suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 9:44 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 11, 2010 8:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 23, 2009 4:29 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Katowice, Ustroń, Istebna
Nie mogę się powstrzymać, więc troszkę OT:

Współczesne opony samochodowe to konstrukcje bezdętkowe, więc nie można porównywać oporów związanych z obniżeniem ciśnienia do dętkowych opon rowerowych. W przypadku opon dętkowych należy wziąć pod uwagę tarcie ( i co za tym idzie nagrzewanie ) opony o dętkę. Nie rozpisują się zbytnio wpływ obniżonego ciśnienia jest zdecydowanie większy dla opon dętkowych.

Proponuje Wam zrobić eksperyment. Hamować z różnym ciśnieniem w oponie na nawierzchni o dobrej przyczepności. Aby było widać wyniki trzeba hamować na granicy poślizgu (w większości sytuacji ekstremalnych i tak ciśnie się "do dechy", ale nie o to nam chodzi) co powinno zaowocować rysunkiem rzeźby bieżnika na nawierzchni. Następnie porównajmy to co na asfalcie do tego co na kole. Przy niższych ciśnieniach "obraz" będzie bardziej rozciągnięty.. Wnioski wyciągnijcie sami :D

W przypadku "przepompowania" opony boczne powierzchnie czoła bieżnika nie będą współpracowały z podłożem tak jak powinny. Zresztą taki jest sens opon zimowych, lamela ma się "kłaść" zwiększając tym samym powierzchnie styku i "wgryzając" się w podłoże.

A o wpływie na trwałość opony już nie będę piał...

Ogólnie nie polecam (oprócz terenu oczywiście) prób bycia mądrzejszym od inżynierów projektujących pojazd. Nie dotyczy to tylko ciśnienia w gumach, ale także płynów i innych. Oczywiście 0,2 bar to nie tragedia, ale warto się zastanowić czy jest sens ryzykować wypadkiem w imię zmniejszenia spalania, które i tak się straci przy jednym cięższym bucie.

Jeżeli jest ktoś zainteresowany dokładniejszymi informacjami na temat przyczepności, teorii ruchu pojazdów i innymi ciekawostkami, można założyć nowy wątek w którym postaram się odpowiedzieć na pytania 8)

offtop mode off

Suzie kupiłem wraz z kompletem opon zimowych (signet wintertax czy jakoś tak) ogóle rozmiar jest ciulaty bo 205/70. wynikiem tego jest zmniejszona praca boku opony i wszystkie wady które to niesie. Są to typowe zimówki, nawet z miejscem na kolce. Bardzo dobrze radziły sobie zarówno na ubitym jak i na sypkim śniegu. Ze zmrożonym błotkiem pośniegowym trochę gorzej. Lekki teren to pestka :D W porównaniu do AT Kumho (195/80) zdecydowanie bardziej podatne na aquaplaning. Niestety ATeki ledwo co założone, więc śnieg po jakim jeździły to jakieś takie zmrożone płaty, ale w poślizg nie udało mi się wpaść.

A jeszcze jako ciekawostkę dodam, że w okolicach zera stopni lód jest najbardziej śliski (współczynnik przyczepności ~0,08) a wraz z dalszym spadkiem temperatury robi się sympatyczniejszy (przy -25 mamy już ~0,3 współczynnik przyczepności) :D
Dla porównania dla suchego asfaltu mamy ~0,8.

_________________
bulwarówka, ale coś się zmieni...


Na górę
Post: śr paź 03, 2012 7:52 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw mar 22, 2012 10:45 am
Posty: 4
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Witam,
Mam taką prośbę wiecie gdzie kupić nalewki zimowe w rozmiarze 195/80R15 lub 205/75/R15 lub 215/75R15, nie udało mi się nic wygooglować. fajnie wyglądają Nordic plus.
Po porzedniej zimie i jeździe na MT zdecydowałem się na zimowe no właśnie ale cena nowych niektórych powala, tylko chyba z nalewkami jest problem w ww. rozmiarach.
Pozdrawiam
Grzegorz


Na górę
Post: śr paź 03, 2012 8:20 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
http://www.opony-4x4.pl/#OPONY%20BIE%C5 ... E%20ZIMOWE

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: śr paź 03, 2012 10:48 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw mar 22, 2012 10:45 am
Posty: 4
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
NuVo pisze:
http://www.opony-4x4.pl/#OPONY%20BIE%C5%BBNIKOWANE%20ZIMOWE


dzięki za info,
tam dzwoniłem nie mają, niestety


Na górę
Post: pt paź 05, 2012 12:20 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw mar 22, 2012 10:45 am
Posty: 4
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Witam,

co sądzicie o takich oponach na zimę:

http://allegro.pl/195-80r15-195-80-15-f ... 11736.html


Na górę
Post: pt paź 05, 2012 1:40 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Falkeny ZIEX i letnie nie były złe, ale tego modelu nie znam.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt paź 23, 2012 9:45 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn paź 22, 2012 11:44 pm
Posty: 2
Witam ... jestem swiezakiem jesli chodzi o terenowki .... posiadam GV 2005 1.6 3d ... oryginalnie laczki to chyba 215/65/16 .... nurtuja mnie nastepujace kwestie .....
- jaki sa parametry oryginalnych felg w tutułowej vitarce ?
- co myslicie o zalozeniu takiego lacia w tym rozmiarze ... obwod ten sam ... tylko nie wiem czy nie zrobi sie z tego ale german style ... za szeroka felga do opony ....

http://beta.oponeo.pl/dane-opony/bridge ... 0-r16-91-q


Na górę
Post: wt paź 23, 2012 1:27 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Brevis pisze:
- jaki sa parametry oryginalnych felg w tutułowej vitarce ?


Jakie masz felgi? stal czy alu?

Brevis pisze:
- co myslicie o zalozeniu takiego lacia w tym rozmiarze ... obwod ten sam ... tylko nie wiem czy nie zrobi sie z tego ale german style ... za szeroka felga do opony ....

http://beta.oponeo.pl/dane-opony/bridge ... 0-r16-91-q


Raczej jest to kiepski pomysł. Osobiście bym się bał na tym jeździć.
Sam wygląd to jedno ale jak boki opony są pod znacznym kątem to opona układa się całkiem inaczej niż zakładał producent, szczególnie przy wysokim profilu. Znacznie pogorszysz przyczepność.
Pytanie jaka jest nośność tych opon?

Jak już bedziesz znał szerokość felgi to tutaj masz fajną tabelkę:
http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/ ... 32,15.html

ps:
co chcesz osiągnąć zakładając węższe opony?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt paź 23, 2012 5:48 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Brevis pisze:
Witam ... jestem swiezakiem jesli chodzi o terenowki .... posiadam GV 2005 1.6 3d ... oryginalnie laczki to chyba 215/65/16 .... nurtuja mnie nastepujace kwestie .....
- jaki sa parametry oryginalnych felg w tutułowej vitarce ?
- co myslicie o zalozeniu takiego lacia w tym rozmiarze ... obwod ten sam ... tylko nie wiem czy nie zrobi sie z tego ale german style ... za szeroka felga do opony ....

http://beta.oponeo.pl/dane-opony/bridge ... 0-r16-91-q
A który GVóźdź I czy II? Bo są takie i takie z tego rocznika Co do orydżinalnych laczków W GVI to jest 235/60R16 a fela alu i sal to 7"JJ/16" a w GVII seryjne kapcie to 225/70 na 16" stalówkach, są i alusy 17" kapeć 225/65. W obu przypadkach dla GVII szerokość felgi 6,5".
Se jaj nie rób z tym rozmiarem bo będziesz miał german styla i całokształt będzie miał ...jowy wygląd. Osobiście bym nie schodził poniżej 215 na szerokości opony

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 189 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 19 10 11 12 13

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl