suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz lis 10, 2024 8:40 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 30, 2014 9:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
Witam... Pytanie jak w tytule... Amperomierz z zerem po środku ma być zamontowany na stałe w aucie tylko nie bardzo wiem gdzie go podpiąć... Ktoś ma jakiś pomysł?

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Na górę
Post: pn cze 30, 2014 9:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Wpinasz w kabel od alternatora ten ktory idzie prosto do akumulatora.
Czyli alternator potem kabel potem amperomierz potem kablem do akumulatora.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn cze 30, 2014 9:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
po co ci jeśli mogę zapytać ?

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: pn cze 30, 2014 10:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
geochriss pisze:
Wpinasz w kabel od alternatora ten ktory idzie prosto do akumulatora.
Czyli alternator potem kabel potem amperomierz potem kablem do akumulatora.


No właśnie wydaje mi się ze takie podłączenie jest oznaczone jako złe w instrukcji... [img]
Załącznik:
IMG_20140630_232245.JPG
[/img]

O coś tu chodzi ze stacyjką....


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Na górę
Post: pn cze 30, 2014 10:25 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
To podpinaj wg instrukcji
Edit
Ciekawe jak to zrobisz:lol:

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: pn cze 30, 2014 11:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 08, 2013 9:49 pm
Posty: 240
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
powiem tak, gdzie byś go nie podłączył będzie dobrze... będzie Ci pokazywał kiedy masz ładowanie, spadki napięcia przy włączeniu świateł... itd.. ogólnie dobra sprawa przy wyciągarce i przy org alternatorze który potrafi się popsuć a kontrolka się nie zaświeci..

_________________
Lift 4"
Bodylift 2"
żadnej dziury w karoserii !! :)
bfg MT 31/10,5
stal most
snorkel z kibel rurki :)
winda DW 14000HD
progi z profila.


Na górę
Post: wt lip 01, 2014 5:55 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
maciek399 pisze:
powiem tak, gdzie byś go nie podłączył będzie dobrze... będzie Ci pokazywał kiedy masz ładowanie, spadki napięcia przy włączeniu świateł... itd.. ogólnie dobra sprawa przy wyciągarce i przy org alternatorze który potrafi się popsuć a kontrolka się nie zaświeci..

W kazdym jednym altku jak padną diody to ładowanie jest tzn. kontrolka się nie świeci napięcie (volty) jest ale brak właśnie amperów. Oryginalny altek czy jakiś inny nie ma tu zadnego znaczenia

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt lip 01, 2014 7:19 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 23, 2013 5:28 pm
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa Ząbki
ja mam zwykly woltomierz i radzi sobie bez problemu z pokazywaniem stanu alternatora i nigdy jeszcze nie zawiodl.

_________________
Masz problem ze swoim TDI - zapraszam http://www.vag-serwis.pl
była 1.6 16v -> http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=12150 obecnie 8v na ruskich częściach


Na górę
Post: wt lip 01, 2014 7:44 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Z fizyki pamiętam że:
P(moc prądu)=V(volty/napięcie) razy A(ampery).
Więc by mieć prawdziwy podgląd w stan alternatora potrzebny jest woltomierz i amperomierz. Wyobraźmy sobie że napięcia mamy 14 V a natężenia prądu 2 A.A taka sytuacja moze miec miejsce przy walniętych diodach(kontrolka nie świeci) Więc moc ładowania wynosi 28W. Czyli tyle co pobiera jedna żarówka od stopu.
Tak czy siak sam woltomierz to mało.

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt lip 01, 2014 7:52 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Amperomierz to właśnie bardzo głupi pomysł przy wyciągarce.
Winda potrafi ciągnąć 450A, a amperomierz masz wyskalowany do max 60A!
Zastanów się, jaki kabel idzie do wyciągarki, a czym przykręcasz kable do tego chińskiego amperomierza.
To nie ma prawa się nie sfajczyć.

Voltomierz wpinasz gdziekolwiek w instalację i wiesz, kiedy masz słaby aku.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt lip 01, 2014 9:59 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
Spróbuję to zatem zrobić za te bezpieczniki co są pod maską... też uważam ze sam voltomierz nie wystarczy.. ale akurat ten to wiem jak podpiąć....

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Na górę
Post: wt lip 01, 2014 5:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
No 3 raz piszę posta, bo nie mogę dodać.
Chłopie, założysz amperomierz, który nominalnie przenosi do 60A.
Owszem, wytrzymuje to rozrusznik.
Ale zobacz, jaki kabel masz przy windzie.
Podłączysz to od alternatora szeregowo do instalacji i ok. Będzie pokazywać przepływ prądu.
Ale wyciągarka żre i 450A!
Po minucie ciągnięcia ten amperomierz się SFAJCZY!!
Ten, kto Ci doradza amperomierz chyba nie ma pojęcia co mówi. Puść prąd 450A przez śrubę M6, to zobaczysz o co chodzi. A tym bardziej, że w amperomierzu jest jeszcze cieńsza blaszka, która ma ten prąd przenosić.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: wt lip 01, 2014 9:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
W mojej viertarce wyciągarek nie ma i nie będzie, amperomierz i voltomierz zamontowałem bo:
1. to fajny bajer
2. zawsze o tym marzyłem
3. nieżle wygląda - w stylu vitarki czyli już youngtimera (vdo look - autogauge)
4. i jest zajebiście praktyczne a to niepodważalny argument gdy się jeździ 23 letnim pojazdem
[img]
Załącznik:
DSC_0220.jpg
[/img]

podsumowując...
kubki autogauge z trudem mieszczą amperomierz i kabel 10m^2 x2
wskaźniki świecą zbyt mocno w stosunku do wskazówek ale miejsce w ktorych je ustawiłem pozwala lepeij celować w drogę ( lepiej niż gwiazda w mercach :P )
ogólnie polcam bo się gęba człowiekowi smieje ui zaczyna myśleć o tym żeby ich miejscu było turbo lub NO2....

pomiędzy nie wstawie AFR,a ponieważ mam gaz pewnie będzie potrzebny modulator sondy lambda czyli kolejny ciekawy temat pojawi się na forum :D


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Ostatnio zmieniony wt lip 01, 2014 9:26 pm przez Kierowca Bombowca, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt lip 01, 2014 9:26 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Po lewej jaki instrument?

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt lip 01, 2014 9:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
voltomierz.... około 14,5 V

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl