika oryginału jak w linku+dystans ?

Piotr

czy też jakiś pomysł z uniball sugerujecie jednak ?

_________________
1.6 JLX, lift Radzikone 4" , ARB przód, lock right tył, reduktor 4,24, wahacze Calmini, most stalowy od 2,5, - już bez trzepaka


Na górę
Post: czw kwie 11, 2019 4:11 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Po co wchodzić w koszty skoro to co jest działa? Chyba, że masz jakieś problemy z tym co masz teraz.
Jeśli masz polcalmini to jest to zazwyczaj dobrze pospawane i powinno wytrzymać długo.
Za 20-25zł masz nowy sworzeń.
Zamiennik oryginału + dystans to 150-200zł
Uniball to 200-400zł. Można taniej ale długo nie pojeździ :)

Decyzję podejmij sam.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt kwie 12, 2019 7:55 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Jak już masz i jeździ to jak najbardziej możesz zostawić.
Piszę tylko, że jak ktoś ma zwykłego sierżanta to nie za bardzo jest sens wymieniać go na "tuningowego" bo już są tanie zamienniki.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl