suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt gru 27, 2024 5:05 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 02, 2008 12:51 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Witajcie!

Od razu zastrzegę, że jeśli nie tu, to proszę o przeniesienie...

Chodzi o to jak jeździć oszczędnie w mieście...Do ilu obrotów silnika kręcić vitkę?Jakie prędkości na poszczególnych biegach?Kiedy vitka najmniej się męczy i najmniej spala?

Pozdrawiam!
PS. W zeszłym miesiącu mi wyszlo w jeździe 95% miasto 5% teren lekki koło 13l/100km...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 1:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 01, 2007 11:24 am
Posty: 413
Lokalizacja: Wrocław
Mi wychodzi w jeździe mieszanej około 9-10 litrów. Jak ja jeżdzę? Mniej więcej tak, że na poszczególnych biegach maxymalnie osiągam około 2200-2300 obrotów. Na trasie nie przekraczam 80-90 km/h no i bez przyśpieszeń. W terenie reduktor i też nie używam tzw. "buta"... ;-) Pewnie moi koledzy off-roaderzy śmieją się teraz z mojej jazdy ale jak to kiedyś powiedział o mnie Hadek "spokojny ze nie kierownik, bez zacięcia RMPST-owego... :D

pozdrawiam

_________________
Suzuki Vitara 1,6 8v, 88' (była...)
Suzuki Grand Vitara 2,0 03' (jest)
Suzuki Vitara 1.0, 18' (jest - ale żony)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 2:05 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 1:00 am
Posty: 563
Lokalizacja: Bielsko Biała
Max do 3000 RPM wychodzi najoszczędniej, u mnie ~12 l. LPG.
A przed przeniesieniem wlotu powietrza pod maskę to i do 10 l. dało radę zejść.

_________________
Pozdrawiam
Vitara 1.6 8V automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 5:58 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 14, 2007 7:37 pm
Posty: 383
Lokalizacja: Opole
Silnik: 2.0 V6
Rok prod.: 1997
cytując jednego z miszczów:" najlepsze efekty ekonomiczne uzyskuje się przy jeździe w okolicach 2500- 3500 rpm, zmiana biegu na wyższy przy granicy 3500 rpm, redukcja w okolicy 2000-2500 rpm na niższy bieg. W miarę szybkie włączanie się do normalnej jazdy po odpaleniu zimnego silnika, hamowanie silnikiem w sytuacjach tego wymagających"
Z praktyki wiem, że działa, pomijając inne aspekty np 31 "opony, waga auta, jazda w terenie

_________________
Suzuki Samurai > Suzuki Vitara 1.6 > Nissan Patrol GR Y60 > Suzuki C800 Intruder > Suzuki C1800 Intruder > Suzuki Vitara 2.0 V6


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 6:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 01, 2007 11:24 am
Posty: 413
Lokalizacja: Wrocław
To mniej więcej ja tak jeżdżę...

:)

_________________
Suzuki Vitara 1,6 8v, 88' (była...)
Suzuki Grand Vitara 2,0 03' (jest)
Suzuki Vitara 1.0, 18' (jest - ale żony)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 7:29 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Jekke pisze:
cytując jednego z miszczów:" najlepsze efekty ekonomiczne uzyskuje się przy jeździe w okolicach 2500- 3500 rpm, zmiana biegu na wyższy przy granicy 3500 rpm, redukcja w okolicy 2000-2500 rpm na niższy bieg. W miarę szybkie włączanie się do normalnej jazdy po odpaleniu zimnego silnika, hamowanie silnikiem w sytuacjach tego wymagających"
Z praktyki wiem, że działa, pomijając inne aspekty np 31 "opony, waga auta, jazda w terenie


Czy to nie jest przepis bardziej na dynamiczna i nie "zamulajaca" jazde?
Ja teraz zmieniam biegi wlasnie w ten sposob...I wyszlo 13l...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 8:05 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr cze 13, 2007 7:37 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Elblag
koledzy po co to sprawdzac ile pali i jakas ekonomiczna jazda.chcecie zeby mało polił kupcie cos o mniejszej pojemnosci a u vitary trzeba sie liczyc ze srednią 10-12litów po czarnym nic nie wykombinujecie lepiej nie zerować licznika i po prostu delektowac sie jazdą.Pozdrawiam.Ja juz przestałem sprawdzać ile pali

_________________
vitka long 1.6 16v 91r lift 2"
vitka cabrio 1.6 8v94r seria- sprzedana :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 8:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 14, 2007 7:37 pm
Posty: 383
Lokalizacja: Opole
Silnik: 2.0 V6
Rok prod.: 1997
kosciej pisze:
Jekke pisze:
cytując jednego z miszczów:" najlepsze efekty ekonomiczne uzyskuje się przy jeździe w okolicach 2500- 3500 rpm, zmiana biegu na wyższy przy granicy 3500 rpm, redukcja w okolicy 2000-2500 rpm na niższy bieg. W miarę szybkie włączanie się do normalnej jazdy po odpaleniu zimnego silnika, hamowanie silnikiem w sytuacjach tego wymagających"
Z praktyki wiem, że działa, pomijając inne aspekty np 31 "opony, waga auta, jazda w terenie


Czy to nie jest przepis bardziej na dynamiczna i nie "zamulajaca" jazde?
Ja teraz zmieniam biegi wlasnie w ten sposob...I wyszlo 13l...

Wiesz co, jazda z niskim obrotami na wysokich biegach nie służy silnikowi i wbrew pozorom nie ogranicza spalania paliwa, podobnie jak jazda na luzie, jazda na tzw" wysprzęglaniu". Ten cytat to wypowiedź z "Motoru". Wypowiadał się tam jakiś miszczunio- ekspert, ale takie opinie jak powyżej większość potwierdza i potwierdza to życie. Jeżdżę bardzo dużo km miesięcznie około 6-8 tys. Wprawdzie dieslem, ale zasady podobne, tylko zakres obrotów mniejszy. Naprawdę działa, tym bardziej, że mamy takiego jednego kutwę w firmie, który ustala limity paliwa :mrgreen:

_________________
Suzuki Samurai > Suzuki Vitara 1.6 > Nissan Patrol GR Y60 > Suzuki C800 Intruder > Suzuki C1800 Intruder > Suzuki Vitara 2.0 V6


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 8:33 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr cze 13, 2007 7:37 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Elblag
u mnie kiedys w firmie tez był taki to jak mu srednią zrobiłem to mu sie odechciało i wszystko na legalu

_________________
vitka long 1.6 16v 91r lift 2"
vitka cabrio 1.6 8v94r seria- sprzedana :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 8:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 14, 2007 7:37 pm
Posty: 383
Lokalizacja: Opole
Silnik: 2.0 V6
Rok prod.: 1997
linkin70 pisze:
u mnie kiedys w firmie tez był taki to jak mu srednią zrobiłem to mu sie odechciało i wszystko na legalu

Hmm, jakby to powiedzieć, w naszej firmie mam sporo do powiedzenia, ale ta gnida i tak marudzi, że za dużo jeżdżę, że bardzo przeprasza, ale musi zmniejszyć mi limit bo prezes kazał, że...to, że tamto.
Ale biorąc pod uwagę ilość km moje limity to około 2 tysie/ mies :mrgreen:

_________________
Suzuki Samurai > Suzuki Vitara 1.6 > Nissan Patrol GR Y60 > Suzuki C800 Intruder > Suzuki C1800 Intruder > Suzuki Vitara 2.0 V6


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 11:23 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
linkin70 pisze:
koledzy po co to sprawdzac ile pali i jakas ekonomiczna jazda.chcecie zeby mało polił kupcie cos o mniejszej pojemnosci a u vitary trzeba sie liczyc ze srednią 10-12litów po czarnym nic nie wykombinujecie lepiej nie zerować licznika i po prostu delektowac sie jazdą.Pozdrawiam.Ja juz przestałem sprawdzać ile pali
Ostatnie tankowania w mojej potwierdzją spalanie na poziomie 10-12 ltr. Właściwie jazda w mieście, czasem lajtowy wypad w teren. Po kupnie , w drodze z Niemiec do Polski nawet poniżej 8 zeszła. Ech... to se ne wrati...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 11:35 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Jekke pisze:
Wiesz co, jazda z niskim obrotami na wysokich biegach nie służy silnikowi i wbrew pozorom nie ogranicza spalania paliwa, podobnie jak jazda na luzie, jazda na tzw" wysprzęglaniu". Ten cytat to wypowiedź z "Motoru". Wypowiadał się tam jakiś miszczunio- ekspert, ale takie opinie jak powyżej większość potwierdza i potwierdza to życie. Jeżdżę bardzo dużo km miesięcznie około 6-8 tys. Wprawdzie dieslem, ale zasady podobne, tylko zakres obrotów mniejszy. Naprawdę działa, tym bardziej, że mamy takiego jednego kutwę w firmie, który ustala limity paliwa :mrgreen:

Czyli mam jezdzic zmieniajac biegi w okolicach 3500 obr/min, a redukowac w okolicach 2000??

Hmmm..teraz zmieniam przy 2500 - 3000, a redukuje przy 1500-1000....

Sprobujemy :)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 02, 2008 11:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 14, 2007 7:37 pm
Posty: 383
Lokalizacja: Opole
Silnik: 2.0 V6
Rok prod.: 1997
Zobaczysz czy będzie lepiej, ja czarodziejem nie jestem :P generalnie nie należę do osób liczących czy auto pali 8,8 ltr, 5,34 ltr czy 12,1 ltr.
Potrzebuje to leję, nauczyłem się po Samurai-u, że czasem trzeba było 30 ltr wlać :lol:

_________________
Suzuki Samurai > Suzuki Vitara 1.6 > Nissan Patrol GR Y60 > Suzuki C800 Intruder > Suzuki C1800 Intruder > Suzuki Vitara 2.0 V6


Na górę
Post: czw sty 03, 2008 9:09 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Od razu zastrzegę, że jeśli nie tu, to proszę o przeniesienie........
PS. W zeszłym miesiącu mi wyszlo w jeździe 95% miasto 5% teren lekki koło 13l/100km...

Przeniosłem! Bardziej pasuje do "Jazdy ...."

Ja już też nie chcę sprawdzać jak po świątecznej przerwie wyszło mi ponad 16l/100km :evil: :evil: . Ale jazda na bardzo krótkich odcinkach (1-2 km) i trochę po laskach na spacerek :wink: . Ciekawe ile wyjdzie na trasie.
Co do ekonomicznego sposobu jazdy to im niższe obroty i wyższy bieg tym lepiej ale taka jazda nie jest zdrowa dla silnika i mojego zdrowia psychicznego wiec pocieszam się że wszystko co fajne musi kosztować :wink: . Na codzień ujeżdzam mało fajnego służbowego diesla (zminili mi Tucsona na Corolę bo nie wyrobil z kosztami :wink: ), więc w weekend nie będę się katował zbytnim oszczędzaniem :wink: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 03, 2008 6:04 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: śr cze 13, 2007 7:37 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Elblag
Masz racje Masmo poco psychicznie sie wykańczać trzeba lać do zbiornika i tyle.Spali ile spali a nie jechać i patrzeć na obrotomierz i o o teraz moge zmienic bieg jaka to musi być stresowa jazda.

_________________
vitka long 1.6 16v 91r lift 2"
vitka cabrio 1.6 8v94r seria- sprzedana :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl