suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob cze 21, 2025 6:50 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 10, 2010 10:55 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Murzyn pisze:
Kolego nie wiem jakie masz opony, na jaki sezon, gdzie jezdzisz, zalecane jest chyba 1,8 jak się nie mylę.


Mylisz się. Zalecane jest 1,6. Jakie opony, na jaki sezon też było w poprzednich postach. Jak chcesz coś pisać to przeczytaj najpierw całość.

Co ma pompowanie w Twoim A4 B6 2.5 Q do vitary?

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: śr lut 10, 2010 12:32 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
Krzychu pisze:
Murzyn pisze:
Kolego nie wiem jakie masz opony, na jaki sezon, gdzie jezdzisz, zalecane jest chyba 1,8 jak się nie mylę.


Mylisz się. Zalecane jest 1,6. Jakie opony, na jaki sezon też było w poprzednich postach. Jak chcesz coś pisać to przeczytaj najpierw całość.

Co ma pompowanie w Twoim A4 B6 2.5 Q do vitary?


cisnienie w oponach samochodow osobowych i terenowych to juz zupelnie inna kwestia. zazwyczaj [tak jak pisalem gdzies wczesniej] wulkanizatorzy sugeruja sie parametrami osobowek i dlatego dmuchaja powyzej 2.0 do naszych ;)

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: śr lut 10, 2010 4:47 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Krzychu pisze:
Murzyn pisze:
Kolego nie wiem jakie masz opony, na jaki sezon, gdzie jezdzisz, zalecane jest chyba 1,8 jak się nie mylę.


Mylisz się. Zalecane jest 1,6. Jakie opony, na jaki sezon też było w poprzednich postach. Jak chcesz coś pisać to przeczytaj najpierw całość.

Co ma pompowanie w Twoim A4 B6 2.5 Q do vitary?


U mnie zalecane jest 1,8. Zamierzam zejść do 2.0 zimą na asfalt. Latem w teren spróbuje 1.8

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: śr lut 10, 2010 5:47 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
vonBraun pisze:
Krzychu pisze:
Murzyn pisze:
Kolego nie wiem jakie masz opony, na jaki sezon, gdzie jezdzisz, zalecane jest chyba 1,8 jak się nie mylę.


Mylisz się. Zalecane jest 1,6. Jakie opony, na jaki sezon też było w poprzednich postach. Jak chcesz coś pisać to przeczytaj najpierw całość.

Co ma pompowanie w Twoim A4 B6 2.5 Q do vitary?


U mnie zalecane jest 1,8. Zamierzam zejść do 2.0 zimą na asfalt. Latem w teren spróbuje 1.8

pozdrawiam
vonBraun

Nie no kurka :shock: ,nie żebym się znał czy coś tam ( bo się nie znam) ale zalecane masz 1.8 a chcesz "zejść" chyba wejść na 2.0 zimą na asfalt.
Może mam jakieś dziwne doświadczenia na asfalt zimą (z racji pobytu tutaj) ale nie chciałbym się znaleźć w twojej skórze gdy jedziesz np. sobie asfaltem czystym 90km na godzinkę (zimą) i nagle wjeżdzasz w zacienione miejsce gdzie panuje lekki mróz a droga dwie godziny przed była mokra bo dochodziło słońce (chyba łatwo się domyśleć że droga będzie poprostu szklanką :? ) .
Piszę to po moich doświadczeniach z takim właśnie podobnym przypadkiem gdzie jazda na nie obniżonym ciśnieniu i moja nierozwaga spowodowała to że wyjechałem zza zakrętu(po czyściutkiej drodze) coś koło 70-80km/ na taką właśnie szklankę :shock: .
Droga prosta a nie da rady zapanować nad pojazdem (myślę że nie jeden kierowca rajdowy itd. nie dał by rady).

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: śr lut 10, 2010 6:21 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
Mieciu1 pisze:
Nie no kurka :shock: ,nie żebym się znał czy coś tam ( bo się nie znam) ale zalecane masz 1.8 a chcesz "zejść" chyba wejść na 2.0 zimą na asfalt.[...]

nie - w tym przypadku sie mieciu mylisz ;) oto potwierdzenie:
vonBraun pisze:
[...]Mimo ciśnienia 2.2 (takie jak było w starych) samochód jest bardziej miękki.[...]

wiec z tego wynika, ze jak bedzie mial 2.0 to znaczy, ze zszedl z 2.2 ;)

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: śr lut 10, 2010 7:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
Mieciu1 pisze:
/.../
Może mam jakieś dziwne doświadczenia na asfalt zimą (z racji pobytu tutaj) ale nie chciałbym się znaleźć w twojej skórze gdy jedziesz np. sobie asfaltem czystym 90km na godzinkę (zimą) i nagle wjeżdzasz w zacienione miejsce gdzie panuje lekki mróz a droga dwie godziny przed była mokra bo dochodziło słońce (chyba łatwo się domyśleć że droga będzie poprostu szklanką :? ) .
Piszę to po moich doświadczeniach z takim właśnie podobnym przypadkiem gdzie jazda na nie obniżonym ciśnieniu i moja nierozwaga spowodowała to że wyjechałem zza zakrętu(po czyściutkiej drodze) coś koło 70-80km/ na taką właśnie szklankę :shock: .
Droga prosta a nie da rady zapanować nad pojazdem (myślę że nie jeden kierowca rajdowy itd. nie dał by rady).

Kolega wcześniej wyjaśnił że w wulkanizacji ustawili mi 2.2.
Co do reszty: Czy sprawdzałeś samochód na lodzie na wyższym i niższym ciśnieniu? Czemu uważasz że na niższym ciśnieniu byłoby lepiej? Już raz władowałem sie na lód na poprzednich oponach (lód na asfalcie pokryty dla niepoznaki milimetrową warstwą świeżego śniegu). Wrażenia są generalnie takie, że na czym bym nie jechał to i tak będzie ślisko. Jeśli już to teoretycznie (bo praktycznie nie miałem okazji sprawdzić) w Pirelkach są jakieś twarde krawędzie, które mają trochę wgryzać się w lód. Coś mi się wydaje na chłopski rozum, że jak powierzchnia opony będzie twardsza to wgryzą się bardziej.
pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: śr lut 10, 2010 10:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
arek_m pisze:
Mieciu1 pisze:
Nie no kurka :shock: ,nie żebym się znał czy coś tam ( bo się nie znam) ale zalecane masz 1.8 a chcesz "zejść" chyba wejść na 2.0 zimą na asfalt.[...]

nie - w tym przypadku sie mieciu mylisz ;) oto potwierdzenie:
vonBraun pisze:
[...]Mimo ciśnienia 2.2 (takie jak było w starych) samochód jest bardziej miękki.[...]

wiec z tego wynika, ze jak bedzie mial 2.0 to znaczy, ze zszedl z 2.2 ;)

A to sorki :mrgreen:
Co do wgryzania się w lód to chyba nie za bardzo (jeśli były by to kolce to ok ale nie guma).
Zeszłej zimy (niedługo po zdażeniu które wcześniej pobieżnie opisałem) byłem przeprowadzić powiedzmy doświadczenie :roll: .
Plac około 200 na 200 metrów (dokładniej parking ale bez samochodów utrudniających przeprowadzenie doświadczenia :lol: ) pokryty dosłownie szklanką (chodzenie również było trudne).
W użyciu były zimówki Hankook Icebear W 300.
Ciśnienie od 1.9 do 1.0 .Test z samym tyłem i później z dołączonym przodem.Od ruszania przez zwykłą jazdę na wprost do skręcania i prób kontroli przy skręcaniu (tudzież poślizgach).
Najlepiej prowadziło mi się przy 1.2 (ale mogą to być osobiste preferencje).No i oczywiście nie był to test strikte drogowy gdyż raczej nie jeżdzę na takim ciśnieniu na codzień i po takiej szklance nie pokonuję setek km. ,ale optymalnie co teraz używam to zakres od 1.7 do 1.4.Do tego przy takim ciśnieniu opona w pewnym sensie sflaczała leży całą powierzchnią i tak też jest mniej więcej rozłożony ciężar a więc i zatem równomiernie się zużywa.
No się rozpisałem troszkę :mrgreen:

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: czw lut 11, 2010 11:44 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 02, 2009 4:43 pm
Posty: 516
Lokalizacja: Chrzanów/SK
Krzychu, jednak Ty wczesniej czytaj całosc, bo jednak sie nie mylilem.

Przyklad z osobowkami mial pokazac tylko tyle ze do doboru cisnienia w aucie trzeba podchodzic bardzo indywidualnie, bo zarówno przeniesienie napedu, rozmiar kola/opony, naped, itd itd maja na to wplyw, a przez miane cisnien miedzy osiami mozesz lekko zmienic charakterystyke prowadzenia auta.

W warunkach o ktorych mowimy schemat ustalania cisnienia w oponach nie rozni sie w osobowkach i terenówkach

_________________
Zielony Autobus - GEKON EDITION powered by WUJEK
Czarna Mamba - WUJEK Edyszyn
youtube.com/user/Murzynek81


Na górę
Post: czw lut 11, 2010 4:37 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr lip 09, 2008 9:20 am
Posty: 207
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Murzyn pisze:
Krzychu, jednak Ty wczesniej czytaj całosc, bo jednak sie nie mylilem.

Przyklad z osobowkami mial pokazac tylko tyle ze do doboru cisnienia w aucie trzeba podchodzic bardzo indywidualnie, bo zarówno przeniesienie napedu, rozmiar kola/opony, naped, itd itd maja na to wplyw, a przez miane cisnien miedzy osiami mozesz lekko zmienic charakterystyke prowadzenia auta.

W warunkach o ktorych mowimy schemat ustalania cisnienia w oponach nie rozni sie w osobowkach i terenówkach


OK, mój błąd. Przepraszam. Rodzaj opony jednak był.
Z pompowaniem sądzę jednak, że nie ma co wyważać otwartych drzwi. Jeśli zaleceniem producenta jest 1.8 to znaczy że jest to optymalne do uniwersalnej jazdy. Co się dzieje jak napompujesz więcej a co jak mniej jest raczej przewidywalne. Opisał to nawet dokłanie piotrk.

_________________
Była Suzuki Vitara 1.9 TD 2000r
Obecnie Suzuki Grand Vitara 2.0 TD 2003r


Na górę
Post: czw lut 11, 2010 6:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
No więc podjechałem do wulkanizatorów i poprosiłem ich aby ustawili mi dokładnie 1.8
Do nich jechałem w zamieci, od nich tak samo. Na świeżym, wciąż padającym śniegu, po obniżeniu ciśnienia koła blokują się łatwiej. Jest to odczucie subiektywne bo nie przeprowadzałem testu dokładnie w tym samym momencie ale 10 minut później. Pojechałem też w drogę polną rozjeżdżoną samochodami i tu z kolei WYDAJE mi się, że autko łatwiej radzi sobie w koleinach - chętniej z nich wyskakuje, mniej szarpie, generalnie bardziej słucha "steru" i mniej trzęsie. Koła w przekroju przypominają teraz w kształcie gruszki. Pojeżdżę trochę i zobacze, jeśli w innych warunkach będzie gorzej spróbuję podwyższyć. Na razie można oczekiwać raczej kopnego śniegu, kolein i zasp, więc może nie jest to źle, że spuściłem.

Nawiasem, choć na nalepce mam 1.8 publikowane w internecie tabele ciśnień
zalecają 2.1

http://tinyurl.com/y8a944l
Może zmieniło się coś w technologii opon? To w końcu 10 lat od wyprodukowania samochodu.


Przy okazji jeszcze raz dziękuję tym, którzy zachęcili mnie do wymiany opon - dziś pod moją "pracą" na parkingu zawalonym głębokim śniegiem rozgrywały się dantejskie sceny ;-) tylko moje autko zachowało pełną manewrowość, co wyjątkowo ułatwia rozgrywki między parkującymi :mrgreen:, poza tym znów czuję że jeżdżę - ruszam z prędkością jaką chcę, zatrzymuję się tam gdzie chcę a nie 5 metrów dalej.

pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Post: pt lut 12, 2010 8:21 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
vonBraun pisze:
http://tinyurl.com/y8a944l
Może zmieniło się coś w technologii opon? To w końcu 10 lat od wyprodukowania samochodu.
Po pierwsze primo dotyczy GV. Po drugie primo ciśnienie raczej na czarne.

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Były plaskate z i bez LPG...
To poszukałem i znalazłem XL7 letko dłubniętą


Na górę
Post: pt lut 12, 2010 9:32 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 19, 2009 1:06 pm
Posty: 454
Lokalizacja: Kielce
Cieżko mi jest zrozumieć dlaczego taka opona http://images.businessweek.com/ss/08/05 ... drich2.jpg nie nadaje sie do jazdy po sniegu :P

_________________
Suzuki Vitara Long 2.0 V6 95r. + LPG STAG300


Na górę
Post: pt lut 12, 2010 9:33 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
na wszystkim można jeździć po śniegu - na samych felgach też.

1. mieszanka gumy (nie może zamieniać się w drewno na mrozie)
2. lamelki

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt lut 12, 2010 6:46 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
Klocher pisze:
Cieżko mi jest zrozumieć dlaczego taka opona http://images.businessweek.com/ss/08/05 ... drich2.jpg nie nadaje sie do jazdy po sniegu :P

po sniegu czemu nie, ale po lodzie...


Na górę
Post: sob lut 13, 2010 2:19 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 11:16 pm
Posty: 184
Lokalizacja: Gdańsk
sla66 pisze:
vonBraun pisze:
http://tinyurl.com/y8a944l
Może zmieniło się coś w technologii opon? To w końcu 10 lat od wyprodukowania samochodu.
Po pierwsze primo dotyczy GV. Po drugie primo ciśnienie raczej na czarne.


wydaje mi się, że link dotyczy mojego samochodu/por. podpis/. Czy coś pomyliłem?
Ciśnienie na czarny asfalt? W zasadzie zimą w 3mieście przez większość czasu jeździ się na czymś takim.

Klocher pisze:
Cieżko mi jest zrozumieć dlaczego taka opona
http://images.businessweek.com/ss/08/05 ... drich2.jpg nie nadaje sie do jazdy po sniegu :P


O właśnie. To przypomina mi, że przede mną następny etap pracy nad Suzią czyli opony letnie - latem planuję włóczęge po Polsce drogami N-tej kolejności
odśnieżania - zatem muszę mięc jakiś kompromis pomiędzy warunkami takimi jak piach, błoto i asfalt.

Może to?
BFGodrich ALL TERRAIN T/A KO 215/70 R16 100 R
Czy może jakieś inne parametry opony+ jakiś tani lift ?

Tak mi chodxi po głowie czy może pójśc na całośc i zebrać kasę na blokadę ARB... Chyba tylko tego Suzi brakuje do bycia autkiem idealnym, choć po wymianie opon jak na razie ani razu jeszcze się nie zawiesiłemi nikt mnie z niczego nie wypychał.


pozdrawiam
vonBraun

_________________
Suzuki Grand Vitara 1.6, 3D, rok 2000
Prawko od 28.09.2009. Autko (pierwsze w życiu) od 26.10.2009


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl