suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz gru 22, 2024 6:07 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sie 08, 2020 10:32 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt mar 07, 2017 11:54 am
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Baleno
Model: Obrzyn
Rok prod.: 1992
Cześć.

Obastawiam że to typowy problem osób robiących Swap na 1.8 z balerona.

Kupiłem Vitare z takowym silnikiem i jest straszny bałagan w kablach.. Chcę to ogarnąć, ale potrzebuje trochę pomocy.

Co potrzeba żeby prędkościomierz zaczął pokazywać to co powinien? W reduktorze jest miejsce na linkę.

Pozdrawiam.

_________________
Obrzyn 1.8 16v Baleno + 5.125 + 235/75R15 Simex.


Na górę
Post: pn sie 17, 2020 4:15 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Musisz mieć impulsator bo z tego co wiem baleno nie ma licznika na linkę, więc albo zostajesz przy liczniku z vitary albo musisz dorobić impulsator.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: wt sie 18, 2020 9:41 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Wszdzanie przy przeszczepie zegarów od baleno jest pozbawione sensu.
Doprowadzenie elektryki po kimś kto to skopał do ładu, to syzyfowa praca...


Na górę
Post: wt sie 18, 2020 12:36 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
kostuch pisze:
Wszdzanie przy przeszczepie zegarów od baleno jest pozbawione sensu.
Doprowadzenie elektryki po kimś kto to skopał do ładu, to syzyfowa praca...

Tego nie rozumiem, przecież zegary to tylko obrotomierz, prędkościomierz, i parę kontrolek. A wersja z impulsatorem jest lepsza od linki.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: wt sie 18, 2020 3:02 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
mockba pisze:
kostuch pisze:
Wszdzanie przy przeszczepie zegarów od baleno jest pozbawione sensu.
Doprowadzenie elektryki po kimś kto to skopał do ładu, to syzyfowa praca...

Tego nie rozumiem, przecież zegary to tylko obrotomierz, prędkościomierz, i parę kontrolek. A wersja z impulsatorem jest lepsza od linki.


Zegary po prostu nie pasują fizycznie. Wiem że można wszystko owinąć szarą taśmą i będzie git :mrgreen:
W vitarze jest impulsator, tyle że w zegarach. Po przeszczepie silnika i tak się bierze sygnał z reduktora linką (więc o jaki impulsator chodzi???).
No i jego zaletą jest to, że można wziąć bezpośrednio sygnał do metromierza. W baleno jest on dopiero formowany w elektronice zegarów.


Na górę
Post: śr sie 19, 2020 8:49 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Ja tam się nie znam na takich motaniach ale może pomoże Ci informacja, że w GVI z reduktora nie wystaje linka, tylko czujnik, który kabelkami daje informację do zegarów. Możesz ten czujnik z reduktora z GVI włożyć do reduktora z Vitary bo pasuje. To akurat wiem, bo robiłem odwrotnie - włożyłem reduktor z GV do Vitary i zamieniłem czujnik na linkę (trzeba było zdjąć tylną obudowę reduktora żeby podmienić plastikową zębatkę w środku, która napędza czujnik bo ma inne zęby niż ta co napędza linkę. Wszystko pasowało. jest zamienne i działa.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sie 19, 2020 7:35 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W niektórych vitarach w zegarach jest czujnik prędkości (chyba?). Wymiana zegarów na inne może spowodować permanentny CE. U mnie jak urwała się linka prędkościomierza to od razu pojawił się CE.
Nie wiem dokładnie jaka jest "waga" tego błędu w oprogramowaniu ECU vitary ale może być że ECU przejdzie w tryb awaryjny i będzie np. lał dużo paliwa.

ps:
przymierzałem się do wymiany zegarów na te z GV na impulsator bo linka notorycznie mi się urywa lub zacina. Ale sobie darowałem.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr sie 19, 2020 10:01 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
radzik071 pisze:
Ja tam się nie znam na takich motaniach ale może pomoże Ci informacja, że w GVI z reduktora nie wystaje linka, tylko czujnik, który kabelkami daje informację do zegarów. Możesz ten czujnik z reduktora z GVI włożyć do reduktora z Vitary bo pasuje. To akurat wiem, bo robiłem odwrotnie - włożyłem reduktor z GV do Vitary i zamieniłem czujnik na linkę (trzeba było zdjąć tylną obudowę reduktora żeby podmienić plastikową zębatkę w środku, która napędza czujnik bo ma inne zęby niż ta co napędza linkę. Wszystko pasowało. jest zamienne i działa.


No to jak pasuje, jak musisz otwierać reduktor i wymieniać zębatkę na inną, bo nie pasuje? :mrgreen:
Rozumiem że definicja "pasowania" jest płynna, ale bez przesady.
Poza tym jaki jest sens zamiany reduktorów vitara->gv (lub na odwrót)? Mocniejsze? Wolniejsze?
Jakbym wsadzał 1,8 to bym też wstawił reduktor z samuraia.


Na górę
Post: śr sie 19, 2020 10:08 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
danthe pisze:
W niektórych vitarach w zegarach jest czujnik prędkości (chyba?). Wymiana zegarów na inne może spowodować permanentny CE. U mnie jak urwała się linka prędkościomierza to od razu pojawił się CE.
Nie wiem dokładnie jaka jest "waga" tego błędu w oprogramowaniu ECU vitary ale może być że ECU przejdzie w tryb awaryjny i będzie np. lał dużo paliwa.

ps:
przymierzałem się do wymiany zegarów na te z GV na impulsator bo linka notorycznie mi się urywa lub zacina. Ale sobie darowałem.


W 99% vitar w zegarach jest czujnik prędkości.
Błąd braku sygnału prędkości nie ma większego znaczenia dla pracy silnika. Nie będzie to praca optymalna, ale też nie tryb awaryjny.
Jak ktoś ma półośki z abs, to można jego sygnał przerobić na symulację VSS - kwestia dzielnika częstotliwości.


Na górę
Post: czw sie 20, 2020 7:47 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
kostuch pisze:
radzik071 pisze:
Ja tam się nie znam na takich motaniach ale może pomoże Ci informacja, że w GVI z reduktora nie wystaje linka, tylko czujnik, który kabelkami daje informację do zegarów. Możesz ten czujnik z reduktora z GVI włożyć do reduktora z Vitary bo pasuje. To akurat wiem, bo robiłem odwrotnie - włożyłem reduktor z GV do Vitary i zamieniłem czujnik na linkę (trzeba było zdjąć tylną obudowę reduktora żeby podmienić plastikową zębatkę w środku, która napędza czujnik bo ma inne zęby niż ta co napędza linkę. Wszystko pasowało. jest zamienne i działa.


No to jak pasuje, jak musisz otwierać reduktor i wymieniać zębatkę na inną, bo nie pasuje? :mrgreen:
Rozumiem że definicja "pasowania" jest płynna, ale bez przesady.
Poza tym jaki jest sens zamiany reduktorów vitara->gv (lub na odwrót)? Mocniejsze? Wolniejsze?
Jakbym wsadzał 1,8 to bym też wstawił reduktor z samuraia.


W przypadku szczepu reduktora z samurai też trzeba przerobić napęd linki bo Vitara ma inną, ja mam tak u siebie zatoczoną tulejowaną i frezowaną zębatka pod linkę z vitary a na prowadzeniu nacięty gwint aby ją dokręcić. Jest trochę zabawy i trzeba mieć tokarkę.
Więc w żadnym wypadku bez kombinacji się nie obejdzie , ale łatwiej jest wrzucić impulsator i pociągnąć kable do licznika.
Jak ktoś będzie zainteresowany to wrzucę fotkę napędu z samuraia pod linkę z vitary

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: czw sie 20, 2020 8:37 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
mockba pisze:
Więc w żadnym wypadku bez kombinacji się nie obejdzie , ale łatwiej jest wrzucić impulsator i pociągnąć kable do licznika.

No tak, ale temat jest o prędkościomierzu w vitarze, a w niej trzeba fizycznie kręcić zegarem. Kabelki z impulsatora wystarczą komputerowi a kierowca chce mieć ruchomą wskazówkę.


Na górę
Post: czw sie 20, 2020 10:31 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4772
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
kostuch pisze:
...
No to jak pasuje, jak musisz otwierać reduktor i wymieniać zębatkę na inną, bo nie pasuje? :mrgreen:
...

Wykręcasz stary czujnik i zębatkę i wkręcasz nowe. Pasuje "plug&play".
Wystarczy klucz 10 i klucz 12. Nie trzeba nić motać typu:
mockba pisze:
... zatoczoną tulejowaną i frezowaną zębatka pod linkę z vitary a na prowadzeniu nacięty gwint aby ją dokręcić. Jest trochę zabawy i trzeba mieć tokarkę...


kostuch pisze:
...Poza tym jaki jest sens zamiany reduktorów vitara->gv (lub na odwrót)? Mocniejsze? Wolniejsze?...

- Reduktor GV ma mocniejsze wyjście(zielony frez) na tylny wał względem Vitar 1989-1996
- Reduktor GV XL7 ma szerszy i mocniejszy łańcuch i jeszcze większe i mocniejsze wyjście na tylny wał (po montażu w nim 4.24 pasuje do skrzyni od Vitary).
- Reduktory GV jak by nie patrzeć są dużo młodsze/świeższe.
Z powyższych powodów w Vitarze 1.6 Justyny jest reduktor z GV 2.0 a w jej nowej GV 3d jest reduktor z XL7

PS.
Czy my się trochę nie zakałapućkaliśmy?

Krisu pisze:
...
Co potrzeba żeby prędkościomierz zaczął pokazywać to co powinien? W reduktorze jest miejsce na linkę...


Krisu ma pewnie licznik z Vitary. Więc może wystarczy zamontować linkę? :mrgreen:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: czw sie 20, 2020 8:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt mar 07, 2017 11:54 am
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Baleno
Model: Obrzyn
Rok prod.: 1992
Aaaa.. właśnie doczytałem, że nie napisałem najważniejszego.

Licznik jest z BALERONA, bo Vitarowy ponoć nie pasował. Obrotomierz, wskaźnik temperatury działają. Ale przydałby się również prędkościomierz..




kostuch pisze:
Wszdzanie przy przeszczepie zegarów od baleno jest pozbawione sensu.
Doprowadzenie elektryki po kimś kto to skopał do ładu, to syzyfowa praca...


Dlatego też zastanawiam się czy nie wypieprzyć całości i zrobić od nowa.. A przynajmniej pozbyć się wszystkich zbędnych kabli.

_________________
Obrzyn 1.8 16v Baleno + 5.125 + 235/75R15 Simex.


Na górę
Post: pt sie 21, 2020 8:26 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Krisu pisze:

Licznik jest z BALERONA, bo Vitarowy ponoć nie pasował.


Jak reszta zrobiona jest wg tej filozofii, to musi być tam niezła "jesień średniowiecza" :roll:


Na górę
Post: sob sie 22, 2020 9:12 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
https://allegro.pl/oferta/przetwornik-i ... 5081372469

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl