suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw lip 03, 2025 10:40 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr maja 12, 2010 12:33 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn wrz 29, 2008 8:20 am
Posty: 39
Lokalizacja: Piaseczno k/Warszawy
Jak masz longa z dieslem to musisz miec twarde sprezyny.
Ja po probach z mercesem wrocilem do orginalow KYBy z dystansami, a na tyl KYBy od Hondy CRV.

_________________
Pozdrawiam
Golden

Suzuki Vitara 2.0 V6 Long Automat na AT-ekach
Lift - seryjna sprężyna od V6 i dystans + Honda CRV i S1106


Na górę
Post: śr maja 12, 2010 1:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 24, 2009 11:08 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Poznań
mam... krótką z dieselem 8)
wiem, to sie rzadko zdarza. ubolewam nad tym troche że to nie 1,6 16V :D
albo 2,0


Na górę
Post: śr maja 12, 2010 1:51 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz maja 09, 2010 7:22 pm
Posty: 21
Lokalizacja: Cieszyn
mcj_o pisze:
.... A co z tym polibuszem, oświećcie mnie dokładnie, co to i gdzie to (między amortyzatorem a samochodem, czyżby?) Czy może lepiej dać poprostu dłuższe sprężyny i amortyzatory np. Bilstein B6? amortyzatory z przodu i z tyłu musze wymienić bo już Zuza lata na dziurach, a na asfalcie na jak są dziury to boje sie że nagle zmenie pas :D

poza tym na expedycja.pl podają że sprężyny Trail Master dają 35 mm.
Jest tyle różnych opcji że sam nie wiem co by tu zrobić...


Tu masz temat o polibuszach viewtopic.php?f=12&t=1845
Sam się zastanawiam jaki lift u siebie zrobić. Nowe sprężyny czy polibusze nad sprężyny.


Na górę
Post: śr maja 12, 2010 2:07 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 5:40 pm
Posty: 926
Lokalizacja: coraz bliżej domu ;)
mcj_o pisze:
poza tym na expedycja.pl podają że sprężyny Trail Master dają 35 mm.
Jest tyle różnych opcji że sam nie wiem co by tu zrobić...


zobacz na linka który wrzucił kolega wcześniej, masz dwa zesatwy
jeden do liftu 35mm - same springi i amory
drugi do liftu 50mm gdzie poza springami i amorami są inne klocki ;)
i cena, też tak 2x większa

_________________
... i jest 4x4 - Vitara 3d prawie seria i w lato chłodniutko :)


Na górę
Post: śr maja 12, 2010 2:29 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
michalstec pisze:
eskapada pisze:
Jeśli rozpatrujesz lift zawieszenia na poziome 2cali, jeśli chcesz dobrze przygotować auto do zabawy w terenie na firmowym zawieszeniu a nie według receptury wielu kolegów z forum Suzuki to sugeruje zestaw Trail Master + 50mm ....

Ale receptura podana na forum nie jest chyba aż taka zła :wink:
:


Absolutnie nie twierdzę, że jest zła ? napisałem po prostu co myślę na temat tak zwanych firmowych zawieszeń. Jestem w tej komfortowej sytuacji, że z każdym z w/w producentów miałem doczynienia i mogę wyrazić swoje subiektywne zdanie. Tak samo jak miałem okazję jeździć Vitrą z zawieszeniem made in suzuki forum.


Na górę
Post: śr maja 12, 2010 2:30 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
mcj_o pisze:
Czyli odredzacie generalnie IRONMANA?
a może kupić sprężyny i amortyzatory nie HD? sprawa polega na tym że mam 1.9 TD,z tego co wiem jest to dość ciężki silnik... Poza tym zależy mi na jak najlepszym stosunku ceny do jakości. Auto jeździ w terenie tak +/- kilka razy w miesiącu, ale do chaty mam często cięzką drogę... :roll: To przegrzewanie to chyba mnie jakoś bardzo dotyczyło nie będzie chyba, bo jakichś wielkich szaleństw nie uprawiam. Generalnie zależy mi na tym, żeby większe opony móc wlożyć. A co z tym polibuszem, oświećcie mnie dokładnie, co to i gdzie to (między amortyzatorem a samochodem, czyżby?) Czy może lepiej dać poprostu dłuższe sprężyny i amortyzatory np. Bilstein B6? amortyzatory z przodu i z tyłu musze wymienić bo już Zuza lata na dziurach, a na asfalcie na jak są dziury to boje sie że nagle zmenie pas :D

poza tym na expedycja.pl podają że sprężyny Trail Master dają 35 mm.
Jest tyle różnych opcji że sam nie wiem co by tu zrobić...


W przypadku Vitray zdecydowanie tak. Sprężyny o dodatkowej ładowności statycznej w przedziale 0 -200kg będą za twarde. Dla przykładu Old Man Emu ma dwa typy przednich sprężyn: OME 960 + 35kg oraz OME 953 + 36 kg do 76kg.

Koledzy z ekspedycji zapewne mają wystawiony inne zestawy + 35mm bez przednich amortyzatorów. Do niedawna Trail Master nie miał w ofercie amortyzatorów przednich do aut które mają kolumny Mc Persona.


Na górę
Post: śr maja 12, 2010 2:50 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
mcj_o pisze:
Jest tyle różnych opcji że sam nie wiem co by tu zrobić...


Jak nie wiesz co kupić to przekalkuj koszt zawieszenia według receptur form i porównaj z cenami za porównywalne zawieszenia firmowe:
Zestaw +30 mm Old Man Emu (sprężyny przednie OME 959 + Amortyzatory przednie N103S + sprężyny tylne OME 955 + amortyzatory tylne N105 ) kosztuje 3.600 zł - kilkaset złotych drożej niż zestaw do Patrola jest spowodowane tym, że przednie amortyzatory OME do kolumn Mc Persona są bardzo drogie.

Zestaw + 35mm Trail Master w identycznej konfiguracji kosztuje 2.800 zł

Zestaw Ironman +30mm kosztuje. Przednie amortyzatory 470 zł/szt. tylne 300/ szt. Sprężyny 500 zł / para . Całość 2.540 zł


Na górę
Post: śr maja 12, 2010 8:43 pm 
Już dawno to przerabiałem(temat) i trail master wydawał sie najsensowniejszy zresztą davejr-owi i acc tak doradzałem tylko ta kasa :?: acc wybrał ironmana i jest zadowolony. Mysle że wiele osób by było zadowolonych , o ile wiedzą do czego ma być auto i jak dobrać (+/- wage) Tylko ta cena :wink: pozdr


Na górę
   
Post: czw maja 13, 2010 2:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 24, 2009 11:08 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Poznań
to może trail master 35mm, amortyzatory na tył i 4 sprężyny są w komplecie, tylko jakieś kolumny McPhersona musiałbym jeszcze założyć z przodu... może Bilstein B6, co o tym myślicie?


albo inna opcja, sprężyny Ironman + 50mm a amortyzatory Bilstein B4\B6? w ogóle czy te amortyzatory mogą pracować z dłuższymi sprężynami? Dużo traci sie na wykrzyżu?


Na górę
Post: czw maja 13, 2010 2:42 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 5:40 pm
Posty: 926
Lokalizacja: coraz bliżej domu ;)
mcj_o pisze:
to może trail master 35mm, amortyzatory na tył i 4 sprężyny są w komplecie, tylko jakieś kolumny McPhersona musiałbym jeszcze założyć z przodu... może Bilstein B6, co o tym myślicie?

ile zaoszczędzisz na B6 - 100zł ? warto oszczędzać 200zł na zestawie za 2kzł - to 10% ?
i B6 będą chyba krótsze :roll:

na B4 jest już większa różnica ... ale czy warto ? :roll:
można dać seryjny amor i odwrócić mocowanie

tyle że to już sztukowanie i efekt będzie :?:
na tym w sumie polega przepis na lift forumowy

_________________
... i jest 4x4 - Vitara 3d prawie seria i w lato chłodniutko :)


Na górę
Post: czw maja 13, 2010 3:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 10, 2008 11:04 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Gdańsk
Bartku albo/albo

albo się wykosztuj albo wykombinuj , markowy lift da ci płynna prace zawieszenia, forumowy, sprawi , że samochód będzie wyżej, za to ucierpi płynność pracy zawieszenia,

ja mam OME, jeździłem vitarą na merc/samara

http://www.gdansk4x4.pl/galeria/?album=6&gallery=72 tutaj masz moją vitarę OME +31''MT

_________________
cabrio 3d '94 OME,MTki 31cali, Tabor12k - sprzedana ;(


Na górę
Post: czw maja 13, 2010 3:13 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
też jestem tego zdania, albo komplet, albo rzeźba ...

... albo, co mi przyszło niedawno na myśl, forumowa rzeźba, ale na przód springi trail mastera +50mm :mrgreen: (bo dobór przednich springów to największy problem moim skromnym zdaniem)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw maja 13, 2010 6:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
mcj_o pisze:
to może trail master 35mm, amortyzatory na tył i 4 sprężyny są w komplecie, tylko jakieś kolumny McPhersona musiałbym jeszcze założyć z przodu... może Bilstein B6, co o tym myślicie?


albo inna opcja, sprężyny Ironman + 50mm a amortyzatory Bilstein B4\B6? w ogóle czy te amortyzatory mogą pracować z dłuższymi sprężynami? Dużo traci sie na wykrzyżu?


Nie czytasz mnie ze zrozumiem albo nie jasno pisze :roll:

,, Zestaw + 35mm Trail Master w identycznej konfiguracji kosztuje 2.800 zł'' w identycznej konfiguracji co OME czyli bezpieczny lift przedniej +35mm oraz z 4 amortyzatorami i czterema sprężynami.


Na górę
Post: czw maja 13, 2010 9:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt lis 24, 2009 11:08 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Poznań
no właśnie próbuje CIe skumać i jakoś nic z tego.Załóżmy np. Trail Master, mam 35mm więcej za 2800 (OME to samo, tylko bez przednich McPhersonów). Co w tej sytuacji zrobić z przednim zawieszeniem-tam też potrzebuje nowe amory bo już te lewo dychają. Co byście tam polecili? Serie i obrócić mocowanie? czy może jakaś alternatywa w rozsądnej cenie (OME kosztuje... :mrgreen: i jeszcze troche)

Dodam że mam 1,9 TD... który chyba waży troche więcej z tego co sie orientuje(jakby coś to skorygujcie moją wypowiedź).


2. Zawieszenie Drobinsons z amortyzatorami z przodu będzie kosztowało ok. 3220zł. Może w to zainwestować? Tam gdzie oddawałem Suzuke po stłuczce-serwis 4x4, to właśnie zapytałem i powiedział koleś że te montują zwykle i są fajne. Co myślicie o tym pomyśle?


Na górę
Post: pt maja 14, 2010 5:37 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 8:01 pm
Posty: 76
Lokalizacja: Wrocław
Ni jak Cię nie rozumiem - chcesz wydać 3.200 zł na Dobinsona bo Old Man Emu za 3.600 ma za drogie przednie Mc Persony ale nie kupisz Trail Master za 2.800 zł :roll:

Nie wiem kto na forum na doświadczenia z zawieszaniem w suzuki vitra ale ja mam kilka doświadczeń z innym autami z przednim nie zależnym zawieszaniem gdzie zawieszenie ma mały skok - nowy Hilux L200 Pajero III Toyota Land Cruiser J95. Moim zdaniem jak zapodasz tam twardszą sprężynę niż seryjna a taką sprężyną będzie każda z w/w producentów + amortyzator Dobinsons to uzyskasz twarde mało komfortowe zawieszenie. Charakterystyka pracy amortyzatorów Dobinsons sprawdza się w zawieszeniach o dużym skoku - Patrol HDJ 80 ale w autach z IFS twarda sprężyna, twardy amortyzator mały skok zawieszenia = taczka.

@ mcj_o To jest moje subiektywne zdanie - niekoniecznie inni się z zgadzają.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl