suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 22, 2025 1:21 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13 Następna

Czy chcesz posiadac sztywny przedni most??
Tak, zdecydowanie 33%  33%  [ 48 ]
Przydałby sie 39%  39%  [ 56 ]
Nie 21%  21%  [ 31 ]
Jezdze tylko do marketu po mleko 7%  7%  [ 10 ]
Liczba głosów: 145
Autor Wiadomość
Post: pn cze 11, 2012 8:28 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Ważne pytania do tych co znają Samuraiowe mosty:

1. Jaka jest średnica zewnętrzna pochwy mostu - chodzi o samą "rurę"
2. Czy zwrotnice i piasty są identyczne w wąskich i szerokich mostach?

Tłumaczę po co mi to:

Jest pomysł, żeby zrobić "niezaj..bliwy" most z tylnym dyfrem i pochwą od vitary, zwrotnicami od samca i wzmacnianymi półosiami Spidertraxa.
Coś na wzór potworka Wodza, tylko z dyfrem z boku, żeby nie robić półosi na zamówienie.
Pytanie czy różnica grubości pochw mostów będzie grała na moją korzyść - być może dałoby się nabić zwrotnice samca na odpowiednio przycięty most Vitki - to ułatwiłoby centrowanie całości (tokarz i tak się przyda)

A skoro już ciąć, to lepiej poświęcić wąski most z samuraia (jeśli będzie pasował)
Taki most nie będzie się giął w banan, będzie miał mocniejszy talerz i atak, a po wstawieniu mocniejszego pieca i półosi calmini do tylnego mostu można będzie kiedyś zrobić eksperyment z 35 calami :lol: :lol: :lol: (najwyżej od kogoś pożyczę :wink: )

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: pn cze 11, 2012 9:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
Nie wiem jak z wąskim z SJ410, ale SJ413 ma taki sam zestaw naprawczy zwrotnicy , czyli uszczelniacz kuli, uszczelniacz półosi i łożyska jak Samurai, więc zwrotnice chyba takie same. Grubość rury, jak nie zapomnę, jutro zmierzę. Chyba, że ktoś będzie szybszy :wink:
A co do samego pomysłu to też o tym myślałem. Tylko mnie to niepotrzebne, a nie mam chętnego na takie eksperymenty :mrgreen:

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: wt cze 12, 2012 9:03 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
ja też słyszałem że zwrotnice są takie same... ogólnie to ponoć różnią się tylko półośkami...

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: wt cze 12, 2012 10:01 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
dokładnie tylko szerokoscia i dl. polosi
ja w swoim mam dyfer z tylu na 4 satelity
standardowy ukrecilem przy 1 wyjezdzie

aczkolwiek to oczym piszesz to przerost formy nad trescia

i taniej wyjda mosty toyoty

policz
most przedni 500
dyfer tylny 400
spidertraxy 2500
calmini na tyl 1800
przerabianie mostu min 1000
przeabianie auta - licz 1000+ robocizna

koszt ok 6 tys
a mosty z tojki kupisz za 4 tys
wiec wyjdzie podobnie a te mosty spokojnie wytrzymuja 35cala

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: wt cze 12, 2012 10:14 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
Nie zawsze chodzi o kase i o to , by pójść najkrótszą drogą. Czasem ma się po prostu ochotę przecierać nowe szlaki w dziedzinie motania lub np. uwielbia się markę samochodu, który się mota i chce się użyć tylko "koszernych" podzespołów. :mrgreen:

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: wt cze 12, 2012 10:43 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
to za 6 tysi widziałem jakiś czas temu że już da się kupić nawet i od volvo laplander'a zwolnicowe mosty i tam przełożenia są coś koło 6:1 prawie (5,7 czy coś takiego)

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: wt cze 12, 2012 11:25 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
milas mi wychodzi to zupełnie inaczej

Toyota:
mosty - minimum 3000-4000zł (dopiero co ktoś pisał, że 3000 za całkowity koszt toyoty to naiwne myślenie)
dwie blokady do toyoty z kompresorem 7000zł (chyba że trafisz tylne most z blokadą, to o połowę mniej)
motania nie liczę
części do zawieszenia minimum 1000
każda awaria w późniejszym użytkowaniu 3x większa kasa
Na do toyoty potrzebny mocniejszy silnik, czego nie uwzględniłeś w wyliczeniach.

Samurai
ile ma satelit mnie nie interesuje, bo idę 2xLock Right (takie jest podstawowe założenie)
pisząc spidertraxy miałem na myśli ogólnie półosie typu HD 1200-1500zł
Tylny most od Vitki wychodzi trochę taniej niż pisałeś.
Blokady/blokadę już mam
Części zawieszenia, drobiazgi do serwisu mostu samuraia to są stosunkowo niewielkie pieniądze.
Wymieniam tylko jeden most.

Calmini na tył to ewentualna opcja na 35 cali, a nie na 33.
W obecnej konfiguracji nie miałem żadnych problemów z tylnym mostem przez rok ciągłego upalania.

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: wt cze 12, 2012 12:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Piasty i zwrotnice w sj410, sj413 i samurai to to samo. Pierwsze roczniki sj410 miały przód na bębnach i tu jest różnica, poza tym wszystkie sj410 mają pochwy mostów mniejszej średnicy, nie pamiętam dokładnie jak jest różnica. Mogą być też różnice w sposobie osadzenia szpilek kół, ale to już mało istotne.

_________________
SJ416


Na górę
Post: wt cze 12, 2012 3:01 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
pkt widzenia zalezy od pkt siedzenia
ja chwilowo mam moc na tojote a wrecz chyba bede szukal innych przelozen bo na 5.125 jest zawolno

oile w terenie jest ok otyle na trasie koszmar
3.5 tys i jedzie jakiesc 60-70 km /h
ale na 1 z gorki prawie stoi

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: wt cze 12, 2012 3:11 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 06, 2009 6:22 pm
Posty: 1582
Lokalizacja: Warszawa/Ząbki
Tylko żeby było jasne
Nie neguję Toyoty, gdybym budował zmotę od podstaw i odłożyłbym odpowiedni budżet, to pewnie właśnie na Toyce.

sebahabit - dzięki za sms
Średnice zewnętrzne pochwy mostu Samuraia:
66mm od kierowcy
71mm od pasażera

_________________
CABRIO 90' 1,6 8v - Afgany, 2x100%, 33 simex - SPRZEDANA (NOWY PROJEKT W DRODZE)
więcej: viewtopic.php?f=28&t=1989


Na górę
Post: wt cze 12, 2012 10:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: czw paź 20, 2011 9:24 pm
Posty: 258
Lokalizacja: Gruszeczka/Wrocław
milas pisze:
pkt widzenia zalezy od pkt siedzenia
ja chwilowo mam moc na tojote a wrecz chyba bede szukal innych przelozen bo na 5.125 jest zawolno

oile w terenie jest ok otyle na trasie koszmar
3.5 tys i jedzie jakiesc 60-70 km /h
ale na 1 z gorki prawie stoi

Ja mam ok 4,87. Chętnie się zamienię. Poważnie.

_________________
Suzuki Baleno 1.6 '97
Suzuki Liana 1.6 '04
Subaru Legacy 2.0 '99
Isuzu Trooper 3.1LTD '94
http://www.youtube.com/user/mirok80?feature=mhee


Na górę
Post: śr cze 13, 2012 8:19 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
musze to jeszcze potestowac i popytac co bedzie lepsze i oile sie zmieni szybkosc na + a dzielnosc w terenie na -

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Post: śr cze 13, 2012 9:30 am 
milas pisze:
oile w terenie jest ok otyle na trasie koszmar
3.5 tys i jedzie jakiesc 60-70 km /h


U mnie na przełożeniu 5.125 przy 3250obr mam około 100km/h.


Na górę
   
Post: śr cze 13, 2012 11:36 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: pt mar 04, 2011 8:24 pm
Posty: 1230
Lokalizacja: okolice Zamościa (lubelskie)
kacjen pisze:
Tylko żeby było jasne
Nie neguję Toyoty, gdybym budował zmotę od podstaw i odłożyłbym odpowiedni budżet, to pewnie właśnie na Toyce.

sebahabit - dzięki za sms
Średnice zewnętrzne pochwy mostu Samuraia:
66mm od kierowcy
71mm od pasażera


dodaje że są to wymiary szerokiego mostu

_________________
Vitara 4" 2"body XTR SIMEX 31"-była
Jeep Zj 4.0 lift 3,5" bfg AT 30"-był
WJ 4.7 v8 2" felgi 16,-10 i AT 30"-jest
Vitara 1.8t 150hp 4"zawias 2"body SIMEX 32" felgi 16 et -30 dragon 12000lbs - składa sie


Na górę
Post: śr cze 13, 2012 12:42 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz mar 02, 2008 9:15 pm
Posty: 1380
cielaczek pisze:
milas pisze:
oile w terenie jest ok otyle na trasie koszmar
3.5 tys i jedzie jakiesc 60-70 km /h


U mnie na przełożeniu 5.125 przy 3250obr mam około 100km/h.

ale umnie to przechodzi przez skrzynie bmw i reduktor samuraja

_________________
Katowice Jaworzno Mysłowice


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl