suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw cze 19, 2025 11:48 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 16, 2013 6:29 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Gaźnik?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt kwie 16, 2013 6:35 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
danthe pisze:
Gaźnik?

Przepustnica pewnie :wink:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt kwie 16, 2013 6:57 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
BartekWPR pisze:
Ja przy kompie nic nie przestawiałem, super jeżdzi od 1000 obrotów miedzy 1000 a 800 zaczyna szarpać.Na 800 szarpie non stop.
Zasysa mi chyba za dużo powietrza na wolnych obrotach, bo świst taki z gaźnika słychać, gaźniki już podmieniałem i to samo na gaźniku z 2.0 i 2,5.

Spróbuj odpiąć egr.
Jak bawiłem się sterowaniem egr przez interfejs, to mogłem zadławić silnik otwierając go programowo :mrgreen:
Ewentualnie można też przekalibrować zawór wolnych obrotów - jak jest zbyt uchylony na wolnych, to też będzie taki efekt.


Na górę
Post: wt kwie 16, 2013 8:17 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
kostuch pisze:
BartekWPR pisze:
Ja przy kompie nic nie przestawiałem, super jeżdzi od 1000 obrotów miedzy 1000 a 800 zaczyna szarpać.Na 800 szarpie non stop.
Zasysa mi chyba za dużo powietrza na wolnych obrotach, bo świst taki z gaźnika słychać, gaźniki już podmieniałem i to samo na gaźniku z 2.0 i 2,5.

Spróbuj odpiąć egr.
Jak bawiłem się sterowaniem egr przez interfejs, to mogłem zadławić silnik otwierając go programowo :mrgreen:
Ewentualnie można też przekalibrować zawór wolnych obrotów - jak jest zbyt uchylony na wolnych, to też będzie taki efekt.

A propos EGR - zaślepienie zdrowego, działającego EGRa da coś pozytywnego?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt kwie 16, 2013 9:52 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
zax pisze:
A propos EGR - zaślepienie zdrowego, działającego EGRa da coś pozytywnego?


W silniku Hondy czasami sprawia że silnik z wolnych obrotów żwawiej się zbiera. Bez takiej "czkawki". EGR to tylko ekologia... czyli dodatkowe problemy do rozwiązania za które musisz sam płacić ;) Coś jak filtr cząstek stałych w nowych dieslach - powoduje że przestaje się opłacać jazda dieslem...

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt kwie 16, 2013 10:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
Gażnik chyba nie, bo zakładałem oba ,mój stary od 2.0 v6 i ten nowy co był przy silniku 2,5 v6 i cały czas to samo.
Ewidentnie zbyt dużo powietrza jest zasysane przez gażnik, nie ma innych przedmuchów typu uszczelka czy coś innego, bo jak przytykałem go ręką to się uspakajało.
Przy silniku 2,5 nie było śruby do regulacji obrotów tylko niestety jakiś czarny czujnik którego fachowcy uszkodzili przy wyjmowaniu.
Raczej dostaje za bogatą mieszankę bo śmierdzi benzyną.

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: śr kwie 17, 2013 4:56 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
w silnikach suzuki proponuje nic nie mieszac z egr`em,to nie honda, wiecej z tego szkod niz pozytku, spalanie mi wzroslo przy zatkaniu egr`u, w obu silnikach h20a, w h27a zaczal sie dlawic i wywalalo check engine ( zawor nie odpinany tylko zaslepiany) momentalnie wykrywal cos nie tak i pokazywal blad egr`u, jesli smierdzi benzyna to moze za malo jednak tlenu ? teraz to juz tylko metoda prob i bledow, ktos tu zmienial procz Ciebie z 2.0 na 2.5 - podpytaj go

_________________
EVitara


Na górę
Post: śr kwie 17, 2013 6:53 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
vaiker pisze:
w silnikach suzuki proponuje nic nie mieszac z egr`em,to nie honda, wiecej z tego szkod niz pozytku, spalanie mi wzroslo przy zatkaniu egr`u, w obu silnikach h20a, w h27a zaczal sie dlawic i wywalalo check engine ( zawor nie odpinany tylko zaslepiany) momentalnie wykrywal cos nie tak i pokazywal blad egr`u

Może jak zaślepiałeś to blokował sie zawór o zaślepkę i dlatego sygnalizowało błąd?
BartekWPR pisze:
Gażnik chyba nie,

Zdecydowanie nie, bo w tych silnikach nie ma gaźnika. Zapewne masz na myśli przepustnice.
BartekWPR pisze:
Ewidentnie zbyt dużo powietrza jest zasysane przez gażnik, nie ma innych przedmuchów typu uszczelka czy coś innego, bo jak przytykałem go ręką to się uspakajało.

BartekWPR pisze:
Raczej dostaje za bogatą mieszankę bo śmierdzi benzyną.

No to jak w końcu za bogato czy za ubogo? ;)

Z tego co zdołałem wyczytać to masz nowy blok i głowice ale stare kolektory dolotowe z przepustnicą które są mniejsze niż nowe i nowe wtryski - prawdopodobnie bardziej wydajne. Ja bym stawiał na zbyt małą ilość powietrza. Czy pod obciążeniem nie ma utraty mocy na wyższych obrotach?
Nie możesz użyć kolektorów od 2.5? Masz mocniejszy silnik i zdławiłeś go mniejszymi kolektorami. Kolektory dolotowe i wydechowe potrafią zabrać lub dać nawet do 20% mocy silnika.

BartekWPR pisze:
Ja przy kompie nic nie przestawiałem, super jeżdzi od 1000 obrotów miedzy 1000 a 800 zaczyna szarpać.Na 800 szarpie non stop.

Zacząłbym od sprawdzenia silniczka krokowego. I pokręcenia śrubą wolnych obrotów. Takie objawy są też możliwe przy uszkodzonej cewce lub wtrysku.

ps:
mi chodzi po głowie taki przeszczep zamiast mojego 2.0. Zbliża sie czas wymiany łańcuszków wiec może od razu takie 2.5 v6 skoro mechanicznie pasuje na 99%. W/g papierowych danych ma duuuuużo lepszy moment z dołu niż 2.0 r4.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 17, 2013 7:24 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
Podjade dziś do warsztatu który robił przeszczep koledze z forum,niech go na kompa wrzuca, krokowy jak by był padniety to by mi nie schodził do 800, myślę o tych cewkach bo wlozylem od 2.0.Pasują ale mają trochę inny ksztalt,jak wtrysk lub swieca to by nie pracował na wszystkich garach, co patrząc jak sie zbiera jest raczej nie możliwe.

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: śr kwie 17, 2013 7:33 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
BartekWPR pisze:
Podjade dziś do warsztatu który robił przeszczep koledze z forum,niech go na kompa wrzuca, krokowy jak by był padniety to by mi nie schodził do 800, myślę o tych cewkach bo wlozylem od 2.0.Pasują ale mają trochę inny ksztalt,jak wtrysk lub swieca to by nie pracował na wszystkich garach, co patrząc jak sie zbiera jest raczej nie możliwe.


Padniety krokowy moze powodować nierówną pracę i moze nawet gasnąć silnik.
Uszkodzony wtrysk lub cewka może dawać objawy wlasnie na wolnych obrotach. Różne czary widziałem.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 17, 2013 9:40 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
Musiałem zakładać swoje bo w tamtych miałem uszkodzą obudowę termostatu i jakiś czujnik ten czujnik z śrubką od regulacji obrotów, mistrzowie silnika nie wyjmowali tylko wyrywali, i parę rzeczy uszkodzili, ale kupiłem bo przebieg mały i 2004 rok a i cena była dobra 1500PLN, a wiedziałem że cała góra od mojego 2.0 v6 jest ok i że sobie poprzekładam.
Nie sądzę żebym zabrał moc na wyższych obrotach, bo przyspieszenie ma aż niemożliwe, nawet powiem że jak depnę to wciska w fotel..:)
Tak mam na myśli przepustnicę, gażnika nie ma w tych silnikach

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: śr kwie 17, 2013 10:30 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
BartekWPR pisze:
mały i 2004 rok a i cena była dobra 1500PLN, a wiedziałem że cała góra od mojego 2.0 v6 jest ok i że sobie poprzekładam.

cena faktycznie spoko. Za nieduze pieniadze mozna wyrwać same kolektory. Z tym czujnikiem to pewnie problem by byl bo musialbyć kompa od 2.5 wstawiać i instalacje poprawiać. Ale może przepustnica pasuje od 2.0 do kolektorow od 2.5. Pytanie czy średnica przepustnicy jest taka sama?

BartekWPR pisze:
Nie sądzę żebym zabrał moc na wyższych obrotach, bo przyspieszenie ma aż niemożliwe, nawet powiem że jak depnę to wciska w fotel..:)

Zdziwił byś się jak mylące są wskazania tzw. "dupo-hamowni" ;) Szczególnie po większych zmianach w samochodzie podświadomie sobie tłumaczysz że musi być lepiej. Dodatkowo ten silnik ma znacznie więcej momentu i w niższych obrotach co potęguje wrażenie. W 2004 to już ta mocniejsza wersja chyba. Masz 213Nm/3500 a miałeś 175/4500.

Sprawdź koniecznie AFR, najlepiej sondą szerokopasmową albo przynajmniej sprawdzając odczyty na sondzie lambda którą masz pod maską. Jeśli coś nie tak z mieszanką to możesz silnik załatwić bardzo szybko. Szczególnie jeśli jest za uboga.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 17, 2013 11:51 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
No pasuje przepustnica, bo podmienialem, średnica taka sama.
Moja była ustawiona na 5,2 ,a z tego 2,5 na 3,9 .ale bez różnicy zasysa cały czas.
Może faktycznie średnica kolektorów ma znaczenie.jutro poprzekladam.Jak nie pomoże to kupię krokowy.

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Post: śr kwie 17, 2013 12:21 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
BartekWPR pisze:
No pasuje przepustnica, bo podmienialem, średnica taka sama.


Mechanicznie pasuje, ale czy wewnętrzna średnica jest taka sama?
BartekWPR pisze:
Moja była ustawiona na 5,2 ,a z tego 2,5 na 3,9 .ale bez różnicy zasysa cały czas.

nie kumam o jakich ustawieniach piszesz

BartekWPR pisze:
Może faktycznie średnica kolektorów ma znaczenie.jutro poprzekladam.Jak nie pomoże to kupię krokowy.

Kolektory mają znaczenie podczas jazdy, na wolne obroty raczej nie powinny wpływać. Sprawdź dokładnie czy przepustnice są takie same. Może być tak że jakiś kanalik jest zaślepiony i dlatego powietrze na wolnych nie dochodzi. Może wystarczy przepustnice z 2.5 wzbogacić o śrubkę wolnych obrotów.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 17, 2013 1:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 19, 2012 9:07 pm
Posty: 255
Lokalizacja: Piastów
danthe pisze:
BartekWPR pisze:
No pasuje przepustnica, bo podmienialem, średnica taka sama.


Mechanicznie pasuje, ale czy wewnętrzna średnica jest taka sama?
BartekWPR pisze:
Moja była ustawiona na 5,2 ,a z tego 2,5 na 3,9 .ale bez różnicy zasysa cały czas.

nie kumam o jakich ustawieniach piszesz

BartekWPR pisze:
Może faktycznie średnica kolektorów ma znaczenie.jutro poprzekladam.Jak nie pomoże to kupię krokowy.

Kolektory mają znaczenie podczas jazdy, na wolne obroty raczej nie powinny wpływać. Sprawdź dokładnie czy przepustnice są takie same. Może być tak że jakiś kanalik jest zaślepiony i dlatego powietrze na wolnych nie dochodzi. Może wystarczy przepustnice z 2.5 wzbogacić o śrubkę wolnych obrotów.

Patent z srubka jest zrobiony,krece coś tam sie zmienia ale nie za bardzo, jeśli jak piszecie potrafią zabrać lub dodać do 20 procent mocy to może cholera ten spadek mocy przez to że mniejsze odczuwalny jest dopiero właśnie na wolnych obrotach.

_________________
Vitara Long 97 2,5 V6
Bagażnik
Szczupak na zapasie
Dalekosiężne Helki na kangurze
Lift 2 - Była

Jest Jeep Navy Club 92 lift 3,5 koło 31.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl