suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 7:50 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 15, 2011 10:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:17 am
Posty: 207
Lokalizacja: Kraków
Natomiast muszę tutaj dodać że tak ładnie wyprofilowana blacha to zasługa Pawła ORI

_________________
Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel 501-372-508


Na górę
Post: śr mar 16, 2011 6:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
Jak bym się nie je... w rysunku byłoby lepiej :mrgreen: dobrze że Damian z gorszych opresji wychodził 8)

Mam cosik jeszcze dla Ciebie z aluminium

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: pt mar 18, 2011 4:56 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:31 pm
Posty: 728
Lokalizacja: Olkusz
a jakąś rozpórke na kielichy palnujecie ? cięższy silnik , jak bedziemy w bochni skakać to żeby się nie zeszły kielichy :twisted:

_________________
"TYGRYSEK" - 1,6L 8V - LSD - SIMEX 30"


Na górę
Post: pt mar 18, 2011 5:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:17 am
Posty: 207
Lokalizacja: Kraków
silnik wbrew pozorom jest cięższy tylko o 26 kg a z racji tego że rama jak i cała reszta jest bardzo solidnie wykonana to raczej nie planuje takich rzeczy.

_________________
Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel 501-372-508


Na górę
Post: sob kwie 09, 2011 8:12 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 9:32 am
Posty: 483
Lokalizacja: Krakuff
Masz coś nowego w temacie?

_________________
Black Cabrio 91' 1.6 8V - było
GV XL7 03' 2.7 - jest (różnica)


Na górę
Post: sob kwie 09, 2011 5:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:17 am
Posty: 207
Lokalizacja: Kraków
W poniedziałek porobię zdjęcia . ( np filtr powierza robiony od podstaw z nierdzewki ) Chyba chyli sie ku końcowi . Niestety została jeszcze instalacja elektryczna .A to już trzeba zamienić się w magika :) . Całą instalację silnika od BMW trzeba zaadoptować do Vitary ( oczywiście zegary od BMW i dlatego cała deska rozdzielcza poszła do flokowania ) Aleee światła nadmuch autoalarm szyby itd zostają od Vitary .Dlatego też bez jakiegoś wzmocnienia typu dykta , maryha ,lub czachojeb tego nie zrobi :lol: :lol:

_________________
Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel 501-372-508


Na górę
Post: pn kwie 11, 2011 11:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:17 am
Posty: 207
Lokalizacja: Kraków
Witam. Nooo powoli bo powoli ale zbliza się ku końcowi .Dzisiaj uporaliśmy się z filtrem powietrza i snorkelem. Wszystko wykonane z nierdzewki . Może na zdjęciu tego nie widać ale snorkel wypolerowany jest na ,, lusterko " Jutro dalsze zdjęciaObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

_________________
Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel 501-372-508


Na górę
Post: wt kwie 12, 2011 3:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 29, 2009 10:09 pm
Posty: 298
Lokalizacja: Kraków
No to nieźle przygrzaliście ze snorkelem - konkret :)

PS. Maciek - fajna mina :D

_________________
Terenówki można nie mieć, ale błoto w sercu pozostaje :)
kom. 728-664-243


Na górę
Post: wt kwie 12, 2011 10:56 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 11, 2007 5:13 pm
Posty: 496
Lokalizacja: Gliwice
:shock: zróbcie jeszcze kilka zagięć i poprowadźcie na dach z tyłu :mrgreen: Monstrum :wink:

_________________
vitara 2.0 V6 32/10"po przeszczepie ;) + 0.5 lekko dłubnięta
XL7 2.7 V6 - dobinsons 2" 225/75r16 bfg/at :)
1,6 8v cabrio przyjemna na lato


Na górę
Post: pt maja 06, 2011 10:37 pm 
Silnik gada coś sie dzieje będzie rakieta :mrgreen:


Na górę
   
Post: sob maja 07, 2011 4:55 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:31 pm
Posty: 728
Lokalizacja: Olkusz
chopcy turbo włączcie bo jeszcze tylko 13 dni do pajęczna :mrgreen:

_________________
"TYGRYSEK" - 1,6L 8V - LSD - SIMEX 30"


Na górę
Post: ndz lip 31, 2011 10:25 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 04, 2007 9:18 pm
Posty: 353
Lokalizacja: Miechów/k Krakowa
Jestem bardzo ciekawy jak spisuje się nowe serce w twoim aucie bo skończyłeś projekt i cisza .... ???? :mrgreen:

_________________
Vitara 1.6 8 V 1990 była teraz jest 2.7 V 6 << Pancerne zderzaki made in home >> cabrio niezawodna ...


Na górę
Post: ndz lip 31, 2011 4:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:17 am
Posty: 207
Lokalizacja: Kraków
W przyszłym tygodniu porobię zdjęcia i opiszę wszystko po kolei w skrucie rakieta :D :P

_________________
Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel 501-372-508


Na górę
Post: ndz lip 31, 2011 5:44 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 08, 2007 8:26 pm
Posty: 1546
Lokalizacja: Kraków/Piła
Jareczek pisze:
W przyszłym tygodniu porobię zdjęcia i opiszę wszystko po kolei w skrucie rakieta :D :P

to może na zm4x4 pojedziesz?

_________________
t3 westfalia california syncro, 2x differentialsperre
t3 syncro doppelkabine, 2x differentialsperre

Obrazek


Na górę
Post: śr sie 03, 2011 9:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 03, 2010 10:17 am
Posty: 207
Lokalizacja: Kraków
Witam po dłuższej przerwie ale jakoś nie miałem czasu aby pisać.Chyba się muszę duchowo jakoś nastawić bo pisania jest trochę.A więc samochód dawno skończony i sprawuje się bardzo dobrze .Generalnie zostało przebudowane wszystko . Została tylko buda .Jeśli chodzi o układ wydechowy to wygląda mniej więcej takObrazekObrazekPierwszy idzie katalizator potem tłumik środkowy plecionka i na końcu tłumik od Audi A6 który bardzo dobrze spełnia swoją rolę .Wszystkie przewody jak już pisałem zostały przeniesione na drugą stronę .Cały układ oczywiście wykonany z nierdzewki .W związku z tym że miałem bardzo mało miejsca w tyle postanowiłem kupić okrągłą butlę gazową i schować pod spód .Ale co za tym idzie trzeba było wykonać nowy zbiornik paliwa .a więc obudowa butli została wykonana z blachy =3 .Niestety jak ktoś nie ma dostępu do walcarki to można zapomnieć o zrobieniu okrągłego profilu I tu podziękowania dla Pawła ORI .Wymiary obudowy fi-62 cm wysokość 20 cm butla 42 litry ( inna nie wejdzie ze względu gabaryty)ObrazekPo prawej stronie zmieścił się zbiornik paliwa o wymiarach dł-50cn szer-chyba 16cm wys -25cm czyli 18 litrów paliwa.( pompa jak i czujniki od BMW)Z racji tego że postanowiłem nie robić żadnych osłon na to wszystko zbiornik jest wykonany z nierdzewki =3 i w środku zbrojony prętami fi8 ( oczywiście Paweł ORI )Całość jest zespawana do zderzaków i ramy i tworzy jak gdyby jedną bryłę .Konstrukcja prawie pancerna.Niestety z racji tego że butla wraz ze zbiornikiem weszły w zderzak koniczniścią było wykonanie obudowy aluminiowej =4mm na część która była widoczna gołym okoem z zewnątrz ObrazekObrazekW takim układzie musiałem wyciąć podłogę aby to wszystko włożyc.co w póżniejszych pracach bardzo ułatwiło sprawę.Ale od razu zrodził się problem .po wycięciu podłogi karoseria zeszła sie do środka :) gdyż nie było co ją trzymać . Mało tego -butla musiała być wyciągana i dostęp do danych butli .ObrazekA więc trzeba było jakoś złączyć jak gdtby obie części karoseri i to jeszcze tak żeby w każdej chwili można było dostać się do butli i tu już musiałem siąść przy piwie :D i trochę poobliczać jak co i gdzie. W efekcie końcowym powstał profil w kształcie ,,schodka '"( wykonanie ORI) Następnie podobne profile zostały wspawane po obu bokach karoserii a profil główny przykręcany do tych bocznych . Na zdjęciu widać go jak jest przykręcony śrubami od przodu. Konstrukcja tego jest dość masywna ( blacha=4mm) ale proszę zwrócić uwagę że w zasadzie On trzyma całą tylnią karoserię.Z faktu tego przy największym wykrzyżu karoseria nie odkształca się ani o milimetr .Jak już miałem to zrobione to oczywiście została dziura w podłodze. :D Najprostszym sposobem było wstawić arkusz blachy aluminiowej ale- nie było do czego jej przykręcić . A więc zrobiłem ramę z kątowników , wspawałem do nadkoli i resztki podłogi i na to dopiero blacha .I w tym momencie zaczeły sie moje fanaberie.Jest prosta podłoga to dlaczego by nie zrobić wysuwanej szuflady na narzędzia . Do boków nadkoli wspawałem kątowniki tak aby można było przykręcić prowadnice.(widać to na zdjęciu)Niestety nie mam zdjęcia szuflady (zrobię) ale ma wymiary 100cm -czyli szerokość środka i długość maksymalna jaka może być -76cm a wys 10cm ( dłuższa po prostu dochodziłaby do przednich foteli .).Szuflada wysuwa się do przodu AŻ 80cm a nośniść to 115kg.Niestety nie jest tania prowadnica (około 180zł)ale postanowiłem zaszaleć.A CO :lol: Sama szuflada wraz z wiekiem wykonana została ze sklejki 10mm(jak i w środku przegrody)Ale za to do niej wchodzi wszystko-klucze szekle śruby itd itd.Tak więc miejsca z tyłu zrobiło się bardzo dużo .Następną fanaberię jaką postanowiłem zrobić to zaopatrzyć auto w cały układ sprężonego powietrza .ObrazekObrazek A więc zakupiłem kompresor na12v -wydajność 120l/min ( nie tani :oops: :cry: )wyłącznik ciśnieniowy manometr węże itd .Z racji tego że aby działał ten układ musi być zbiornik wyrównawczy który nie za bardzo miałem gdzie dać aby nie przeszkadzał.W końcu padło na miejsce po prawej stronie pod progiem .Ale znowu problem. Zbiornik musiał być prostokątny.( wiadomo siły rozkładają się nirównomiernie )Aby tam go umieścić .Z racji tego że planowałem około 6 atm konstrukcja musi być pięciokrotnie zabezpieczona przed rozerwaniem .Po wyliczeniach powstał zbiornik taki że idealnie wszedł pod próg nie przeszkadzając nikomu i niczemu .Nie wiem o czym by tu jeszcze pisać bo wątków może być ogromna ilość. ( nie będę wracał do postów które coś opisywały ).Może parę wymiarów .Prześwit w przodzie licząc od najniższego punktu mostu do ziemi-28cm .Od zderzaka do ziemi 66cm . Od ramy do ziemi 36cm .Tył- od obudowy butli do ziemi 51cm od zbiornika paliwa 45cm.Może jeszcze taka ciekawostka Otóż wszystkie śruby w samochodzie są z nierdzewki przez co mam Święty spokój.Natomiast ważna sprawa dla większości- ile pali i ile to kosztowało.Otóż jeśli chodzi o spalanie to po mieście zamknę się w 13 litrach benzyny a przy tym silniku lekkiej nogi to nie mam :) , więc uważam że wynik jest bardzo dobry .Jeśli chodzi o jazdę w terenie to nie używam reduktora ( no chyba że w wyjątkowych sytuacjacj )bo moc i moment jest naprawdę duży .Proszę zwrócić uwagę na fakt że BMW e36- raz jest cięższe dwa przełożenie na wale ma 1:4 a Vitara 1:5.125 więc moc na kołach jest dużo większa. A przyszłość . No cóż -bezapelacyjnie przedni most ( wstawienie tylnego mostu do przodu co nie jest jakąś skompliowaną rzeczą).Ale na dzień dzisiejszy nie mam na razie czasu Muszę nadrobić zaległości we firmie bo pracy mi się nazbierało co nie miara.Natomiast moja fanaberia sięga zenitu i myślę że jeszcze w tym roku włoże do niego kompressor od Mercedesa CLK .Ale wszystko zależy od czasu .Na koniec chciałbym jeszcze jedną rzecz powiedzieć. Nie było by żadnych przeróbek , modyfikacji itd gdyby nie Maciek Vienio i Paweł ORI .Uważam że Maciek jest bardzo dobrym fachowcem i gorąco polecam .A gdybyście mieli jakieś gięcia , walcowanie wycinanie na laserze itp to do Pawła.Na koniec parę fotek.W razie jakiś pytań proszę dzwonić a postaram sie pomóc . O Jezu już mnie palce bolą od stukania :D :) ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

_________________
Chevrolet Geo Tracker konkretnie zmodyfikowany
Tel 501-372-508


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl